Hey meiden, even een ego berichtje ( heel dubbel) we zijn vandaag tante en oom geworden van Milan, het zoontje van mijn zus. Leuk kindje!!! Echt super schattig. Kan niet wachten tot ik erheen kan! De grote zus van milan slaapt bij oma. Zal snel een foto spammen! (K)
@eveline, wat een schatje, echt een lief klein meisje! @chantal, ik heb al 6 klantjes waaronder 2 van zw pagina echt super leuk!! Verder begin ik binnekort met adverteren enz
Ik geef borstvoeding, en dat gaat op zich best goed. Ik heb nogal vlakke tepels, en omdat Jelle destijds 16 dagen te vroeg was en wat kracht miste duurde het bij hem een volle week voordat het hem lukte bij mij te drinken. Femke lukte dat meteen na de geboorte. Het kost alleen net wat meer moeite met aanleggen. Jelle kon nog kiezen naar welke opa en oma hij wilde gaan, hij mocht naar alletwee. Maar inderdaad, ik baal er aan de ene kant wel een beetje van, Jelle deed het juist zo leuk met z'n zusje vond ik. Het is aan de andere kant ook wel even lekker rustig, een beetje bijkomen nog en concentreren op Femke nu, zonder een drukke peuter om je heen.
@Wendyenr. Van harte gefeliciteerd met je neefje. Wat vind ik het fijn dat jullie nu ook weer eens wat leuks meemaken na een zware tijd. Hoe gaat het met je neefje? En met je zus? Zie ik nouy staan dat je nog een neefje/nichtje hebt verloren voor Vere?
Eline ik begin pas 22 november weer met werken, ik hen afgelopen dinsdag een dagje gewerkt voor een collega die haar moeder is verloren. Miekje mijn vriend helpt gewoon mee in het huishouden. Wenr proficiat met jullie neefje Milan, lijkt me wel dubbel allemaal ivm het overlijden dan jullie nichtje. Hier wil ik ook alles plannen maar dat lukt echt niet......
@Wendy Gefeliciteerd met je neefje Milan. @Eveline Wat een lief klein meisje... @Eline Wat een schattig badpakje! En dat jurkje ziet er ook erg leuk ook voor de kerst. @Miekje Je leest idd de meeste verschrikkelijke dingen, voor nu zo min mogelijk naar luisteren. Goed op jezelf vertrouwen idd. Ennuh hoe smaakte de appeltaart? *jammie jammie* @Chantal Gezellig avondje met je man gehad? @Sammie Wat lief wat ze op school hadden gedaan. Fijn weekend allemaal!
Zooo... Oontje op bed, eventjes zitten en bijlezen! Hopelijk heb ik zometeen iedereen gehad! @ BV... Lees dat er een aantal veel pijn hebben met voeden.. In het aug topic bij ons ook meerdere.... Een iemand heeft dit: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Vasospasme en syndroom van Raynaud Maar voor mij, en 2 anderen komt het ook wel heeel erg bekend voor... Bij mij is het helemaal paars blauw (soms wit in t midden) al na die 1/2 min voeden die ik nu nog doe... Dus ws kwam daar de pijn voor mij vandaan... Misschien herkend hier ook iemand het? Mij hielp een tepelhoedje ook wel redelijk.. zag het bij Kwebbel ook staan.. @ Alicia... Hier andersom Mijn schoonmoeder is al aardig handig met Oona.. heeft ook meer kleintjes in haar buurt gehad de laatste jaren (wel eerste kleinkind) dus dat gaat weer wat meer vanzelf.. Mijn moeder is een ander verhaal.. die is echt lekker aan het klungelen, en moet erg wennen aan alles wat anders is als vroeger... Wel erg fijn... ze weet het van zichzelf.. dus is op 'cursus' gekomen voordat ze op Oona ging passen Hier liep de bv ineens terug toen ik ongesteld werd.. dus wie weet jij ook bijna? Ik geef nog steeds 1xBV... maar Oona drinkt max 1/2 min per kant nog... Gestreepte nageltjes.. nee hier geen herkenning... @ Chantal... fijn dat het afbouwen goed gaat! Hoe lang geef je nu flesvoeding? het kan wel 2/3 weken duren voordat ze er aan wennen... @ Nbroen... Jee wat een verhaal.. 20wk... 29 juli zie ik ook (oona's geboortedatum)... krijg er gewoon kippevel van! En hoe voel je je nu? Ohh en wat klinkt dat kis heftig! Oona had een aantal vastzittende werveltjes door de stuitligging, maar gelukkig niet veel pijn (Alleen heel flinke voorkeurshouding, en daardoor nu motorisch wat achter) Ragdoll.. ohh zo mooi ook Heb je ook een site van je cattery? Ooit zou ik wel een coontje willen thuis, maar nu vind ik het te klein voor zo'n speels ras.. en met een fikse huisstofmijt allergie weet ik nog niet of een langharig ras wel zo'n goed plan is ghehe @ Banne... Ah wat irritant dat het zwemmen zo gepland is daar! Hier was het op woensdag toen ik vrij was (in de ochtend) dus geen probleem.. het andere zwembad was het wel 'savonds.. De meeste zwangeren beginnen pas met zwemmen in hun verlof vertelde ze bij ons, vandaar niet 'savonds... Ben zelf met 20 wk begonnen Wel super dat je je zo goed voelt! Hopelijk de hele zwangerschap! @ Miekje.. Ohh helemaal klaar teminste Is de Zh tas al ingepakt? Ik had een lijstje helemaal klaarliggen al met 30wk voor de tas... mocht ik met 33 week naar t ziekenhuis voor een bloeding! Stond ik alsnog in alle haast een tas bij elkaar te zoeken Enne dat gevoel van kippevel blijft... Hier nog regelmatig ademhaling luisteren hoor! @ Jeanetjuh.. Getver ook al zo'n pijn.. Hopelijk is het gelukt met de avonddiensten... Je hebt ook extra recht op pauze enzo hè! @ Babykwes... idd fijn dat het geen echte meds zijn.. Hoop wel dat ze met deze stimulatie straks weer zelf kan We wachten het af... Fijn dat Julian ook in zijn wiegje goed slaapt! Dat scheelt wel idd voor de overgang straks.. Hier ook 'snachtsin de kinderwagen bij ons.. overdag in haar ledikantje.. @ Eline.. fijn dat de afplatting bij Kim ook minder wordt... en ja.. Oona had ook moeite... ze zat meestal op 2/3 dagen.. maar na 1.5 dagen zag je haar heel vaal perspogingen doen om daarna even te gaan huilen.. op dag 3 was het gewoon echt zielig... dus hopen haar met lactulose nu net als Kim op gang te helpen... ben begonnen met 2.5 ml... ging 2 dagen goed, maar gisteren sloeg ze over.. dus vandaag 3 ml.. Hahaha ondertussen 2de poepluier van de dag te pakken.. dus die 3ml doet goed zijn werk! en al groen/geel ipv legergroen! @ Wen... Lekker genieten van je verlof! Veel plannen? @ Kwebbel.. Wat goed dat het beter gaat zonder de melkproducten! Hoe is het met je litteken? @ Sammie.. haha tnxs.. altijd leuk om te lezen.. Ben ook heel benieuwd welke kleur ogen ze gaat krijgen.. denken soms een groene gloed te zien (ik heb bruin, marcel groen) Jij nog foto's van je mooie man? Wat leuk dat liedje! @ Pluisje.. Ohhh hopelijk heeft al het geklus succes! @ Doglover... Van harte proficiat met de geboorte van Caitlynn Jami! Mooie naam! @ All... Doglover komt hier niet meer kijken echt.. zal ik een berichtje bij de oktobers zetten namens ons? @ Ingie.. Hier geen oudere kids die ik wil laten trakteren.. wel een leuk idee eventueel: Chocoladekoekjes op bakpapier even in de magnetron laten smelten 750watt 1 minuut ongeveer... en bestrooien met muisjes.. @ Wen&r... Tjee.. dit weekend... wat raar... Veel sterkte! En gefeliciteerd met je neefje! @ Eveline... Oh wat zielig die waterpokken!! Wel super dat je een fijne kraam hebt... en al lekker beneden bent.. Hopelijk kan Femke zich snel goed warm houden! Wat een mooie foto's! Lijkt ze op Jelle? hahaha ik begon dit bericht toen Oona op bed lag.. Ondertussen ben ik al een paar uur verder... elke keer tussendoor wat doen.. pagina lezen, bijtypen... Ach zo komen we er ook! Zometeen komt er nog een verlate kraamvisite... vanmorgen dus al onze bisquitjes met muisjes/roze hartjes staan maken... Zij hebben een dochter van een half jaar.. te vroeg geboren, en ws ongeveer even groot als Oona nu... jammergenoeg is Maud ziek en komt dus niet mee.. was erg benieuwd om ze bij elkaar te zien! Oona is het ondertussen zat in de box haar dus even lekker in de wipper op de bank zetten en even een broodje eten! Tot snel weer!
Jeetje wat word er altijd veel gekletst hier Wel gezellig hoor! Het avondje uit was erg geslaagd. We zijn naar de film due date geweest. Nou het was een toppertje. Ik lag de hele tijd in een deuk, terwijl ik normaal niet zo van de comedy's ben, dus is zeker een aanrader. Chivay Liz krijgt nu sinds dinsdag ofzo flesvoeding 2 keer per dag de rest nog gewoon borstvoeding. Merk wel dat ze meer moeite krijgt met poepen en dat ze last heeft van krampjes. Mijn borstvoeding is al zo terug gelopen dat ik Liz niet eens meer de hele dag borstvoeding kan aanbieden. Vandaag ga ik over op 3 flesvoedingen per dag, want ben bang dat ik anders in eens over moet gaan op 6 flesvoedingen en dat is dan wel heel erg wennen voor Liz en ben bang dat ze er dan heel erg last van krijgt. Eline leuk setje hoor Ik wilde ook al wat voor kerst en dopen kopen, maar ben bang dat het te klein of te groot is aangezien ik niet weet hoeveel ze nog groeit. Hoe heb jij dit uitgerekend? Wendy van harte gefeliciteerd met je nichtje Super leuk nieuws. En fijn dat je al wat klanten hebt geworven. Anouska0902 is mijn collega Eveline wat is Femke een schatje Hopelijk kan ze zichzelf snel op temperatuur houden. Liz had dit ook. We moesten ook een volle week kruiken enz bij haar houden en nu gaat het helemaal goed. s' Nachts krijgt ze nog 1 kruik, maar dat doe ik meer omdat ik dat lekker voor haar vind. Plannen praat me er niet van. Lijkt wel alsof ik licht autistisch ben. Ik heb een agenda, een agenda in mijn telefoon en een planbord en daar maak ik allemaal gebruik van. Heb wel met mijn man gepraat. Hij zei ook dat wat vandaag niet komt dat komt morgen wel. Ben ook nogal een poetsmiep en wil iedere week alles doen, maar merk wel dat dat nu met Liz niet lukt. Dus ik probeer het allemaal meer los te laten, maar vind dat wel erg moeilijk.
@Ingie: Aha, ik wist niet dat dat manna heette. Weer wat geleerd!! @Wen&R: Het feit dat je aan hen denkt en de moeite neemt om van die lieve dingen te doen helpt hen heel veel, dat weet ik zeker! Het gemis zal blijven, maar in zon situatie is steun van familie en vrienden heel belangrijk. Het is voor hen ook fijn om te weten dat ze dit niet alleen hoeven te verwerken. Gefeliciteerd met je neefje, even iets positiefs om naar uit te kijken!!! @Eline: Het was heel leuk om de kinderen en collegas weer te zien. De kinderen waren echt gegroeid!!! Het lijkt me straks echt wel weer leuk om te gaan werken, jammer dat ik Roan dan niet mee kan nemen!!!haha!!! Wat een schattig badpakje! @Chantal: Haar darmpjes moeten er dan toch aan wennen denk ik ..rustig aan opbouwen dan komt het vast allemaal goed! En zon inzinking heb ik ook gehad .volgens mij hoort dat erbij in deze periode. @Eveline: Wat een lief meiske en nog lekker opgezwollen op de fotos. Ze lijkt wel een beetje op haar grote broer of niet? Fijn dat Jelle naar opa en oma is dat is voor hem ook leuk en krijgt hij ook lekker veel aandacht! En het geeft jullie wat meer rust, hoeven jullie je even niet druk te maken over die vervelende waterpokken! @Miekje: Ik vind het ook te veel om allemaal te onthouden. Als ik het forum lees reageer ik meteen in een word bestandje. Heb ik alles gelezen dan knip & plak ik het hier naar toe! Zo vergeet ik niet zoveel!!!haha @Alicia: Misschien moet je gewoon de vragenlijn bellen van het CB, zij weten misschien een oorzaak en oplossing.
Chivay: Doglover was bij de oktobermama's wel actief dus daar is iedereen al op de hoogte! Mijn litteken ziet er nu prima uit! Gisteren zelfs even een stukje naar de supermarkt gefietst! Jelmer kwam vannacht pas 6 uur na zijn avondvoeding voor de volgende, gaat de goede kant op
hallo dames er is weer lekker veel geklets hoop dat ik het nog een beetje kan onthouden hahha. @ doglover van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! @ wen vervelend van je bi lekker rustig aan doen. ik heb anderhalve week een groei echo gehad en moest bloedprikken voor suiker, daar heb ik de uitslag nog steeds niet van. @ jeanetjuh fijn dat je geen avonddiensten hoeft te draaien. @ pluisje jeaahhh een posi ovutest klus ze meid @ wenenrich gefeliciteerd met jullie neefje. @ eline wouw nog 2 kilo te gaan, en wat een schattig badpakje. @ eveline wat een lief klein meisje, en fijn dat jelle bij opa en oma is. @ kwebbel nu al op de fiets? en wat fijn dat het goede kant op gaat. @ alicia ik weet ook niet wat het is op de nageltjes @ nbroen wat heftig allemaal hoop voor een plakbeeb!! @ chantal fijn dat jullie avondje geslaagd was, die film lijkt mij ook zo leuk. @ miekje mmm appeltaart lekker hoor. @ chivay fijn dat alles goed is met oona. @ jane lijkt me echt pittig een tweeling. @ banne ja vervelend van dat zwangerschapzwemmen. @ all hoop dat ik niemand vergeten ben iedereen een heel fijn weekend veel liefs
Hey meiden, een mooi weekend allemaal?? Slecht weer he! Maar dat is wel weer lekker om binnen te zitten, met onze kleine kat op schoot. Ik heb donderdagavond, vrijdagochtend en vrijdagavond geklust. En misschien vanavond nog. En dan twijfel ik weer, is het misschien weer te veel, of te vaak achter elkaar. Nou ja kan nu toch niet meer terug. Me gevoel zegt zelf dat het zaad van me vriend niet goed is, raar he?? Hoop natuurlijk niet dat me voor gevoel klopt. Maar ja nu weer 14 dagen wachten, en daarna waarschijnlijk weer de gyn bellen voor medicijnen, die zijn op namelijk. Raar he maar ik ga er gewoon alweer vanuit dat het niks word. Nou ja we zien allemaal wel. Ik zal nog even proberen om op jullie te reageren. banne@ hoe is het met jou?? Word je al wat dikker? En wanneer ga je het aan iedereen vertellen? kirin@ tijd al niks van je gehoord, gaat alles wel goed? kwebbel@ mooi dat het goed gaat met jelmer!! Geniet ervan!! wendyric@ van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje!! En heel mooi dat je al wat klantjes heb!! Op naar nog meer klanten! merelli@ hoe is het met jou? Nog erg ziek en misselijk? Hopelijk niet en gaat het beter met je! knuf elline@ hoe is de thuis situatie? gaat het alweer wat beter tussen jullie? nbroen@ ik ga duimen voor je dat het nu allemaal wel goed gaat! het is jullie zo gegund! doglover@ van harte gefeliciteerd met Caitlynn Jami. aparte naam, weet ook niet hoe je het uitspreek haha. Meiden ik ben volgende week zondag 4,5 jaar met me vriend! Weet iemand nog iets origineels om te geven?? Dacht zelf misschien aan chocoladeletters van het internet bestellen. prettig weekend allemaal!! liefs van pluisje
@ Kwebbel... haha bedoel ook om Doglover te feliciteren namens ons allemaal Fijn dat het goed gaat met het litteken! Hier ook.. roodheid begind minder te worden.. trekkende hoekjes ook.. en het gevoel is grotendeels al terug.. @ Pluisje... wanneer mag je verdere onderzoeken laten doen eventueel?? Je spreekt de naam ws uit als: [keetlin djeemie] @ Chantal.. haha herkenbaar.. Hier ook nogal getrouwd met mijn agenda's! Kom ook aan niets toe...
Chivay: haha, dan begreep ik je verkeerd (over doglover) Hier heb ik ook alleen last van trekkerige hoekjes als ik me ingespannen heb, maar het valt me erg mee. Hier heb ik ook al grotendeels het gevoel in mijn buik terug. Had verwacht dat de nasleep van de ks heftiger zou zijn. Vond het fietsen gisteren ook best eng, maar het viel me echt 100% mee.
chivay@ verdere onderzoeken? eigenlijk helemaal niks afgesproken. Me eigen gyn is er mee gestopt, en de vorige keer had ik alleen een bel afspraak met een andere gyn. Misschien moet ik dit jaar nog maar eens een afspraak maken ja, is dat verstandig? ik wacht deze maand af, en dan moet ik toch weer bellen. want me medicijnen zijn op, en aangezien ik niet uit me zelf ongesteld word heb ik ze nodig. fijn weekend liefs van pluisje
Hey meiden, Bedankt voor jullie felicitaties! We gaan morgen kijken naar de kleine man. Het is idd erg dubbel, maar daarom ben ik wel blij met de kleine! Ja klopt idd.. merlijn...na 4,5 maand helaas... kindje had zwaar down syndroom en hebben ze ervoor gekozen om de zwangerschap af te breken. Helse bevalling geweest en helaas hebben we merlijk niet kunnen begraven ( was te jong moest in t ziekenhuis blijven) dus ja hoeveel pech kan een mens aan...
@ Kwebbel... Mij valt het ook enorm mee... fijn om te horen dat jij dat ook ervaart! Dacht misschien vooral omdat ik er op voorbereid was! Een van de meiden bij mij op de cursus die ook een ks had gekregen had nog geen gevoel na 3 maanden.. (vooral boven t litteken nog niet) dus toch erg verschillend! @ Pluisje... Ik had geen idee zeg maar vanaf wanneer ze verder gaan kijken.. vandaar de vraag Je kan er altijd eens naar vragen bij de tel. afspraak wat daarin meestal gedaan wordt! Maar beter nog is het gewoon niet meer nodig! Visite is hier net de deur weer uit.. Leuk om die 2 meiden samen te zien! Maud is 6.5 maand.. Oona ruim 3mnd.. maar in lengte schelen ze weinig! Maud is klein, Oona lang... (Maud is te vroeg geboren)
Chivay: ik was er dus niet op voorbereid, maar gelukkig valt het mij ook mee. een collega van mij heeft 5 maanden geleden een spoedkeizersnee gehad en die heeft ook nog geen gevoel rond haar navel, dus het kan echt heel erg verschillen. hoe is jouw buik nu verder? heb echt zo'n slap hangende buik vanwege de buikspieren die doorgesneden zijn geweest, ben benieuwd hoelang het duurt voordat dat zich weer wat herstelt. wil wel over 2 weken weer beginnen met sporten, mag van de bekkentherapeute gelukkig, hopelijk wordt mijn buik dan weer wat strakker.
Hangen valt wel mee... maar mijn figuur is wel anders dan voor de zwangerschap waardoor sommige broeken niet fijn meer zitten (drukken ook te hard op t litteken) Ben ook weer wat aangekomen, dus this weer opgevult dat hangende velletje Merk wel dat mijn buikspieren idd een flinke mep gehad hebben.. want bv opstaan vanuit onze lage bank is soms best lastig haha.. zeker als ik Oona vast heb.. Hoop dat ik nu ik weer aan het werk ben ik ook weer wat afval... en wanneer er weer wat ritme zit in het weken wil ik weer gaan zwemmen..
Meiden even een foto van mijn kersverse neefje Milan. Morgen gaan we hem ontmoeten! ( hij is met de pomp gehaald dus kijkt hier beetje moeilijk) Met mijn zus gaat het goed, is wel 18 uur bezig geweest en uiteindelijk ( weer) geen persdrang dus milan is met de vacuumpomp gehaald na een flinke knip. Ze heeft vannochtend zelf gedouched en mocht al naar huis!!! ( bij mijn nichtje heeft ze 3 dgn in t ziekenhuis gelegen) en ligt nu lekker op bed om verwend te worden. Lianne is heeeel trots op haar broertje en vind het allemaal erg spannend!