Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0
    @alicia ja ze zeggen dat allemaal wel maar eigenlijk geloof ik het niet het kan toch nooit lekker zitten z'n helmpje maar ja ik ken ook niemand met z'n helmpje..! Tot nu toe alleen positieve dingen..Z'n ding moet 23 uur op die arme schat...! Miss valt het mee..!:D Lieve fotos van jullie meissie..!!

@ banne het is alleen uiterlijk dus het is verder niet dat er wat aan moet gebeuren miss gaat het zo weer over ..

@merili Ik hoop dat jullie kleintje na de volgende poging wel lekker blijft liggen zo als het moet..!
    Stuit bevalling kan ook heel verschillend zijn net zo als een normale bevalling.. mijn schoonzus heeft ook 1 gehad dat viel mee ( zover je viel mee kan zeggen ) :D..
    Succes meid..!

@carpe ze hebben het bij hem nog nooit gemeten dus zou niet weten hoe scheef hij is .. ja hij lag overdag altijd op z'n zij maar omdat ik dacht dat het niet beter werd ben ik ook met snachts begonnen.. gaat goed maar ik zie geen verschil..!
    Maar idd z'n zijslaper hebben we..!! alleen hij kan zich zo woelen dat hij weer op zijn rug ligt maar dan leg ik hem gelijk weer op de zij.. welke zijligger heb jij ..?

@kwebbel Gefelciteerd..!! Top..
    Jammer van je mannetje dat hij weg gaat.. maar idd het is een hele leuke ervaring lijkt mij voor hem..!

@missyf Ja lief is die he haha..! Had heb van een kraampje op het truckstarfestival.. ze staan vast op veel markten met hun tentje..!

@babykwes balen van je slechte nacht hopelijk is het vannacht beter..!

De Fysio komt zoooo ben benieuwd laat het jullie weten meiden..!
    Geen anders baby's met plat/schuin hoofdje..??
    (behalve kim dan maar dat is gelukkig goed gekomen ..! :D)

2. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Girlie, succes met de fysio. Luuk heeft geen plat hoofdje maar heeft wel een sterke schuine voorkeurshouding volgende week ga ik daar nog even een keertje voor naar de osteopaat.

@ Merili, hopelijk lukt de volgende draai poging wel. Lijkt het je niet eng om een stuitbevalling te doen? Persoonlijk zou ik dat nooit doen wat ze ook zeggen er zitten toch risico's aan.

@ Alicia, leuke foto's Nina vermaakt zich wel. Fijn dat de traphekjes hangen heb je weer wat meer rust:)

@ Chivay, vaderdag ook nog geen idee. Moederdag is hier ook een beetje in het water gevallen, mijn man wist niet dat het belangrijk was;) zelf heeft hij niks met verjaardagen en andere verplichtingen hij vind het leuker om tussendoor en onverwacts iets leuks aan me te geven of wat voor me te doen maar met moederdag was ik toch wel erg teleurgesteld. Met vaderdag zal ik hem toch wel iets leuks geven:)

3. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Mereli, ik ben erg benieuwd naar je buik! Kan je een foto spammen??
    Balen dat jullie meisje weer teruggedraaid is! Hopelijk blijft ze na de volgende draaipoging wel goed liggen!
    Een stuitbevalling zou ik zelf niet snel voor kiezen eigenlijk...

@Carpe, zo je bent goed verwent! Leuk zeg!

@Chivay, wat grappig dat je het idee hebt dat ik zo hard ga..
    Het wiegje komt gewoon naast ons bed te staan. Hoezo kon dat bij jullie bed niet?
    Hier geen ideeën voor vaderdag... Moederdag hebben we niet gehaald:D, maar vaderdag gaat zeker lukken! haha
    Ik zal ook eens nadenken...

@Babykwes, wat balen dat je weer een rotnacht hebt gehad! Als ze inderdaad maar konden praten, of in ieder geval aangeven wat er scheelt... Sterkte ermee!

@Alicia, Het is inderdaad spannend nu. Morgen zal de vk weer kijken of ze verder is ingedaald. Ik ben benieuwd. Zelf denk ik van wel!
    Wij hebben inderdaad alles klaar nu. Ziekenhuistassen staan klaar! Namen zijn helemaal definitief! We hebben geen jongensnaam. Ik heb nog wel het lijstje bewaard wat ik in het begin heb gemaakt. Maar we hebben geen keuze gemaakt. We hebben 4 echo's gehad waarbij men zag dat het een meisje is.(zonder dat wij iets hebben gezegd) Dus we gaan ervan uit dat het echt een meisje is!;)
    Wat een leuke foto's weer van Nina! Wat is ze al groot als je haar zo op het luchtkussen ziet staan!!

@Girlie, spannend dat de fysio zo komt! Ik ben heel erg benieuwd!

@Jeanetjeh, wat jammer dta je man niet aan moederdag heeft gedacht! Met vaderdag inderdaad maar even het goede voorbeeld geven!;)

4. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    We mogen het zelf bepalen en dan bellen..dan gaan ze kijken of er op dat moment plek is..

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Alicia wij hebben zeker twee denkers:

bron: jonge gezinnen mail

Heb je een lichamelijk of geestelijk ingesteld kind? Het karakter van je kind bepaalt namelijk voor een groot deel de snelheid van zijn ontwikkeling.
    Als moeder van een niet lichamelijk ingestelde baby zul je vast gefrustreerd zijn geraakt als iemand je vroeg of je baby al kroop. Ook al lees je overal dat er geen datum is voor het kruipen, die opmerkingen blijven kwetsend en kunnen je onzeker maken. Hoogste tijd om de zaken voor eens en voor altijd duidelijk te maken!

Lichamelijke of geestelijke instelling

Baby's zijn net mensen... De één heeft een voorkeur voor lichamelijke spelletjes, de ander is een nadenkertje en ontwikkelt vooral dingen in zijn hoofd. Een professor zal het in een hardloopwedstrijd afleggen tegen een profvoetballer. De profvoetballer zal het in een denktank afleggen tegen de professor.

Intelligentie

Intelligentie heeft niets te maken met de snelheid van kruipen of lopen. De tijd dat een snelle kruiper bezig is om te leren kruipen is jouw baby bezig om na te denken over dingen.

Eerst afkijken of zelf uitproberen

Mensen (en dus ook baby's!) leren dingen op verschillende manieren. De één doet het door te proberen tot het lukt. Deze baby's proberen en falen, proberen weer en falen weer tot het ze uiteindelijk lukt.

Andere baby's observeren liever iemand die het lichamelijke trucje wel goed kan. Ze observeren zo goed, dat ze het lopen en kruipen in hun koppie al oefenen. Deze baby's zijn dan wel vaak ouder tegen de tijd dat ze gaan kruipen, maar hebben het kruipen dan ook snel onder de knie. Het 'proberen en falen' doen ze in hun hoofd.

Geen kind is hetzelfde

Bedenk bij iedere (vervelende) opmerking over de lichamelijke ontwikkeling van je baby dat jij wel beter weet. De ontwikkeling van verschillende kinderen is door het verschil in karakter gewoon moeilijk met elkaar vergelijken.

Hier nog niks van rollen, kruipen, of staan hihihi maar ja het kan zomaar ineens komen.

Ze draaien wel veel op hun zij om dingen te pakken en zo is de ontwikkeling bij tweelingen vaak later omdat ze elkaar hebben en nog niet zo nodig dingen hoeven te ontdekken omdat ze geinteresseerd zijn in elkaar.

6. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente

Hier ook fysio gehad hoor voor Pim. Had ook een beetje een plat achterhoofd. Vonden het toch beter om even de fysio mee te laten kijken. Om erger te voorkomen. Hij ligt nu in een zijslaper in bed. En we hebben hem altijd een beetje schijn in de box liggen. Een klein doekje is al genoeg onder de zijkant van zijn rug.
    En het is al een heel stuk beter geworden. Eigenlijk zijn we er net op tijd bij geweest. Het valt nu niet meer op als je het niet weet.

7. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Jane, het geeft toch ook helemaal niks dat je meiden nog niks doen het komt vanzelf en idd wat je zegt klopt wij hebben veel tweelingen in de fam en bij de meeste was dit zo. Mijn broertjes waren zelfs 3,5 voordat ze wat gingen praten ze hadden hun eige taaltje samen:D

@ Girlie, wat zei de fysio?

@ Banne, hopelijk is ze al ingedaald dan kan het echt elk moment gaan gebeuren:)

8. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    Ik heb zojuist de verloskundige gesproken. Zij had de verloskundige gesproken die de draaiing gaat doen en die vond het beter om het nog deze week te doen omdat het draaien anders lastig wordt. Ik moet morgen naar de praktijk bellen wanneer het gaat plaatsvinden, maar waarschijnlijk donderdag middag. Helaas moet ik alleen, want mijn man heeft dan een vergadering en morgen is hij ook al thuis omdat we met onze dochter naar het zh moeten voor haar groei.

@jeanetjuh, ik wilde eerst ook geen stuitbevalling, maar aan een keizersnee zitten ook risico's en het herstel duurt langer bij een keizersnee. Ik heb er goed over nagedacht en als het draaien niet lukt of ze draait weer terug ga ik toch voor een stuitbevalling. Als er iets mis gaat ben ik in het ziekenhuis en kunnen ze altijd nog een keizersnee doen.

Gisteren heb ik perongeluk de naam van de baby hardop gezegd waar Veerle bij was. Hopelijk kan ze haar mond houden. Mijn schoonvader heeft ook de naam geraden alleen hebben we niet laten blijken dat het goed was wat hij zei. Donderdag gaat Veerle waarschijnlijk naar opa en oma en hopelijk kan ze haar mond houden.

9. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Jeanetjuh...
    Ohh beetje jammer is dat idd van moederdag!! Hier ook hoor... Had iets gekregen via het kdv... Kreeg wel de vraag of ik wat wilde, en dat hij niet wist hoe wat waar ;) maar mijn hint dat ik niet 'zomaar' iets wilde maar of iets met Oona gemaakt of iets wat bij haar hoort/past snapte hij niet ;) Zomaar een willekeurige cd hoeft nou weer niet haha..
    Denk dat ik een broodtrommel ga laten bedrukken met haar foto.. leuk voor op z'n werk ;) Nu heeft hij een spongebob broodtrommel haha... En denk wat knutselen voor bij zijn werkplek..

@ Girlie...
    Hier ook een meisje dat een afplatting had.. door fysio en veel oefenen weer over gegaan! Oona had een pittige voorkeurshouding die gelukkig nu weer over is.

@ Mereli..
    Spannend hoor... Denk dat ik in jou situatie misschien ook de stuitbevalling geprobeert had... Durfde het nu niet aan omdat Oona de eerste is... Dus hier wel keizersnee gekozen..
    En oehh hopelijk houd ze haar mond idd! Wij hebben ons ook 1x versproken, maar gelukkig was dat ook niet doorgedrongen..

@ Alica..
    Wat een leuke foto's zeg!! Heerlijk aan het genieten!
    Oona is ook lekker aan het ontdekken idd... Tijgeren gaat alleen nog steeds in z'n achteruit ;) Dus hier nog regelmatig even een boos meisje als het onderwerp van haar interesse steeds verder weg gaat haha.. Al heeft ze het om haar as draaien nu ook geperfectioneerd.. dus soms krijgt ze het voor elkaar om er in dur achteruit toch te komen!

@ Jane...
    Hoor je idd vaak dat 2lingen denkers zijn! Allemaal hun eigen tempo toch... Leuke foto trouwens van jullie samen!

Zo..
    Ik ben vandaag weer bij de dermatoloog geweest... ze was iig erg tevreden dat die ijzerkuur zo goed gewerkt had tegen het haarverlies... Wel is er opnieuw bloed geprikt want gezien ik nog steeds erg moe ben twijfelt ze wel of de kuur genoeg is geweest...

Ze noemde wel cijfertjes... minimale waarde moet 70 zijn.. vorige keer had ik 22... Maar of dat nu heel flink is weet ik niet..

@ Chantal.. Jij had ook een kuur toch? Heb je al controle gehad??

Oona heeft net heerlijk zitten smullen van aardappeltjes snijboontjes en een beetje ei... Wij aten dat ook...
    Echt leuk dat ze steeds meer met de pot mee aan het eten is! Nuja ;) Wij passen ons menu er nu een beetje op aan ook...
    Ze schuift ook makkelijk 150-200 gram eten weg!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chivay: fijn dat de kuur heeft geholpen! Jelmer eet ook met gemak 200 gram warm eten weg, vind het echt veel, maar fijn dat het zulke goede eters zijn!

Mereli: Zal duimen dat de volgende draaipoging lukt, stuitbevalling lijkt me erg pittig.

11. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Vorige week voor het eerst wortels geprobeerd en zie het resultaat. Hij vind het helemaal lekker. En de boontjes ook. Als ik hem laat eten zou hij volgens mij zo zo'n klein potje leeg eten. Maar ik doe 3 dagen met zo'n potje. Tot nu toe vind hij het heerlijk.

12. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Chivay, bij mij viel het wel tegen maar het is niet anders.
    Fijn dat de dermatoloog tevreden was, hopelijk is je hb weer goed. Ik heb ook een kuur hoop dat het dan eindelijk eens goed is daarna.

Voor een voorkeurshouding moet ik dan naar de fysio of osteopaat? Luuk heeft ook een enorme voorkeurs houding houdt zijn hoofdje echt vaak scheef naar rechts.

Liefs

13. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente

Ik zou contact opnemen met de fysio. Die kunnen je allerlei tips geven.
    Heb je toevallig een mobiel boven zijn ledikant hangen??
    Hang deze om en om aan de zijkant.
    Hebben wij ook gedaan en dat gaat super goed.

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Kwebbel... jij geeft ook stukjes nu toch?? Wat geef je nu allemaal?? Wij proberen steeds meer af te stemmen met wat wij eten.. wel even puzzelen zo hoor het weekmenu!

@ Jeanetjuh.. Oh jij ook een kuur! Weet jij iets van die waardes? Ben dan altijd nieuwschierig wat die 22 precies inhoud als 70 minimaal is ;) Krijgt jij ook een controle nog? Ben wel blij dat er nu opnieuw geprikt is zodat ik niet weet of het voldoende geholpen heeft!

Oona is zowel bij de fysio als bij de osteo geweest... verschillende keren langs elkaar... vonden beide disiplines ook een goed idee om zo beide wegen te bewandelen... Fysio voelde ook dat er wat vast zat... Osteo ging daarmee aan de gang en daardoor kon de fysio weer verder...

@ Ingie.. Wat een leuke foto zeg!

15. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Hey dames!

Chivay ik heb laatst nog weer een keer bloedgeprikt omdat ik zo meo was, maar die van mij was goed in de lucht gegaan en ik had geen bloedarmoede meer. Ben gewoon moe denk ik dan van de drukte rondom werken met een kleintje.

Liz had ook een hele sterke voorkeurshouding. Toen hebben we haar in de zijslaper gelegd en naar de chiropracter geweest. Daarbij hebben we ook hulp van de fysio en die heeft Liz nu nog steeds omdat ze dus dat spreidbroekje had en dus qua motoriek iets achter loopt. Je moet er wel snel bij wezen. Liz had ook een redelijke afplatting, maar gelukkig is het toch nog goed gekomen.

Zo ik ga mijn meisje maar eens wakker maken. Vandaag moet ze er vroeg uit omdat ze vandaag naar mijn tante gaat, want ik moet werken:( Bah heb niets geen zin. Gisteren is het veel te laat geworden. Gaap gaap.

16. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Goedemorgen meiden!

@Chantal, zo jij was er vroeg bij! Niks aan weer werken! Hopelijk is de dag snel voorbij voor je.

@Mereli, Hopelijk praat Veerle haar mond niet voorbij! Had ze wel goed in de gaten dat je het over de kleine had?
    Ik had me bijna versproken bij mijn moeder. Mijn schoonzus heeft de naam geraden en nu weet ons neefje het ook (die zat bij haar in de auto..). Dus ik hoop dat hij ook zijn mond houdt! Hahaha
    Ik ben benieuwd of de volgende draaipoging wel effect heeft! Ik hoop het zo voor je!

Vanochtend ga ik bij mijn vriendin langs die op 3 april bevallen is. Eens kijken hoe het met de kleine man gaat! En vanavond komt nog een oud-collega langs. Al een tijd niet gezien/gesproken, dus erg leuk! Ze wilde me nog wel even met buik zien. haha
    Verder vandaag maar een beetje rustig aan proberen te doen... Al is dat wel moeilijk.;)

17. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Mereli. Mijn tante is ook bevallen via een stuit. Dat al 33 jaar geleden,maar ging toen prima en was ook haar eerste kindje. KAn me voorstellen dat het bij jou omdat het de derde is ook wat makkelijker gaat omdat er meer ruimte is. Of beredeneer ik dat niet helemaal goed?

@Girllie. Snap helemaal wat je bedoelt en ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik met zo'n ding op moet lopen. Alleen is het natuurlijkw el zo dat wij dat nooit op hebben gehad en beter weten. Julie mannetje weet straks niet beter en kinderen passen zich zo makkelijk aan. Kijk Liz met haar spreidbroekje,dat si eigelijk net zo.
    Hier gaan plat hoofdje. Wij hebben Nina tegen het advied in van het CB constnat gewisselt van rug naar li-zij,naar re-zij en weer opnieuw.

@Jeanetjuh. ja Nina heeft zich zeker vermaakt. Een groet ontdekkingtocht daar.
    Het traphekje is echt super. Ben erg blij dat ie hangt.

@Banne. Als ze 4 keer een meisje hebbne gezegd,is de kans wel heel klein dat het toch een jongen is. Ik ben benieuwd wanneer het agat beginnen. BEn je er zelf rustig onder of zie je er tegen op?
    Nina wordt inderdaad groot. Als ze zo in de volle lengte staat,lijkt het al een aardig groot meisje zo ja. Dat springkussen vond ze zo leuk. Er was niemand op,dus dacht dan kan ik het mooi eens proberen en dat was een succes.

@Jane. Hihi leuk dat stukje. Wij hebben absoluut een doener.
    Wist niet dat zo werkte met tweelingenik heb daar heel weinig ervaring mee,maar zolang ze goed in hun vel zitten is het tocg goed. Iedereen doet het op zijn eiegn manier.

@Chivay. Haha Oona in de achteruit. Dat si inderaad frustrerend als ze maar niet dichterbij komt. Gelukkig dat draaien goed lukt.
    Leuk he dat tijgeren. Ik vind dit een ontzettend leuke leeftijd. Geweldig om te zien hoe het hele huis ontdekt word.Het is wel even nakijken of alles kindvriendelijk is,maar dan mag ze van mij haar gang gaan. Nina vidn het vooal in de hal leuk bij de schoenen. Die van mij gaan in de mond en die van mijn vriend zwaait ze mee rond.
    Fijn dat jouw kuur goed hefet geholpen. Lage waarde inderdaad.
    Hier ook zo'n goede eter. Ik maak altijd maaltijden van 200 cc en die gaat altijd helemaal op en daarna nog een toetje.

Hier verder geen nieuwtjs. Nina en ik gaan bijna elke dag even fietsen. Ze vidnt het heerij. OOk heeft ze een fijne houding gevonden. Ietsje onderuit en dan haar beneb over het stuur ;)

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Voorkeurshouding: Heeft Jelmer nooit gehad en ook niks aan gedaan om het te voorkomen. De kraamhulp was bang dat hij wel een voorkeur zou ontwikkelen omdat hij de eerste dagen thuis onder het schuine raam lag voor zijn gele kleur, dus keek hij overdag steeds naar het licht, vond hij fijn, maar dat compenseerde hij weer door 's nachts de andere kant op te kijken, dus dat regelde hij mooi zelf.

Fietsen: Willen wij binnenkort toch ook gaan proberen. We hebben wel een helmpje gekocht voor hem, vind het best eng zo in de stad, dus veiligheid voor alles. Zijn er meer meiden die hun uk een helmpje op (gaan) doen op de fiets?

Stukjes eten: Ik geef idd vaak stukjes, soms weleens gepureerd maar dan heel grof, bijv. als we ergens anders eten, want dan is stukjes zo'n gedoe.
    Ik geef in stukjes wortels, broccoli, gekookte kip, banaan, peer, mango, meloen.
    Wat ik wel als hapje geef is gekookte witlof met stukjes appel, dus dan zitten er wel stukjes in. Of macaroni met tomaat, dan pureer ik alleen de tomaat. Zo combineer ik zelf eten met van een lepel eten, want hij moet ook leren dat je eigenlijk met bestek eet.

Moet zeggen dat ik behoorlijk beroerd slaap zo zonder man thuis. Kan echt mijn draai niet vinden in bed.
    Terwijl hij ook vaak nachtdiensten draait en dan slaap ik wel, maar dan weet ik dat hij wel weer thuis komt, nu is het toch weer anders.
    Gelukkig slaapt Jelmer als een roosje, dus dat scheelt.

19. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Alicia, ik zie helemaal niet op tegen de bevalling. Alleen die "vreemde" mensen erbij zie ik wel een beetje tegenop. Ik ben het zwanger zijn absoluut nog niet zat maar ik ben zo benieuwd naar ons meisje dat het van mij wel mag beginnen...
    We wachten rustig af..
    Wat grappig dat Nina al een eigen houding heeft op de fiets!

@Kwebbel, snap heel goed dat je slechter slaapt! Ik zou dat ook hebben. Gelukkig slaapt Jelmer wel goed!

20. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @chivay, heb even zitten googlen en volgens mij bedoelen ze met die waarden het Ferritine niveau. Alleen kan ik niet vinden wat een normale waarde is.

Deel Deze Pagina