Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @kwebbel, mag het ook niet als je ze "kort" houd. ( net aan een wit randje?)

2. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Jeanetjeh, mooie foto's hoor! Vooral die met het duimpje! Zo schattig..

@Wenenr, helaas heb ik niks met dat soort nagels.. Maar ik wens je veel succes met het zoeken van modellen en de voorbereidingen van je eigen zaak!

@Schema, wat een mooie schema's allemaal! Slapen echt de hele tijd tussendoor, nooit moeite om ze in slaap te krijgen?

@Kinderopvang, even een vraag voor iedereen die in de kinderopvang werkt. Wat is de normale gang van zaken als een baby huilt? Worden die lang zo gelaten of worden ze dan toch snel opgepakt?
    Ik zie er zo ontzettend tegenop om ons kindje naar een kinderdagverblijf te doen!! We zijn al wel aan het kijken naar andere mogelijkheden en we gaan zowiezo wel bij wat kdv langs...
    pffff, moeilijk hoor!

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Banne: Ik laat een baby nooit te lang huilen op het werk, als ik zelf met iets anders bezig ben vraag ik mijn collega of de stagiaire of ze even willen gaan kijken.
    Maar de ene leidster is de andere niet.
    Als je je daar zorgen om maakt, zou ik het gewoon bespreken als je voor de eerste keer daar heen gaat.

Wenenr: Als ik ze kort hou zou het denk ik wel mogen.

4. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kwebbel:
    Roan heeft dat ook...en hij had al niet veel haar!! Nu heeft ie een matje in z'n nekkie:p Toch beginnen bovenop al nieuwe haartjes door te komen.

@Wen&R:
    Ik heb die nagels één keer gehad en dat was met het trouwen. Gewoon omdat ik dat mooi verzorgd vond staan (zeker op de foto's) Maar ik vind ze erg onpraktisch...ik kan er niet mee overweg. Ik werk met kleuters en met veters strikken en knopen open en dicht doen vond ik het erg onhandig! Ik kan je dus niet helpen, maar succes met de andere modellen!;)

@banne:
    Ik begrijp je probleem volledig! Als ik Roan naar mijn moeder breng dan doe ik er al een briefje bij met alle instructies (hoe je een fles moet klaarmaken, haha, net of mijn moeder dat niet weet!!!:p) Als Roan naar een kdv zou gaan dan zou het denk ik nog moeilijker zijn om hem uit handen te geven! Niks ten nadele van een kdv, maar ik ben blij dat Roan straks twee dagen naar mijn moeder gaat!

Zo...hier vanmiddag nog maar even wat babyvoeding ingeslagen. De schappen zien er toch wel ietsje leger uit! Mijn vriendin heeft 5 winkels af moeten rijden voor nutrilon omneo 1. ik heb het gewoon bij de eerste de beste winkel kunnen halen, gelukkig! Geeft me wel een beter gevoel nu ik genoeg op voorraad heb!;):)

5. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    superjenny82,
    ik zie dat je hier meeleest..zou je ook mee willen kletsen?

6. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

26 sep 2009
    610
    0
    0
    hey meiden,

Jullie hoeven niet meer te duimen voor mij. Ik heb gewoon net als de vorige keer weer bruine afscheiding, hoop dat het snel door breekt in rood helder bloed. Maar ik denk het zelf niet, is namelijk nog niet eerder gebeurt. Baal er echt van, heb ook even weer een traantje gelaten. Vind het zo oneerlijk als twee mensen dit zo graag willen, waarom dan niet? Ik zal nu weer wachten tot 30 nov en zal dan wel weer nieuwe medicijnen krijgen. Ik ga geen test doen van het weekend want ik ben niet zwanger. :(:(:(

Sorry hoor meiden, ik reageer morgen weer uit gebreid. Maar voel me nu niet helemaal happy.

liefs van pluisje

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Meiden.....ik heb nog geen spiraal! Het lukte de huisarts niet, was een jonge gozer. Pffff wat deed het zeer, en nu moet ik nog naar de gyn maar pas 21 december!

Pluisje ik leef met je mee, dikke knuffel

8. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @pluisje, wat ontzettend balen zeg!!! Ik leef met je mee! Weer zo'n grote teleurstelling... pffff... wat is het toch oneerlijk!! Sterkte!

@Jane, en ontzettende pijn en dan is het nog niet eens gelukt!! Wat een slechte zaak zeg!! Hopelijk 21 december pijnloos...

@Sammie, dat is wel een luxe zeg de kleine naar je moeder!! Mijn moeder werkt nog gewoon 4 dagen in de week. En m'n schoonmoeder woont op Curacao, dus ja dat schiet allemaal niet op.
    Wat schattig dat Roan een matje heeft!:D

Ik las ook in een bevestiging van een aanmelding dat je pas 3 maanden voordat de kleine er heen moet, te horen krijgt of hij/zij terecht kan daar! Dat vind ik best raar want dan kan je toch niet meer iets anders zoeken met al die lange inschrijftijden?!
    Vervolgens hoor ik ook nog dat je betaald voor alle uren dat ze open zijn terwijl je kindje er bijvoorbeeld maar 8,5 uur is... Dat is in mijn ogen echt geldklopperij!
    Waar ik ook van baal is dat je voor een gastouder veel minder terug krijgt van de belastingdienst! Dus dat is dan weer een stuk duurder..
    Pffffffffff, wat een dilemma vind ik dat toch! Het liefst blijf ik het eerste jaar thuis!! Maar ja, dat gaat financieel helaas niet!

9. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Banne Ik kreeg telefonisch te horen dat wij wrs maar voor 1 dag opvang zouden krijgen, de rest komt beschikbaar tussen maart en september 2011. :$ Wel een heel ruim begrip he? ;) In december zouden ze me bellen om het definitief allemaal door te geven.

@Pluisje Jeetje weer een telleurstelling. :( Kan me helemaal voorstellen dat je nu even niet zo blij bent. Dikke knuffel voor jou!

10. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Pluisje vind het echt balen voor je:( Kan me heel goed voorstellen dat dit weer een zware teleurstelling voor jullie is! Dikke knuffel.

Jane wat irritant dat je nog geen spiraal hebt zeg:( Hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Dames ik ben van de week ongesteld geworden en dus weer met de pil begonnen. Wanneer is dat ding nu veilig al meteen of pas de volgende maand?

Liz heeft alweer doorgeslapen. Ze had zoveel honger overdag ik zat soms wel 1.5 uur te rekken met de speen. En toen keek ik op het pak van nutrilon blijkt ze gewoon meer te mogen hebben. Ik geef haar nu 150 met vijf schepjes en hopelijk heeft ze dan vandaag minder honger.

11. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    #1211 Alicia78, 19 nov 2010
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
    @WEndyenr. Ik heb ook helemaal niks met kunstnagels. Kan er totaal niet mee omgaan. Blijf overal achterhangen,dus ik sla even over. Hoe gaat het met de site die je aan het maken was?

@Banne. Ben nog helemaal vergeten te antwoorden op je vraag over wat voor mij een optie is qua werk. Die jij in Velp noemde zou voor mij een goede optie zijn. Ook in Zevenaar is een nieuwe en in Zevenaar komt ook nog een tweede nieuwe hoorde ik,dus dat zou wel wat zijn. Ik denk dat ik het van de nieuwe moet hebben als ze daar meerdere nieuwe leidsters nodig hebben om de groepen te vullen. meestal moet je als invaller beginnen,maar ik be niet zo flexible met Nina.
    Wat betrfet het laten huilen van een kindje. Ik spreek altijd met een intake af wat ouders zelf doen met hun kindje als het huilt. Ik zelf laat een kindje nooit lang huilen. Meestal is er wel wat en dan is huilen voor hun de manier om het duidleijk te maken. Tevens werkt het aanstekelijk en beginnen er vaak meerdere mee te doen en dat heb ik lievr ook niet. Ik moet je wel bekennen dat er collega's zijn die kinderen wel laten huilen en heel anders met kinderen om gaan dan mij. Daarom zou ik Nina nooit naar mijn werk meenemen omdat ik weet wie dat goed. Je moet zien dat je kindje op een groep komt waar de leidsters echt werken omdat ze gekl met kinderen zijn en niet omdat ze geld moeten verdienen.
    Ik kan je als tip geven dat je het beste meerdere dagverblijven kunt gaan bekijken en dan zonder afspraak ernaar toe moet gaan. Dan kun je het beste zien wat hoe de sfeer is op een groep en hoe ze met de kindern omgaan. Als je een afspraak maakt,kunnen ze zorgen dat alles netjes is en geregeld om het even zo te zeggen. De goede dagverblijven hebben ook niks te verbergen en laten je zo binnen.

@Jane. Jeetje wat balen en dan doet het ook nog zo'n pijn. Die kerel doet dat blijkbaar ook niet vaak. Bij ons moet je heir volgens mij altijd voor naar de gyn. Die doet dat ook veel en si er veel handiger in.

@Chantal. Wat snel al ongesteld. Ik ben het nog steeds niet geweest. Zal wel aan de norstvoeding liggen,maar vind het best lang duren. Jij geeft toch ook borstvoeding? Heb je nu de minipil?
    Volgens mij moet je er de eerste week nog wat bijgebruiken en daarna is die veilig dacht ik. Maar voor de zekerheid zou ik even op de vrepakking lezen.
    Het aantal voedingen van het pak babyvoeding op het pak klopt niet. Nutrilon schrijft net iest meer voor dan je baby mag hebben. Zij willen lekker verkopen en vinden iets meer nodig ;) Dus zou de hoeveelheden van het bureau aanhouden.

Hier was ons dametje vanochtend vroeg:7 uur. Dus gevoed en ligt nu in d ebox te spelen. Zometeen weer lekker naar bed. Gister naar mijn vriend zijn werk geweest. Ze vond het erg interessant,maar slapen ho maar. Mijn schoonmoeder heeft even opgepast maar ze begon al snel te schreeuwen. Mijn schoonmoeder wist niet wat ze moest doen en heeft mijn vriend geroepen en toenwas mevrouw weer stil. Het is maar geod dat ik nog niet hoef te werken want dat kwam niet helemaal goed.
    Gister de uitnodiging voor de kerst op de brievebus gedaan. ben benieuwd wat de familie van Nina met de grote slab vind.

12. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    hey meiden

ik zal ook weer is wat van me laten horen ik weet niet hoe het komt maar ik kom er gewoon niet aan toe op de een of andere manier ben de hele dag bezig maar volgens mij doe ik niks;)
    sorry dus dat ik zo weinig reageer

k heb wel alles bijgelezen maar t is zoveel ik weet niet waar ik moet beginnen met reageren
    ik zal is elke avond een half uurtje inplannen om bij te lezen en te reageren
    nou moet ik ook zeggen dat julian al vanaf vorige week iedere keer verhoging heeft dus best vervelend hij is niet ziek of vervelend dat is het gekke
    hij heeft wel gister zn prikjes weer gehad en gisteravond weer verhoging maar dat is normaal
    ze zei trouwens dat hij groeit als een tierelier haha hij woog nu 4900 en was 56cm
    bij de vorige prikjes was die 3920 en 52cm dus idd goed aan t groeien!!

ik zag trouwens dat er alweer een paar meiden bijna mogen bevallen spannend hoor de laatste loodjes
    en wat een leuke fotos en filmpje weer wat zien ze er allemaal goed uit!

@allicia
    jij gaat toch ook volgende week een weekje weg??

meiden nogmaals sorry voor het slechte reageren van mij ben er niet goed in wat ik jammer vind want het is zo leuk hier

liefs

13. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Alicia ik had juist begrepen van het buro dat de nutrilon er vanuit gaat dat de baby's s' nachts al doorslapen en je dus een extra fles mag geven. En hun gingen ook van de nutrilon uit qua voeding. Nou ja ik doe het maar zoals ik het nu doe. Ze heeft in ieder geval geen trek meer. Kan moeilijk iedere keer 1.5 uur met de speen in de mond van Liz zitten;) Ik ben al gestopt met de borstvoeding dorodat ik minder kolfde had ik ook niet meer genoeg voeding voor Liz en daardoor ben ik denk ik nu ook zo snel ongesteld geworden, dus ben weer mooi aan de oude vertrouwde pil.

Babykwes ik ken dat voor je gevoel druk zijn;) Zwangerschapspagina is mijn ontspanning, dus af ent oe las ik even tijd in anders zit ik helemaal niet:D

14. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Pluisje, balen meid het is gewoon niet eerlijk he. Sterkte.

@ Banne, mij lijkt het ook erg moeilijk om straks ons kindje weg te brengen maar stoppen met werken wil ik ook niet want heb een veelste leuke baan en als je er eenmaal uit bent kom er dan later maar weer eens tussen.

@ Wen, ja bij ons is het allemaal nog niet zeker waar we graag heen willen is een wachtlijst en daar kunnen ze nog niks over zeggen hoe lang dat gaat duren en bij het gastouderbureau krijgen we pas in januari een gesprek. Maar goed wij hebben wel wat dingen achter de hand maar zou het graag allemaal wel geregeld hebben.

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Pluisje: wat balen weer zeg, dikke knuffel!

Jane: wat naar dat het zo'n pijn deed en dat hij nu nog niet zit.

Ik had ook het idee ongi te worden, maar ben net bij de gyn geweest voor nacontrole en die heeft even voor me gekeken met de echo en mijn baarmoederslijmvlies is mooi dun, dus nog geen ongi op komst.
    Heb gelijk Cerazette meegekregen, dus vandaag maar mee beginnen, dan ben ik ook weer beschermd.
    Dat is de enige pil die je met borstvoeding mag gebruiken, alleen kun je er wel heel onregelmatig ongesteld van worden, dus dat is wel wat minder.
    Mag ivm de keizersnee het eerste jaar niet zwanger worden, maar dat waren we toch niet van plan.
    Eerst maar eens van onze Jelmer genieten.

16. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Babykwes. Ik herken het drukke gevoel wel. IK heb ook weleens dagen dat ik denk;ik ben hartstikke duk geweest en heb eigelijk niks gedaan. Word vanzelf wel weer beter. En ik heb ook dagen dat ik heel veel kan doen.
    Wij gaan maandag inderdaad een midweek weg naar Kempervennen. ben erg benieuwd heo dat gaat met haar. Normaal wil ze niet ergens anders slapen dus hoop dat dat daar geod gaat. Ik heb maar eens een lijstje gemaakt van wat we allemaal moeten meenemen. Er lijkkt echt geen einde aan de lijst te komen. Ik vraag me af of we alles wel mee gaan krijgen. het is maar goed dat we een nieuwe auto hebben gekocht,daar kan tenminste wat meer in. Ik heb er wel heel veel zin in. Gaan jullie trouwens zwemmen met julian? Ik vind dat water altijd zo koud daar,maar Nina vind zwemmen wel heel leuk.

@Chantal. Het bureau zei dat tegen ons. Zo zie je maar weer dat het overal anders is. Ik zou gewoon doen wat jij denkt dat geod is en dan komt het wel goed.
    Mijn bortstvoeding werd ook minder. Nu voed ik Nina nog twee keer en daar krijgt ze ook heel iest kunstvoeding bij omdat het niet meer genoeg is. Al vidn ik wel dat het lang duurt bij mij. heb de pil al in huis om te beginnen als ik ongestedl word,maar die heb ik dus nog niet geslikt.

@Kwebbel. ik heb een andere pil in huis die ik met de borstveoding kan slikken. heb 'm alleen nog niet geslikt. Wacht tot ik voor het eerst ongesteld word.

Over ongesteld gesproken. degene die al ongested zijn geworden.Is het de eerst keer na de bevalling meteen zoals het eerder was of juist anders?
    Ik heb vorige week wat rozig slijn verloren en dacht ongesteld te worden maar daarna niks. Vraag me een beetje af waarom ik nog niet ongesteld ben en andere die na mijn bevallen zijn al wel. Kan ook niet zwanger zijn,we gebruiken daar de aloude condooms:$ voor,maar vind het wel raar.

17. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Ik ben van de week ongesteld geworden en ik ben het net als voorheen al heb ik wel veel bruin verlies. Maar heb niet echt buikpijn ofzo. Wel is het anders met afvegen er zit niet zoveel bloed hahah ranzige details weer.

Wij gaan ook van 20 t/m 24 december een midweek weg naar Egmond aan zee. Heb er veel zin aan! Even lekker met zijn drietjes. De hond gaat lekker naar mijn ouders.

18. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

26 sep 2009
    610
    0
    0
    Hey meiden,

bedankt voor jullie lieve knuf en berichtjes!!!:p:)
    Zo heb nu net weer even flink zitten huilen. Ik kan er gewoon niet bij dat het bij ons zo gaat. Het lijkt me zo leuk om samen de kinderkamer te verbouwen, samen op curcus, samen een geboortekaartje uit zoeken, samen bij de bevalling zijn en ga zo maar door. Vind het zo moeilijk om te accepteren dat het nog heeel lang gaat duren bij ons. :(:( Ik moet nu weer wachten tot 30 nov. Weer wachten! Ik ben gewoon op van het wachten en geduld hebben zat. Ik wil ook zo graag een beeby!!
    Zo dit lucht een klein beetje op. Ik zou reageren op jullie, maar weet even niet wat ik moet typen! Maar heb wel alles weer bij gelezen hoor!!:)
    Als ik naar de gyn ga, krijg ik weer een nieuwe gyn. Omdat de mijne er mee gestopt is. Krijg nu een mannelijke gyn. Ik zou nog vragen op schrijven, maar staat dit niet stom? Vind het toch wel raar een man, maar dat zal wel het idee zijn. :)

wil toch iedereen een heel fijn weekend toe wensen!!

dikke kus van pluisje

19. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluisje:
    Meid, ik baal met je mee! Ik hoop elke keer dat het ook voor jullie raak zal zijn. Op naar 30 nov…hopelijk krijg na wat testen iets meer duidelijkheid en dan kunnen ze meer hulp op maat geven (Als je begrijpt wat ik bedoel!) Dikke knuffel!
    En geen enkele vraag is stom!!! Gewoon alles vragen wat je wilt weten! En een man…misschien voel je je daar wat ongemakkelijk bij, maar je moet maar zo denken, hij heeft er vast meer gezien en voor hem is het maar werk!

@Banne:
    Ja, dat is echt super luxe. Ze heeft altijd gezegd dat ze geen oppasoma wilde worden, maar toen ik eenmaal zwanger was heeft ze dat teruggetrokken, haha! Gelukkig voor ons!
    Het is idd vreemd dat je dat zo kort van te voren pas te horen krijgt…dat geeft geen gerust gevoel…je wilt het toch graag allemaal goed geregeld hebben!

@Wen:
    Dat is zeker een ruim begrip…wat doe je als de kleine maar één dag kan komen voorlopig? Hoe ga je dan de opvang regelen?

@jane:
    Dat is afzien!!! Hopelijk gaat het de volgende keer iets makkelijker! Je moet maar zo denken, een bevalling is pijnlijker!!!haha!

@Alicia:
    Het lijkt erop dat Nina al een beetje eenkennig begint te worden..ze heeft blijkbaar precies in de gaten wanneer jullie echt uit het zicht zijn! Lijkt me best lastig…zo kun je haar niet of moeilijk bij iemand anders brengen als je weg moet.
    Ik ben ook nog niet ongi geworden…Ik hoop dat het niet al te lang meer gaat duren.

@Chantal:
    Gewoon doen wat jij denkt dat goed voor d’r is!

20. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag met Roan een fotoshoot gehad! Echt super leuk...ik ben benieuwd naar het resultaat.

Hier nog een foto uit eigen collectie!

Deel Deze Pagina