Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chivay, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Even spammen nog...

2. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Ze kan ook erg lui zijn...:D

3. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Banne. Wat fijn dat het zo geod gaat met Emily. Kan me voorstellen dat je het fijn vidn om weer naar buiten te gaan. Lijkt me best pittig om te herstellen na een keizersnede en dan ook de verzorging van je kindje met de bijbehoorende korte nachten. Hoe gaat het met je litteken?
    Wat ene prachtige foto's ban jullie meisje. Wat een mooi grietje om te zien met die donkere haartjes,wat zullen jullie trots zijn.
    Is je man nog thusi of ben je al alleen met haar?

4. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hoi meiden,

Ik zou nog even mijn bevallingsverhaal doen:
    Op vrijdagochtend ben ik om 08.30 uur opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg om 10.30 uur gel ingebracht en tegen 15.00 uur had ik 2 cm ontsluiting. Gynaecoloog heeft toen mijn vliezen gebroken. Daarna kwamen de weeen erg snel op elkaar..
    Tegen 18.00 uur kwam de gyn weer even kijken, ze maakte zich een beetje zorgen om ons meisje want ze had steeds pieken en dalen in haar hartritme. Ze had al een schroefje op haar hoofd en nu brachten ze ook een meetaparaat inwendig in om de weeenactiviteiten via de baarmoeder te kunnen meten. Helaas had ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting,maar wel al de gehele tijd stormweeen.De gyn besloot om de weeenopwekkers met 3 stappen naar beneden te doen en het even aan te kijken.
    Tegen 00.20 uur had ik krap aan 5 cm, de ween waren toen inmiddels echt niet meer te houden en ik kon tussendoor net 1 hap lucht halen voordat ze weer naar boven piekten...ik kreeg gelukkig een pompje met verdoving. Helaas heb ik maar 3 keer op het knopje kunnen drukken want ik kreeg na een paar minuten last van persweeen, de gyn zei dat dat nog niet kon en ik ze weg moest puffen..helaas kreeg ik dat niet meer voor elkaar. ze heeft snel getoucheerd en schrok zich rot want ik had inmiddels al ruim 8 cm ontsluiting. Snel werd er van alles klaar gezet en maakte ze zicht ook ernstig zorgen om ons meisje want haar hartslag viel weg..ik heb 2 keer geperst en toen werd ons meisje levenloos geboren..ze was helemaal blauw/paars en had de navelstreng strak om haar nekje zitten..Na een paar hele heftige minuten en hard werken door de gyn en verpleegkundigen begon ze na reanimatie en zuurstof gelukkig te ademen en daarna te huilen.. wel was ze erg slap.
    De kinderarts heeft haar nagekeken en vond haar te slap...we moeten nu onder controle blijven staan om te kijken of hier verbetering in komt...ze hebben 2 keer geprobeerd om te kijken of ze konden meten uit de navelstreng/placenta of ze zuurstofgebrek heeft gehad tijdens de bevalling,maar helaas was tot 2 keer toe het bloed gestold..we zijn nu gelukkig weer thuis na een hele emotionele week..met Meila gaat alles gelukkig goed, ze is nu weer mooi roze en doet het uitstekend. Het is een erg lief meisje dat goed drinkt en daarna tevreden in slaap valt..ze wil alleen niet in haar eigen bedje slapen, maar wil alleen maar bij mij zijn...volgens de gyn heeft dat er ook mee te maken dat ze eigenlijk nog in mijn buik had moeten zitten...voorlopig genieten we in iedergeval nog even lekker met ons meidje tussen ons in..

Volgende week moeten we weer naar de kinderarts toe, we zijn erg benieuwd wat daar verder uit gaat komen.

5. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    @kirin, doe je wel rustig aan meid..kleintje moet echt nog even blijven zitten hoor..

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Banne: Wat een prachtig meisje hebben jullie!!! Fijn dat je zo goed opknapt!

Nbroen: Brrrr....wat heftig is jouw bevalling geweest zeg, dat lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen, dat je kindje levenloos wordt geboren. Gelukkig maar dat de dokters haar weer op gang hebben kunnen krijgen. Hopelijk blijft het goed met haar gaan!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer tijgert sinds vanmiddag de kamer door, hij was al een tijdje aan het oefenen maar nu heeft hij het echt door en is niks meer veilig

8. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Nbroen, Pfffffff wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig gaat het nu goed met haar! Hopelijk houdt ze er niks aan over! Nu in ieder geval lekker even genieten van jullie meisje!

@Alicia, Met mijn litteken gaat het wel goed. Alleen qua kleding is het nog wel lastig. Veel broeken komen toch tegen het litteken aan.
    Mijn man werkt gewoon, hij had de heel week in het ziekenhuis vrij genomen en was er ook elke dag de hele dag gelukkig. De 1e week thuis heeft hij halve dagen gewerkt en nu werkt hij gewoon weer hele dagen. Ik vind vooral de nachten erg zwaar nog. Al wordt het al steeds beter te doen nu ik zelf ook steeds meer herstel. In het begin was het helemaal zwaar.
    Wij zijn inderdaad erg trots op ons meisje! En helemaal als we elke keer complimenten over haar krijgen!;)

@Kwebbel, haha Jelmer ook aan het tijgeren! Wat goed van hem! Alles aan de kant!:D

9. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Banne wat een prachtig mooi kindje:) Echt super met die bos haar!

Nbroen jeetje wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig gaat nu alles goed, maar kan me voorstellen dat je je wezenloos bent geschrokken.

Alicia leuk idee dat verjaardagscado. Wij zijn ook al druk aan het bedenken wat te kopen (moet je nagaan duurt nog dikke vier maand;))

10. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Banne:
    Wat een mooi meisje...Geniet van dit wonder!

Nbroen:
    Ik krijg kippevel als ik je verhaal lees. Jullie hebben al zoveel meegemaakt en dan dit nog. Gelukkig gaat het met de kleine goed. Gooi je emoties er maar lekker uit....het is niet niks wat jullie is overkomen.

11. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    @Nbroen: Wat een verhaal. Moet even terug zoeken met hoveel weken jij bevallen bent. Hopelijk gaat nu alles goed met jullie meisje.

@jane: Wat een lieve foto van je meiden.

@banne: Ook lieve foto van jouw dame

@carpe: Ben ook benieuwd of het deze keer weer snel raak is.

@all: Thanx voor alle berichtjes. Sorry voor wie ik even vergeet. Moest weer veel bijlezen.

Hier gaat alles oke. Morgen is er weer een mijlpaal. Ben dan 32 weken. Dus mocht ik dan bevallen mag het gewoon hier in het ziekenhuis ipv het maxima in Veldhoven waar een neonatologie is.

Ik ben nu sinds zondag thuis en ja doe niet zo veel he. Beetje van bed, naar de bank. En op en neer naar het toilet en een keertje wat eten of drinken halen in de keuken. :)

Ik hoop ook dat hij nog even blijft zitten. In elk geval tot na 34 weken zeker het liefste tot na de 36 weken. Moeten nog wel het een en ander doen.

Donderdag moet ik weer op controle bij de gyn. En dan zullen we zien of ik misschien weer iets meer mag dan. Dan heel veel rust.

12. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Banne. Kan me voorstellen dat de nachten pittig zijn. Dat was voor mij ook het geen ik erg tegen op zag bij een kindje krijgen/hebben. Ik ben nogal een slaapkop. gelukkig dat Nina dat ook is,maar ik heb veel respect voor ouders die echt maanden lang hun kindje nog steeds s nachts moeten voeden.
    Kan me voorstellen dat strakke spijkerbroeken niet lekker zitten. Mischien voorlopig maar leggings met een rokje of jurk.
    Complimeneten zijn inderdad leuk,iedereen is ook zo trots op haar kindje.

@Nbroen. Oh nah wat een verhaal. Lijkt me echt verschrikkelijk als je je kindje zo ziet en dan nog wel blauw/paars aangelopen,verschrikkelijk. gelukkig datz e haar hebben kunnen reanimeren. Heeft ze lang zodner zuurstog gezeten?
    Hopleijk houdt ze er niks aan over. Wanneer weet je heir meer over.

@Chantal. Wij zochten naar zo'n huisje van Little tikes maar kwamen uit op een houten huisje. Aangezien je daar tot wel 5/6 jaar in kan,heb je daar veel langer plezier van. Kan me ook voorstllen dat een kidn dat helemaal geweldig vind. volgend jaar aks het dan weer warm word in mei of zo kan en Nina ruim 1,5 jaar is,kan ze mooi klimmen en glijden. Je hebt ook allerlei uitbreidingen voor zo'n huisje dus je kan het altijd weer vernieuwen en leuker maken.
    Moet je maar kijken op www.bluerabbit.be als je het wat vind.

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @meeting, ik kan niet op 13 augustus, verder kan ik tot nu toe alle dagen!

14. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Meeting, Ik kan het weeken van 20 en 21 aug niet verder maakt het niet zoveel uit.

@ Banne, wat een plaatje is emily ze ligt er heel erg tevreden bij.

@ Nbroen, woooow :$ wat heftig kreeg echt helemaal kippenvel. Ben zo blij dat het allemaal goed gekomen is en hopelijk blijft dat gewoon zo. Geniet nu maar van jullie meisje en dat in bed slapen komt vast wel goed. Want vind haar zusje ervan?

@ Alicia, leuk zeg zo'n speel toestel. Onze tuin is niet zo enorm groot maar als hij groter was zou ik hem ook wel willen hebben voor Luuk. Ja hier ook een enorm eigewilletje. Maar soms moet ik er wel aan denken dat ik de baas ben vind dat erg moeilijk wordt nog wat straks haha.

Gister nog een keer met Luuk naar de huisarts geweest. Spruw is al wel wat minder maar nog niet over dus nog een kuur ne hij had al een week koorts en kreeg ook al een week pcm maar nu moest ik daarmee stoppen en pas geven bij 38,5 koorts. Maar nu heeft hij sinds gister avond gelukkig geen koorts meer dus hopelijk voelt hij zich snel beter.

Liefs

15. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Ego update van vannacht:

Goh we zijn allbei weer wakker midden in de nacht. Komen net van het ziekenhuis vandaan. Ik voelde sinds ik in bed lag een continu zeurende pijn. Boven mijn schaambeen. En omdat ik zo'n onbestemd gevoel had wilde Koen dat ik de verloskundige belde. Die verwees mij door naar de afdeling waar ik gelegen had. Dus daar moest ik langs komen. Er is een ctg gemaakt en opnieuw inwendig onderzoek. Maar er was gelukkig niks veranderd ten opzichte van vorige week. Mocht weer naar huis en moet donderdag langskomen bij een gyn en dan gaan ze met een echo mijn baarmoedermond weer meten.

Dus tja nu zitten we weer thuis, heel erg moe te zijn.

16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Jeanetjuh...
    Jeps.. Nog steeds het idee dat Oona alleen zal blijven.. of minimaal een jaar of 5 is voordat we er echt over na gaan denken of er een 2de komt zeg maar.. :D Jullie wel graag een 2de? Begreep dat jullie iig wel eventjes wachten nog? Hoe gaat het nu met Luuk? en met jullie 2?
    enne... wat een verschil bij cb's.. Oona tilde haar hoodfje lang nog niet zo goed op als Luuk op deze leeftijd en heb geen kik gehoord op het cb! (Ze liep wel al bij een fysio, dus misschien daarom niet)

Ohh wat zielig van die spruw! Hoe gaat het nu??

@ Sammie..
    Ohh weer je eigen klas.. lekker :D Scheelt een hoop overdracht haha
    He jakkes wat een verhaal van je overburen.. hoe gaat het nu met hem?

@ Lovely..
    Ohh bij jullie t bedje en de box omlaag... Hier gaan we dat vanvond doen haha

@ Jane..
    Heee wat goed van Elize dat rollen.. Heeft ze het nog vaker gedaan?? Hahha t kdv kan ze dus ook nog niet uit elkaar houden.. vind ze ook echt enorm veel op elkaar lijken... in de klas vaker een 2ling gehad en vaak vond ik na een tijd wel iets waardoor ik het zag.. maar bij jou meiden echt nog niet hoor... Maarja.. foto is natuurlijk anders dan in het eggie ;)

@ Alicia..
    Ohh dat tandschrapen op de box.. brr lijkt me een raar gezicht.. en dat zielig huilen als je er wat van zegt haha ja hier ook! Eerst triomfantelijk kijken van 'dit mag niet hè' en daarna maar proberen met zielig doen haha this zeker begonnen het opvoeden..
    Wij zijn ook al aan het nadenken wat we willen geven voor haar eerste verjaardag.. we zitten aan een zandwatertafel voor op het balkon te denken.. of een rody zo'n springdier :)

@ Carpe..
    Oehh weer begonnen met folium.. Spannend! Heel benieuwd of het nu ook zo snel gaat als bij Kim.. Hoe gaat t nu in t contact met je schoonouders?

@ Babykwes..
    En was het de nutriton??? Ik hoop t!

@ Banne..
    Wat fijn dat je weer lekker kan wandelen.. je herstelt aardig snel zeg! Fijn... Hoe gaat het met de wond> Wordt het al rustiger??
    En super dat Emily steeds beter gaat drinken.. benieuwd hoeveel ze weegt... alweer ruim 3 weken.. wat gaat dat snel zeg
    Al druk gehad met visite?
    Wat een plaatje is ze zeg!!! Prachtig die donkere haartjes :D

@NBroen..
    Pfff wat een heftig verhaal zeg... Fijn dat het nu goed gaat met Meila... Spannend dus nog even volgende week.. Hebben jullie er al een bepaald gevoel over? En hoe gaat het met jullie 3tjes nu??
    En wat een prachtige naam heeft ze.. waar hebben jullie die van vandaan??

@ Kwebbel...
    Hahha tijgerende jelmer ;) Alles al babyproof??

@ Kirin..
    Wat een fijne mijlpaal.. scheelt toch veel je eigen zh! Anna lag je eerst toch? Zag ik ergens voorbij komen?? Hopelijk mag je vanaf donderdag weer wat meer..
    Ohh lees nu dat je dus vannacht weer naar t zh was.. tjee wat vervelend zeg... snap goed dat je je gewoon harstikke onzeker voelt nu.. Hopelijk krijg je dat gevoel niet meer!!! (Herken het helemaal.. toen ik in t zh gelegen had voelde ik ook allemaal rare dingen.. en dat was veel minder spannend geweest als bij jou)

@ Buikslapen..
    Oona slaapt nu ook regelmatig op haar buik... of op haar zij... alleen in diepe slaap rolt ze soms terug naar haar rug.. Eerst vond ik het niet zo prettig maar nu laten we haar gewoon liggen.. alleen als ze erbij gaat dromen draaien we haar om omdat ze dan onrustig slaapt op haar buik..

@ Meeting..
    20 en 27 aug hebben hier de voorkeur..
    Anderen kan ik tot nu toe ook.. maar misschien gaan we nog een paar dagen weg en dan is het ws begin augustus

Zoo..
    Pff ben op ;)
    Gisteren wezen surveivelen met mijn collega's... teambuildingdag.. Spierpijn!!! Voel ook extra mee met de collega's die vandaag gewoon weer aan de slag moeten..

Oona vond ik vanmorgen ineens zittend in haar bedje.. :$ah uh... ik geloof dat het bedje vandaag nog naar beneden gaat haha..

Gisteren kregen we een brief mee van t kdv.. met daarop de wendagen en de datum dat ze naar de volgende groep gaat :$ haha oei, pff, hmmm... Ze wordt al bijna te groot voor de babygroep.. wat een raar idee!!

verder gaat t hier z'n gangetje..
    Oona groeit als kool... snotterd lekker alles onder... eet als een bootwerker... tijgert de hele kamer door... klapt de hele dag... stopt alles in haar emmertje, haalt het liefst mijn hele tas leeg en stopt alles weer terug..

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Kirin: Goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, geen risico's nemen, maar wel vervelend van de gebroken nacht. Gelukkig is alles goed.

Chivay: Knap van Oona, zelf zitten in bed. Heb je goed dat je alles omlaag doet. Het bedje hebben we hier al laag, omdat je er 's nachts geen zicht op heb. De box staat nog wel hoog, maar zodra hij zelf gaat zitten, gaat die ook omlaag.
    De woonkamer is redelijk kindproof, maar er zijn ook dingen die ik expres wel laat staan, omdat ik vind dat hij ook moet leren dat hij van sommige dingen af moet blijven. Zoals bijv. een kaarsenplateau op de salontafel.

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Meeting
    Wie willen er mee?
    Kwebbelsnoes - Tiel
    San84- gelderland bij harderwijk in de buurt
    Jane1983 - Nijmegen
    Chivay - Utrecht
    Jeanetjuh - Zeeland
    Wen1975 - Zuid-Holland
    wenr- Gelderland of Zuid-Holland ( ouders wonen daar)
    Eveline - Den Bosch/Tilburg
    Merel - Zuid-Holland bij Rotterdam in de buurt
    Banne77 - Arnhem

Suggesties activiteit?
    Park (evt. met kinderboerderij)

Suggesties data?
    Zaterdag 6 augustus
    Zaterdag 13 augustus
    Zaterdag 20 augustus
    Zaterdag 27 augustus

Volgens mij is 27 augustus de enige zaterdag dat tot nu toe iedereen kan? Deze vastzetten dan?

19. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

26 sep 2009
    610
    0
    0
    Hey meiden,

nbroen@ Heb net je verhaal gelezen met kippenvel op me armen. Dan maakt het me toch wel een beetje bang hoor de bevalling. Ben wel heel blij dat het nu beter gaat met jullie kleine meid. Me broer zijn zoontje had het zelfde bij de bevalling, hij is nu alweer 1,5 jaar oud en alles gaat heel goed met de kleine! Dus er is alle hoop hoor dat ze helemaal hersteld hier van. Sterkte toe gewenst!!

banne@ kan er echt niet om heen, maar wat een plaatje van een dame!! Ik wil straks ook zon leuk mooi schattig babytje:D! Ik zie ook wel een beetje tegen de nachten op, maar ja hoort er helaas bij. Gelukkig gaat het met jou alweer een stuk beter, geniet ervan!

chivay@ Wat ze alweer groot he, die meid van je! Oona die alweer in haar bedje zit, tijd vliegt voorbij dan. Volgende jaar heb ik dat misschien ook wel:p.

kirin@ Valt niet mee bij je, zoveel rust houden. Lijkt me verschrikkelijk namelijk. Ik ben nog al iemand die graag even dit doet of even dat doet. Hoop dat ze donderdag goed nieuws brengen voor je en voor de baby. Sterkte meid! En neem dus goed je rust.

meeting@ wordt voor mijn niks. Ten eerste ben ik geen type die even alleen gaat reizen door nederland. Niet met de auto en al helemaal niet met het openbaarvervoer. En ten tweede dan heb ik net die kleine, als alles goed verloopt. Dus ik hoor wel van jullie hoe het dan is geweest!

carpe@ ja alweer voor de tweede! Me vriend en ik hebben besloten om na de bevalling geen voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken, of weer aan de pil. We gaan eerst kijken wat me lichaam gaat doen. En we willen toch graag een tweede dus maakt het niet uit wanneer. Alles is gewenst bij ons!

Hier gaat alles heerlijk! Vandaag is officieel me verlof in gegaan, grappig he! Vanavond me laatste keer zwangerschapscursus, ik zal het wel gaan missen denk ik haha.
    De baby beweegt goed elke dag, ze legt vaak met haar kontje tegen me buik aan, dan voelt dat heel hard aan. Me vriend en ik gaan 4 juli samen op fotoshoot. Lijkt me zo leuk voor later om dat terug te zien. Ik met me dikke buik haha. Ik ben tot nu toe 7 kilo aan gekomen, volgens de verloskundige gaat alles prima met de baby.

liefs van pluisje

20. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    @chivay: Lag inderdaad in het Anna. En daar wil ik ook graag bevallen. Werk namelijk zelf in het maxima. En als ik daar beval, weten mijn collega's bijna eerder dan ikzelf dat ik een baby heb ;)

Ja ik ben nu gewoon super onzeker. Voel inderdaad allemaal rare dingen en je weet gewoon niet waar je op moet letten.

Maar bedankt voor alle lieve berichtjes hier van iedereen.

Een meeting zie ik ook vanaf. Ook vanwege dat ik dan net een baby heb. En jullie kindjes allemaal best al wel weer groot zijn. En ik ook de laaste tijd wat minder actief ben geweest. Moet iedereen eerst eens goed leren kennen ;)

Pluis: Fijn dat je verlof is ingegaan.

Deel Deze Pagina