Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chivay, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    @carpe, sinds kort zetten we de deur open als wij naar bed gaan, omdat de oudste zindelijk is en de deur lastig open gaat. We kijken dan ook even of ze goed liggen en niet uit bed kunnen vallen, de jongste valt nog wel eens uit bed, omdat hij op het randje slaapt. Maar daarvoor deden we dat eigenlijk niet. Is pas gekomen sinds de oudste zindelijk werd ongeveer 2 jaar geleden.

2. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @CArpe. Wij gaan 's avonds niet meer kijken bij Nina. Zodra de deur open gaat en er licht binnen komt,is ze wakker. En dan heeftz e ook zoiets van:ik ehb geslapen en feesten maar. Dus daar beginnen we maar niet aan. Als Nina niet geod ligt of als er iets is laat ze zich welk horen,dus wij kijken ook niet.
    Snap dat jullie graag voor een tweede gaan. Moet zeggen dat het mij af en toe ook wel weerbegint te kriebelen. Nina is ineens zo baby af dat een baby me ook wel weer heel leuk lijlkt in huis. Maar we willen toch echt wachten tot Nina ruim 1 jaar is. Stel dat ik weer zo'n last van mijn rug krijg tijdens een tweede zwangerschap,dan kan ik Nina ook niet tillen en ik zal haar toch moeten verzorgen. Dus wij willen wachten tot Nina iets meer zelf kan.

3. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    hey meiden

ppff net 1 uur en 5 minuten bezig geweest julian aan het slapen te krijgen het was echt krijsen niet normaal maar de aanhouder wint hij slaapt of iig hij is stil durf niet eens te kijken:(
    heb vanmiddag bezoek gehad van het cb voor tips over het slapen maar volgens haar is het echt verlatingsangst en dat is snachts altijd veel erger
    wat betreft het wakker worden snachts hoort ook bij zijn leeftijd omdat hij door het kruipen veel meer indrukken op doet moet dat allemaal verwerkt worden en ook gaan ze steeds meer dromen nou dat klopt wel
    kreeg als tip echt proberen vol te houden snachts en snel zijn speen en popje weer in te doen zodat hij niet helemaal wakker wordt en zeker niet bij me leggen hoe vermoeiend het ook is
    maar dat is de snelste manier om het te doorbreken dus ik kan me opmaken voor een paar zware nachten;)
    ze vond ook dat hij best veel wil voor zn leeftijd met kruipen en zich optrekken aan de tafel (dat deed hij vanmiddag voor het eerst echt haha) dus het zal ook een beetje frustratie zijn
    al met al dik een uur zitten praten eigenlijk toch wel fijn ook al ben ik niet altijd heel fan van het cb nu was ze wel heel positief en meedenkend gelukkig

zo nu maar is reageren

@carpe
    wij gaan altijd wel een keer of 2 kijken bij julian maar dat is meer omdat ik echt een zenuwepees ben haha als het aan vriendlief ligt is het niet nodig je hoort hem vanzelf zegt hij (is zeker waar)
    echt leuk alweer voor een tweede leef helemaal met je mee:D

@jeanetjih
    kma is het zeker niet echt het wennnen en verlatingsangst
    zie je al een beetje verbetering bij luuk??

@alicia
    ja het is idd ook het wennen aan in zn eigen bed tja dat wisten we van te voren dus mag eigenlijk niet zeuren:(
    overdag gaat het gelukkig wel goed netjes 2x anderhalf uur en vanavond na zn eten zelfs nog een uurtje logisch na zo'n nacht natuurlijk;)
    fijn dat het met nina weer wat beter lijkt te gaan nu de tandjes door zijn vind t ook altijd zoo zielig voor ze je bent zo machteloos
    ik laat julian ook wel is op een nat washandje kauwen hij vind dat wel fijn soms

@kwebbel
    bah toch nog naar het zh hopelijk is er niks aan de hand met zn heupjes
    is hij alweer een beetje opgeknapt??

@mereli
    balen zeg dat alles nog dicht zit maarja kan ook zo weer anders zijn hoop het voor je
    kijk je wel uit met ramen zemen!!

@missy
    haha leuke foto lekker ventje hoor!

zo nu even wachten tot vriendlief thuis komt uit zn werk ppff hij is vanmorgen om 5 uur begonnen en nog niet klaar niet normaal he
    allemaal door de franse moederdag
    rot bloemen:x

fijne avond nog meiden
    liefs

4. Banne, gefeliciteerd!!!
    Emily, mooie naam :)
    Een keizersnee uiteindelijk, klinkt als een aardig moeizame bevalling. Ben benieuwd naar je verhaal en foto's!

Grrr... ik had net een heel verhaal over dragers getikt... duw ik verkeerd... foetsie! :(
    Opnieuw dus maar;
    Ik heb 1 grote tip voor je en dat is: geen BabyBjorn kopen (ik neem tenminste aan dat je die bedoelt, en niet wil gaan dragen in een onderbroek? :p ) !
    Ik heb bij Jelle ook af en toe gedragen met een BB, maar heb nu voor Femke een Manduca ( http://www.manduca.nl/manduca/manducavorzuege.htm ) en ben daar helemaal happy mee.
    De grote verschillen:
    - voor het kindje heeft een BB een smal zitvlak waardoor de beentjes nogal bungelen (lijkt ook niet al te goed te zijn voor de heupjes), de manduca heeft een veel breder zitvlak waardoor het comfortabeler zit voor ze.
    - voor de dragende is een BB heel snel te zwaar, het hangt echt op je schouders, en vanaf een kilo of 8-10 is het echt niet meer fijn om lang te dragen. De manduca heeft ook nog eens een band om je middel, waardoor het gewicht beter verdeeld wordt, en je kan als je kindje groter wordt ook op de rug dragen, waardoor je tot je kindje ongeveer 3 is gerust kunt blijven dragen.

Femke is nog niet zo zwaar nu, maar als ik naar de supermarkt ga met de kindjes neem ik meestal voor Jelle de buggy mee, en draag Femke. Een half uur weg met die bijna 7 kilo (en op de terugweg had ik vorige keer nog een rugzakje met boodschappen omdat Jelle ook wilde lopen, dus geen buggy bij) is geen probleem.
    Net zoals de manduca heb je ook nog zulke dragers van merken als bondolino, beco en ergo.
    Zie hier voor info en prijzen: http://www.babybij.nl/winkel/babydrager-draagzak-c-22.html
    Op het forum van www.dragen-en-voeden.nl kan je ook heel veel info vinden trouwens.

Ik zal een fotootje toevoegen van Femke bij mij in de Manduca. Ohja, ik heb pas trouwens voor de lol Jelle ook eens op mijn rug gehesen. Die 20 kilo ga ik echt niet meer dragen, hij gaat maar lekker lopen... maar in geval van nood zou het best nog gaan!
    Als je toch echt je zinnen hebt gezet op een 'BjornBorg' ( :p ) heb ik het ding nog wel dat ik toen voor Jelle heb gebruikt, PM me dan maar even.

Maar Alicia, een babybjorn op de fiets.... vind ik toch eng hoor! Als je een noodstop moet maken zit je ukkie tussen jou en het stuur in.

Chivay, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een E-reader, daar heb ik ook naar zitten kijken.. maar ik denk dat ik voor een I-pad ga. Hoe bevalt ie tot nu toe?
    Wauw, super kadootje van Oona!
    Als ik nog coca-cola codes over heb zal ik aan je denken! Komende zondag BBQ-feestje, dus wie weet wordt er aardig wat cola gedronken. Sander had het er ook wel over dat ie wilde sparen voor een shirt... maar hij drinkt zelf ook altijd coca-cola-light... dus waarschijnlijk wel codes over.

Mereli, jammer dat er nog geen vorderingen zijn bij je... hopelijk woensdag (of eerder) wel.

Carpe, ik ga sinds kort wel altijd even kijken bij Femke. Even het knuffeltje uit d'r gezicht halen bijvoorbeeld, of soms (vooral als papa d'r heeft ingestopt :p ) heeft ze d'r lakentje wat losgetrokken. En het is ook gewoon zo lekker om zo'n slapende uk te zien :)

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    hiii all..
    Tnxs voor alle felicitaties!!!
    Vandaag voel ik me niet echt heel jarig meer... van het weekend al gevierd en vandaag gewoon gewerkt...
    Vanmorgen kreeg ik nog een cadeauetje van Oona.. een gevingerverde bloem die ze op het kdv gemaakt had... Leuk leuk :D
    Op mijn werk nog wel even cake met de kinderen gegeten... das ook altijd een feest om naar te kijken :D

@ Ereader... Sorry weet niet meer wie.. maar er werd gevraagd hoe hij bevalt.. Super! Erg prettig ding... Ik lees bv in de bus, en dan is het ideaal dat je met 1 sec meteen kan lezen zonder lang opstarten e.d. Heel prettig beeld, ook in de zon kan je lezen... met een ipad enzo kan je niet buiten zitten makkelijk net als met je laptop..

@ 's avonds nog even kijken..
    Jeps altijd! Vaak ook wel 2/3 tot we gaan slapen.. Gewoon omdat dat nog zo heerlijk ff is ;) Maar toen ze kleiner was ook om te controleren of ze haar pop niet in haar mond had of tegen haar gezicht gedrukt.. en nu om te controleren of ze niet met slaapzak en voetjes en al door de spijltjes ligt... dan duwen we die ff terug... ze heeft zich wel eens verdraaid dat het pijn deed.
    Maar... eigelijk vooral omdat ik nog even wil gluren ;)
    Moet wel zeggen dat haar kamertje strak naast die van ons is.. en bv onze keuken/toilet ook in de buurt.. dus komen regelmatig ook voorbij... das natuurlijk anders dan wanneer je zelf beneden zit en je kleine boven.. dan moet je er bewust voor heen en weer..

@ Babykwes... Jou vriend in de bloemen?
    Mijn schoonvader ook...
    Wat fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt! Moeilijk hoor als je door zo'n fase heen moet! Hopelijk duurt het niet te lang.. Oona heeft het ook gehad maar maar een korte periode.. Hier hebben we een tijdje weer een half nachtflesje gegeven.. 2 weken geloof ik ongeveer en toen was het weer over.. (en dan ook niet elke nacht) Ook heeft ze soms tussen ons in geslapen vooral voor onszelf.. (om niet helemaal gebroken te zijn zeg maar)
    Hoop dat het niet meer te lang duurt voor jullie!

Sorry ff niet te veel reageerd.. volgende keer ga ik er weer voor zitten :D

Bekijk bijlage 153440
    Wel nog even mijn knapperd spammen :D

6. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ eveline, dank je voor de tips maar wil toch graag een bjornborg uggg babybjorn hihi ik zeg ook elke keer bjornborg vandaar dat ik het dus ook type had het zelf nog niet gezien haha. Maar welk type heb jij liggen?

@ Babykwes, wat fijn dat die vrouw van het cb zo goed naar je heeft geluisterd. Hopelijk helpen de tips en hebben jullie snel weer nachtrust. De apotheek heeft mij zaterdag een verkeerde bus voeding meegeven dus dat schiet lekker op nu kreeg ik gisteren de voeidng binnen van mijn eigen apotheek en nu hebben we gelukkig de goede. Dus hopelijk merken we snel verschil

7. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Carpe, vind het zo leuk dat jullie al voor een tweede gaan:) hopelijk ben je dan snel weer zwanger. Ik ga ook altijd nog een keer bij Luuk kijken voordat wij gaan slapen maar dat doe ik gewoon omdat ik dat fijn vind. Luuk ligt soms helemaal scheef in bed en dan leg ik hem nog even recht.

8. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    #248 Alicia78, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt: 24 mei 2011
    @Babykwes. Poeh daar ben je wel even zoet mee geweest. Ik weet hier nu ook hoe dat gaat. Wij hebben het vier avonden met Nina ivm haar tandjes gehad. Is pittig. Kan me best voorstellen dat hij het moeilijk vind in zijn iegen bed. Jij hebt hem 9 maanden gedragen en ook daarna nog 9 maanden bij je,dus hij weet niet beter. hopelijk gaat hety met de tips beter en slaapt hij snel net zo lekker in zijn iegen bed als bij jullie.

@Eveline. Huh,Nina in de draagzak op de fiets. nee hoor,zij zit lekker in har zitje. Draagzak lange tijd gebruikt met wandelen,zker in de winter achter mijn jas.
    Het is absoluut niet waar dat de babybjorn slecht is voor de heupen. Sterker nog,als je kindje kans maakt om in een spreidbroekje te moeten,word aangeraden om hem/haar in zo'n draagzak te dragen omdat dat juist goed is voor de stand van de heupen.

@Jeanetjuh. Hoe ghaat het nu met Luuk. Gat het beter met deze voeding?
    Lees dat ej nog beszig bent met een draagzak. Weet je wat ideaal van de babybjorn is,je kunt Luuk ook andersom erin doen. Kan hij alles bekijken. Wete trouwens niuet of dat ook bij de andere kan. En zijn hoofdje word heel geod ondersteunt zodat het niet alle kanten op wienbelt. Dat is ook niet bij alle draagzakken zo.

Vandaag is Nina alweer 9 maanden,wat vliegt de tijd. Ze is op het moment helemaal into het staan. Overal trekt ze zich aan op en 'loopt' dan naar hetgeen ze wil hebben. Handgrepen van de keuken,bank,stoel,tafel,box,alles gebruikt ze hiervoor. Als ze zo staat in volle lengte lijkt ze ook zo groot.

9. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Alicia, ja vandaar dat ik ook graag de babybjorn wil. We zijn gister middag gestart met de nieuwe voeding. Dus denk dat het we het wel even de tijd moeten geven. Al heeft hij na die fles wel 3 uur geslapen:$ wat hij bijna nooit doet maar goed weet niet of het van de voeding kwam. Nu is hij voor het eerst wennen op het kdv van 9.00 tot 13.00 dus ben erg benieuwd hoe hij het daar gedaan heeft. Nina alweer 9 maanden het gaat echt snel he:)

10. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    hey meiden

@alicia
    gefeliciteerd met nina haar 9maanden gaat hard he ppff
    heeft ze wel weer goed geslapen en zo nu de tandjes door zijn??
    tja het is zeker wennnen voor hem dat begrijp ik ook zeker maar hij moet het toch leren (en ik ook) maar ik heb vol gehouden om hem er niet uit te halen en alleen maar steeds te troosten dus hopelijk vanavond 3 kwartier ipv een uur;)

@chivay
    ow je schoonvader ook zit hij op de vrachtwagen ofzo?
    ja het valt niet mee he als ze ineens je nachtrust gaan verstoren gelukkig doen ze het niet met opzet denk ik dan maar;)
    had ook al een flesje klaar gezet voor vanacht maar niet nodig gehad gelukkig!
    leuke foto van oona tis zeker een knapperd:D

@jeanetjuh
    ook niet handig van die apotheek ppff;)
    wel fijn dat hij al 3 uur achter elkaar heeft geslapen hoop dat het zo doorzet en het snel beter gaat
    en hoe ging het wennen? en hoe ging dat met jou??

hier vanacht zomaar een goeie nacht!!
    hij werd nog even wakker om half 11 zette het meteen weer op een krijsen dus snel naar boven gesprint om zn speentje te geven en gelukkig is hij weer in slaap gevallen tot vanmorgen 4.50 toen werd hij wakker maar speentje en knuffeltje en meteen weer in slaap gevallen gelukkig dus ik heb weer een beetje bij getankt:D
    nou moet ik wel zeggen dat ik hem gister erg warm vond en hij had ook 38.1 dus toch maar een zetpil gegeven normaal doe ik het niet zo snel maar had zoiets misschien slapen we allebei beter en dat was ook zo
    hopelijk blijft het zo

fijne dag meiden
    liefs

11. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hoi meiden,
    Ik heb vandaag in het ziekenhuis gelegen omdat ik ons meisje bijna niet meer voelde bewegen. Ik heb er ruim 4 uur ingelegen..
    Hartje deed het mooi (heb ruim een half uur aan de ctg gelegen op de verloskamer), maar er was weinig bewegingsactiviteit, dus toch nog een echo gemaakt..wat bleek; ons meisje is weer in dwarsligging gaan liggen:$ en dat terwijl ze al zo mooi en diep ingedaald lag!
    Gyn heeft haar gelijk weer terug gedraaid, daar was ze het niet helemaal mee eens want ze werd me een partijtje druk..haha..
    Daarna nog weer ruim 3/4 uur op de verloskamer gelegen aan de ctg.Ik moet nu om de 2 dagen langs komen voor een ctg en echo en eventueel weer een draaipoging..ik moet nu wel rekening houden dat mijn vliezen nu ieder moment kunnen breken en dat ik dan gelijk het ziekenhuis moet bellen en moet langskomen omdat ze in een onstabiele ligging ligt..Gelukkig deed het draaien bijna geen pijn...en het was ook binnen een minuut gepiept!

12. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    Lelystad
    Banne gefeliciteerd met je dochter Emily, wat een mooie naam...
    Rust maar lekker uit meid en sterk eerst even aan..een keizersnede is niet niks..

13. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    Lelystad
    Merili, vervelend voor je dat ze nog niks doen..
    Wel raar, want voor een draaipoging heb je echt geen ontsluiting nodig hoor....
    Hebben ze al wel gestript?? Wil af en toe ook nog wel eens helpen...Hoop dat ook jullie je kleintje snel in jullie armen kunnen nemen..
    Hou je nog even taai de komende tijd...

14. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    @Nbroen, Dat was zeker wel even schrikken. Bij jouw dus ook een eigenwijsje:). De reden dat ze bij mij pas weer gaan draaien is als ik ontsluiting heb is omdat ze dan gelijk de vliezen gaan breken zodat ze niet meer terug draait.

Vandaag is Veerle echt jarig en is ze 5 geworden en heeft ze haar verjaardag op school gevierd. Ik ben tijdens het feest op school gebleven en ze keek heel trots. Heb leuke foto's van haar gemaakt op school.

Morgen weer het zh in om te kijken of het mogelijk is om mijn vliezen te breken. Nou we zullen zien. Ik ben wel bang dat ik anders vrijdag terug moet komen, heb alleen geen oppas voor de andere kinderen. Ben wel al een beetje aan het rond bellen en vragen voor vrijdag, maar tot nu toe nog niemand. Anders moet er maar een keertje overgeslagen worden. Denk dat de kleine toch pas na de uitgerekende datum komt.

15. Jeanetjuh, hier is m'n link naar marktplaats, daar staan foto's op:
    http://kind-baby.marktplaats.nl/babydragers-en-draagdoeken/447330594-babybjorn-buikdrager.html

Oh, verkeerd begrepen dan, van de draagzak op de fiets. Er zijn er serieus die dat doen hoor, op het dragen-en-voeden-forum heb ik er al van meerderen gehoord dat ze dat gezien hebben, en ik heb afgelopen weekend ook een papa met babybjorn op de fiets gezien. Je moet er niet aan denken dat er wat gebeurt.
    Maar het woord 'spreidbroekje' zegt het toch al... breder is beter, dus een babybjorn niet ideaal omdat de beentjes dan juist naar beneden hangen, Manduca lijkt me beter omdat dan dus de beentjes gespreid zitten. Maar goed, ik heb er verder ook geen verstand van ;)

16. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Tnx voor reacties op nog kijken savonds, de meesten doen het dus wel. Miss in ons nieuwe huis, kim wordt nu echt wakker hier van deur

babykes fijn dat je wat had aan cb, en dat je nacht gisteren beter was. Hoe ging het vannacht? Lijkt me wel pittig

Chivay leuke foto van Oona, lief koppie

Alicia je kleine ook alweer 9 maanden, gaat hard he. Leuk dat ze zo wil staan

Nbroen schrikken dat er geen beweging was. Gelukkig alles goed. Wat een eigenwijsje he die kleine van jou, met het draaien

Mereli nog gefeliciteer dmet veerle. Veel succes vandaag meid, hoop dat het lukt

banne hoop dat alles goed gaat bij jullie

jeanetjuh merk je al wat van de andere voeding?

Hier alles zijn gangetje, vanavond nog een avonddienst, en dan 2 dagen vrij

xx

17. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    hey meiden,

Even een berichtje, ik ben nu opgenomen in het zh. De baby lag met haar hoofdje naar beneden en nu is er een pilletje ingebracht om de baarmoeder verder te rijpen en de bevalling op gang te brengen. Het kan wel even duren voor het zover is. Ik weet wel dat ik pas naar huis mag als de kleine geboren is.

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mereli: Wat goed dat je ukkie zelf gedraaid is!!!! Hopelijk doet het pilletje snel zijn werk en zet het snel door. Succes!

Nbroen: Oei, wat spannend allemaal, hopelijk blijft je ukkie goed liggen en houden je vliezen het nog even vol want het is nog wel een beetje vroeg.

19. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Mereli. Oh spannend. Wat geod dat de kleine zelf gedraaid is. Hopelijk zte het snel door en kun je snel met je meisje naar huis.

@Nbroen. Poeh even schrikken. Op zich zou ze wel moegn komen toch. Kan me voorsteleln dat het voor jullie even extra schrikken was. Ik hoop dat ook jullie snel jullie kleintej vast hebben.

@Carpe. Ja gaat snel. Inderdaar erg leuk dat staan,ze lijkt dan zo groot.

@Babykwes. Hoe ging de nacgt met Julian?

Hier een rustige nacht met Nina. Ze lijkt nog wel last van haar tanden te hebben maar is wel lekker actief. Ze trket zich nu overal aan op maar kan alleen niet meer terug,dsu regelmaatig valt ze. Ik ben wel zo veel mogelijk bij haar maar kan niet elke seconde van de dag achter haar staan. Probeer haar te leren hoe ze weet moet gaan zitten,maar dat lukt nog niet. Zelf vind ze het staan zo leuk,staat dan helemaal te glunderen en is helemaal trots. Zo leuk om te zien.

20. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    mereli wat goed zeg, niet meer naar huis, en dat ze het nu opwekken. Zet hem op!

xx

Deel Deze Pagina