Hoi allemaal, Wat wordt er toch veel gekletst, alweer deel 6. Er is weer heel veel gebeurd vandaag. Vandaag is weer een versie gedaan. De versie ging heel makkelijk en de baby is zelfs helemaal rond gedraaid zo makkelijk ging het. Het nadeel is dat ze niet blijft liggen. Ik heb te veel vruchtwater, waardoor de baby veel ruimte heeft. Ook is er geprobeerd na het draaien om het koppie in mijn bekken te krijgen zodat ze vast lig, maar dat lukte niet. Er is ook inwendig onderzoek gedaan om te zien of de baarmoedermond al rijp was, en die was nog niet rijp. Waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat ik weeen krijg. Nu is het de bedoeling dat de verloskundige elke dag of om de dag gaan toucheren of de baarmoedermond rijp is. Wanneer de baarmoedermond dan rijp is wordt de baby gedraaid en gelijk de vliezen gebroken en krijg ik weeopwekkers. De verloskundigen gaan hier nog even over overleggen met elkaar dus dat hoor ik maandag of dit een optie is. En anders wordt het waarschijnlijk een keizersnee. Het is dus nog even afwachten, maar ik zal wel in het ziekenhuis moeten bevallen. @pluisje, het gaat snel he. Geniet er nog maar van. @wendyenrichard, spannend hoor. Ik zal heel hard voor je duimen. @banne, foto gaat helaas niet lukken, het kabeltje van camera naar pc is iets mis mee. Schiet al aardig op he. Over 4 weken ben je zeker al mama.
Hoi Meiden... Deel 6 alweer....ik vind het ook fijn dat we al zo lang met elkaar kletsen. @chivay: Mooie luiertaart. Hoe heb je dat vast gemaakt als ik vragen mag? @Wen&r: Wanneer is je NOD? Ik gun het je zo!!! @Chantal: Ik weet niet hoe lang je al brood aanbiedt? Maar als je net begint moeten ze vaak nog even wennen hoe ze het weg moeten krijgen. Roan at eerst mini stukje en niet heel veel. Nu eet hij de hele boterham incl korsten. @San: heb je de kriebels al? verder weet ik het niet meer!!! Tot morgen.
deel 6 alweer het gaat echt snel. Heb wel bijgelezen maar na een 1e werkdagje even geen puf om te reageren, het is me allemaal wel meegevallen de dag was zo om. Maar Luuk weg brengen geloof niet dat ik daar ooit aan ga wennen Ga nu lekker de finale van secret story kijken Liefs
@ Mereli... Wat een verhaal zeg!! Oona draaide maar een kwart! Hoofdje wilde niet verder dan mijn zij! Klinkt dus heel apart zo dat ronddraaien Hopelijk gaat die aanpak werken en kun je straks toch gewoon bevallen! Wel in het ziekenhuis, maar je hebt iig alles geprobeert! @ Babykwes... Oona slaapt nu ook af en toe op haar buik.. Kontje hoog de lucht in.. ziet er super schattig uit haha.. voeg op de avond laten we we haarm eestal liggen omdat ze dan nog een paar keer draait.. later op de avond is ze meestal zo diep weg dat we haar omdraaien en ze daar amper tot niets van merkt... Begin het nu wat minder eng te vinden maar helaas weet je 's nachts ook nooit hoe ze allemaal draait.. dus probeer er maar aan te wennen nu ook.. Ze is nu sterk genoeg en draait super.. @ Jeanetjuh.. Fijn dat het meegevallen is! Wanneer moet je nu weer?? Wennen doet het idd niet.. vind het nog elke dag lastig! @ Luiertaart... Tnxs voor de complimenten Sammie... Ik heb met cadeaulint elke luierrol vastgezet.. en daarna weer met cadeaulint elke laag... Die gekleurde banden zijn van cadeaupapier en zitten er gewoon losjes omheen met een plakbandje zodat het er leuker uitziet dan het lint Hier 2 lekker rustige dagen gehad met Oona.. Beetje rommelen in huis.. samen spelen, eten, boekjes lezen... gewoon even kalm aan genieten.. Heerlijk! Morgen een dagje werken.. en zaterdag meeting met de juli/aug club! Heel leuk om iedereen weer te zien.. afgelopen dec elkaar al ontmoet... Eigelijk zouden we hier een park induiken en gaan picknicken.. maar helaas zijn de weersvoorspellingen niet denderend en is plan B bij mij thuis...
Hee meiden Wow deel 6 alweer, niet normaal. Hoop dat ik in deel 7 iig zwanger ben jeanetjuh fijn dat het werken meeviel, je kleine achterlaten went wel, echt. Ik vind het nu soms lekker om te werken, even wat anders Chivay je had echt een mooie luiertaart zeg, compliment Mereli jeetje spannend zeg, hopenlijk blijft de kleine nu een beetje goed liggen Wenr ik ga voor je duimen, het is je zo gegunt Alicia leuke fotos zeg, en is het gelukt met de schutting? San het schiet op he, heb je zenuwen? banne je gaat ook hard, ben zo benieuwd naar je meisje Chantal wat doe je op brood? Kim vond het pas lekker met jam en appelstroop. De 1 e paar weken deed ze een half uur over een halve boterham geloof ik, nu eet ze 1,5 boterham in een kwartiertje Ben vandaag vrij, vanmiddag een uitje van mijn werk. Hier vlakbij, klimmen door zon heel parcours, dat je ook vastzit. Ik had geen zin om mijn moeder voor kim te vragen op mijn vrije dag, dus ga met kim even kijken. Als ik vrij ben, wil ik zoveel mogenlijk bij kim zijn. Kim doet opeens weer een paar slaapjes per dag, echt heerlijk. Ze gaat nu ook savonds rond 19.30 naar bed ipv 18.30 xxxx
Even een vraagje aan jullie. Wanneer zijn jullie met rb begonnen. En deden jullie dat in de ochtend fles of avond fles??
@Banne. Oh op die manier,daar heb ik weleens wat over gehoord. Wel heel fijn dat ze je zo goed in d egaten houden,vind ik heel wat zeggen over hun kundighied en geeft jou ook rust. Ik ben benieuwd of je gelijk hebt over wanneer je gaat bevallen. Ik hoop dat je nsle je meisje in je armen hebt,is zo'n bijzonder gevoel die eerste keer. We hadden inderdaad mooi weer met de schutting zetten. Niet te warm en met een windje,ideaal. @Lovelyme. Haha,staat Nina al zo bekent. Ze verzint inderdaad wel steeds weer iets,maar dat houdt ons scherp en ik vidn dat ook wel leuk. Op het moment speelt ze heel graag in de gang met onze schoenen. Wij hebben er meestal wel een aantal onder de kapstok staan en ze gaat er dan midden tussen liggen en begint met alle schoenen te zwaaien en te gooien. Zite er wel heel gappiug uit. Vervolgens tijgert ze dan even naar de kamer met een schoen in haar hand om mij dat even te alten zien en laat die dan daar liggen. Wij moeten 's avonds ook geen speelgoed op ruimen,maar schoenen hihi. Zulay haar schema omgegooid. Knap he dat ze dat zelf regelen. @Chiavy. ja het is helemaal gelukt met de schutting. We hebben aan een kant van de tuin de schutting vernieuwt,dus we hebben 12 meter schutting gezet in 5 uur tijd. Ging helemaal super en de oude planken heb ik samen met mijn vader naar de stort gebracht,dus helemaal klaar. Ik heb gister voor het eerrst witlof gemaakt. Heb het recept uit een boekje. Zelf eten wij wel rauwe witlof,maar gekookt vinden wij echt niet lekker,maar Nina dus wel. Het is heel makkelijk. 75 gr aardappel, 1 stronkje witlof, 1 mandarijn en een handje met rozijnen. De aardapels en witlof snij je in stukjes en kook je samen gaar. De mandarijn pel je en haal je het velletje af of je neemt uit blik. de rozijnen wel je even in lauw water en de laatste paar minuten kook je die samen nog even mee met de aardappels en de witlof. ik pureer dit daarna nog even. Nina heeft wel iest grover gepureerd maar stukjes spuugt ze gewoon uit als ze die tegen komt. Mevr wil het graag wat makkelijk,etrwijl ze broodkorstjes en stukjes zo weg krijgt,maar warm eten wil ze zo niet. Leuke foto van Oona. Word ook al groot. Volegsn mij si ze ook niet meer zo'n tenger meisje he. @San. Hoe gaat het met jou? Heb je al een tijdje niet gezien heir. Druk met de laatste dingen voor de bruiloft. Schiet ook al op he. @Babykwes. Ja het is helemaal gelukt. We konden ook geod met de buurman werken,is ook een harde werker en wil een beetje opschieten net als wij. Haha ja ziet er bijdeahdn uit,maar dat is Nina ook wel. ik verbaas me er vaak over hoe goed ze dingen doort heeft en wat ze de beol uitprobeert. Ik denk dat we daar nog best druk mee gaan worden,mar wel heel leuk. Hoe gaat het met jullie mannetje. Ze zijn alweer bijna 9 maanden he. Dan zit het ontzwangeren er voor ons op Nina slaapt some 's middags weleens op haar buik. ik heb er jiet zoveel probleem mee. Ik zou haar nooit zelf zo neer leggen,maar als zij zeldf zo draait,akn ze ook weer terug draaien,dus kan er ook nisk gebeuren. 's Nachts ligt ze altijd op haar rug. @mereli. Poeh dat is ook allemaal wat. Wel vervelens zo. Je kunt nu niet helemaal rustig naar je beavlling toe leven lijkt me. Hoe vben je er zelf onder? Hoe gaat het met je dochter? Je moest toch met haar naar de arts? @Ingei. Nina heeft nooit rijstebleom gehad. Eens ker zo'n probeerverpakking geprobeert en ze vodn het niks. @Carpe. Je helemaal gelukt. Heb je geod daty je op je vrije dag wat met kim gaat doen. kan me voorstellen dat je dan zo veel mogelijk bij haar wil zijn. Hoe gaat het met de voorbereiding voor het verhuizen? Zo weer helemaal bij. Hier schijnt het zonnetje al lekker. Straks even met nina fietsen. Ik wil nog steeds een petje voor Nina waar je de achterkant dicht kunt knopen. Ik heb nu een gewone en die doet ze telkens af in de schaduw. In de zon houdt ze hem wel af maar op de fiets blijf je bezig zo. Maar eens in wat winkels kijken.
hey meiden, lovey me@ oo schattig oorbelletjes!! Ik ga dat ook zeker doen bij me kleine meid straks. Vroeger deden ze dat ook allemaal dat ze nog baby waren. Ik vind het zo lief staan bij baby´s! Als het zo ver is zeker even een kiekje hoor!! san@ spannend meid die grote dag komt al dichterbijer voor jullie! Hopen op mooi weer dan, is toch altijd leuker voor de mooie foto´s!! mereli@ hopen dat toch nog alles goed gaat. Het zit je niet mee. Die kleine houdt nu al van zwemmen. Sterkte meid! alicia@ lekker fietsen met nina, lijkt me ook leuk om te doen straks met die kleine. Nu fietsen ik helemaal niet zoveel maar dan is het toch anders denk ik. Dus ik wil al gaan kijken naar een goeie en stevige fiets waar ook een zitje op kan. Heb jij een mamafiets? Ik twijfel of ik die wel zo kopen, misschien is een gewone fiets ook goed. banne@ voor jou duurt het ook niet lang meer. De tijd van rust is straks voor bij zeggen ze aldoor tegen mij haha. Hier gaat alles prima. Ik heb eigenlijk alles in huis, behalve nog een klamboe voor boven het ledikantje, en ik moet nog alles kopen van zwitsal die heerlijke badproducten haha. Volgende week maandag naar de verloskundige, en dit keer mag moeders mee. Nog leuke plannen van het weekend allemaal?? Ik ga met me vriendje in een hoteltje, we zijn alweer 5 jaar samen morgen. Ik heb al een heel lief armbandje gekregen, met zijn naam en aan de andere kant de naam van de baby. Dus ik doe hem pas om na de bevalling. Lief he!! En ik neem hem mee naar een leuk van der valk hotel!! Dus ons weekend kan niet meer stuk. liefs van pluisje
Hoi allemaal, @alicia, je slaat precies de spijker op zijn kop. Het is erg moelijk om op deze manier naar de bevalling toe te leven en je op een bepaalde manier voor te bereiden. Lief dat je naar mijn dochter vraagt. Ze moet nu allerlei onderzoeken ondergaan (bloed, urine, rontgenfoto, chromosomen onderzoek) en ook wordt er een afspraak met een dietist gemaakt om te kijken of ze genoeg calorieen binnen krijgt. Voorlopig zijn we nog niet klaar bij de kinderarts en hopelijk vinden ze een oorzaak voor haar groeiachterstand. @chivay, leuk een meeting, de kindjes zullen wel allemaal weer gegroeid zijn. @pluisje, lekker zo met z'n tweeen nog even er tussen uit. Ook weer leuk om naar de verloskundige te gaan. Hier zal het van het weekend rustig zijn. Mijn ouders komen zondag even langs met waarschijnlijk mijn neefje. Ze hebben sandaaltjes voor Floris gekocht en die komen ze dan even langs brengen. Verder heb ik maandag veel afspraken, met Veerle naar het zh om bloed te laten prikken en 's middags moet ik zelf naar de verloskundige en dan hoor ik meer wat er gaat gebeuren, ik kijk er een beetje naar uit. Vanmorgen druk bezig geweest met strijken en wat rommeltjes in huis. Nu ligt de jongeste lekker in bed en de oudste is buiten aan het spelen, en kan ik even languit op de bank .
Pluisje ik zal zeker ff een foto plaatsen. Leuk dat jij het ook van plan bent om te gaan doen als het zo ver is ook ff een foto plaatsen!! Mereli succes. Rust lekker uit Liefs
@Kwebbel. Lief dat je het hebt opgezocht. Ik zoek alleen gen bandana,maar een met een klep ervoor zodat haar gezichtje uit de zon blijft. ik heb er eens een egzien,maar weet niet meer waar. @Pluisje. Fietsen is heerlijk ja. Vanmiddag was Nina gezellig aan het zingen opd e fiets ,dus ik heb maar mee gedaan. Ik heb een mamafiets. Moest tocvh een nieuwe,dus maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt. Aangezien ik lange benen heb,scheelt het heel veel met de ruimte,dus ik vidn het zeker een aanrader. @Mereli. vervelend dat de laatste weken zo gaan. je zou eieglijk nogh even lekke rmoeten kunnen genieten van jullie meisje in je buik. Een groeiachterstand heeft jullie dochter. Is ze echt veel te klein of past ze bij het bureau niet in hun grafiekje? Ik ken ook een meisje dat te klein is,maar het verder prima doet. Ouders hebben gemiddelde lengte en zolang ze zich goed blijft ontwikkelen hoduen ze haat alleen in de gaten. Zijn jullie zelf ook klein? Ik weet niet meer wie het was,dacht Sammie of Chivay. Een van jullie had toch vegatarische leverworst van Zonnatura? Waar kan ik die kopen. Heb ernaar gezocht,maar kan het niet vinden.
@alicia, qua lengte zit ze onder de onderste lijn van het landelijke. Er is ook een grafiek gemaakt met onze lengtes en daar zit ze ruim onder. De groeiachterstand komt waarschijnlijk door de vele hormoonzalven die ze de laatste tijd heeft gehad. Ze heeft een erge slechte huid. We proberen zoveel mogelijk (minimaal 2x per dag) met de vette zalf te smeren en de hormoonzalf mag ze niet meer dan 5 dagen van de week en wij smeren alleen als ze erge plekjes heeft en niet alle 5 de dagen. Qua ontwikkeling is ze altijd erg vlot geweest. Dat ze klein is kan ook iets met de darmen te maken hebben, ze heeft wel vaak buikpijn, ik vind het wel goed dat ze eens goed wordt nagekeken.
Heee meiden, vandaag heb ik ook weer gewerkt, nu lekker 3 dagen vrij het werken valt echt mee en bij mijn ouders gaat het ook prima. Alleen heb ik een slecht gevoel over de kinderopvang heb een mail gestuurd of ik toch niet over kan stappen naar een gastouder even afwachten nu. Ik heb wel een beetje gelezen maar kan het even niet onthouden Liefs
Hey, ik zal even updaten hoe het met me is. Toevallig voor het eerst sinds een week of 2 weer online op dit forum. Het is en blijft gewoon mega-druk, een huishouden, 2 kindjes, een sociaal leven (of poging tot) en een 36-urige werkweek. En daarbij komt nog dat het met Femke allemaal gewoon supergoed loopt nu, en het uiteraard ons 2e kindje is... dus merk ik dat ik niet echt vragen heb of veel behoefte ervaringen uit te wisselen. Niet dat het niet gezellig is hier, en ik vind het ook heel leuk om alle foto's te zien en te lezen hoe het met jullie gaat... maar het is gewoon het eerste wat afvalt, lezen (en vooral ook posten) op dit forum. Gisteren zijn we nog naar het CB geweest toevallig, dus we zijn weer helemaal op de hoogte van de nieuwste statistieken; Femke weegt 6600 gram nu, en is 66 cm lang (zou 6 d'r lievelingsgetal zijn? ) Het gaat echt lekker met d'r nu, groeit steeds meer richting de middellijn, en is een vrolijk meisje. Ze krijgt nu (tijden bij benadering): 7:00-8:00 papfles 11:00 fruit (maar dat vindt ze nog maar niks, paar hapjes 12:00 fles 180+6 16:00 groente, dat gaat er goed in nu 18:00-19:00 fles 180+6 En dan slaapt ze lekker van 7 tot 7 ongeveer. Even een paar foto's spammen maar dan...
En de laatste van toen ze van de week voor het eerst liga at. Verder heb ik daarnet even snel de ongeveer 30 nieuwe pagina's doorgebladerd, maar niet heel uitgebreid gelezen. Een paar dingen die ik opgepikt heb: Wiens oma werd nu bijna 80? Mijn oma kreeg toen ze 80 werd een ballonvaart kado van de kinderen, maar ja, daar moet ze dan ook nog wel redelijk goed ter been voor zijn, ik weet niet hoe dat met jouw oma is. Mijn oma vond het in ieder geval helemaal geweldig toen. San al bijna trouwen, spannend hoor! En hoe is het verder met de pogingen? En alweer 2 babietjes die ieder moment kunnen komen... Mereli, ik hoop dat het draaien bij jou goed gaat op het moment dat de bevalling begint. Mooie luiertaart zag ik voorbij komen! En 2 meisjes die erg veel op hun mama lijken, leuk Hoe is het met Jelmer zijn waterpokken nu? Fijn dat jij weer een (oproep)baan hebt, zo rol je er misschien ook weer in, niet dan? Leuk KDV waar je werkt? Chivay (toch?), hoe is het met jouw baan op de school? Nog steeds helemaal leuk? En Carpe, hoe gaat het ondertussen met je schoonouders? En de verhuisplannen? WenenRich, je weet overmorgen of de inseminatie gelukt is begreep ik? Ik hoop het echt voor je! Sorry aan iedereen die ik vergeet... Ik weet dus ook niet of ik nog veel actief zal zijn hier, maar als je nieuwsgierig bent kan je altijd de sites van Jelle en Femke checken (de links staan in m'n onderschrift). Die worden trouwens ook veel te weinig bijgewerkt, ook door tijdgebrek dus. Ik zal proberen zo af en toe toch nog eens langs te komen hier, want het blijft toch leuk om jullie allemaal te volgen denk ik...
Hallo allemaal, Sorry sorry sorry dat ik er zelden tot nooit ben. Ik vind er gewoon echt de tijd nooit voor, zeker nu ik werk weer. Met mijzelf ging het ook niet helemaal lekker, alles wat er allemaal gebeurt is met Jenz komt er nu allemaal uit. Besef nu langzaam maar zeker wat er eigenlijk allemaal gebeurd is en komen er weer dingen naar boven die ik weggestopt had om maar te "overleven". Door veel te praten, ook met mijn begeleidster, moet ik daar rust in gaan vinden. Met Jenz gaat het overigens erg goed. Vandaag voor controle bij de fysio geweest en zijn ontwikkeling zit helemaal gemiddeld. Dat terwijl hij van onderaan kwam, dus ben supertrots op hem. Hij groeit ook erg goed, zeker van alleen de papflessen die hij nu nog krijgt. hahaha Het is echt een heerlijke lachebek geworden. Hij wil het liefst de hele dag staan, de fysio verwacht dan ook dat hij vroeg zal gaan lopen. Ze vermoedt zelfs dat hij het kruipen gaat overslaan. Vandaag is hij alweer 5 maanden, pfff wat gaat het toch hard. Ik ga verder niet reageren op iedereen gezien het late tijdstip en ook omdat het bijna onmogelijk is om het allemaal bij te lezen. Ik probeer echt om weer vaker te komen en wat meer tijd voor jullie vrij te maken. Liefs Wendy en Jenz Bekijk bijlage 150810