@Jane. Wat worden de dames alweer groot. Hoe gaat het met hun ontwikkeling? En heo gaat het met jou? Word het allemala wat makkeoijker voor je,want jij hebt toch best een pittig eerste jaar gehad. @babykwes. Ah wat sneu dat Julian zo slecht sliep. Misschein ookw el alle indrukekn en vreemd bed. lag hij bij jullie op de kamer? En druk op slaap en hersenvlies?? Klinkt een beetje eng. Si dat normaal bij verkoudheid? Heo voel jij je? Lukt het een beetje met zo'n druk weekend? @Jeanetjuh. Hema heeft inderdaad shirst zonder opdruk. Weet niet wat er bij jongens allemaal ligt,maar bij de meiden in veel kleuren,iest aangelsoten en kostte dacht ik 3,95. @San. Jeetje meid,wat een narigheid. Al ik jullie was zou ik gewoon aan het werk gaan. Zijn werkgever wil hem weg hebben,maar heeft geen middelen om hem weg te krijgen. Als hij thusi blijft geeft hij zijn baas wel een reden om aan te voeren. Weet je waarom zijn baas hem weg wil hebben? Ik hoop dat jullei wel een beetje van de zwangerschap kunnen genieten. Is heel speciaal om samen mee te maken. Hier een relaxed dagje. Gezellig samen naar de bouwmarkt gefietst,was ook zo lekker weer. daarna heeft Nina nog even gevoetvalt op straat. dat vidn ze zo leuk. Ook gaat het beter met de uitslag,lijkt weg te trekken gelukkig. Ze wordt er ook weer gezelliger op nu,vind het wel sneu voor haar dat ze er last van had.
Ja ze worden echt snel groot....soms kijk eens even goed naar ze en dan denk ik jezus ze zijn weer veranderd. Carpe het gaat verder goed hoor, buiten het feit dat de meiden even een poosje slecht hebben gegeten. Onderhand hun hele gebit is zowat doorgebroken in een korte tijd. Vind het soms wel even zwaar....je komt bijna nergens meer aan toe met deze twee schatjes Naomi heeft het kontenschuiven ontdekt, nou die is echt snel dus ook ik moet nu oppassen. Lopen of kruipen nog niet hoor maar Elize gaat vaak in kruiphouding dus denk dat zij wel eerder gaat kruipen dan Naomi alhoewel ik denk dat Naomi binnenkort zo ineens wegwandeld. Tja die ogen, ik vindt ze zelf ook prachtig. Vriendlief en ik beide bruine ogen dus ik denk dat ze de blauwe kijkers van m'n schoonvader hebben... mijn ouders hebben ook beide donkere ogen. Ik hou mijn hart vast over 16 jaar
Alicia het is cker wel makkelijker dan vorig jaar, twee baby's tegelijk is echt niet genieten en daar baal ik wel eens van. Heb gewoon te weinig kunnen genieten alhoewel ik die babytijd niet nog eens over zou willen doen. Het kriebelt wel eens hoor om eens te weten hoe het is met 1 baby maar het blijft echt bij 2 kindjes. Soms heb ik momenten dat ik het even zwaar heb, vooral omdat vriendlief laatste tijd veel weg is ivm verbouwing bij zijn ouders. Twee kindjes in bad en naar bed doen is echt bikkelen dan ben ik savonds echt bekaf. Maar ik houd me vast aan de tijd dat ze straks wat meer zelf kunnen doen maar ik kan nu wel meer van ze genieten en laat soms de nodige dingen gewoon even liggen om toch te genieten. Qua ontwikkeling lopen ze dus voor in hun fijne motoriek en hun praten en wat achter in hun grove motoriek. Als ze gaan lopen voor hun 2e jaar is er niks aan de hand.
@ San.... pfff wat een narigheid allemaal!! Sterkte!' @ all.. sorry dat ik even zo weinig reageer... eigenlijk zitten we al 3 weken met een ziek meisje... Elke keer als ze iets opknapt is er weer iets nieuws... Gisteravond moest ze ineens flink spugen in bed... vandaag overdag vond ik haar wat slapjes/hangerig.. en sinds vanmiddag wilde ze niets eten en drinken..... Net rond half 9 werd ze wakker en pakte ze alsnog een flesje melk (maar ze dronk maar 50cc) Helaas kwam dat een kwartiertje later weer terug... en een uurtje nog een keer gespuugd... Lang leven de wasmachine zullen we maar zeggen... Hopelijk hebben we het hierna echt gehad... in 3 weken tijd de 5de ziekte, flinke koorts, zeehondenhoest en nu dit weer gehad... Door het hoesten heeft ze 'savonds en 'snachts ook veel wakker... in combi met mega druk op mijn werk ben ik zelf dus aardig aan het eind van mijn lantijntje.. (ben nu aan het wachten tot de was klaar is zodat we morgen iig weer reserve beddengoed hebben)
Lieve meiden, Na hele lange tijd heb ik dan eindelijk de rust gevonden om weer te reageren. We hebben een hele heftige periode achter de rug. Na een heleboel onderzoeken is er uitgekomen dat Meila geen stofwisselingsziekte heeft.De problemen worden veroorzaakt door zuurstofgebrek tijdens de bevalling. Ze drinkt nog steeds erg slecht en groeit maar gestaag.Ze is nu net 6 kg.Ze heeft een koemelkallergie en ik ben dus op een koemelkeiwit vrij dieet.Dit is soms best lastig. Haar spierslapte is nog steeds aanwezig,al zit er gelukkig wel verbetering in. Ze kan sinds kort op haar buikje liggen en zich oprichten. Ondanks alle problemen is ze een heel lief,rustig en vooral makkelijk meisje.Ze zijn er ook achtergekomen dat ze het hypemobiliteitssyndroom heeft.Net als mama.Nu gaat de fysio haar nog beter in de gaten houden. Ze loopt nog steeds onder controle in het ziekenhuis en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. Ik heb het grootste deel van jullie berichtjes gelezen en wil jullie ontzettend bedanken voor jullie steun.Zat net echt even met tranen in mijn ogen alles te lezen.Jullie zijn stuk voor stuk schatten. Ik zal vanaf nu weer gewoon proberen mee te kletsen. Al kan ik niet garanderen dat dit dagelijks zal zijn.... Met onze andere dochter gaat het ook niet goed. Ze staat nu onder behandeling van een infant team. Haar driftbuien begonnen echt uit de hand te lopen. Ook merkte ik dat ze eigenlijk nooit echt gericht iemand aan kijkt. Dit samen met nog een heleboel andere opvallendheden hebben ons er toe gezet om contact op te zoeken met de kinderarts. Deze heeft ons doorverwezen. Psychiater heeft haar nu gezien en hieruit is gekomen dat ons meisje naar alle waarschijnlijkheid het syndroom van asperger heeft. Weer een flinke klap in ons gezicht...gelukkig kunnen ze hier nog een hoop aan doen. Ze krijgt ook nog een iq test omdat ze het vermoeden hebben dat ze erg hoog begaafd is.Vrijdag hebben we weer een afspraak bij de arts staan. Ik las dat er weer een aantal zwangeren bij zijn,gefeliciteerd meiden....Ben erg blij voor jullie.. Wendy gefeliciteerd met je verjaardag meid! Zelf hebben we besloten dat ik niet meer aan de pil ga. Mocht er toch nog een kleintje komen (al is de kans erg klein)dan is hij of zij welkom..
Nbroen, meid was een heftig verhaal. Ik heb nog veel aan jullie gedacht en wat ben ik blij om te lezen dat meila geen stofwisselingsziekte heeft. Maar wat hebben jullie een moeilijke tijd gehad en waarschijnlijk is dat nog niet over maar wel heel erg fijn dat jullie zulke goede begeleiding hebben en dat Meila een lief en makkelijk kindje is zo kun je toch genieten he. Ow en je andere kindje waarschijnlijk asperger dat is ook niet niks maar als je daar ook de juiste hulp bij krijgt kom je al een heel eind. Nou meid sterkte met alles en hopelijk vind je weer wat tijd om hier zo af en toe gezellig mee te kletsen. Hoe gaat het verder met jou? Een mooie beslissing om de pil niet meer te gebruiken je weet het nooit he na 10 jaar kreeg mijn collega hierdoor onverwachts nog een nakomertje erbij. Liefs
@ Jane, idd wat een prachtige ogen hebben die meiden van jou en altijd vrolijk op de foto's zo leuk om te zien en idd hou ze over 16 jaar maar goed in de gaten haha. @ Chivay, wat naar dat Oona elke keer zo ziek is hopelijk gaat het allemaal snel over. @ Babykwes, kindival tabletten zijn het, wie weet helpt het wel. Dank je meiden zal van de week eens kijken.
hee meiden jane goed dat ze al gaan kontschuiven, duurt vast niet lang meer. Lijkt me ook pittig zeg 2 kleintjes hoor Ze hebben mooie ogen idd Chivay naar zeg dat ze weer ziek is, beterschap voor je meisje Nbroen jeetje wat heftig allemaal, gelukkig geen stofwisselingsziekte zeg. Mooi idee om weer met de pil te stoppen, je weet maar nooit Hier alles goed. Was wel even geschrokken, mijn man en ik hadden gemeenschap vanmorgen, en uur later 2 lichtroze spettertjes bloed bij afvegen. Wel heel miniscul. waarsch adertje. Moeders voor moeders kwam al vanmorgen, ze was bang dat de test niet positief zou zijn, omdat het zo pril is en deze heeft veel hcg nodig. Maar was een knaltest. Ik ga vrijdag al beginnen ermee. Kreeg een leuke ketting,een heel mooi boek, de grote geboortegids. Die vrouw was er 2 jaar terug ook met zwangerschap kim, dus was wel leuk, bijgekletst. xx
@Chivay. He Oona nog ziek. Vervelend dat ze zo snel weer iets te pakken heeft. Zo kan ze ook niet geod weerstnad opbouwen. Beterschap met haar. Ik hoop dat jij ook een beetje rust kan vidnen,kan me voorstellen dat je uitgeput raakt. @NBRoen. Jeetje wat een verhaal en wat een moeilijke tijd. Gelukkig geen stofwisselingziekte voor Meila,maar wel lastig wat het zuurstoftekort met zich meebrengt. Ik hoop dat jullie goed begeleid worden en ook Meila om het beste voor haar toekomst te krijgen. En jullie oudste ziekte van asperge. Jee julie worden ook niet gespaard. De kans op hoogbegaafd is wel groot geloof ik he,komt veel voor bij die ziekte. Ik hoop dat jullie ene manier vinden om heir mee om te gaan. Worden jullie heir ook in begeleid? Ik vidn het echt erg voor jullie. Als je eens je hart wil luchten,kan dat altijd hier en ik leef met je mee.
ff heel vlug vanochtend een testje gedaan en als je heel goed kijk zie je met wat verbeelding een streep. je ziet het niet op de foto test vrijdag weer als ik nog nie ongie ben. @ nbroen sterkte meid wat een verhaal. @ vsm heb ik hier ook kindival heet het. bij de etos gekocht. hier ook een hangerig kindje. reageer vanavond uit gebreider hoor. veel liefs
Hoi meiden ben een beetje ongerust, Heb net op de wc wat licht bruin afscheiding in mijn onderbroek. (heb normaal geen witte aan dus heb het niet eerder gezien). Maar heb nerfens last van herkent iemand dit. Groetjes san
Hey meiden, Effe snel een reactie! Vandaag een rotdag gehad, voelde me gewoon niet helemaal happy! Maar ja, noa doet het opzich wel goed. Ja alleen het slapen overdag is minder, hopelijk is dit tijdelijk. Want de nachten zijn ook nog erg kort voor me. Ben vandaag ook niet naar babymassage gegaan, noa raakt daar helemaal gestresst van. Kijk wel even of ik volgende week weer ga. Ik wel bij gelezen hoor! Maar ik heb nu visite dus hou het kort. Nboern@ sterkte meid, vreselijk wat jullie allemaal door maken! missf@ spannend dus misschien wel zwanger! janne@ mooie foto´s hoor! carpe@ goed van je om aan moeders voor moeders mee te doen! liefs van pluisje
@Jane. Kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het is als je 'maar' een kindje krijgt. ik denk alleen niet dat je het nu kan vergelijken,want als je nog een zwangerschap zou aangaan,heb je natuurlijk wel twee dametjes in huis rondlopen. Dat is dan wel weer heel anders. Bij een eerste kun je er echt alle tijd voor nemen en rustig overal aan wennen. Ik vraag me ook weleens af heo dat met een tweede gat. Die moet antuurlijk van het begin af aan de tidj delen met de eerste. Ook weer heel anders dan bij een eerste. Fijn dayt ze het zo geod doen. Lopen komt vanzelf,de een si wat eerder dan de ander. het lijkt me alleen voor jullie wel zwaar worden qua tillen nu. @San. Ik herken het niet,maar denk dat het wat oud bloed is. Als je echt bleod verliest wat helderrood is,zou ik de vk bellen maar nu zou ik me nog niet druk maken. In het begin ben je onzekr bij elk krampje,steekje,druppeltje bleod,maar als je straks de echo hebt egzien veranderd dat wel. Dan voel je ej zekerder als je je kindje hebt gezien. Even een tip. Bij de wehkamp hebben ze nu de pamers luiers in de aanbieding. 7,50 per pak. Als je lekker in het leven bonnen hebt kun je die erbij in leveren en heb je voor 15 euro 3 pakken luiers. Misschein een idee voor pamper liefhebbers.
san, je hoort dat wel is vaker toch wat oud bloed, en dat bruin niet erg is Missy spannend, hoop dat je positieve test krijgt xx
@ San.. ik heb het ook wel eens gehad toen... idd oud bloed en niet erg.. @ Alicia... Oh kijk mooie tip.. kan de aanbieding helaas nog niet op de site vinden? Heb je een link naar de aanbieding zelf? @ Pampers.. Weet iemand dat? Wat is nu het verschil tussen active fit en de babydry? Heb nu 4 of 4+ voor Oona en altijd de babydry.. maar vroeg het me eens af.. Overdag krijgt ze trouwens altijd bebino's van de aldi... erg fijne luiers ook.. en 'snachts of als we op pad gaan pampers.. Hier nog een niet fit meisje.. Vandaag wel goed brood gegeten en gedronken.. maar haar fruit, 3 uurtje en avondeten liet ze grotendeels staan weer.. Het beddengoed is weer schoon en droog dus we kunnen er weer tegenaan.. maar uiteraard hoop ik op een rustige nacht! Morgen komt mijn moeder oppassen.. ondans dat ze overdag best vrolijk was lijkt me een dagje rust verstandiger dan t kdv als ze zo weinig eet voor haar doen!
hoi meiden @san idd wat er al gezegd is waarschijnlijk oud bloed dus probeer je geen zorgen te maken (al is dat natuurlikjk erg moeilijk) zo lang het niet helder rood is of je echt buikpijn krijgt niks aan de hand sterkte!! @nbroen jeetje wat heftig allemaal! denk aan jullie sterkte!! @carpe fijn dat je test weer knal was geeft toch een lekker gevoel he leuk ook dat het t zelfde vrouwtje als bij kim was @missy jeetje spannend hoor!! maarja een streep is een streep toch??? @chivay oona weer ziekjes jeetje ze moeten haar wel hebben he kan me voorstellen dat je het ff gehad heb! hoop dat ze snel opknapt arme oona beterschap @alicia ja dat klinkt eng maar is het helemaal niet, schijnt vaker voor te komen bij snelle bevalingen niks ernstig, weet ook niet of ik er nou echt in geloof hoor maar vorige keer hielp het ook dus dacht kan nooit geen kwaad toch al heeft t vanacht nog niet grholpen @pluisje jammer dat noa nog zo slecht slaapt denk je wel een beetje aan jezelf!! nou hier echt een ziek mannetje hij zit helemaal vol met snot en hoesten ppff ook zit er een behoorlijk vervelende kies dwars hij is steeds helemal nat van alle kwijl vanmiddag ben ik bijna 2 uur bezig geweest hem te laten slapen ppff echt vermoeiend elke 10 minuten naar boven maar de volhouder wint en dat was ik al heeft hij om precies te zijn een kwartier geslpaen ben zelf ook flink verkouden en hoesten dus het is erg gezellig hier fijne avond meiden liefs
Ik had gisteravond bedacht dat ik maar eens in bed zou blijven liggen vanochtend als mijn man opstaat (normaal sta ik wel met hem op voor de gezelligheid) Helaas dacht Emily daar anders over.... Om 6 uur was ze klaarwakker! haha Afgelopen nacht is ze niet even wakker geworden gelukkig! Dat heeft ze de laatste tijd dat ze even wakker wordt (beetje huilerig). Gisteravond hebben we haar laten huilen... Ik heb daar echt moeite mee. Maar ze kon nergens last van hebben volgens ons en ze begint te huilen zodra je haar in bed legt en wegloopt. Dus nu toch maar even laten huilen, gelukkig is ze na 20 minuten rustig geworden en na even "kletsen"in slaap gevallen.. Vanaf welke leeftijd zouden ze door hebben dat huilen helpt om jou bij zich te krijgen? Ik vraag me echt af of ze dat nu al bewust zou doen.. Ik had gisteravond erg veel moeite om haar wakker te maken voor de fles. Vanaf welke leeftijd ging bij jullie de laatste fles eraf??
@Chivay. je hebt gelijk. i zie hem ook niet meerr. Vorige week was het ook al eens en toen ik de volgende dag wilde bestellen,was het ook weg. Waarschijnlijk hebben zij regelmatig dei aanbieding maar is het maar een dag dan of zo. Ik ga het eens in de gaten hoduen. Normaal zijn ze 9,99, ook goedkoper dan in de winkel. In de winkel nu 11,50 echt duur. Er schijnt binnenkort een nieuw model te komen en die blijft langer droog en gaat 11,50 kosten. Er komt dan ook een tussenmodel qua prijs. Ah oona nog ziek. hopelijk snel weer beter. Beterschap. @Babykwes. Dat wist ik niet,heb ik nog nooit gehoord. Moet je dan verder ergens op letten of gaat dat goed zo? Hoe voel jij je? Gaat het redelijk met je ziekte? Dit weer lijkt me niet echt bevordelijk namelijk. @banne. Hoe gaat het bij jullie? @Carpe. Supr dat je weer zo'n goede test had. Heo voel je je nu? Is het qua gevoel hetzelfde als bij kim of is het zwanger zijn nu anders? Hier een druk meisje. We gaan elke dag naar buiten maar nu het wat kouder word ,gaan we niet zo lang meer als eerder. Merk ecvht dat Nina die frisse lucht nodig heeft,anders stuitert ze door huis. Ze is echt een superdruk meisje,zit geen minuut stil en vreet vanalles uit. Ik herkeen zo erg mijn breor in haar en mijn vriend schijnt vroeger precies zo te zijn geweest,dus ze heeft het er van twee kanten in zitten,hihi.
@ Banne, ze zeggen dat ze het snel door kunnen hebben maar soms weet ik het niet hoor je moet gewoon doen waar je je goed bijvoelt. Rond de 5 maanden was bij ons de late fles er al af wij moesten Luuk ook altijd wakker maken en ben er toen mee gestopt. @ Chivay, de activefit vind ik zelf helemaal niet prettig ze zijn veel dunner en ik vind ze stinken dacht elke keer dat luuk een poep broek had. @ Alicia, dank je ik heb er vorige week nog 4 pakken voor 19,95 besteld maar misschien nog maar een paar doen. Ik vind ze nu wel erg duur aan het worden bij de etos was het eerst 4 pakken voor 30 en nu 3 voor 30.
@Nbroen, Wat ben ik blij dat je weer even tijd hebt gevonden om hier te schrijven! Gelukkig geen stofwisselingsziekte! maar wat krijgen jullie toch een hoop te verwerken zeg! Vind dat zo oneerlijk! Ik heb veel aan jullie gedacht afgelopen tijd. Heb je misschien een foto van jouw meiden? Ben wel benieuwd! Als je het wil plaatsen natuurlijk.... @Pluisje, wat vervelend dat Noa zo huilt steeds. Krijgt ze wel voldoende voeding? Ik noem maar wat hoor wat zo in me op komt... Kan ook een sprong zijn inderdaad. @Carpe, leuk geslachtsbepaling!! Ik denk een jongetje... @Babykwes, fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad! Hopelijk was het klussen donderdag voldoende... Spannend weer! He, Julian weer verkouden wat sneu zeg! Hopelijk snel weer beter @Missyf, hahaha meestal is het andersom dat wij vrouwen streepjes zien en de mannen niet! Grappig Nog steeds spannend dus... @Sammie, haha ik zie dat koppie van Roan al helemaal voor me! Z'n eerste schoen gezet, leuk zeg! Hopelijk is hij zaterdag helemaal beter en kunnen jullie naar de optocht @Alicia, ik had ook op internet gezocht inderdaad. Ik zag dat Velp aankomende zondag ook een intocht heeft. Wij zijn niet geweest want ik was nog ziek zaterdag.. Hopelijk hebben we dat nu weer even gehad, het ziek zijn! Lijkt me zo leuk om die eerste reactie te zien op het schoen zetten! haha Fijn dat de utislag minder wordt! Hopelijk is ze snel weer de oude ondernemende Nina! @Wenenr, Wat vervelend zeg dat Rich niet eens iets gedaan heeft voor je verjaardag!! Ik zou daar ook goed van balen. Kan me ook niet voorstellen dat iemand zo down kan zijn dat hij/zij zelfs dat niet meer doet/kan. @San, wat alicia zegt een werkgever moet echt een flink dossier hebben. Vidn het zo erg voor jullie! Dit kan je nu echt niet erbij gebruiken! Je hebt al onzekerheid genoeg.. @Jane, wat zijn de dames alweer veranderd zeg!!! Echt leuk om te zien! Ik zeg niet stappen/uitgaan tot ze 30 zijn! hahaha Volgens mij lijken ze nu ook meer op elkaar? @Chivay, kan me goed voorstellen dat je zelf ook aan het einde van je latijn bent! Hopelijk snel weer beter! En wordt ze niet zo snel weer ziek! Helaas heb je dat niet in de hand. Hier weer ene meisje wakker! Ga haar uit bed halen...