Het is alweer een jaar geleden dat ik hier het verhaal vertelde over ongeboren nichtje.... ( na 8 maanden zwangerschap overleden in de buik) Het is alweer een jaar geleden dat mijn broer mij vroeg een paar lieve woordjes voor haar te schrijven om voor te lezen op haar crematie. En het is alweer bijna een jaar geleden dat we afscheid aan het nemen waren van een veels te mooie baby in een klein mandje en om haar heen een zee van bloemen... Eigenlijk hadden al die bloemen, kraamkado's moeten zijn, want oh wat was ze welkom na een mmm weg van 5 jaar voor mijn broer en schoonzus. Haar broertje had 2 jaar daarvoor al rust gevonden als een sterretje, en niemand had verwacht dat zij hem zou volgen... ze zou vandaag 1 geworden zijn..... Ze zou net zo oud zijn als het zoontje van mijn zus en we denken elke dag aan haar. Elke lach die het zoontje van mijn zus geeft, vragen we ons af hoe haar lach had moeten zijn. De lucht wordt al een jaar verlicht door een aantal sterretjes, waaronder mijn neefje en nichtje.. .
@ Missy, heftig hoor 5 dagen in het z'huis. Wat balen zeg dat Jens niet meer aan de borst wil. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Hopelijk gaat het snel beter met Jens. @ Wenrich, het is allemaal zo oneerlijk, ik krijg tranen in mijn ogen en kippevel van je woorden. Heel veel sterkte vandaag meid. Liefs
@Jeanetjuh. en hele fijne vakantie. Geniet er lekker van en we zien je binnenkort weer terug. @Wendyenr. Oh wat een nare dag en dan ook nog dat trieste weer erbij. Ik krijg kippenvel van wat je schreef. het is soms zo oneerlijk verdeeld op de wereld;mensen die kinderen krijgen terwijl ze ze niet willen en er niet voor kunnen zorgen en jouw broer en schoonzus willen zo graag en dan maken ze zo iets ergs mee. Jeetje weet niet wat ik moet zeggen. Wist niet dat zij daarvoor nog een kindje hadden verloren. Sjonge hoe kom je daar overheen. Sterkte meid. @kirin. Ah Jenz in het ziekenhuis. Wat sneu. gelukkig datz e niks konden vinden,dus prikkelgevoelig. heb je tips meegekregen heo daar mee om te gaan. Ik zou denk ik proberen om borstvoeing uit d efles te geven en als dat niet lukt ,helemaal te stoppen. Als hij al overgevoelig is voor prikkels zou ik het drama wat volgt als je hem wil aanleggen vermijden. Dus vanwege rust zou ik dat niet meer proberen en het uit een fles geven omdat borstvoeding natuurlijk wel geod is.
jeanetjuh fijne vakantie Kirin jeetje wat heftig dat jens was opgenomen. Moelijk zeg, dat ie zoveel huilt. En mbt de borstvoeding, je gevoel achterna gaan denk ik. Jij moet het geven, dus het gaat om jouw gevoel Hier alles goed, alleen kim is erg op me gericht opeens. Ik was aan het werk gisteren, en rob was thuis. Had ze smorgens tijdje gehuild, en steeds mama geroepen. Toen ik thuis kwam, wou ik daarna even naar boven wat opruimen, en helemaal over haar toeren, weer mama mama, en heel erg huilen. Moelijk wat te doen. Je wil haar niet laten huilen, maar als ik steeds weer naar beneden ga, blijft het zo. Mijn man was ook gewoon beneden, en probeert haar dan af te leiden. Straks avonddienst, en dan 2 dagen vrij xx
Alicia: Ik vond het ook al niks voor jou! Haha! Maar ik begrijp dat als het één niet werkt je het over een andere boeg moet gooien. Hoe gaat het met je schoonzus? Is zij nu uit het bedrijf gestapt of zijn jullie nog in discussie? Toch lastig hé, met familie in een zaak. Jeanetjuh: Je leest dit vast niet meer, maar goede reis en geniet ervan! Kirin: Doe vooral iets waar je zelf achter staat. Als jij nog bv wil geven vooral blijven proberen, maar als het kolven en de frustratie van jens je allemaal teveel wordt dan is het heus niet erg om over te gaan op flesvoeding. Misschien wordt iedereen daar juist een beetje gelukkiger van. Maar nogmaals, doe wat je zelf wil! Wen&r: Wat heb je dat prachtig uit je hart opgeschreven....ben er stil van! Carpe: Ik denk dat dat een fase is ik heb er vaker over gehoord dat kindjes opeens alleen nog maar hun mama willen!
Hoi meiden, Mijn oogoperatie is geslaagd, mag helaas nog niet naar huis, omdat de dokter nog wil controleren en die komt pas rond 16:00. Jelmer is jarig vandaag, maar dat gaat helaas compleet langs me heen.
hey meiden, effe snel een berichtje van ons hier. Ik zit er een beetje doorheen, ben vreselijk moe en voel me eigenlijk wel nuteloos zo zonder werk. Maar probeer toch zo positief mogelijk te blijven voor noa! Heb vanochtend me zus op gebeld en gevraagd of noa morgen een nachtje mag komen logeren. Ze vind het prima en erg gezell ook nog! Nu twijfel ik, raar he!? Ben ik wel een goede moeder? Waarom red ik het niet alleen de nachten? Kan noa wel zonder me, zon lange tijd? Kan ik wel zonder haar?? Nou ja misschien moet ik het gewoon doen, en hoop ik dat ik even kan bijtanken met slapen. Wat vinden jullie moet ik het doen of niet?? en brachten jullie de kleine snel weg?? liefs van pluisje
Pluisje ik had al na acht weken een bruiloft en dus ging Liz toen uit logeren. Vond het de eerste keer wel moeilijk, maar goed nu gaat ze iedere week 1 nacht uit logeren. Iedere donderdag slaapt Liz bij mijn moeder, omdat ik iedere vrijdag werk en dan hoeft ze ook niet zo vroeg uit haar bed s'ochtends. Je moet je gevoel volgen. Als jij zegt dat je even wat slaap in moet halen krijg je ook weer wat meer energie, dat maakt je echt geen slechte moeder. Kwebbelsnoes fijn dat de operatie achter de rug is Wel jammer dat dan de eerste verjaardag zo langs je heen gaat, maar gelukkig hebben jullie het al goed gevierd Magneetjes aan de laadjes erg goed idee! Hier nog zo 1 die constant de laadjes open trekt
@Carpe. Nina heeft ook zo'n periode. hangt veel aan mijn been als we samen thuis zijn. is wel echt een fase die bij deze leeftijd hoort. Ze lopen nu en gaan de wereld ontdekken. Daardoor hebben ze ook meer behoefte aan hun eigen vertrouwde omgeving en zoeken ze je meer op. Gaat vanzelf over. @Sammie.Wij zijn heel erg van mening dat alle gevaarlijke dingen voor je kind verstoppen niet altidj de oplossing is en liever leren dat ze aan sommige dingen niet mag komen. Er komt bij de meeset wel een moment dat toch dat bewuste kastje open staat,bijv net met oppas of op een druk moment en dan zouden wij het fijn vinden dat Nina daar uit zichzelf niet aankomt omdat ze dat geleert heeft. Als je het altijd verstopt,zullen ze in zo'n situatie meteen hetgeen pakken. Zo is onze gedachtengang. Net zoiets doen wij met leren traplopen. Maar goed,met het kastje werkt het niet dus nu zitten ze dicht. We hebben wel een systeem gekocht die ook van het slot afkan zonder dat je het hoeft te verwijderen,dus opties voor de toekomst. Mijn schoonzus is nu halve dagen aan het werk. Ze hebben een goed gesprek gehad en zij gaat na haar verlof 3 dagen werken. Er word dus het een en ander op papier aangepast en mijn vriend kan zich daar in vinden en ook financieel klrijgt hij dan waar hij recht op heeft,gezien onderlinge verschil qua aantal werk. Beide kunnen zich hierin vinden dus nu is het kijken hoe het verder gaat. Met familei is idneraad lastig. Ik zou daar zelf niet voor kiezen,maar ja het is een familie bedrijf dat over is gegaan van opa op vader op zoon. Op zich ook wel weer ene mooi iets,heeft wel extra waarde. Al zouden wij Nina niet stimuleren om hierin door te gaan. @Kwebbel. fijn dat de operatie goed is gegaan. Wel heel jammer dat je nu de eerste verjaardag zo moet vieren. kan me vorostellen dat je dat iets anders in gedachten had. @Pluisje. j emoet doen waar jij je goed bij voelt. De een brengt zijn kind eerder weg dan de ander,maar bij iedereen is de thusisituatie ook anders. Nina heeft nog nergens een nachtje geslapen,maar zij slaapt ook supergoed. De eerste drie nachten hebben wij eruit gemoeten,maar sindsdien slaapt zij door. Dus ik weet niet wat jij volet. Maar als jij daar behoefte aan hebt en de tank zo kunt opladen,moet je dat gewoon doen. Daar heeft noa ook het meest aan,want daarna ben jij ook weer gezelliger. En anders in het weekend je vriend een nacht laten doen. Zo alle sluitingen zittene rop. benieuwd wat Nina er van gaat vinden. ik hoor haar net dus ga haar eens uit bed halen.
Jelmer: Gefeliciteerd jongen, nu ben je echt 1 jaar! En wat wordt je al groot! Kwebbel: Fijn dat de operatie geslaagd is! Jammer dat dat nou net op deze dag moet plaatsvinden. Gelukkig hebben jullie het al groots vevierd afgelopen weekend! Pluisje: Je moet doen waar je je goed bij voelt. Wij laten Roan morgen voor het eerst in een jaar tijd logeren, maar ik kan me voorstellen dat als je de nachten telkens alleen moet doen je dat op gaat breken. En je bent echt geen slechte moeder door haar een nachtje ergens anders onder te brengen. Misschien een tip om s'middags een uurtje te slapen als Noa ook slaapt, wat kan jou het schelen?!? Hopelijk duurt het niet lang meer voordat ze door gaat slapen s'nachts Alicia: Wij verstoppen ook niet alles voor Roan. Toch geeft het mezelf een rustig gevoel dat ik weet dat hij er niet bij kan. Hij kan nu lekker zijn gang gaan zonder dat er een foeterende moeder achter hem aan komt. De kastjes zelf maakt hij ook nog niet open, maar daar staat verder niets wat echt gevaarlijk voor hem kan zijn. Ik heb soms ook het idee dat Roan het wel leuk vindt als mama achter hem aan komt om te zeggen dat het niet mag. Ik merk dat hij er soms een spelletje van maakt. Jammer genoeg voor hem gaat hij na drie keer waarschuwen terug de box in!
@ jelmer van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!! @ kwebbel fijn dat de operatie goed is gegaan. @ pluisje jovi ging ook heel snel logeren volgens mij toen hij 10 weken was. @ jeanetjuh jullie zullen denk wel op plaats van bestemming zijn maaar heel veel plezier. @ wenrich heel veel sterkte meid. @ DE TWEEDE zowiezo dit jaar nog vriendlief wil nu al, dus denk zelf eind deze maand of november. je heb het zelf niet in de hand wanneer het raak zou zijn. @ alicia ja jovi is zo druk en met twee zal het nog drukker worden. mijn vriendinnen de kinderen zit 3 jaar tussen en dat is ook druk. maar verlang al een poosje (al maanden) naar een tweede. @ carpe het word weer spannend voor je. werk ze nog.
@ kirin wat erg dat jens in het ziekenhuis heeft gelegen, dus ook voor prikkels. @ san hoe voel je je? je ben toch begonnen met clomid? dames sorry als ik iemand vergeten ben. veel liefs
missy gaat goed hoor eigenlijk geen last ervan op wat puisten na en morgen hebben we een fm meting dus spannend of er een eitje gegroeid is .
hey meiden @san spannenddddd!! @kwebbel fijn dat de operatie goed is gegaan hopelijk ben je nu lekker thuis! enne jelmer van harte gefeliciteerd man!! @wen dikke knuffel voor jou! @carpe ach zielig he dat huilen maar idd het is de leeftijd denk dat je er niet teveel op in moet gaan hoe moeilijk dat is gaat uiteindelijk vanzelf over @kirin jeetje wat heftig! hoet gaat het nu met hem?? en zou gewoon je eigen gevoel volgen wat jij denkt dat beter voor je kindje is sterkte!! @pluis uhm ik kan je hier niet mee helpen helaas ik vind het al vreselijk om julian weg te brengen als ik moet condoleren net als vorige week maar je bent zeker geen slechte moeder als je even wat slaap nodig hebt, want als jij uitgerust bent dan ben je ook voor noa leuker en gezelliger lijkt mij en wordt zij misschien ook wel wat meer relaxed sterkte meid! @alicia en hoe vond nina de slotjes?? hier alles goed slapen gaat nog steeds redelijk heb hem afgelopen nacht zelfs helemaal niet gehoord jeejjj hoop niet dat het kwam omdat ik een ibru had ingenomen hoop dat hij vanacht weer zo lekker slaapt en ik ook morgen dan de uitslag meiden kwart over 10 in het zh zijn ben erg benieuwd wat er nu uit komt hou jullie op de hoogte fijne avond/nacht hoop dat t weer een beetje rustiger wordt we waaien hier bijna weg haha liefs
@ WenR... Tjee wat een heftige week... Heel veel sterkte! Kunnen jij en Richard er ook een beetje over praten samen?? @ Kwebbel... Hier ook maar even Gefeliciteerd met de verjaardag van Jelmer! Fijn dat de operatie geslaagd is! @ Kirin... Moeilijk van die Bv idd! Gaan voor datgene wat het beste voelt! @ Carpe... Haha herkenbaar! Oona heeft nogal eens het heen en weer... Soms is papa alles.. dan ik weer... soms wil ze bijna elke 5 min wel wisselen tussen ons... maar soms mag ik echt niet weg.. of marcel echt niet weg.. @ San.. Spannend morgen! Ben benieuwd @ Spullen verstoppen... Hier ook niet al te veel.. heb een aantal dingen waar Oona gewoon echt niet aan mag komen... en gelukkig gaat dit redelijk goed... Zorg er ook wel voor dat er altijd genoeg in de buurt is wat juist wel mag... (en wat dan niet speciaal speelgoed is.. want dat is dan niet leuk genoeg.... Mijn waterflesje dat bij het bed staat bijvoorbeeld... of haar tasje van t kdv... ) Het keukenkastje (onder de wasbak) waar de schoonmaakspullen staan is hier al een tijdje afgesloten met zo'n speciaal magneetje ook.. Daar wilde ik geen risico mee nemen... Maar bv de boekenkast, de opgeklapte kinderwagen, de dvdspeler, de cd's.... al dat soort spul hebbne we gewoon binnen handbereik staan.. @ Logeren.. Hier nog niet... ben er nog echt niet aan toe.. Wel een keer met z'n 3en samen bij mijn ouders gelogeerd maar das anders.. Sorry als ik verder nog iemand vergeten ben! Hier weinig nieuws te melden.. Met Oona gaat het goed... wel ziek geweest.. denk van haar 14mnd prikken.. Oona heeft het gebaar van 'eten' sinds deze week ook door.. zo leuk .. Het woord eten herkent ze al een tijdje goed.. (gaat stralen van oor tot oor als ik vraag of ze wil gaan eten) maar van de week deed ik alleen het gebaar... en ook daar was de enorme glimlach en ze ging op een rotgang richting de keuken...
Babykwes: En weet je al wat? San: Was er al wat te zien op de echo? Ik hoop het zo voor je! Chivay: Wat leuk dat ze dat al snappen hé? Ik moet zeggen dat Roan ook steeds wijzer wordt! Hij hoeft maar een bepaald geluid te horen en hij weet wat er staat te gebeuren. Erg grappig!
hey meiden nou helaas geen goed nieuws diagnose is dus definitief ms, op de mri was te zien dat de ontstekingsplekken ook weer iets toegenomen waren dus het is wel aan het werk zeg maar. neuroloog wil graag dat ik zo snel mogelijk met medicijnen ga beginnen want met elke aanval die je krijgt wordt je lijf toch slechter en soms kan de uitval bv ook blijvend zijn. de medicijnen die ik dan zou moeten spuiten zijn ook puur voorzorg om de kans op een volgende aanval te verkleinen alleen ja dan mag/kan ik dus geen kinderwens hebben!! aangezien die wens er natuurlijk wel is leek het hem verstandig om er toch over na te denken dit sneller te doen zodat ik toch zo snel mogelijk medicijnen kan gaan nemen. ppff kan het ff allemaal niet handelen momenteel er gaat zoveel door me heen weet niet waar ik moet beginnen zeg maar mn gevoel zegt we gaan er maar meteen voor dat is niet moeilijk maarja het moet ook financieel mogelijk zijn natuurlijk en op dit moment zou het niet heel verstandig zijn maarja straks kan het misschien helemaal niet meer volgens mn ouders komt dat allemaal best goed financieel gezien en dat ik me daar geen zorgen over moet maken dan maar wat 2e hands spulletjes zeggen ze maar ppff weet t echt niet meer bah wat vinden jullie?? sorry dat ik ff niet reageer hoor op iedereen heb er ff geen kracht voor een knuffel voor jullie allemaal het is zo fijn dat jullie met me mee leven!!! liefs
@babykwes. poeh wat heftig dat de diagnose nu definitief is. Je was natuurlijk al een beetje voorbereid maar ik kan me voorstellen dat het als een donderslag aankwam. En de kinderwens. Jeetje,ja dat is moeilijk. Als die wens heel groot is,moet je er misschien gewoon voor gaan. je weet nooit wat de toekomst brengt en overal is wel weer een oplossing voor te vinden. Zoals ik als eens heb verteld, hebben wij voor een soortgelijke keusze gestaan en zijn voor een kleintej gegaan en dat was de beste beslissing ooit geweest. @missy. daar heb je gelijk in. Een vriendin van mij heeft pas een kleine en daar zit 4 jaar tussen. Ik dacht dat dat veel zou schelen qua drukte maar dat is dus ook niet zo. Ze is heel druk met de oudste constant naar school brengen en halen en ze is heelmaal uit het baby in huis. Dus wat de beste leeftijd is om aan een kleine te beginnen??? Wie zal het zeggen. @San. Hoe was het bij de gyn? Heir heeft Nina door dat de kastjes dicht zitten. Gister mnet heel haar gewicht eraan gehangen. Ook nog wat trucjes met een tweede kastje uitgeprobeert maar ze krijgt z eniet open en lkijkt zich erbij neer tre leggen. valt me erg mee. Maar mij bevalt het wel. Het is heelrijk rustig in huis.