@ Banne... Leuk knuffeltje Wij hebben daar de muziekversie van.. Staat elk slaapje voor Oona aan.. Prachtig vind ze de olifant zelf ook... Zielig die diarree! Gebruik je misschien hypoallergene voeding? Oona had ook altijd groen maar dat kwam door de hypo. @ Pluisje.. Mooie schildering! Leuke herinnering voor later En wat een mooie buik zeg! @ Jeanetjuh.. Wij zijn met 1 schepje begonnen toen... maar Oona raakte er flink verstopt van dus zijn ook weer gestopt. Wij gebruiken altijd dentalspeentjes van difrax... voor de rijstebloem gebruikte we gewoon speentje 1, omdat Oona enorme zuigkracht heeft en het daar gewoon doorheen kreeg... later met gewone pap wel een M en een L speen gaan gebruiken... kwestie van proberen denk ik wat voor Luuk fijn is. @ Kwebbel.. Dat ziet er gezellig uit! Oona gaat hier ook wel eens in bad zo.. vind ze prachtig ook @ Babykwes... Ohh 6de ziekte dus... iig wel een verklaring nu.. fijn! Hopelijk knapt hij snel open komen er ook weer snel goede nachten aan... Hoe gaat het met jou nu> Wanneer krijg je de uitslag? @ Vakantie.. Hier geen vakantie dit jaar... teminste.. Misschien nog last minute centerparc ofzo.. Volgend jaar willen we met z'n 3tjes naar Bali/Lombok. Zoo.... Morgen nog werken... Vrijdag nog werken.. en dan 6 weken vakantie!!!!!!! Heerlijk Kijk er wel naar uit..
Kom even melden dat we weer terug zijn, we hebben een heel leuk weekend gehad en vandaag nog naar de Efteling geweest. De meiden hebben zich voorbeeldig gedragen en elke nacht doorgeslapen (nog beter dan thuis) Alicia wij hebben snachts de babyfoon ook uit, ze slapen naast ons en er zit een gipswand tussen dus als ze huilen dan horen we dat echt wel maar alle zuchtgeluidjes die blijven lekker op hun eigen kamertje
Dank jullie wel voor de felicitaties. Ff gekopieerd ergens anders vandaan. ff hier verder: let op bevallings details Tja ik werd vanochtend wakker met een vervelend gevoel in mijn buik en dacht dat ik last van mijn darmen had. Maar ik voelde heel de tijd iets opkomen en gaan in mijn buik. Wat niet fijn voelde maar ook niet echt pijn deed. Dus ik dacht: dat zouden toch geen weeën zijn? Ik toch maar beetje timen. Zat elke keer 8 minuten tussen. Toen kreeg ik toch aandrang om naar de wc te gaan. En toen had ik dus beetje bloedverlies met slijm. Ik koen wakker gemaakt. Was inmiddels rond 9.15. En voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld. Tja kom maar hier heen. Ik toch maar snel een tas ingepakt. Ik dacht dat ik weer plat gelegd zou worden. Rond 10.00 waren we in het ziekenhuis en ben ik aan een ctg gelegd. En ik zag duidelijk dat er nu wel een soort van activiteit aanwezig was. Inmiddels begon ik ook van die menstruatie achtige krampen te krijgen. Die nog wel te harden waren. Gyn erbij om vaginale echo te maken. Maar ze kon de baarmoedermond niet eens meer vinden. Verloskundige toucheren. Bleek ik al 5cm ontsluiting te hebben. Rond 11.00. Toen wist ik dat ik vandaag of morgen zou gaan bevallen. Ik mijn moeder nog gebeld. Die is nog langs geweest. En die krampen werden ook steeds erger en vervelender. Maar nog steeds was het wel te doen. Rond 13.00 bleek ik al 8cm te hebben. Vanaf toen werden de weeën ook steeds wat erger. Hielden langer aan en kreeg ze niet meer makkelijk weggezucht. Rond iets voor 15.00 hebben ze mijn vliezen gebroken. En moest ik op mijn zij gaan liggen. Was niet zo leuk. Toen begon pas het echte werk. Toen kreeg ik de ergste weeën. Begon ook helemaal te trillen. Heb tussendoor nog lekker alles eruit moeten gooien omdat ik zo misselijk was. Na minuut of 10 mocht ik weer op mijn rug gaan liggen en echt gaan persen. Het echte persen heeft maar iets van 10 minuten geduurd. Maar na een keer of 4 persen was hij eruit. Kreeg hem meteen op de borst. Hij begon meteen te huilen. Maar na minuut of 10 hebben ze hem meegenomen omdat hij de couveuse in moest. Apgar score was de 1e keer 9. Daarna heb ik niks meer gehoord. Tja: en toen had je ineens een kind. Ik ben er nog een beetje van door slag. Ik weet dat het zo is. Maar nog wel in die moederrol groeien. Heb inkerend 2 keer gekolft. En voor de 1e keren gaat dat prima. Er komt in elk geval iets uit. Dus daar ben ik heel blij mee.
Met mij gaat alles goed. Voel me wel ok. Wel heel erg moe en beurs . Met Jens gaat alles goed. De kinderarts is tevreden. Hij plast al goed. Poepen heeft hij heel klein beetje gedaan. Maar hij heeft pas sinds het einde van de ochtend echte voeding via de sonde. Proberen mijn afgekolfde melk te geven. Maar dat is nog niet zoveel. En dat vullen ze aan met flesvoeding. De zuurstof is afgebouwd. Hij ademt rustiger. Zowel Koen als ik hebben vandaag een uur met hem gebuideld. Dus heerlijk op onze borst gehad. Heb al en luier mogen verschonen in de couveuse. Al met al heb je het best druk zo. Je ben toch elke 3 uur aan het kolven. En je wil elke keer naar hem toe. De tijd gaat super snel. Ik mag hier tot vrijdag ochtend blijven. Daarna zal ik op en neer moeten gaan rijden. Gelukkig woon ik hier maar 3 km vandaan. Moet nog steeds een beetje terug op aarde komen. Zweef nog steeds in een soort ongeloof gevoel.
Kirin: Jeetje, wat een vlotte bevalling. Kan me wel indenken dat het nog onwerkelijk is, vooral omdat je nog niet had verwacht te bevallen. Zo vroeg. "Normaal" had je nog een week of 6/7 gehad om je er geestelijk op voor te bereiden.
@Banne. Ah Emily last van diarree en dat met dit weer. Van VSM heb je daar wat voor,zodat ze niet uitdrogen. Drinkt ze wel goed? Hoe gaat het met jou? Geneest de wond een beetje? @Babykwes. Bij ons doen ze elk jaar een buurtfeest,is erg gezellig en voor ons een manier om iedereen te leren kennen. Wij zijn hier 4 jaar geleden gaan wonen spreken de mensen aan het eind vand xe straat niet veel. Zeker omdat we allemaal onze autos op de oprit hebben staan en daar dus meteen instappen. Ja nina kan zich overal mee vermaken,zo konden ij gezellig even kletsen,zonder de hele tijd achter haar aan te moeten gaan. Fijn dat het wat beter met je gaat. Wat is verder nu de procedure? @Jeanetjuh, En wat vodn Luuk van de rijstebloem? Nina heeft dat nooit gehad dus zou je geen tips kunnen geven. Wat wij op hetw erk vaak deden als ze wat groter waren,was een papspeen maken,dus gewoon het gat groter maken of zelfs stukje vand e bovenkant afknippen. MAar dat is echt als ze groter zijn en je niet wil lepelen. @Jane. fijn dat het zo goed is gegaan. Hihi zo werkt dat ook bij ons. kan echt niet slapen als ik al die geluidjes hoor. Dat had ik de eerste dag dat ze was geboren al. Hebben jullie de meiden nog op een kamer? @Kirin. Wat een snelle bevalling en dat voor een eerste kindje. Ook maar 10 minuten geperst,al zal het wel schelen dat het een klein kindje is. Fijn dat je Jens even bij je mocht hoduen voor hij de couveuse in moest. Kan me voorstellen dat je het allemaal nog niet bevat. Je erwacht ook niet met 33 weken moeder te worden. daar ga je toch pas wat later in de zwangerschap naar toe leven. maar dat gevoel zal snel komen. Gun jezelf wat tijd en dan komt alles geod en nu vooral genieten van jullie zoontje die het zo goed doet. Wat een weertje he. Het si of regen of snikheet,niet echt mijn weer. Nieuwtje over Nina;gister heeft ze voor het eerst 3 stapjes los gezet. We waren met haar op degrond aan het spelen en ineens komt ze naar me toe. We schrokken ervan,ze gaat zo hard. Nu heeft ze de smaak helemaal te pakken en blijft maar oefenen. volgens mij denkt ze dat ze supergirl is of zo. vanochtend ging het dan ook mis buiten en viel ze op haart neus. Dikke tranen en bloed. Wat is het toch zielig als je eigen meisje echt hard valt,je wilt het dan het liefst overnemen. Gelukkig is Nina een harde en gaat dan ook net zo weer verder. We zijn aan het kijken om maandag lekker even 2 nachtjes in een hotel te gaan. iemand een idee hoe je dat met een kleintje doet. Je hebt een aantal hotel waar je familie kamers hebt en je kleintej dan een aparte kamer krijgt en via een tussendeur te bereiekn is. Ik vidn dat niet zo'n fijn idee ,al het personeel kan dan zo bij Nina op de kamer komen. ik wil graag een aparte slaapkamer op de hotelkamer,maar dat si heel moeilijk. Vroeg me af heo andere dat doen??
Alicia wij zijn naar Egmond aan zee geweest er was een slaapkamer in de kamer zelf (gewoon weg gewerkt achter de tv) en daar sliepen wij. En Liz had een eigen kamer. Ideaal en ook nog eens een erg leuke plaats en de plaatsen er om heen ook (Alkmaar). Mijn weer is dit ook niet. Pffffff wat heet. Je kunt niets. Ben bang als ik met Liz ga fietsen dat ze levend verbrand en achter het huis is het ook veel te heet. Ze ligt nu lekker te slapen met een rood koppie. Kirin van harte gefeliciteerd met je zoontje. Wel wat vroeg, maar wat fijn dat hij het zo goed doet! Kan me voorstellen dat het nog zo onwerkelijk is. Kwebbel hoe ging je sollicitatie? Even weer wat kiekjes van ons meisje
Alicia: Wauw, Nina is echt een razendsnelle, met 10 maanden al stapjes los zetten!!! Tja, wat betreft hotel is het toch lastig denk ik. Wij hebben straks in Corfu wel een familiekamer met ouder slaapruimte en kinderslaapruimte afgescheiden, maar wel binnen 1 kamer. Weet niet of je hier in Nederland ook hotels met zulke kamers hebt.
Sollicitatie: Ik mag dinsdag een dag komen proefdraaien. Ze hebben wel nog 2 sollicitanten. Wel gaat het weer om een 0-urencontract, maar dat schijnt tegenwoordig overal zo te zijn binnen de kinderopvang. Wel word ik als ik word aangenomen vanaf september 4 maanden ingezet voor vervanging van een zwangerschapsverlof, dus ja, dan ben ik in ieder geval voor 4 maanden verzekerd van vaste uren. En dit kdv past wel heel erg bij mij, werd echt enthousiast tijdens de rondleiding. Alles zo mooi en overzichtelijk en volgens de laatste arbo-regels. Heb nog nooit zo'n mooi ingericht kdv gezien!
@Kirin, wat een snelle ontsluiting en bevalling zeg! Kan me heel goed voorstellen dat het allemaal nog onwerkelijk is. Ik had dat ook in het begin en ik ben met 39 weken bevallen. Fijn dat Jens het zo goed doet. Dan kunnen jullie echt genieten van de kleine man! Het is inderdaad heel druk om te kolven en zo vaak mogelijk naar je kindje te gaan. Het heeft mij toen wel aardig gesloopt moet ik zeggen. Dus probeer toch genoeg te rusten, ook al is dat heel moeilijk weet ik! @Alicia, met mij gaat het op zich wel goed. Het herstel gaat me nog steeds te langzaam.. haha Ik merk nog steeds dat ik vrij snel moe ben van dingen. Of ik word toch een beetje duizelig. Maar het gaat elke dag wat beter gelukkig! Het litteken ziet er al mooi en rustig uit. Volgende week moet ik voor controle. Emily drinkt normaal en de poepluiers zijn al wat minder en wat beter van structuur. Dus volgens mij gaat het weer de goede kant op. Aahh, Nina gevallen! Inderdaad erg als je kindje zich bezeerd! Gelukkig is ze een supergirl! @Chivay, ja die muziekknuffel hebben wij ook! Vind hem helemaal geweldig. Ik heb die tijdens mijn zwangerschap regelmatig op mijn buik gezet. Emily trapte er dan vaak tegenaan! Erg leuk. Emily krijgt trouwens de comfort voeding van Friso. Maar het groene was eenmalig. Nu is het gewoon weer mosterd! Jaaa, Het is me gelukt om een lach op de foto te krijgen!
Had zo lang over mijn reactie gedaan dat er alweer mooie foto's van Liz geplaatst waren! Ze lijkt inderdaad heel veel op jou Chantal! Erg leuk om te zien. Zo'n vrolijk meisje! @Kwebbel, spannend een dag proefdraaien. Hopelijk bevalt het je dan nog steeds zo goed en andersom natuurlijk! Ik ga voor je duimen dinsdag! @Alicia, misschien kan je googlen? Ik kwam al wel wat dingen tegen, inderdaad wat kwebbel ook zegt een apart kamertje in de grote kamer.
Hey meiden, Kirin@ wat een verhaal, allemaal zo snel gegaan! Ik dacht dat ik de eerste zou zijn die ging bevallen, maar niet dus. Jullie zoon doet het gelukkig heel goed, al van de zuurstof af, dat is heel positief! En bergijp dat jij nog even bij moet komen, lijkt me zelf ook wel een beetje onwerkelijk als alles zo snel gaat. Hoop dat je snel weer de oude bent, en met je kleine mannetje kan gaan genieten! banne@ gelukkig is me buik goed gegroeid haha. Ik hoop dat de baby ook zo goed groeit, we wachten de echo af. Ik heb het niet meer met me vriend besproken, ik zie wel hoe alles loopt. Het is toch niet te voor spellen een bevalling. Wat een leuke foto van de kleine die grote lach! chantal@ wat een blije meid zeg, ze lacht op alle foto´s!! Of is ze nu al een fotomodeltje haha. jane@ dus een mooi weekend gehad! Gelukkig maar, en dan nu weer het oude leventje oppakken haha. kwebbelsnoes@ hoop dat het werk je goed gaat bevallen! Toch weer een leuk vooruitzicht voor je. Meiden, ik had een mail ontvangen van die meid van de buikschildering. Ze wil graag nog een keer afspreken! Ze wil graag wat leuke foto´s voor haar site! En ik vind het toch leuk en origineel. Ik denk dat ik nu voor een jip en janneke ga, of heeft iemand nog een idee?? Voor de rest gaat alles hier prima, vandaag 36 weken alweer. Het slapen wordt wel wat lastiger nu met dit warmer weer. Maar ja overdag veel rusten. iedereen een fijne dag toe gewenst! liefs van pluisje
Zo mijn 4e poging van vandaag.. eerst begon het heel hard te onweren vanmorgen dus heb snel de laptop uitgezet daarna moest ik naar babymassage toen wilde ik reageren en toen brachten ze onze nieuwe bank en toen ik net weer wilde reageren werd Luuk wakker en heb ik hem even lekker in bad gedaan. Dus nu poging 4 haha. @ Kirin, fijn dat het zo snel is gegaan. Maar logisch dat je moet wennen dan moesten we allemaal maar jij was er ook helemaal nog niet op berekend en dan lijkt me het nog dubbel moeilijk. Geniet je wel een beetje? Het lijkt me ook erg zwaar om straks heen en weer te rijden net als Jane toen. @ Alicia, heerlijk even weg hebben jullie vakantie? @ Banne, ahhh wat kan ze al lachen lief hoor @ Kwebbel, ja hier is het ook op elk kdv eerst een 0 uren contract maar wie weet krijg je na die 4 maanden wel een vaste baan ga voor je duimen dat je aan genomen wordt Liefs
@Chantal. JA dat hotel van egmond aan zee hadden we als enigste gevonden. Anders kom je uit op een familie kamer,maar heb eieglijk geen zin om dubbele prijs te betalen. leuke foto's van liz. Ze lijkt inderdaad veel op jou. @Kwebbel. Ja in het buitenoladn heb je inderdaad wat meer keus dan in nederland. ja nina is echt snel. Ze wil ook zo graag. is af en toe gewoon gefrustreerd als het niet lukt en blijft dan maar oefenen. @Banne. Fijn dat jouw herstel ook voorspeodig gaat. Lijkt me best even heftig in het begin alleen voor je kidnje zorgen terwijl je nog met een wond zit die je toch bij alles voelt lijkt me. Hoe vind je man het met Emily? Hihi leuke foto. Ze is wel donker qua haar,maar wua huis volgens mij niet he? Jeanetjuh. Mijn vriend heeft zondag,maandag altijd weekend en dan dinsdg en woensdag extra vrij. hij heeft de laatste tijd heel veel gewerkt doordat zijn zus na de miskramen overspannen thuis is en onze vakantie van februari dus niet door is gegaan. Mijn vriend is nu echt toe aan vakantie nu en aangezien hij pas eind augustus vakantie heeft,willemn we even twee dagen weg. We hebben daar echt zin. Even met z'n drietjes weg.