Wen75: Leuk dat de Prenatal ernaast zit, lekker shoppen haha.... Sammie en Chantal: Fijn dat het "klussen" meeviel, wij zijn er ook wel weer aan toe, maar ja, ik werd ineens ongi, dus wij moeten wachten tot dat weer over is. Zie er aan de ene kant wel tegenop, maar heb er ook wel weer zin in. Ben alleen bang dat ik de hele tijd ga liggen luisteren of ik Jelmer niet hoor. Alicia: Hopelijk valt het mee met Nina's heupjes. Wenenr: Jeetje, wat balen zeg van de nega test Miekje: Ik neem Jelmer nu in de draagdoek mee naar buiten, mijn ski-jas is lekker ruim, dus die rits ik dicht met Jelmer eronder zeg maar, lekkere warme muts op zijn hoofd. Jelmer heeft echt regeldagen volgens mij, hij komt iedere 2,5 uur voor een voeding, ook 's nachts, heb hem op een gegeven moment maar bij me in bed genomen, want ik bleef heen en weer lopen. Alleen nadeel is dan, dat ik niet echt meer slaap, omdat ik hem wel in de gaten wil houden.
@Chantal: Roan zit sinds een paar dagen pas op 5 flesjes. We geven hem 150 ml met 3 schepjes standaard en 2 schepjes forte. Hier lijkt hij genoeg aan te hebben. Voor de nacht krijgt hij 2 schepjes standaard en 3 schepjes forte. Ik zou als ik jou was gewoon je huidige voeding met de forte gaan mengen. Bij ons werkt het goed. Al zullen de darmpjes er in het begin een beetje aan moeten wennen. Is Liz gevoelig voor krampjes? @Wendy: Succes vanmiddag! @Kwebbel: vervelend dat Jelmer zo vaak komt .krijgt hij wel genoeg binnen met bv? Omdat hij zo vaak komt .ik heb er geen verstand van hoor maar misschien loopt je bv iets terug?
Ik ga vanmiddag ook lekker wandelen met onze man....lekker door de sneeuw! Goed inpakken en een lekker warm kruikje vooraf. We hebben papa op pad gestuurd voor een slee. Als we Roan misschien stutten en goed klemleggen gaat het misschien net (voor een klein stukje) En anders hebben we alvast een slee voor volgend jaar!
Als je ongesteld bent kan het zijn dat de borstvoeding iets terugloopt, dus hoop dat het zich weer herstelt als de ongi over is. Wil namelijk nog lang niet stoppen, maar ja, als ik niet genoeg voeding heb, heb ik niet veel keus.
kwebbel zwaar zeg elke 2,5 uur pfff, erg Sammie, nu al een slee? Durf je dat aan? met Kim durf ik dat niet eens, denk ook dat ze er niks aan hebben, tis dan meer voor jezelf Wel lekker om naar buiten te gaan, vind het jammer dat ik er niet uit kan Klussen, hier nooit last gehad, ondanks flinke knip, was geloof ik na 4 weken weer begonnen Ben nog steeds erg hoesterig en gammel, vandaag zelfs nog uurtje geslapen. Belde mijn leidinggevende, en moet morgen weer bellen of ik donderdag kom,pfff. Daarna ben ik 3 dagen vrij. Heb gewoon het gevoel dat ik het goed moet uitzieken. Moet donderdag ook tot 23.00, dus weet niet of dat verstandig is Kim droomt denk ik, sinds een week, ze wordt vaak helemaal krijsend wakker, en ontroostbaar. Echt vanuit het niets, heel zielig xxx
Pfoei.. nog steeds koorts hier... hele dag al rond de 39gr.. Zo toch maar eens een paracetamolletje... Morgen ook maar afgemeld op mijn werk.. mijn ouders komen op woensdag altijd op Oona passen, en ze komen toch.. fijn! Kan ik wat extra slapen weer... (vandaag erg veel geslapen ook... Oona is naar t KDV) @ Alicia... benieuwd wanneer je er doorheen komt bij de Ha... dat draaien met verschonen is sowieso beter dan optillen aan de enkels.. Ook zonder Dysplasie-aanwijzingen... @ flesjes... Oona krijgt nu sinds een tijdje 5x 180+6.. maar er zijn ook dagen dat ze op 4 flesjes uitkomt... Het CB zei liever nog 5.. maar als ze slaapt savonds krijgen we haar echt niet meer fatsoenlijk wakker... verslikt ze zich steeds en valt in slaap... Als ze een beetje ligt te rommelen in bed plukken we haar er toch uit.. Op KDV dagen als we haar om 06.30 aan de eerste fles hebben haalt ze de 5 altijd wel... op andere dagen slaapt ze soms uit tot richting 08.00 uur, en dan hebben we soms 4, soms 5 flesjes. Komen we op 4 uit.. dan krijgt ze de laatste fles nu 210+7 als ze het op krijgt.. Ze groeit prima... boven de gemiddeldlijn.. dus maak me er totaal geen zorgen om als ze regelmatig op 4 flesjes uitkomt...
@ Miekje, hoe gaat het met je? 100 euro valt idd wel mee wij zullen dan ongeveer 200 euro kwijt zijn want hebben ongeveer 2 dagen per week opvang nodig. Hier is mijn hb niet meer zo heel laag dus ben nu ook niet meer zo heel erg moe gelukkig. @ Banne, winterjas ik kan ook niet slagen ook zoek ik nog een leuk vest maar ook dat kan ik niet vinden:x @ wenrich, BALEN meid had het zo gehoopt. @ Wen, hoe was het bij de gyn? Nog lekker geshopt? Zo ik ga nog even op de bank net gewerkt en vanavond weer naar de yoga. Liefs
Alles is prima verlopen vandaag!! Bij de gyn een echo gehad! ziet er allemaal goed uit zei de gyn. Over 3 weken weer een afspraak!! Dan is er veel meer te zien zei de gyn. Ben nu echt even de gelukkigste!!
Ik vond ook dat Liz dan best wel veel krijgt, maar de mevrouw van het cb zei dat hypoallergeen licht verteerbaar is, dus dat het dan wel mee viel. Ik weet het ook niet meer Sammie wat houd forte in? Je zei dat je daar mee mengde? Is dat ook iets voor hongerige baby's? Pluisje wat geweldig dat alles goed was Lijkt me een hele opluchting dat je nu bewijs hebt. Je had al bewijs, maar zo'n echo maakt het nog iets echter voor jezelf Ik ben blij voor je! Chivay beterschap hoor! Wel fijn dat je ouders morgen komen. Kun je zelf een beetje uitzieken Zo Liz ligt lekker te slapen. Sinds een paar dagen doen we haar om half zeven naar bed tot tien dan flesje en dan weer slapen. Heerlijk want dan heb je ook een beetje tijd samen en voor jezelf. Dus ik ga nu lekker op de bank boekje lezen Tot morgen!
Pluisje, super joh! Er is nu inderdaad nog niet superveel te zien, maar toch geweldig dat je nu al bevestiging hebt dat je echt zwanger bent. En gewoon binnenkort weer zo'n mooie echo dan
@ Pluisje... Wauw.. wat een mooie bevestiging al zo vroeg! @ Chantal.. lekker is dat hè als je ineens weer tijd voor elkaar hebt... Lijken je avonden ineens ook weer super lang! Oona ligt nu ook al... even kijken tussen 10/11 uur of ze ondiep slaapt, dan krijgt ze nog een flesje.. diep weg? Dan laten we haar lekker liggen.. Ze heeft 4 flesjes op vandaag..
hier nog geen rustig avondje, Jelmer is niet helemaal lekker en wil echt niet slapen, we proberen hem al een tijd in slaap te krijgen, maar hij is alleen maar aan het brullen, terwijl hij wel echt moe is.
Chantal, die voor hongerige babys heet idd forte. Kim krijgt pepti, die is helemaal heel licht, maar daar doet ze het toch nog goed op. Ik heb ook een tijdje forte met standaard gemengd, maar kim kreeg daar dus krampen van Pluisje fijn de bevestiging van de echo Chivay ook al grieperig, beterschap Kim is beroerd, wou niet slapen om 6 uur, half 8 maar de laatste fles al gegeven, en neusspray, bellen kwamen haar neus uit. Nu is ze stil, hoop dat ze kan slapen, arm kind __________________
@Chantal. Ach ja je schoonzus ook alst van haar heupen gehad. het schijnt inderdaad wel iest erfelijks te zijn. Hopen dat het Liz het dan ook niet heeft. kan zij haar benen wel opzij krijgen dan? @Kwebbelsnoes. Ik had dat ook met Nina dat ze steeds sneller na de vorige flwes wilde drinken. Bij mij liep de borstvoeding terug. Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat je geen borstvoeding meer kunt geven. Je kunt ook nog een mix maken. Ik geef nog steeds twee voedingen en zelfs die moet ik aanvullen met een flesje maar wat ze nog binnen krijgt,krijgt ze bog mooi en we zien wel waar het schip strand. @Eline. heb je geod dat je het goed uitziekt,anders blijf je zo vatbaar. Hoe was je leidinggevende nu aan te telefoon? Hoe is het met Kim? Slaapt ze weer door? Ik ga ook eens kijken op de site van H&M met die codes. Zag al wel dat je min voor 19 euro moest bestellen. en dan moet je geloof ik voor 40 euro iets kopen en dan de korting erfa,dus dat scheelt best veel. Ik hoorde ook dat er veel kinderkleding bij de Hema afgeprijsd is. @Chivay. De tip van verschonen gaan we nu doen. ook wil ik Nina elke dag even in de draagzak doen,.want dat schijnt ook feod te zijn en verder wachten we maar af. We maken ons nu nog even geen zorgen,kan nog als er echt iets is. Hoe lang duurt het voor je de uitslag krijgt van de echo? Wat fijn dat je ouders morgen gewoon komen. Wel even luxe zo. maak er maar mooi gebruik van en ziek maar lekker uit. Ik zie dat Oona ook 63 cm is. Nina ook nu. En daty terwijl zij een maand jonger is. Grappig dat ze qua lengte dan gelijk zitten. @Pluisje. Super zo'n goede echo. Fijn om een bevestiging te hebben. Het was een lange tijd voor jullie met wachten tot een zwangerschap,maar nu de vierde ronde zwanger is best snel gelukkig. Wat een gedoe om een huisarts te pakken te krijgen. Ben vanochtend 1 uur bezig geweest en nog steeds in gesprek. De arts van CB zei dat ik een verwijsbrief van de huisarts moest hebben en dat de huisarts de afspraak moest maken. Na een uur bellen had ik er genoeg van. Heb gewoon zelf het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Die vrouw zei dat er donderdag nog een gaatje was,maar dat ik wel een verwijsbrief nodig had. Ik heb gezegd dat ik ervoor zou zorgen dat ik die donderdag had en toen was het oke. Donderdag om 11:30 uur moet Nina voor een echo. Daarna weer 'n half uur de huisarts geprobeert en toen eindelijkk te pakken. Die wilde weer dat ik maandag bij mijn eiegn huisarts erom zou vragen. heb gezegd dat dat niet kon,omdat we donderdag een afspraak hebben en toen was ook dat oke. Morgen kan ik 'm ophalen. Wat een geleur,maar we kunnen gelukkig al snel terecht.
@ Alicia... Wat een gedoe zeg bij de Ha.. wel fijn dat je Do al terecht kan! Wij kregen meteen de uitslag van de echoscopist al.. & daarna nog een bevestiging van de kinderarts... Lange meid is Nina al zeg.. Oona is al bovengemiddeld met haar lengte! Hoe zwaar is Nina nu? @ Eline... Ohh kim ook al.. Oona is ook lekker verkouden...Dus nu ook maar weer begonnen met babyluuf, neusspray en we branden soms even wat tijmolie.. geeft ook verlichting.. @ Kwebbel.. Pf, zwaar zeg.. Hopelijk valt Jelmer zometeen goed in slaap!
Nina weegt nu 5530 gram. En dus 63 cm. Qua gewicht net iets onder het gemiddelde. Met de lengte is ze inderdaad erg ver voor. Nina is echt lang en slank,maar dat heeft ze niet van een vreemde. Ze heeft precies mijn figuur. Is het altijd zo dat een echoscopist de uitslag geeft dan? Ik dacht dat zij dat niet mochten en dat je bij een arts terug moest komen. Mijn vriend heeft vrij en gaat mee. Mochten we dan uitleg krijgen,is het wel fijn dat we er allebei zijn. Twee horen meer dan een tenslotte.
Hij ligt nu net een half uurtje te slapen, hij is bij mij op de arm in slaap gevallen en toen ik zeker wist dat hij diep genoeg sliep heb ik hem in de wagen gelegd. Ik ga zo maar even kolven, even checken hoeveel eruit komt. Is het minder dan voorheen weet ik in ieder geval dat hij dus te weinig voeding krijgt en daardoor zo vaak komt.
Ze hebben mij verteld dat de hoeveelheid die je kolft niet gelijk hoeft te zijn aan wat Jelmer bij jou drinkt. Een baby schijnt anders te drinken en daardoor kan de hoeveelheid verschillen. Geeft jelmer altijd goed aan als hij genoeg heeft gehad? Als hij dat doet,zou je ook kunnen proberen om hem na de borst een flesje te gevn en kijken of hij nog wil drinken. Ik doe dat met Nina en zij geeft zelf aan wanneer ze genioeg heeft. Ze duwt dan met haar tong de speen weg. Misschien een idee?