Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goh, dat Kim zo reageert op 1 hapje, is inderdaad gek. Raden ze tegenwoordig niet aan om met groente te beginnen, en daarna pas fruit, wat Wendy ook al zegt? Omdat er tegen fruit ook meer allergieën zijn dan tegen groente dacht ik. Bloemkool of worteltjes lijkt me ook een stuk neutraler dan banaan. Maar groot gelijk dat je wil laten testen.

Wendy, wie weet gaat het inderdaad wel voor maandag al beginnen... maar maandag dan toch in ieder geval op zijn laatst... echt een paar daagjes nog maar :)

Alicia, leuk, kleertjes shoppen voor Nina! Spijkerbroekjes vind ik ook maar niks voor die ukjes, zo stug en zo'n dikke band vaak waar ze op liggen. Ik heb in maatje 62 juist heel veel kleertjes gekregen van kraamvisite, dus dat zal ik waarschijnlijk niet al te veel hoeven te kopen. Naja, hier duurt het ook nog wel even voordat we aan maat 62 toe zijn denk ik, zolang Femke op de onderlijn blijft zitten.

De kerstboom gaan Sander en Jelle vanmiddag halen. Een kleintje dan, want zoveel plek is er ook weer niet. Volgend jaar weet ik niet of we hem wel zetten... een kerstboom en een uk van net 1 jaar is niet zo'n hele handige combi. Toen Jelle (bijna) 1 was hebben we hem ook niet gezet.

Femke heeft d'r eerste ingebakerde nacht gehad... als ik d'r op bed leg huilt ze wel even, maar in tegenstelling tot anders houdt dat nu na een minuut of 5 op. Ze heeft geslapen van 23:30 tot 5:45, joepie! En daarna weer van 6:30 tot 11:00... dat inbakeren bevalt me wel :p

2. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Eveline, wat fijn dat het inbakeren helpt! Zal voor Femke ook wel fijn zijn lijkt me.. Geniet ervan!:D

@Alicia, Het is een luxe als je opa's en oma's hebt die gratis op willen passen! Lekker joh! En spijkerbroekjes vind ik ook niks voor die kleintjes! Het liefst jurkjes en leggings of ander zacht spul!
    Bij ons doen ze helaas heel weinig echo's, terwijl ze ook gewoon het apparaat hebben staan.. Ik kan geen reden bedenken waarom ze het niet willen doen eigenlijk?!

@Eline, wat raar dat Kim zo heftig reageert. Ben benieuwd wat de uitslag is van zo'n allergietest. Ik hoop voor jullie dat ze niet heel erg allergisch is voor veel dingen!

Wij gaan zo even naar Ikea! Dus ik zal straks weer verder lezen..

3. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Ik zie trouwens net dat Girlli op 3 december voor het laatst online is geweest! Ik hoop maar dat alles goed is gegaan!

Jammer dat ze geen buddy heeft...

4. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Hoi Meiden,

Heb alles wel weer bij gelezen maar weer weinig energie, en heb straks ook nog een heftige vergadering van het dierenasiel dus moet nog even opladen.

Liefs

5. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eline:
    Het blijft wat met die kleine Kim…zielig als ze d’r zo’n last van heeft. Het is goed om dat even na te vragen!

@san:
    Je weet het maar nooit…ik ga alvast hard voor je duimen!!!!Wanneer ga je testen?

@banne:
    Bij ons ook niet veel echo’s…..eigenlijk alleen de eerste 2 keer en bij de 20wkn echo. Verder alleen luisteren naar het hartje. Zelf hebben we nog een pretecho laten maken (op dvd). We vonden het ook wel jammer, het liefst wil je elke keer wel even spieken naar de kleine. Bij onze praktijk kreeg je wel meerder echo’s als daar aanleiding naar was….toch ook wel weer gelukkig dat wij die aanleiding niet hadden en “gewoon” alles goed was met onze uk! En waarom ze het niet standaard doen? Ik denk dat het misschien wat tijdrovend is als ze dat bij iedereen moeten doen. Een andere reden kan ik ook niet bedenken!!

@Wendy:
    Het einde van je zwangerschap is in zicht….geniet nog even van je kindje in je buik dat daar lekker aan’t trappelen is….dat gevoel zul je nog weleens gaan missen (ik wel iig!) Volgende week ben je moeder!;)

@Alicia:
    Leuk hé, kleertjes shoppen! Hier ligt nog een voorraadje kleren van het kraambezoek. Toch heb ik zelf ook wat kleertjes gekocht, omdat het zo leuk is! Roan zit nu goed in maat 56, maar kan soms ook al maat 62 aan. Ik moet dan wel een mouwtje omslaan.

@Eveline:
    Zoo…die kleine Femke kan al goed slapen. Ik kan me voorstellen dat helemaal voor het inbakeren bent!!:p

@Girllie:
    Je laat ons in spanning!

Roan was echt super gezellig vandaag…net als elke dag eigenlijk. Het is zo’n lachebekje!!! Hij begint nu ook steeds meer te brabbelen. Hele gesprekken hebben we samen! :DHaha, daar kan ik echt van genieten.

Bevallen dames,
    Hoe staat het met jullie buik? Alweer strak?
    Nou hier nog niet…ben wel weer langzaam aan met buikspieroefeningen begonnen, maar het “losse”vel blijft! Ook blijven die 5 kilo’s er nog aan hangen…Ik ben benieuwd of dat in januari, als het gewone leven weer gaat beginnen (werken, sporten), die kilo’s er nog af gaan.

6. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    #1806 Alicia78, 9 dec 2010
    Laatst bewerkt: 9 dec 2010
    @Eveline. Femke groeit vanzelf in maat 62. Ik vond die kleren ook zo groot en nu zit Nina er al in. Het scheelt wel dat Nina bij de geboorte al bijna 4 kilo was. Terwijl ze nu best een fijn meisje is.
    Fijn dat het inbakeren geod ging. Ik hoor daar vaak goede dingen over.

@Banne. Tja de opa's en oma's vinden het geweldig als ze mogen oppassen,ze zeggen alles af om op Nina te kunnen passen. Als ik weer aan het werk ben en ze echt gaan oppassen,geven we ze af en toe wel wat als bedankje.
    Ik vind jurkjes ook erg leuk. Wil nog graag een spijkerovergooier voor Nina. Die vidn ik altijd erg leuk,wil er alleen niet een met allemaal schuifsystemen op de rug. Vind dat Nina lekker op haar rug moeten kunnen liggen. Maar ik vind er nog wel zo een :)
    Raar dat ze niet meer echo's maken als ze de apparatuur hebben. Wij hebben weleens gezegd;wat maken jullie veel echo's en toen zei de vk:dat verwachten mensen tegenwoordig. Dus zij gingen er in mee. En dat vonden weij geen probleem :)

@Sammie. Ook hier nog niet mijn 'oude' buik terug. Er zit nog 4 kilo aan(echt op de buik) en doe netjes buikspieroefeningen. Ben benieuwd of het er nog af gaat. Ga januari weer zwemmen,dus hoop dat dat werkt.

7. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Sammie leuk dat Rowan steeds meer gaat brabbelen, ik moet nog 2 kilo, erg lastig, vooral nu was het weer erg met al die pepernoten en letters:D

Alicia leuk he jurkjes, ik heb er in elke maat wel een stuk of 8, vind kleertjes echt geweldig om te kopen

jeanetjuh ging het de vergadering?

San vandaag je nod toch? Spannend!

Eveline super dat het inbaker helpt. Welke heb je, pacco of de puckababy? Lekker dat ze gelijk beter sliep

Pluisje leuk zw dagboek. Gaat het?

Alicia lekker zeg 2 dagen werken, dat is te doen. Ik werk 26 uur, verspreid over 4 dagen.
    Ben ook blij dat ze niet naar een dagverblijf hoeft, dan was ik er waarschijnlijk ook niet aan begonnen
    Kan dat zelf niet, haar daar achter laten. Wil niemand hiermee kwetsen hoor, maar dat is mijn gevoel

Over het fruit, ja miss niet slim. Ik had die potjes olvarit, en daar stond vanaf 4 maanden,waren niet veel smaken dacht ik ook eigenlijk
    Las ergens dat vers fruit helemaal heftig zou zijn voor kma kindjes
    Ik moet het maar op cb vragen, en voor dat testen
    Wil gewoon weten wat er nou precies is.
    Die pepti is ook lang niet zo voedzaam, en misschien heeft ze wel geen kma( denk haast van wel hoor)

Kim slaapt nog, lang voor haar doen
    Had haar gisteren een kwartiertje voor de babytv, had hier een dvtje van
    ZE vond het geweldig. Lachen en was helemaal gefocusd erop
    Wil het niet te vaak doen, af en toe even
    Hoe denken jullie hierover?

xxx

8. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Meiden wil ff melden dat de nachten hier gelukkig weer beter gaan, ben weer even gestopt met rijstebloem in de fles. Wilde even kijken of het daaraan lag. Ben pas 1 dag gestopt maar blijkt wel beter te gaan. Ze slapen vanaf vandaag niet meer samen omdat ze gewoon te groot worden voor 1 bed. Ze wogen 8 december 5180 en 5120 gram, gaat dus de goede kant op.

Bijvoegen heb ik geprobeerd met worteltjes en peer maar ze lijken er hier nog geen trek in te hebben. Maar dat maakt niet uit gewoon nog ff afwachten want tot 6 maanden is melk voldoende. En ze slapen nu toch ook door zonder bijvoeding. Op het cb vinden ze het knap dat ze van 20.30 tot 07.30 uur doorslapen.

Hier gaan ze vanaf 3 januari naar kdv, ik vind dat zelf goed voor ze. Ze leren dan ook met andere kindjes spelen en worden vaak socialer dan thuisblijfkinderen. Ook wil ik dat opa en oma's dat moeten kunnen blijven, dus 1 dag in de week voor opa en omas is voldoende. Mijn moeder wil best meer dagen oppassen maar dat wil ik zelf niet, moet wel leuk blijven voor m'n moeder.

Vandaag lekker vrij, maar moet nodig wat doen in huis.

Meiden sorry dat ik niet op iedereen reageren kan maar wil klaar zijn voor de meiden wakker worden. Voor iedereen een dikke knuffel

9. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Jeanetjuh hoe is de vergadering gegaan? Hopelijk viel het een beetje mee:)

Jane wat fijn dat de meiden weer doorslapen s'nachts. Scheelt echt ook voor jezelf heb je veel meer energie. Hier kwam Liz vannacht weer om half 3. Echt zo raar, maar komt denk ik omdat ze gisteren heel veel geslapen heeft. Nou ja vannacht blijft ze bij mijn moeder slapen. Ben benieuwd hoe dat gaat. We hebben bruiloft:) Echt zin in!

Eline wat jammer dat kim zo heftig op het potje reageerde. Ik zou ook willen weten wat ze had. Gewoon even aan het CB vragen. Leuk he jurkjes:D Ik ben er ook dol op! Heb ook verscheidene jurkjes en waar ik helemaal dol op ben zijn haarbandjes. Voor geinteresseerden www.stipenzo.nl en het zijn haarbandjes die ook nog eens fijn zitten bij de kleintjes.

Sammie wat leuk dat Roan al zo brabbeld. Liz begint er net mee, maar ook nog geen uren achter elkaar. Ben benieuwd wanneer het bij haar doorzet. Vind ik ook wel gezellig;)

Ik heb straks dat mijn moeder 1 dag oppast op vrijdag en 2 dagen in de 2 weken past de gastouder op. En als ik late diensten heb past de gastouder nog minder op. Zij woont buitenaf met kippen enz. Leek me wel leuk voor Liz als ze wat ouder is en verder klikte het erg goed tussen de gastouder en mij.

Ik ben trouwens voor de 2e keer ongesteld geworden. Mensen mag elke half uur mijn verband wel verschonen zo erg ben ik ongesteld geworden:( Nou ja de vorige keer ongesteld zijn stelde helemaal niets voor, dus nu kan mooi de troep eruit.

10. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Eline. Ik heb geen 8 jurkjes in elke maat,maar Nina heeft er wel een aantal in de kast hangen. Ik vind 7 setjes in elke maat wel genoeg. Ze groeien er zo snel uit dat ik het zonde vind om meer te hebben. Dan heeft ze alles maar een keer aan. Nu heeft Nina maat 62 en soms nog wat in maat 56 wat groot uitvalt. Al met al aardig wat of af te wisselen.
    2 Dagen werken is inderdaad wel te doen. Ik moet zeggen dat ik het vooral doe om ook een beetje in het werkproces te blijven en mijn wereldje wat groter te houden. Ik moet zeggen dat de uren zoals jij ze verdeeld hebt ook wel fijn zijn en de oppas is ideaal geregeld bij jullie vind ik. Ik kan me voorstellen dat je niet voor een kdv kiest. Wij doen dat zelf ook bewust,al is dat wel mijn werk. Ik vind het moeilijk om een kdv te vinden waar allemaal leuke leidsters op de groepen werken. Uit ervaring weet ik dat sommige zich leuker voor doen als ouders er zijn. En ook willen wij graag dat Nina een goede band met beide opa's en oma's krijgt en een dag oppassen voor beide maakt dat ze ook nog opa en oma kunnen blijven. Wij willen wel dat Nina als ze 2,5 jaar is, naar een peuterspeelzaal gaat. Wij vinden het belangrijk dat ze met andere kinderen leert omgaan,zeker nu ze (nog) alleen is thuis. Nu plan ik regelmatig afspraken overdag waar ook andere kindjes bij zijn,zodat ze dat toch ook leert. Of je het goed doet,weet je toch nooit,maar wij denken hier goed aan te doen.
    Wat betreft fruit. Het veranderd regelematig. Dan moet je eerst met fruit beginenn en dan zeggen ze dat je eerst met groente moet beginnen. Zo weet je het ook niet meer. Wij beginnen met fruit en dan een neutraal soort:peer. Dat willen we een week aankijken en als Nina hier geod op reageert,dan breiden we het uit met een tweede soort. Dan kunnen we ook een mix maken van die twee en zo gaan we door. We kijken wel heo Nina reageert en anders proberen we groente. Ik weet niet of fruit uit ene potje beter is voor kinderen met kma.
    Heeft Kim niet genoeg aan haar flesjes nu dan? Omdat je zegt dat peti niet zo voedzaam is.
    Wat betreft tv kijken. Ik wil nu nog niet hebben dat Nina tv kijkt. Ze probeert het wel als hij aan staat en draait en schuift in allerlei houdingen om iets te kunnen zien,maar dan zetten wij 'm uit. Ik vidn het nu nog niet goed voor haar oogjes. Ook staat haar box redelijk dicht bij de tv en hebben wij een grote tv,dus dat vind ik ook wat minder. Voorlopig dus nog niet en als ze ouder is kijken we wel verder wat we doen.

@Jane. Fijn dat het goed gaat met Elize en Naomi. En wat slapen ze inderdaad goed. En ook al zo goed aangekomen. Heel goed zo qua gewicht. Dat hebben ze snel ingehaald.

11. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Jane veel plezier met je huishouden en wat worden de meiden al groot aan het gewicht te zien wat zul jij trots zijn zeg.

Chantal gatsie zo erg ongi niet fijn . leuk dat liz straks naar de gastouders gaan met kippen . dieren zijn altijd leuk voor ze.

Eline volgens mij kun je ook gewoon naar de dokter voor een verwijs brief om allergie te testen.

jeanetjuh hoe was het gister op je werk?

nou hier nog niet ongi maar kan nog komen heb geen testen meer in huis bewust niet gehaald . Ik hou jullie op de hoogte .

groetjes san

12. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    goedemorgen meiden

ik kwam even snel kijken of alles nog rustig was bij de meiden die op het eindje lopen
    verder ben ik hardstikke beroerd verkouden en noem maar op dus ga snel weer ff liggen nu julian ook slaapt

fijne dag verder
    liefss

13. Ik heb de pacco. Ze is er gisterenavond en vandaag wel wat onrustiger in, blijft/gaat niet slapen maar begint vaak na een half uurtje weer te mopperen/huilen. Dus gisterenavond was het pas 1 uur dat ze echt sliep, toen wel netjes tot bijna 6 uur geslapen.
    Maar nu heb ik haar om half 12 op bed gelegd, ze huilde even en was toen stil, maar een minuut of 5 geleden begon ze weer half.

14. missyf

missyf Bekend lid

14 nov 2009
    646
    0
    16
    goeiemiddag allemaal

ff een update van mij; me bloed was in orde en met de kleine ook:D
    hebben we hem toch nog ff gezien.
    reageer vanavond verder.

veel liefs

15. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Missy, dat is goed nieuws.

@ San, spannend hoor. Ga voor je duimen!!

@ Jane, ik denk er ook zo over als jou. Denk dat het goed is voor kindjes om onder andere kindjes te zitten en wil dat mijn ouders ook echt opa en oma blijven ook zei gaan 1 dag in de week oppassen omdat ik zelf niet meer wil. Fijn dat het weer goed gaat snachts. En wat groeien ze goed.

16. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mijn moeder werkt op een speuterspeelzaal, en die zegt wel is dat ze pas echt gaan spelen met elkaar als ze 2,5 zijn.
    Mijn vriendin komt hier wel is met haar baby, maar kim kijkt er niet eens naar.
    Als ze 2,5 is gaat ze lekker naar de peuterspeelzaal. Maar goed iedereen denkt er toch anders over:D

Eveline, pff wat sliep ze laat. Ik had eerst ook de pacco, toen de puckababy, daar kon ze armen in bewegen, en nu sinds een maand de slaapzak

Missy fijn dat alles in orde is

Alicia dat is lekker hoe je het straks gaat doen met werken.
    Peer had ik paar weekjes terug hapje gegeven, ging ook fout.
    Denk dat ze echt heel weinig kan hebben.
    Ze heeft overdag meer honger ja, slaapt ook niet veel overdag.
    Daarom dacht ik lekker als ik wat kan geven tussendoor

17. Eline, heb je de pacco nog? Ik ben er nog naar eentje op zoek, want die ik nu heb mag ik alleen maar een paar dagen lenen van het CB.

18. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roan had vannacht besloten om maar weer eens een keertje wakker te worden s’nachts. Erg jammer het beviel me wel dat slapen tot 7.30u! Eigenlijk is het mijn eigen schuld….Als hij s’nachts wakker begint te worden stop ik stiekem zijn speen in zijn mond waardoor hij weer in slaap valt, maar vannacht was zijn speen zoek! Ik kon hem nergens vinden in het donker. Het duurde allemaal te lang met als gevolg dat de kleine man mij in de smiezen kreeg en niet meer wilde slapen! Toen maar de fles gegeven…Vannacht maar meerdere spenen in het bedje leggen zodat ik er tenminste niet naast grijp!

@Eline:
    Roan zit hier eigenlijk nooit voor de tv. Soms kijkt hij mee als hij de fles krijgt. Hij vindt dan vooral de kleuren en het licht heel mooi. Vooral als papa voetbal kijkt. Ik wil hem er eigenlijk niet echt aan wennen. Ik vind dat hij moet leren om zichzelf te vermaken. Als hij in het wippertje zit zet ik hem ook altijd met de rug naar de tv als die aanstaat. Ik heb namelijk een neefje die constant achter de tv of computer zit. Dit vind ik niet gezond, hoewel een keer heus geen ramp is. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten…

@Chantal:
    Roan brabbelt ook nog maar sinds een paar dagen, en ook geen uren achter elkaar. Maar het is wel heel gezellig! Het is net of hij wat terug zegt als je tegen hem praat!
    En ben je al voor de tweede keer ongesteld? Bij mij moet de eerste keer nog doorzetten….:(

@san:
    Je maakt het spannend meid!!!

@Babykwes:
    Beterschap!!

@Missyf:
    Fijn dat alles goed was….en leuk dat je de kleine nog effe kon bekijken!!:D

@Oppassen:
    Mijn moeder gaat twee dagen op Roan passen. Ik vind het fijn dat hij bij iemand bekends is. Mijn schoonouders passen al twee dagen op bij roy zijn broer (op zijn kinderen dan haha!:p). Dat was voor ons dus geen optie omdat het dan wel erg veel voor ze wordt.
    Het samen spelen komt pas later, al is het wel goed dat ze al een beetje met andere kinderen leren omgaan. Ik heb veel vriendinnen met kleine kinderen, dus dat komt wel goed!

19. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    #1819 carpediem2010, 10 dec 2010
    Laatst bewerkt: 10 dec 2010
    Eveline, die heb ik toen verkocht helaas. Zijn best nog duur he, volgens mij was ik 45 kwijt ofzo

Sammie, het was ook maar 10 minuutjes ofzo voor de tv. Vond het grappig. Langer vind ik ook echt niet goed

Na de fles van 13.30 heeft Kim helemaal niet gespuugd, dat is voor het eerst, ben zo blij
    Net met haar naar winkelcentrum geweest. Kerstkaarten en postzegels gekocht, en naar de slager geweest, voor filet american.

Toen we terugkwamen, Kim bij me op de bank gelegd, en kwam mijn kat, ging Kim hem aaien, en heel erg lachen.
    Dit is voor het eerst, zo lief

Het weekend weer werken, van 07.15 tot 11.30, dus valt mee

xxx

Paar fototjes weer is gemaakt

20. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    nog 1