Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Chivay, leuk babymassage, en dat ze heeft genoten. Hoeveel dagen moet Oona naar de opvang?

Miekje, fijn dat alles goed gaat, en al doorgeslapen, wow

Alicia, wij vieren sinterklaas niet. Kim is daar nu toch nog veel te klein voor. Misschien volgend jaar

Jane dat scheelt wel die blikken zo op mp, zijn normaal rond de 14 toch, de forte

Kim weer niet gehoord vandaag, sliep van 22.00 tot 07.30.
    Ben zo blij.
    Half dagje gewerkt, straks even boodschappen doen, met mijn mannetje en Kim.

xxx

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer kwam vannacht ook alleen maar om 3:00 na zijn voeding van 22:00, daarna om 8:15 weer!

Ik moet woensdag naar de diëtiste ivm de mogelijke koemelk-allergie van Jelmer. Want doordat ik geen melk meer drink mis ik belangrijke voedingsstoffen.
    Nu had ik al een folder gekregen van het cb waarin staat dat moeders dan het advies krijgen zelf nutrilon hypo-allergeen te gaan drinken, lijkt me echt zo vies!!

Ik heb het idee dat ik spruw heb aan mijn rechtertepel, maar weet niet of dat kan zonder symptomen aan de andere tepel en bij Jelmer, maar mijn linkertepel ziet er prima uit en Jelmers tong is ook gewoon mooi roze.
    Maar mijn rechtertepel is vuurrood met allemaal witte velletjes en aanleggen is ongelooflijk pijnlijk :(

3. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal:
    Ik had dat ook begrepen, dat als ze overdag verzadigd zijn s'nachts door gaan slapen...maar Roan krijgt overdag al 5 flesjes met 150 ml (5 schepjes) En hoe hongerig hij ook is, hij heeft er naar mijn idee wel genoeg aan. Volgens mij zit die kleine rakker zo in zijn ritme vast dat hij door gewenning komt tussen 3 en 4 uur (jammer voor mama en papa) Vandaar dat we hem nu s'nachts wel 150 ml aanbieden maar met 4 schepjes....en dit zo verder afbouwen, kijken of dat zin heeft! Ook hebben we al met schepjes forte erbij geprobeerd, hier sliep hij even lang op. Een volgende stap is een heel flesje met forte, maar goed eerst het ene proberen en dan het andere.

@Alicia:
    Bedankt voor de tip..ik heb standaard één blik op voorraad staan. Maar ga voor de zekerheid maandag even extra blikken scoren. Bij ons bij de drogist hadden ze gisteren nog wel de standaard 1 staan maar in de supermarkt niet meer, dat viel me al op!

@Kwebbel:
    Hopelijk geen spruw. En ik hoop ook dat je zelf niet aan de nutrilon hoeft, lijkt me helemaal niet lekker!

@Chivay:
    Als Roan van babymassage ook zo in slaap gaat vallen dan wil ik ook wel op zo'n cursus! Misschien gaat ie daarvan wel een nachtje door!:p

@Miekje:
    Fijn dat je zo geniet!!! En wat bijzonder is het toch, er worden miljoenen baby's geboren, maar als het jezelf overkomt is het toch iets wonderlijks!

4. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, ja iemand vroeg of wij sinterklaas gingen vieren met de kleine uk...

hij mag vandaag al zijn mega grote schoen gaan zetten bij oma (haha, hij snapt het nog helemaal niet maar vooral oma vindt het leuk!!!) Komisch toch?

5. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Miekje, heerlijk dat je zo geniet en dat jij je ook beter voelt. Ook fijn dat Sofie zo makkelijk is:) een neefje van mij had ook een beetje o beentjes maar dat is vanzelf bij getrokken je kan het nog eens aan de ha vragen.

@ Jane, wat vervelend dat Elize ziek was gaat het nu weer beter?

@ Kwebbel, symptomen lijken idd wel op spruw. Wat vervelend dat je elke keer iets hebt he. Hou je het nog wel vol met die pijn elke keer?

@ Eline, heerlijk dat het zo goed gaat snachts met Kim jullie zullen ook wel een stuk uitgeruster zijn.

@ Chivay, het lijkt me ook vreselijk om weer te gaan werken na het zw verlof en je kleintje dan weg te moeten brengen.

Hier net even naar de stad geweest en nog een leuk pakjes gekocht:D wat zijn er toch veel leuke spullen kan alles wel kopen:)

Liefs

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jeanetjuh: Ik heb wel momenten dat ik het even niet zie zitten, maar als ik dan die tevreden bolle toet van Jelmer zie, loop ik over van geluk en kan ik er weer tegen.

Dames, welke flessen gebruiken jullie? Ik heb de Tommee Tippee met de kleinste speen, maar dat gaat veels te snel en laat hij de helft uit zijn mond lopen.
    Iemand tips?

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Het gaat hier weer beter met Elize, ze heeft geen koorts meer maar beide zijn nog verkouden. Dat is nooit helemaal overgegaan.

Flessen hier vanalles geprobeerd, difrax, nuby, etc etc maar nu uiteindelijk op avent uitgekomen. Had de starterset allang maar in het begin lukte het niet met avent maar nu wel. Speen 2 gaat goed en gaat ook niet te snel.

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    fles die langzaam gaat, difrax s met de dentalspeen

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ah, ik heb difrax s-flessen staan, dus zal van de week is kijken voor zo'n dentalspeen!

10. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Jane. Kan me voorstellen dat je weinig tijd hebt om hier te komen als je twee kindjes ziek hebt. Lijkt me best moeilijk de eerste keer als ze ziek zijn. Ik vidn dat altijd zo sneu. Gelukkig dat het nu wat beter gaat.

@Chantal. Kan gebeuren he. Ik von dhet zo apart eruit zien toen ik dat op de foto zag. Op zicg kan het zo ook,maar als Liz groter word is het andersom wel makkelijker ;)
    Wat betreft de veoding. Er is heir niks meer te krijgen,maar wij hebben nog een aantal blikken. Het zla wel overwaaien,maar ik ben zo wel gerustgesteld,dus heb toch maar ingeslagen.

@Kwebbel. Ik hoop dat je geen spruw hebt,want dan zal Jelmer het waarschijnlijk ook krijgen. Is wel met een zalfje op te lossen.
    Aan de Nutrilon :$. Ik heb het van Nina weleens geproeft maar ik vind het hartstikken vies. Maar ja,als je geen keus hebt,maar in een keer achterover ;)
    Wij gebruiken de avent voor nina. Vanwege de combi met borstveoding uit de fles daar voor gekozen omdat die speen wat meer op een tepel lijkt. Ze dronk daar meteen goed uit,dus we hebben verder niks meer geprobeerd.

Wij hebben besloten om een beetje sinterklaas met Nina te vieren. Ze heeft nog weinig speelgoed,dsu daar wilden we nog wat van bij kopen. Nu pakken we dat gewoon in voor 5 december en dan pakken we het met haar uit. Zelf maken we er dan een gezellig avondje van. Vind dat wel leuk de eerste sinterklaas met z'n drieen. is meer voor ons gevoel dan voor Nina :D

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey Meiden...

@ Miekje... Zooo herkenbaar dat verliefde gevoel.. Net ook weer een half uur naar Oona zitten kijken terwijl ze in de wipper een beetje met haar handen, slabje en mijn hand aan het spelen was... Ondertussen een beetje met elkaar babbelen... en helemaal smelten bij elk lachje!
    en doorslapen! Wauw lekker.. Hopelijk een blijvertje en niet eenmalig ;)

@ Sint... Wij vieren het dit jaar niet... houden het even bij Kerst.. Heb wel iets kleins voor bij Marcel in zijn schoen ;) En iets kleins voor Oona ga ik nog zoeken...

@ Chantal..
    Wij zijn overgestapt van Friso hypo naar etos hypo... Scheelt echt veel qua euro's! En nu ze ondertussen op 6 schepjes per fles zit gaat zo'n pak erg hard... In de pakken van Etos zit ook wat meer... Gebruiken nog wel pampers omdat ze echt veel fijner zijn.. maar in combi met kortingsbonnen en aanbiedingen alleen.. (laatst 6 pakken voor 30 euro gescoord ;) )

@ Eline... Oona gaat 3 dagen naar de opvang..

@ Kwebbel.. Hoop dat het geen spruw is! Even aan de Ha laten zien maar? Hier heeft Oona het lang gehad.. pas met kuur 4 was het weg... En brrrrr hypo is zooo vies! Hopelijk weet de dietiste iets anders!
    Worden jou tepels misschien ook helemaal paars/wit met het voeden?? Dat veroorzaakt bij mij de pijn... (Heeft met verkeerde doorbloeding te maken)

@ Sammie.. ghehhehe, sowieso erg leuk zo'n cursus! Echt een aanrader..

@ Jeanetjuh... Lekker hè dat shoppen.. ben je al een beetje compleet met alles?

@ Difrax & dentalspeen..
    Hier gebruiken meerdere deze combi al... Iemand ook al een 123 ring erbij? Veeeel handiger om dan het gaatje goed te krijgen.. Erg fijne combi.. Nu ook bijna altijd belletjes en veel minder vaak lekkage!

Zoo...
    Vandaag even richting Nijmegen geweest... de verjaardag van mijn broer.. Oona deed het weer super.. Lekker slapen in de auto..
    Oona kan niet zo goed tegen veel drukte en is snel overprikkeld dan.. ze heeft maar 1x gehuild door de drukte... top! Denk dat ze het allemaal wat beter leert verwerken nu ze wat ouder is..

Nu lekker even samen in de badkamer bivakkeren.. verwarming aan (badkamer is t warmst dan).. Oona op handdoeken even in eva-kostuum laten spelen... vind ze heerlijk... Dan laatste flesje.. en als het goed is valt ze dan als een blok in slaap :D

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Toen ik net ging voeden zag mijn tepel er weer normaal uit, heb echt geen idee, maar ga maandag toch maar even voor de zekerheid naar de huisarts.
    Heb natuurlijk al voor de 2e keer in korte tijd antibiotica en daar kun je dus ook spruw van krijgen als bijwerking, daarom hebben lactatiekundigen liever niet dat je gelijk antibiotica gebruikt zodra een borstontsteking opkomt.

13. missyf

missyf Bekend lid

14 nov 2009
    646
    0
    16
    hallo dames er is weer lekker veel geklets en moeilijk om bij te houden hahahhah.

@ san gefeliciteerd met je nieuwe baan, en een mooi gedicht.

@ pluisje ben trots op je! maar hoop dat je over 6 dagen een mooie test heb.

@ foto's zoveeeeel leuke foto's gezien word er happy van:D

@ jeanetjuh leuk he al dat babyshoppen;)

@ eline fijn dat het nu wat beter gaat tussen jullie.

@ babymassage lijk mij ook heel leuk om straks te gaan doen.

@ ego wij hadden woensdag een fotoreportage laten doen bij v&d ben benieuwd hoe ze zijn geworden.

@ all sorry dat ik niet op iedereeen heb gereageerd me hoofd is net zeef.

fijn weekend allemaal

14. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0

15. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0
    Oow echt waar dat wist ik niet .. lijkt me verschrikkelijk pijnlijk..
    hopelijk is het snel over bij je..

16. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0
    @ sammie ja dat bed moet in de huis kamer .. maar ik heb het wel besteld maar laat het in elkaar staan als ik wil slapen of liggen kan ik beter op ons eigen bed gaan likken .. heb het wel besteld dus als ik het echt nodig heb kan ik het altijd nog in klaar zetten eerst blijft het mooi in de garage staan.. ja vreemd dat je hier niet op je eigen slaapkamer mag bevallen maar ja ..

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Bekijk bijlage 107980

Nog even mijn meisje showen :D
    Hier lekker bij Oma hangen.... even buiten kijken naar de bewegende bomen...

18. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
  19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Bekijk bijlage 107982

Verstoppertje spelen met de deken..
    Ze heeft er wel een kwartier mee liggen spelen... over haar heen trekken, wegduwen, even proeven ;)

20. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht

Deel Deze Pagina