@NBroen. Fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien,een hele opluchting altijd. Wel jammer dat van het tweede vruchtje het hartje niet klopte. Wist je at het om twee vruchtjes ging?
@ Eveline, wooow wat een super snelle bevalling. En want bijzonder dat Sander jullie meisje heeft opgevangen leuke naam. Geniet ervan he. Nu lekker bijkomen. @ Nbroen, wat fijn een goede echo met een mooi kloppend hartje en succes met de verbouwing.
Lieve pluisje, Ja ik kan zonder medicijnen niet zwanger worden omdat er bij mij geen eisprong komt..Ik heb ook Clomid gebruikt en toen kreeg ik wel een eisprong.De echo's zijn gewoon heel erg belangrijk samen met het bloedprikken om te bepalen of je wel een eisprong krijgt. Mischien is de dosis bij jou niet hoog genoeg? Ook moet je oppassen voor overstimulatie als je hormonen slikt en ook dat kunnen ze via de echo in de gaten houden..Wel heel raar dat ze je zo die pillen meegeven en dat je het verder lekker mag uitzoeken..Ben je al eens naar een ander ziekenhuis geweest?? Je kan ook zo contact opnemen met medisch centrum kinderwens in leiderdorp..mischien voor een second opinion? Heb je wel eens een tijdje je temperatuur opgenomen 's morgens?? Dan kan je ook een goed beeld krijgen of en wanneer je een eisprong hebt.. Mocht je nog vragen hebben dan mag je ze altijd stellen hoor..
spannende tijd nu voor jullie Miekje.. Het aftellen is nu echt begonnen..hoe voel je je?? Gaat alles nog steeds goed?
Wij hebben hem bij onze dochter gebruikt..op het KDV slaapt ze hier nog steeds op.. Onze meid was/is een buikslapertje doordat ze veel pijn had van het Kisssyndroom sliep ze liever op haar buikje.. Om het zo veilig mogelijk te maken hebben wij hem toen aangeschaft..ik ben er altijd erg blij mee geweest en mijn man heeft het ook uitgetest door water in zijn mond te doen en dan zijn gezicht ertegenaan te drukken en het water eruit te laten lopen. hij kon gewoon doorademen..
vanaf welke dag begin jij met je ovu testen?? Mischien heb je wel een hele vroege of juist een hele late eisprong??
Ja wij vinden het ook erg jammer, we wisten het niet van te voren..had er eigenlijk ook geen rekening mee gehouden want op de echo was toen maar 1 eitje..deze heeft zich dus toch gesplitst..Maar we zijn super blij met het andere vruchtje..
Zo, gedoucht en gegeten ondertussen. Dat was inderdaad wel even een heftige ervaring, zo met zijn tweetjes. Toen ik de verloskundige belde vanochtend om 10 over 7 was dat een beetje met het idee; Jelle kwam al aardig vlot, zo'n tweede bevalling gaat vast nog iets sneller... op tijd bellen dus maar. Ik was dus wel lichtelijk teleurgesteld toen ze kwam en 1 cm voelde, misschien nog niet eens echt aan de gang dus. De weeën waren ook niet zo heftig toen ze er was, maar wel om de 3 minuten. Jelle was ondertussen net wakker geworden. Maar goed, toen ze om 8 uur wegging ben ik toch maar onder de douche gegaan omdat ik rugweeën had (net als bij Jelle), en de warme douche dan wel lekker is. En daar werd het dus al best vlot heftiger, om 9 uur riep ik naar Sander dat ie de verloskundige maar weer moest bellen, en die zou komen. Sander ging Jelle ondertussen naar de overburen brengen. En binnen 5 minuten belde ik Sander op z'n mobiel; 'Kom naar huis, ik heb persdrang!' Heb me snel afgedroogd en ben op bed gaan liggen, Sander kwam thuis en belde de verloskundige nog een keer. Ondertussen zag Sander dus ook al iets van het hoofdje verschijnen, en ik kon ook echt niet anders dan meepersen. En zo werd dus onder telefonische begeleiding van de verloskundige Femke geboren; Sander heeft d'r hoofdje vastgepakt toen dat eruit was, gecontroleerd of de navelstreng rond het nekje zat, en bij de volgende pers Femke helemaal ter wereld geholpen om 9:17. 8 minuten later kwam de verloskundige aan, toen had ik mijn ouders ondertussen al gebeld dat Jelle een zusje heeft Het komt toch niet vaak voor dat de verloskundige echt te laat is, zij had deze snelheid ook niet verwacht, maar alles was helemaal goed. Femke huilde meteen toen ze bij me lag, zag er mooi uit (vanmiddag/vanavond post ik wel een foto), ik hoefde niet gehecht of wat dan ook, niet al te veel bloed verloren... heel gek zo. Ben momenteel dus nog een beetje overdonderd, maar voel me eigenlijk heel goed. Nouja, zal nu ook nog wel een beetje komen van de roes, de shock en de snelheid
Dank jewel..het is allemaal nog zo onwerkelijk allemaal..het zat er echt en er was een kloppend hartje..begint nu een beetje echt tot me door te dringen..
@Eveline Wow dat is echt heel erg snel gegaan. Maar je bent ook al snel weer hier om je verhaal te doen, alsof je even boodschappen hebt gedaan. Echt respect voor je! Ga nu maar lekker genieten van je gezinnetje! Hoe reageerde Jelle op zijn nieuwe zusje?
Ik ben echt superblij voor je dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien! Ik hoop dat alles ook goed blijft gaan en dat je nu een beetje kunt gaan genieten van je zwangerschap. Dat laatste zal wel niet meevallen, denk ik.