@ Alicia... uhhh geen idee of de Echoscopist er iets van mag zeggen officieel... De eerste die we hadden wilde graag dat een ander meekeek omdat Oona nog zo klein was... Die andere echoscopist met veel ervaring zei dus al meteen.. Ziet er goed uit hoor! Maar daarna nog wel naar de KA waar we nogmaals de bevestiging kregen.. Fijn idd om met z'n 2 te gaan.. deden wij ook! @ Kwebbel... Fijn dat hij eindelijk slaapt! Wat Alicia zegt... niet altijd kun je aan de hoeveelheid kolven iets aflezen.. bij mij wel redelijk omdat ik nog maar 50cc kon kolven na een tijd.. Dat zei iig wel iets... Geeft Jelmer wel eens aan dat hij genoeg heeft? Oona is zo'n slokop, hoeveel je ook geeft, ze drinkt het gewoon op ook al heeft ze genoeg...
hey meiden even snel alles bijgelezen maar heb knallende koppijn dus duik lkkr mijn bed in vakantie was super heerlijk genieten morgen meer truste allemaal liefs
Goedenmorgen allemaal, Even berichtje van mij om te melden dat alles goed was gisteren in het zkh. Mag nu volgende week dinsdag weer komen, tenzij er in de tussentijd weer iets veranderd. In ieder geval de bevestiging gehad dat ze me niet tot 40 weken door laten lopen, da's toch wel een opluchting. Fijne dag allemaal!
heei meiden.. nog steeds niks aan deze kant.. Wen75 oke en tot hoe lang dan wel ?? lijkt me dat ze het niet al te vroeg halen toch ? Hier gister na controle geweest alles was weer goed.. Alleen omdat ik zwsuiker heb en pillen voor de hoge bloed druk gaan ze het waarschijnlijk volgende week inleiden maar mijn suikers zijn zoo goed dat ze het niet zeker wist maar ze gaat het bespreken, dus als het er voor maandag niet is gaat het waarschijnlijk via inleiden.. Al meiden die dat hier hebben gehad? Eigenlijk hoop ik het het nog komt voor maandag want heb wel wat uit leg gekregen en lijkt me geen pretje die weeopwekkers.. Normaal halen ze het al met 38 weken bij zwsuiker als je insuline gebruik dat doe ik gelukkig niet.. @kwebbel jij had een keizersnee maar is jou bevalling ook ingeleid of begon het zo?? Kiss
@Girrlie, spannend meid! Hopelijk komt de kleine gewoon uit zichzelf voor maandag! @Wen75, fijn dat alles goed was! Ik ben ook benieuwd tot hoever ze je dan laten doorlopen?! @Miekje, bedankt voor de tip! Ik heb net even gekeken en ze hebben 1 winterjas idd. Alleen dat is zo'n wollen jas waar al mijn haren en die van de hond op blijven hangen.. Dus dat is geen goede optie helaas.. Maar toch bedankt! Heb je trouwens nog wat foto's van Sofie?? @Pluisje, wow wat een mooi bewijs zeg! Heerlijk lijkt me dat om dat zo vroeg al bevestigd te hebben! Wat Alicia ook al zei, het is toch heel snel gegaan bij jullie, ronde 4! Geniet ervan meid! @KDV, wij zouden bij het kdv tegenover m'n werk bijna 400,- per maand kwijt zijn voor 3 dagen kinderopvang. En dan is belastingdienst uiteraard al verrekend. Dat vind ik echt een hele smak geld om iedere maand aan kinderopvang kwijt te zijn. 100,- of 200,- klinkt beter! Vanmiddag gaan we nog bij een andere kleinschalige kijken. Har tarieven zijn niet zo hoog als het goed is.. Ik ben benieuwd. @Alicia, wat een gedoe zeg om zo'n verwijsbriefje te krijgen! Gelukkig kunnen jullie donderdag al terecht! Hopelijk ook meteen goed nieuws! En nu weet ik al niet meer wat ik allemaal gelezen heb.... @All, ik ben vandaag ziek thuis. Gisteren op m'n werk alles eruit gegooid. Dus vandaag maar even een rustig dagje thuis! Ik merk dat ik nu ik zwanger ben wel wat makkelijker m'n rust pak van mijn werk. Even lekker bijtanken vandaag, net al een beschuitje gegeten en die hou ik nog steeds binnen dus het lijkt goed te gaan..
@Girllie Mooie buik hoor en mooie echo van jullie kleine. Ja hoe lang laten ze me doorlopen, voor mij in ieder geval momenteel te lang. Maar evt met 38 weken inleiden, dus dat valt mee qua tijd. Wel vreemd hoor, want vorige week hadden ze het over 37 weken. Dinsdag maar weer eens babbelen met haar en misschien toch eens mijn tranen laten zien daar. Ik verveel me te pletter, gisteren weer te horen gekregen dat ik bedrust zoveel mogelijk moet houden. Dit hou ik niet vol tot 40 weken en zeker niet tot evt 42 weken. (Dan ben ik wrs rijp voor het gekkenhuis) 38 weken is te overzien, nog ruim 2 weken maar nog 2 weken mijn dag zien te slijten daar zie ik wel als een berg tegen op. Sorry voor mijn geklaag hoor, maar zie het allemaal even niet meer zo zitten.
@Alicia, bij mijn dochter is er ook een echo gemaakt, omdat mijn oma en mijn zussen heupdysplasie hadden en mijn oma nog heeft omdat er vroeger niets aan gedaan werd. Mijn ene zus heeft een sprei broek gehad en bij mijn jongste zus was het niet ernstig en is alleen breed geluierd. Toen ik hoorde dat mijn dochter ook stijf in de heupjes was en misschien ook dysplasie had, heb ik mijn dochter breed geluierd (een hydrofiel luier opgevouwen en over de luier onder de romper). Uiteindelijk heeft ze een paar keer fysio gehad en met 10 maanden moest ze nog een keer terug voor controle en ging alles heel goed. Hopelijk valt het allemaal mee en hoeft Nina geen spreibroek. De radioloog of echoscopist kan zien of er iets mis is en zal vertellen wat hij wel/niet ziet, maar de uiteindelijke uitslag krijg je van de huisarts. @Pluisje, fijn dat je nu ook een bewijs in handen hebt dat het echt zo is. Dat vond ik altijd wel. @wen, jammer dat je niet zo veel mag/kan. Ik zou me ook kapot vervelen. Hopelijk laten ze je niet meer zo lang lopen. @gerllie, voor jouw ook spannend. Mooie buik foto en een mooie echo van jullie kleine. Hier gaat het goed, ik heb vandaag een dagje vrij genomen om eens met mijn kindjes te tutten. Mijn dochter van 4 hoeft nog niet op woensdag naar school dus maken we er een leuke dag van. We gaan zo met z'n alle een cake bakken en daarna lekker opsmikkelen.
@ Pluisje, mooie echo het is al duidelijk te zien. Je zal wel blij zijn nu lekker genieten. @ Merili, heerlijk een dagje extra vrij met je kindjes geniet ervan. @ Wen, snap dat je het even niet ziet zitten. Een dikke knuffel van mij. Zou ook helemaal gek worden dan duren de weken lang zo he. Gelukkig doet jullie kleine man het goed. @ Girlie, mooie buik en mooie 3d foto. Heb je zelf een gevoel wat het wordt? Nog even volhouden het kan nu niet lang meer duren @ Alicia, fijn dat je morgen al terecht kan in het z'huis. En beterschap voor alle zieke mama's en kindjes. Liefs
Girllie: Ik ben ook ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. De keizersnede kreeg ik pas na 36 uur weeën, want Jelmer zijn hoofd bleek te groot, hij paste niet door mijn bekken. Daardoor kwam ik niet verder dan 7 cm ontsluiting, hij zakte niet meer verder naar beneden. Wen75: Fijn dat ze waarschijnlijk over 2 weken gaan inleiden. Voor 38 weken inleiden doen ze zelden, liever wachten ze zelfs tot 39 weken. Het punt is dat als je lichaam nog niet klaar is voor de bevalling het inleiden ook niks doet. Als je nog helemaal geen ontsluiting hebt krijg je net als ik eerst gel om de baarmoedermond week te maken, maar soms geeft dit geen resultaat. Daarom wachten ze het liefst zolang mogelijk. Hopelijk heb jij tegen die tijd al wel wat ontsluiting en kunnen ze gelijk je vliezen breken, dat scheelt een hoop. Banne: beterschap!!! Nou, ik gisteravond kolven omdat ik al dacht dat mijn voeding terugliep en ja hoor, met moeite 100 cc Terwijl ik normaal makkelijk 180 kolf. Heb hem toen die 100 cc gegeven, dat even laten zakken en na een half uurtje nog een keer de borst aangeboden, want hij had duidelijk nog niet genoeg gehad. Hierna is hij lekker gaan slapen en kwam hij pas 5,5 uur later weer. Toen gewoon de borst gegeven en toen kwam hij weer pas 5 uur later, dus het lijkt weer aan de beterende hand. Daarna kwam hij na 2,5 uur alweer maar ach, mag na zo'n nacht niet klagen. Vandaag maar weer wat extra aanleggen, dan komt het vast weer goed.
@Girllie. Mooie foto van je buik. Wat een leuk shirt heb je trouwens aan. Spannend nu voor jullie. Weet je hoe lang ze je door laten lopen? @Wen75. Fijn te weten dat je niet langer dan 40 weken hoeft te lopen. Wel vervelend dat je nog niet weet wanneer ze gana helpen. Dan zou je in ieder geval een max qua datum hebben. Dit zijn echt de laatste loodjes waar iedereen het altijd over heeft. probeer aan je kindje te denken die het goed doet en dat is ook wel heel belangrijk,alles wat hij bij jou zit,is geod voor hem. Ik ben zelf met 41+3 bevallen,maar als je dan je kleine vast hebt,ben je alles vergeten. @Banne. Kinderopbang is inderdaad erg duur. Het scheelt al een heel stuk dat de belasting mee betaald,anders us het niet te doen. Ken je niet iemand die wil oppassen die je zwart kunt betalen? Of wil je heel graag dat je kindje bij andere kindjes is. Of misschien opa's of oma's? Ook niet lekker. Je hoort echt heel veel mensen die niet lekker zijn. Gelukkig is het ons nog steeds bespaard gebleven. Ben ook blij dat ik Nina nog geen zetpillen heb moeten geven. @Mereli. Breed geluierd?? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Hoe doe je die hydrofiele luier dan over de gewone luier? Wat heerlijk een lekker dagje met je kidneren. Dat lijkt me ook zo leuk als Nina wat groter is;cakejes bakken en knutselen. Ik kan wat dat betrfet niet wachten tot ze wat ouder is. Hoe gaat het net jou? Jij gaat ook al best snel nu. @Jeanetjuh. Hoe gaat het met jou? Heb je nog een buikfoto,ebn benieuwd hoe jij gegroeid bent. Net even naar buiten geweest. Wat een kou. Nina lag heerlijk warm in de kidnerwagen te brabbelen,gelukkig geen last van de kou. Ik vind het toch wel belangrijk dat ze elke dag naar buiten gaat en met goed inapkken gaat dat prima. We zijn naar de huisarts gelopen om de verwijsbrief op te halen. Vanmiddag nog even een ponskaartje maken voor haar in het ziekenhuis. Lekker oud systeem,maar dat houden ze hier nog vol. Vind het wel fijn om 'm vast te hebben,dan hoeven we daar morgen niet meer voor in de rij. Tegenwoordig schijn je daar ook nog een foto bij te moeten maken,dus ben benieuwd.
@kwebbel Oow oke en viel het inleiden mee of ? geloof dat onze uk wel op normale grote is kwa zwangerschaps duur dus hopelijk heb ik dat niet :S keizersnee lijkt me verschrikkelijk :S.. @ Jeanetje De ene x denk ik meisje andere x weer jongen ik weet het echt niet maar neig het meest na meisje nu .. @alicia Als het goed is word het begin volgende week in geleid omdat ze met 40 weken willen laten komen dat ben ik zondag dus afwachten ze zou het bespreken .. ik hoop echt dat het eerder kom haha.. Dat shirtje zat eerst gewoon tot de broek en nu kan ik het mooi als boven stukje dragen haha.. Word gek van die valse voor weeen .. Vanmiddag nog even stad in .. zal wel laatste x zijn in zwangerschap .. vind het nu erg spannend.. Kiss
girllie: bij mij viel het inleiden erg tegen, maar dat kwam doordat de ontsluiting steeds bleef steken, maar dat kwam dus door zijn grote hoofd. Als jouw kindje qua groei gewoon op schema loopt gaat het vast veel soepeler. het enige waar je rekening mee moet houden is dat je met inleiden meer kans hebt op een weeënstorm, dat had ik ook en dan ook nog rugweeën. Het is dan wat moeilijker op te vangen. Het belangrijkste is dan je volledig te blijven concentreren op je ademhaling. En weet niet hoe je over pijnstilling denkt, maar ik kreeg op een gegeven moment een ruggeprik aangeboden omdat ze zagen dat het bijna niet meer ging en dat was echt een verademing!
@Alicia, nee we hebben geen opa's en oma's die op kunnen passen. Mijn schoonmoeder woont op Curaçao en mijn ouders werken allebei nog dus dat is ook geen optie... Als je iemand zwart betaald ben je haast nog meer kwijt dan voor de kinderopvang. Maar goed, de opvang tegenover m'n werk is ook gewoon heel erg duur ten op zichte van andere kdv, zij vragen 6,95 per uur! Helaas zal dat hem dus niet worden. Ik baal er wel van want dat was echt perfect geweest.
@Eline; Ik weet niet of ook daadwerkelijk gaan sleeën hoor .misschien er alleen even op zitten, leuk voor een eerste foto in de sneeuw!! We kijken gewoon even, en anders hebben we de slee alvast voor volgend jaar! @Verschonen: Ik pak Roan bij zijn billen om de luier eronder te kunnen schuiven! Ook niet bij zijn enkeltjes, behalve als hij de hele reut onder gepoept heeft!!! @Pluisje: Wauw..Ook al is er nog niet super veel te zien op de echo, het wordt nu toch wel echt! Zei de gyn verder nog wat? @Chantal: Forte (van nutrilon) is voor hongerige babys. Omdat Roan eerst alleen de standaard voeding kreeg ben ik het gaan mengen om hem eraan te wennen. Maar het bevalt ons zo goed dat we het gemengd zijn blijven geven. En van die voeding voor hongerige babys worden ze ook niet dikker of zo De verhouding met de eiwitten zijn anders waardoor het iets meer op het maagje blijft liggen. Ik weet niet van welk merk jij voeding geeft? Maar daar zal ook wel een voeding voor hongerige babys van zijn. @Alicia: Fijn dat je zo snel terrecht kunt in het ziekenhuis! Ik lees straks even bij...
Zo ik weet dat ik me hier al heel lang niet gemeld heb. Dat kwam omdat ik het er moeilijk mee had, dat het bij mij allemaal niet lukte. Maar ik wil toch even het blijde nieuws mededelen. Ik ben zwanger!!! Nog wel heel kort pas 4 weken en 2 dagen.