Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Elize heeft toch nog een iets groter hoofd maar ook dat is aan het veranderen. En als je ze elke dag ziet dan kun je ze wel uit elkaar houden maar als je van bovenaf op ze neerkijkt dan is het best moeilijk

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    jane je buik is weer mooi plat zeg, die striae vervaagd nog wel.
    Wow mooie meiden, en ze lijken echt sprekend op elkaar zeg

Alicia leuke fotos, idd mooie lange benen, kim heeft dat ook wel een beetje

Kwebbel knuffel voor jelmer

Ik heb morgen dagdienst tot 16.00, dinsdag half dagje tot 11.30, en woensdag avonddienst van 16.00 tot 23.00. en dan weekend weer tot 11.30.
    Valt mee dit weekje, gelukkig
    Ik heb kriebelhoest, wordt er gek van, mijn man had al capsules gehaald bij kruidvat, helpt wel iets

xxx

3. Miekje, gefeliciteerd met dochter Sofie!

Eline, goed dat het babyzwemmen zo leuk was! Ik heb ook al helemaal zin om over een paar maandjes te gaan zwemmen met Femke. Het is toch wel verschillend hoe kindjes reageren op water en zwemmen, maar als ze het leuk vinden is het gewoon super om te doen.

We moeten nog steeds erg oppassen dat Femke niet teveel afkoelt, maar verder is alles goed hier. Nog een foto van trotse broer Jelle met zijn zusje:

4. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    miekje,
    gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Leuke naam. Geniet maar lekker!

Eline,
    lijkt me leuk babyzwemmen. Kim steelt de show in dr nieuwe badpak!

Kwebbel,
    wij willen ook gaan babyzwemmen in Tiel. Misschien komen ee elkaar daar over een tijdje tegen.

Alicia,
    koud water? Bij ons verwarmen ze het wAter extra tijdens het babyzwemmen.

Jane,
    ziet er weer strak uit! Jammer van die striae, maar je hebt er twee gewelige meiden voor terug gekregen.

Hier de hele dag met kraamvisite gezeten. Druk druk druk! Morgen maar een rustig dagje van maken voor ons tweeën.

5. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Miekje, gefeliciteerd met de geboorte van Sofie! Leuke naam! Nu lekker genieten met z'n drieën! Ben erg benieuwd naar je verhaal en natuurlijk naar de foto's!

@Eveline, wat ziet Jelle er trots uit! Wat een leuke foto van hun samen! Femke is ook een schatje om te zien!

@Pluisje, ik zou me niet te druk maken of je te vaak geklust hebt hoor! In de ronde dat ik zwanger werd had ik het ongeveer hetzelfde gedaan als jij nu! Dus wie weet! Hopelijk heb je over 2 weken een mooie test in handen.. Ik duim heel hard voor je!
    Ik voel al wat meer zwanger haha, niet dat ik ergens last van heb maar mijn buik begint nu toch echt te groeien de afgelopen paar dagen.

@Doglover, gefeliciteerd met jullie dochter!

@Eline, dat ziet er leuk uit zeg dat babyzwemmen! Ik wil dat ook gaan doen als het kan!

@Chivay, wat raar dat veel vrouwen pas vanaf hun verlof gaan zwemmen, dat is maar 4 tot 6 weken!! Het lijkt me inderdaad vanaf 20 weken al erg lekker om te doen! Ach ja, ik kijk wel even wat ik doe. Ik zal het zwembad wat hier 3 minuten vandaan is eens bellen of ze dat echt hebben! En anders hebben ze nog 8 weken om het te organiseren! haha:D

@Jane, wat een mooie platte buik! Jammer van de striae maar als het nog wat lichter wordt valt dat ook weer minder op! Als je die prachtige meiden ziet is het het allemaal waard!

@Alicia, wat een leuke foto's weer van Nina! Een mooie meid om te zien!

@All, ik heb de afgelopen dagen wel snel even meegelezen maar was te druk om te reageren en nu weet ik niet zoveel meer... SORRY! Ik zal komende week weer wat meer tijd hebben 's avonds..

Ik heb zaterdag m'n eerste positiekleding gekocht! Ik kwam bij de H&M een spijkerbroek in de opruiming tegen voor 20,-! En hij zit als gegoten! Verder nog een lekkere broek voor in huis! Heerlijk voor regenachtige zondagen op de bank! Haha

Ik keek net op de site van babypark, is de website net als de winkel ook gesloten op zondag!! Dat heb ik nog nooit gezien bij een bedrijf! Ik stond perplex!:D Hahaha

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Banne: Tja, Kesteren he, daar zijn ze zo streng dat zelfs internet op zondag taboe is ;)
    Leuk dat je buikje goed groeit, maakt het toch weer wat echter!!!

Sammie: Zou leuk zijn als we elkaar tegenkomen met zwemmen, wie weet worden Roan en Jelmer wel vriendjes haha...

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Banne.. Hopelijk gaat het lukken dat zwemmen te regelen.. Is echt heerlijk! Heb ook onderwaterfoto's laten maken toen.. zo'n mooi aandenken!

@ Miekje... Van harte proficiat met de geboorte van Sofie!

@ Jane... Wauw wat mooi plat jou buik zeg! Ben benieuwd hoe de straie er over een paar maanden uitziet... Hier ook wat straie... (laatste 2 wk pas.. grr!) Maar dan maar aan 1 kant van mijn onderbuik... ;) Soort flinke kattekrab lijkt het haha..
    Maar ook t litteken erbij.. Eerst baalde ik zooo van de straie, t andere figuur e.d... ondertussen vind ik het wel wat hebben.. toch een aandenken van een bijzondere tijd..

@ foto's...
    Zag weer veel bijzonder mooie foto's voorbij komen.. Jelle helemaal trots... kim lekker zwemmen... Nina heerlijk gegeten... 2 lieve zussen samen... en volgens mij vergeet ik er nog meer... Zo leuk al die foto's!!

Hier voor het eerst vandaag 4 flesjes ipv 5... zijn langzaam aan het ophogen naar 180+6, en dat gaat best lekker!

Ben ondertussen me wat aan het inlezen over het bijvoeden rond 4 maanden... weet nog niet goed wat wijsheid is.. Oona krijgt hypoallergeen, en we wringen samen elke laatste druppel BV eruit die er te krijgen valt.. (Astma en huisstofmijtallergie heb ik, dus ze is verhoogd risico)
    Even uitzoeken dus of het nog verstandig is om met bijvoeden te wachten ivm allergiekans... naja.. ;) heb nog even..
    Maar als iemand er meer over weet?! Graag!

Oona babbelt ondertussen de hele dag door... echt een meid ;)
    YouTube - Oona zegt hallo!
    ;) Even Oona's kunsten showen... Stukje uit een langer babbelfilmpje.. maar dit stukje was zo leuk...

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden,

Ik wil even een foto spammen van mijn ries en ik met mijn neefje. Wat een schatje is het zeg!!! Ben helemaal verliefd!!! ( en ben klein beetje jalours) Mijn zus heeft wel erge last van naweeen, heel sneu!

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Volgens mij was hij niet zo blij met oom richard :p Hij deed 1 oog open en begon heel hard te gillen ( hahaha weet wel dat ze het nog niet goed kunnen zien maar vond het toch grappig!:p)

10. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Wendy wat een leuke foto's:D

Banne scheelt mooi aanbieding:D Ben gek op aanbiedingen. Leuke he zwangerschapskleding kopen, maar goed op het einde ben je het spuugzat en ben je blij als je weer je oude kleren aankunt;)

Jane wat een super leuke foto's van de meiden zeg! Ze lijken ook echt heel veel op elkaar. Ik zou ze ook niet uit elkaar kunnen houden.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb er niets voor hoeven doen om weer net als voor de zwangerschap te worden qua lijn. Ik denk toch dat ik veel ben afgevallen door de borstvoeding. Zit op het moment al 3 kilo onder het gewicht voordat ik zwanger was. Ben er zelf wel blij mee hoor:D Ben benieuwd of ik ook weer meer ga aankomen als ik stop met de borstvoeding.

Dames even jullie mening. Ik geef Liz nu per dag nog 2 borstvoedingsflesjes van ongeveer 120 ml. De rest vier stuks krijgt ze nutricia hypoallergeen en dan 135 ml met vier schepjes. Krijgt ze nu niet teveel binnen? En Alicia enz hoeveel flesjes geven jullie per dag? En stel dat je al op vijf flesjes zit hoe weet ik wanneer ik dat ook mag doen? Pfff wou soms dat ik een boek had met alle antwoorden;)

11. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Chantal je kan haar lichaamsgewicht vermenigvuldigen met 150 cc dus als ze 4 kilo weegt dan moet ze zeker 4 x 150 cc binnen krijgen. Ze mogen volgens mij maximaal 180 cc per kilo lichaamsgewicht. Hier krijgen de dames 5 x 150 cc ook iets meer dan ze mogen maar dat was geen probleem aangezien ze wat in te halen hebben.

Gewoon je eigen gevoel volgen, als Je merkt dat ze nog honger heeft kun je haar best iets meer geven. Zw geven vaak zelf wel aan als ze genoeg hebben.

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Foto's Mooie foto's weer voorbij zien komen. Vooral die ene van Jane met de 2 meiden en hond op de rug erbij. :D

@Chivay Wat schattig, lijkt net echt dat Oona "hallo" zegt.

@Banne Je eerste zwangerschapsbroek, leuk. Ennuh die lekker broek voor in huis, die heb ik nu dagelijks aan. Verder zit niets meer lekker onder of op mijn buik.

Fijne dag allemaal!

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wenenr: Wat een schatje is jullie neefje!!!! En je mag best een klein beetje jaloers zijn hoor!!! Is niet meer dan logisch.

Chantal: Hier drinkt Jelmer nu 6x per dag, maar ik geef natuurlijk nog volledig borstvoeding, had gister een voeding gekolfd, 160 cc en hij dronk het helemaal op, schrok er best van, maar van borstvoeding mogen ze zoveel als ze zelf aangeven, weet niet hoe het zit als je bv en kv combineert.
    Als je twijfelt gewoon het cb bellen!!!

Allergieën: Ik heb ook astma en meerdere allergieën, dus wil proberen de borstvoeding zo lang mogelijk vol te houden, hopelijk blijft de borstvoeding goed gaan en loopt het straks niet te hard terug als ik weer ongi word of ga werken.

14. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    Sorry dat ik zo lang niet geweest ben. Ik vind deze zwangerschap best zwaar. Ik voel me nog steeds heel erg ziek. Ik hoef niet over te geven maar ik ben zo ontzetten misselijk en moe, ik kan wel de heel dag slapen. Ik ga wel naar mijn werk, maar als ik thuis ben lig ik in bed of op de bank. Zo nu en dan probeer ik wel wat in het huishouden te doen en voor mijn kinderen te zorgen. Gelukkig kunnen mijn kinderen zich goed zelf vermaken en is mijn man heel erg behulpzaam.

4 november heb ik weer een echo gehad om de bevallingsdatum uit te rekenen alleen wilde hij/zij niet meewerken. Als hij er goed voorlag bewoog hij weer zo erg dat ze weer opnieuw moesten zoeken. Het is uiteindelijk wel gelukt. Ik ben nu uitgerekend op 28 mei. Dat is 2 dagen later dan ik had uitgerekend, dus komt aardig in de buurt.

Controle bij de verloskundige was goed, mijn baarmoeder is iets groter dan die zou moeten zijn, maar misschien komt het omdat ik veel vruchtwater heb. Mijn bloeddruk is ook wat laag 110/60, waardoor ik af en toe duizelig ben als ik te snel opsta, ik dacht eerst dat het door mijn ijzer kwam maar die was goed.

@Banne zwangerschapszwemmen is bij ons ook in de ochtend echt onhandig niet alleen als je zou werken maar ook als je nog kinderen thuis hebt want die kan je niet meenemen.

@sammie speentjes: ik ben ook niet zo van de speentjes geweest, maar mijn kinderen hadden wel een speentje alleen gaf ik die als ze daar behoefte aan hadden en met 6 maanden hadden ze helemaal geen behoefte meer aan het speentje. Als je het speentje alleen geeft wanneer hij er behoefte aan heeft dan raakt hij niet aan gewend en ben je er met 6 maanden vanaf.

@nbroen het blijft dus nog een hele spannende tijd de komende weken. Het lijkt met wel een fijn idee dat je regelmatig een echo krijgt.

@pluisje, ik vind ook dat het ziekenhuis je maar een beetje aan laten rommelen en je aan je lot overlaten. Ik zou zeker weer een afspraak maken.

@chivay, bijvoeding: hier hetzelfde verhaal (man met allergieen) bv lukte niet, maar wel vanaf dag 1 hypallergene voeding gegeven. Ik weet niet of het allemaal geholpen heeft, want onze dochter heeft eczeem en waarschijnlijk ook hooikoorts ze is nu 4 jaar. Toen ze ruim 4 maanden was ben ik begonnen met het geven van rijstebloempap van een lepeltje zodat ze van een lepeltje leerde eten en uiteindelijk ook in de laatste voeding pap gedaan omdat ze niet meer door sliep. Groente ben ik pas mee begonnen toen ze 6 maanden was en later pas het fruit. Ons werd geadviseerd om eerst met groente te beginnen en dan pas met fruit en we moesten 1 groente 3 dagen achterelkaar om te zien hoe ze hierop zou reageren.

@wenenrich leuke foto's met jullie neefje.

Nu ga ik even eten maken voor Floris en dan kan hij lekker naar bed. Kan ik ook even mijn ogen dichtdoen en energie sparen om straks Veerle uit school te halen. Hopelijk voel ik me snel weer wat beter en zal ik hier weer wat regelmatiger komen.

15. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Kwebbelsnos. Daar heb je helemaal gelijk in. Nina kan altijd zo tevredn kijken als ze haar buik weer vol heeft.

@Jeanetjuh. Ze heeft inderdaad lange benen. IK vind dat zelf wel heel leuk om te zien, omdat ik zelf ooke rg lange benen heb. Het bureau zegt dat je pas met 'n half jaar de groei gaat zien qua erfelijkheide en dat kinderen daarvoor in een gelijke lijngroeien,maar ik geloof dat niet zo.
    Hoe gaat het met jou?

@Eveline. Wat een leuke foto van Jelle met zijn zus. Hij kijkt er ook heel trot bij.

@Sammie. Bij ons verwarmen ze het ook extra,maar ik ben zelf weleesn op zo'n dag gaan voelen hoe warm het is,maar ik vond het zelf niet warm,dus zo'n kleintje moet het dan koud vinden lijkt me.
    Je blijft druk he met de kraamvisite. Wij krijgen zo ook nog weer visite.

@Banne. babypark is inderdaad gesloten. Wij wilden ook eens op zondag even op de site,maar kamen daar ook achter. Nou is babypark in Kesteren waar wij zijn geweest ook heel christelijk. Alle verkoopsters dragen ook rokken. Vind het wel bij ze passen om de site eruit te doen op zondag,maar inderdaad niet meer van deze tijd.
    Leuk dat je een buikje begint te krijgen. Ga je de hele zwangerschap foto's maken?

16. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    Zo even op een nieuw stukkie verder.

@Chivay. Heb je goed dat je je straie als een bezonderen herineering ziet.
    Hoe gaat het met Oona? Hebben jullie nog zoveel therapieen of is het nu minder?
    Wat een leuk filmpje van Oona. Echt een schatje. Ik zie ook een bekende slabber met de allerliefste papa erop. Die heb ik ook voor Nina gekocht.
    Wat betreft bijvoeden. meestal word aangeraden om iets langer te wachten met bijvoeden met kindjes met allergieen. Als je begint zou ik fruitsoorten nemen waar geen allergieen bekent van zijn. Kiwi en aardbeien zijjn bijv wat kinderen allergies voor daar zou ik nog even mee wachten als ik julie was. Appel en peer bijv zijn heel zacht en ik heb nog nooit een kindje op hetw erk gehad die daar allergies voor is. Ik zou een week proberen en geod opletten hoe ze daarop reageert en dan telkens uitbouwen,zodat je weet waar het aan ligt als ze er wel last van zou hebben. Dan kun je makkelijker weer iets schrappen.

@Wendyenr. Wat 'n scxhatje jullie neefje. Leuke foto ook met jullie drien. Kan me wel voorstellen dat je iest jaloers bent,een hele matuurlijke reactie in julie situatie. Maar volgend jaar zijn jullie aan de beurt.

@Chantal. Het is inderdaad wat jane zegt 150 cc per kilo dat je weegt. Ik geef Nina nu 4 flesjes van 150cc+5 schepjes voeding. Daarnaast geef ik haar 2 borstvoeiding. Eiglijk zou Nina nu op 5 voedingen moeten zitten,maar aangezien ik geen idee heb hoeveel ze binnenkrijgt bij de borstvoeding en dat die terug loopt,blijf ik 6 voedingen geven en hier vraagt ze zelf ook om.
    Een mooie graadmeter is ook hoeveel ze aankomt. Zolang ze mooi in de curve van het bureau groeit is het toch prima. Hebben jullie geen lijst met hoeveel voedingen qua gewicht van het bureau? IK heb daar een mooie lijst van gekregen. Die hoduen wij een beetje aan als liedraad en veranderen 'm iets als wij dat nodig vinden.

Vanochtend weer naar de kapper. Heerlijlk even tijd voor mezelf en papa alleen tijd met Nina. Iedereen blij. Dacht ga weer eens fietsen. Deed dat vroeger veel en tot de laatset dag voor de bevaling,maar na de bevalling niet meer gedaan. En ik met zeggen dat het me vandaag ook tegenviel. Voelde pijnlijk waar de hechting zat. Maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Hebben meerdere van jullie dat?
    Wacht denk ik maar even met 'n tweede keer fietsen ;)

17. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Jane, wat een super foto met de hond erbij:)

@ Chivay, super leuk filmpje zeg:D volgens mij adviseren ze om bij alergien pas bij te gaan voeden met 6 maanden.

@ Eveline, leuke foto van Jelle met zijn zusje.

@ Wenrich, wat een lief mannetje en je mag best een beetje jaloers zijn.

@ Alicia, ik heb nog best veel pijn in mijn bekken maar als ik rustig doe is het wel uit te houden morgen naar de bekkentherapeut ben benieuwd.

Net weer terug van controle en alles was prima de eerste 2 kilo's zitten eraan hihi. Moet wel weer even bloed laten prikken want ze denkt dat mijn hb te laag is ivm klachten van hoofdpijn, duizeligheid en moeheid dus ben benieuwd.

Liefs

18. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    @Ego

Ben alweer zo pissig. Ik zou tot 5 januari verlof hebben (inclusief 2 weken vakantie) en nu komen ze mensen te kort plannen ze me in met oud en nieuw grrrrrrr. Verder klopt mijn rooster alweer voor geen kant met wat ik had afgesproken. In de zorg gaan ze over lijken als ze maar rond komen. Pffffff zo even mijn hart luchten:D

Jane wat hebben je meiden lang geslapen vannacht:D Heerlijk zeg!

Eveline je kunt zien dat Jelle trots is op zijn kleine zusje. Echt schattig om te zien. Hoe gaat het nu met de temperatuur van Femke?

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ha dames,

heb eindelijk tijd om ff te reageren, wat een druktes met zo'n ukkie zeg....

mijn bevallingsverhaal;
    zaterdagochtend met man z'n neef mee naar m'n paard, op de fiets ernaast gereden, voelde al wat ongi krampen en dacht o jee gaat toch niet beginnen he.....m;n ma moest naar antwerpen hele dag dus kon eigenlijk niet...
    maaar krampen werden toch meer, af en toe ff uitblazen op de fiets...
    daarna snel naar huis, toen waren het echte weeen die om de 5 min kwamen, om 12.45 vk gebeld, kwam een uur later en om 13,45 dus al 4cm ontsluiting gelukkig!
    toen zei vk dat we gelijk door konden naar z'huis, wel ff naar pa gebeld dat ie de hond maar moest halen en dat ie m'n ma moest inlichten....
    eenmaal in z'huis werden weeën heftiger,
    ff onder douche gezet, heerlijk was dat........
    om 15.30 starten de persweeën, ook nog op baarkruk gezeten, tot 16.45 ging dit door, schoot niet op...
    toen over naar gyn,kreeg weeën opwekkers infuus....
    maar omdat ik door paardrijden nogal hele goede bekkenbodemspieren heb...tot 17.15 nog door gegaan en toen fijne knip gekregen!:(
    maar na toen 2 goede persweeën was onze mooie dochter sofie emma geboren om 17.32 uur.....
    maar toen werd ik gehecht..........VRESELIJK PIJNLIJK ondanks de verdoving...ging echt door t plafond van de pijn...
    ben toen nachtje gebleven, vloeide nogal en was wat onzeker...
    dus na een nachtje z'huis mochten we gister naar huis.
    inmiddels ben ik iets minder beurs en voel me beter...
    sofie drinkt prima,voeding is goed op gang, nog wel erg pijnlijk helaas...
    ze is echt kindje van d'r ouders slaapt heerlijk...huilt bijna niet...

zo nu ga ik ff beschuit eten, en straks alweer bezoek...

iedereen veel succes en plezier, zal miss wel ff duren voor ik weer reageer, is nogal druk....

denk wel aan jullie allemaal!!!!

x m iek en sofie

ps foto's volgen later,maar miss eerder op m'n hyves, hou maar in de gaten...

20. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Miekje, wooow een heftige bevalling zeg:$ maar jullie hebben er wat moois voor terug.

Liefs

Deel Deze Pagina