Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chivay, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

26 sep 2009
    610
    0
    0
    Hey meiden,

chivay@ ja ik heb een buddy jane namelijk. Wel lief dat je het vraagt! Ik heb gister de extra buikschildering gekregen. Was heel leuk, ik zal van de week even foto´s plaatsen. We hebben een gewoon geboortekaartje al uit gezocht. Misschien doen we dat wel weer voor de tweede baby.

Meiden het is hier een beetje druk in huis, me vriend heeft een weekje vrij. Dus je kan het wel, even dit en even dat doen. Ik zal proberen van het weekend bij te lezen, sorry! Voor de rest gaat alles prima en met de baby ook. Wordt al zwaarder en het geschop al harder haha.

liefs van pluisje

2. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Chivay. Herlijk joh vakantie. jullie bleven thuis he?
    Heb je helemaal gelijk in dat elk kind in eiegen tempo ontwikkelt. Ik zag ook altijd op mijn werk dat elk kind op een ander vlak sterk is en minder sterk op weer een andere.
    Nina is lichamelijk gewoon heel snel. Dat lopen maar ook eerder met tijgeren en draaien. Qua taal is ze were niet zo snel,ze weet dit wel op een andere manier duidelijk te maken.
    Leuk he die taarten. ik mak die altijd zelf. heb voor mijn verjaardag een bakblik gekregen van 25x25 en daar wil ik voor Nina nu een taart mee maken. Moet alleen nog bedenken wat ik ga maken. Zit te denken aan iets met dieren.

@Chantal. ja we zijn weer terug gekomen vanochtend. Was heerlijk,ff lekker uitgewaaid ana het strand en lekker gezwommen.

@Jeanetjuh. Ik heb Nina nog nooit iets gegeven voor een vaccinatie. Doe haar na die tid altijd lekker in bad en ze doet het verder prima. Slaapt alleen altijd wat meer na die tijd.

@San. leuk je weer heir te zien. hoe was jullie vakantie? En hoe bevalt het leven als getrouwde vrouw ;) veranderd er veel?
    Gaan jullie er nu ook were voor?

@Sammie. hihi dat klinkt heel bekend. In die tijd hebben wij veel bultenzalf gebruikt. Op een gegeven moment hebben ze door hoe ze zelf weer moeten gaan zitten.

@Banne. hoe gaat het bij jullie?
    En hoe gaat het met slapen met Emily?

@Babykwes. Hoe was het maandag bij jullie? Leuek dag?
    En hoe voel jij je? Wat een vragen weer he ;)

Nou wijz ijn dus weer thuis. Paar heerlijke dagen gehad. Lekker aan het strand en gebruik gemaakt van alle facilitieten van centerparcs. Enigste nadeel was dat nina in de gang wat minder goed sliep. Volgende keer gaan we toch weer voor een huisje ipv een hotelkamer. Verder heeft zij het ook geod naar haar zin gehad. Voorla de keueknkastjes vond ze helemaal geweldig. We hadden heelmaal geen speelgoed mee hoeven nemen.
    Toen ik haar de auto heir weer uithaalde begon ze meteen weer te glimlachen. Eerst heeft ze 5x de trap opgeklommen,blijkbaar ahd ze dat gemist en daarna al haar speelgoed even aangeraakt. Wel heel schattig zoals ze dat deed,blijkbaar is ze toch wel heel blij om thuis te zijn.
    Verder een leuek verjaardag gehad maandag. Allemaal spullen voor het taarten maken gekregen. Ook een vierkante en ronde vorm,dus ik kan weer bezig gaan. ook van Nina meerdere bloemen om uit te drukken,dus erg leuk.

3. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Hey meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Hier nog geen verandering wat betreft onze relatie. Het probleem ligt bij mijn man en staat eigenlijk los van de komst van Emily. Al zorgt dat er nu natuurlijk wel voor dat we weinig tijd hebben om te praten enzo. Ik heb nog wel goede hoop dat het weer goed komt. Misschien dat we eind juli toch nog even op vakantie gaan een weekje. Iemand ideeën? Liever niet in nederland omdat je dan zo afhankelijk bent van het weer.

@Sammie, lekker vakantie!! Ik ben benieuwd hoe het jullie bevalt in een tent! Leuke foto's weer van die vrolijke Roan!
    En ook al aan het staan in de box! Stoere vent! haha

@Babykwes, nog gefeliciteerd met jullie partnerschap!! Heb je nu ook de naam van jouw partner overgenomen? Hoe voel je je verder?
    Fijn dat Julian weer in zijn normale ritme zit!
    Hoe was het bezoek van het cb?

@Wen75, Wat fijn om weer wat van je te horen! Logisch dat je weinig tijd en puf hebt om te lezen en te reageren!
    Jeetje, het houdt ook echt niet op bij jullie hè?! Arme Jenz en jullie natuurlijk!
    Hoe was de controle bij de ka?
    Alvast heel veel plezier in Brabant!!
    Mooie foto's van Jenz, wat een mooi mannetje is het!

@Alicia, Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Fijn dat jullie een lekkere tijd hebben gehad in het hotel!
    Mannen vinden het inderdaad leuker als een kind wat minder zorg nodig heeft en wat meer reactie geeft! Haha
    Mijn man komt oorspronkelijk van Curaçao inderdaad! Goed onthouden!:D
    Het slapen van Emily gaat eigenlijk heel goed. Nog geen vast tijdenritme maar we komen al aardig in de buurt volgens mij.
    Ze sliep de afgelopen 2 nachten toch door tot een uur of 6! Dus dat is lekker. Al moet ik haar wel wakker maken voor een fles 's avonds laat en dat is echt een ramp! afgelopen 2 avonden poepte ze ook nog haar romper onder dus dan moet ik die ook vervangen, waardoor zij weer overstuur is.
    Overdag komt ze het beste in slaap en is ze de liefste baby! Maar 's avonds (vooral als haar vader thuis is helaas!!) dan is ze best vervelend nog. Redelijk snel en langer huilen, niet zo makkelijk slapen. Hopelijk komt daar snel verandering in. Mijn man vindt het dan ook niet zo leuk, daardoor voel ik me ook weer vervelend omdat hij dan toch minder aandacht heeft voor haar.
    Wat schattig dat Nina al haar speelgoed heeft vastgepakt en de trap op en af is gegaan! Toch fijn dat ze graag weer thuiskomt!

@San, wat leuk dat je er weer even bent! Ik snap heel goed dat je er even geen zin en tijd voor had!
    Hoe is het nu met je als getrouwde vrouw?
    Zijn jullie weer bezig met klussen??

@Chivay, lekker vakantie!!
    Wij hebben die olifant ook in het klein gekregen zonder muziekje.. Misschien een idee ook voor Oona?
    Er is ook een hele grote van, die hebben wij ook gehaald! Ik vond 'm zo leuk! Nu alleen nog een krukje of iets dergelijks vinden waar hij op kan zitten op haar kamer.
    Leuke foto's weer van Oona!

Hier wordt er weer eentje wakker!
    Tot gauw meiden!
    Liefs, Bianca

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hoi meiden,

Wel bijgelezen, maar kan niet alles onthouden.

Alicia: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Chivay: Lekker vakantie, lekker veel vrije tijd met Oona! Volgens mij wordt haar verjaardagstaart erg leuk, ben erg benieuwd naar een foto tegen die tijd ;)

Kruipen: Jelmer kruipt sinds een paar dagen wel netjes op handjes en knietjes, echt leuk. Kan ook wel een beetje aan de hand stapjes zetten, maar doet weer geen pogingen om zich op te trekken tot staan, zo zie je maar dat ieder kind zijn eigen ontwikkeling volgt.

Banne: Hopelijk komen jij en je man er samen uit! Sterkte!

Pluisje: Ben erg benieuwd naar een foto van de laatste buikschildering.

Sammie: Jij ook vakantie! Geniet ervan!

Carpe: Ben benieuwd of het allemaal op schiet in jullie paleisje!

Proefdraaien: Was echt super leuk. Ontzettend leuke mensen die er werken, voelde me erg welkom (is op mijn huidige werk wel anders, daar kom je echt niet tussen). En was ook echt wat ik er van verwachtte. Ben echt super enthousiast en heb veel complimenten gehad gisteren, dus dat is wel positief.
    Krijg op zijn vroegst volgende week wat te horen omdat er nog 2 sollicitanten kwamen.
    Er zijn er 3 zwanger daar die allemaal augustus/september met verlof gaan, dus wie weet nemen ze er wel meer dan 1 aan.

5. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Banne wat balen voor je dat het niet zo goed gaat tussen jou en je man. Vooral nu je net moeder bent geworden:( Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed tussen jullie komt.

Kwebbelsnoes wat leuk dat je proefdag goed ging! En dat je je er zo op je gemak voelt. Is toch wel erg belangrijk. Hier begint Liz ook op handjes en voetjes te kruipen, maar het gaat allemaal nog wel heel erg langzaam;) Liz staat nog niet. Zo zie je idd dat ieder kind zich weer anders ontwikkeld. Ben benieuwd moet volgende week naar het CB.

Banne wat leuk weer een buikschildering. Ben erg benieuwd. Foto's foto's:D:D

6. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    even vanaf mijn iPhone...

Alicia:
    nog gefeliciteerd met je verjaardag! Daar heb ik overheen gelezen denk ik. Beter laat dan nooit, toch?

Kwebbel:
    de ontwikkeling van kinderen is nooit hetzelfde, daar heb je zeker gelijk in. Toch vind ik het elke keer weer leuk als roan weer iets nieuws kan. Automatisch kijk je dan of andere kindjes van zijn leeftijd dat ook kunnen. Niet ter vergelijking, maar gewoon uit interesse. Zo is het dat roan nog geen tand in zijn mond heeft staan en jullie kindjes allemaal al wel... Daar ben ik dan gewoon benieuwd naar!
    Hopelijk krijg je die baan. Het klinkt iig al goed!

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier een paar drukke dagen achter de rug gehad dus heb even kort bijgelezen...ga nu mijn bedje op zoeken. En deze week weer verder met de voorbereidingen voor hun eerstje verjaardag die we waarschijnlijk 7 augustus gaan vieren. Ze zijn 3 augustus jarig.

Nog even spammen en ik hoop dat ik deze week wat meer tijd heb om te reageren. Hou me telefoon wel paraat voor buddynieuws van pluis :D

8. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden ,

het getrouwde leven bevalt goed hoor alleen die achter naam daar moet ik nog aan wennen .maar het was een mooie dag .
    Vakantie was heerlijk ben er alweer aan toe .

ik kwam even weinig omdat ik er even niet meer tegen kon .
    heb medicijnen gehad van de huisarts voor we gingen trouwen en daarmee zou ik niet op onze trouwdag ongi worden nou dat klopte tot zover wel maar zodra je ermee stopte zou ik ongi moeten worden nou nee hoor duurde meer dan een week terwijl ik al over de 40 dagen heen was mijn cyclus was die maand 58 en deze maand weer 38 snap er niks meer van dus was even teveel allemaal ,

we zijn dus inderdaad weer druk bezig maar tjonge de moed zakt nu toch echt wel hoor en ik ga volgende week de dokter bellen voor een verwijzingen naar wat dan ook . enne 27 aug ben ik er ook nog steeds bij .

sorry voor het verwarrende verhaal .

groetjes san

9. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Jeetje San wat een lange cyclussen:( Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van word. Misschien dat ze dat kunnen laten onderzoeken. Dikke knuffel! Die achternaam daar ben ik nu na twee jaar pas een beetje aan gewend hahaha.

Jane wat een super leuke foto's van je meisjes (die op hyves ook). Zo schattig. En wat hebben ze leuke kleertjes aan:)

Zo even weer twee dagen werken. Heb gewoon twee weekenden achter elkaar vrij:D Heerlijk! En het rooster van september viel gelukkig ook mee. Dat scheelt alweer. Vraagje aan de mensen die na het buitenland op vakantie gaan. Hoe doen jullie dat met de zon enz? Heb al wel een beetje ingelezen op internet maar tips zijn altijd welkom:D En hoeveel drinken geven jullie je kleintje als het zo warm is. Hoorde van mijn tante dat als je teveel drinken geeft dit weer niet goed is voor de niertjes.

10. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Even spammen...

11. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    En nog eentje, gisteren heel even in de tuin. Sam vond het helemaal geweldig zijn nieuwe vriendinnetje in het gras! haha

12. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    de laatste! Ze had ineens haar voetjes boven het water uit..

13. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Banne, wat hebben jullie toch een prachtig meisje die haren he echt heel erg mooi. En wat betreft savonds die laatste fles ik ben er echt heel snel meegestopt Luuk deed precies het zelfde in het begin kwam hij toen wel weer om 2.00 en smorgens rond 6 uur maar dan dronk hij zijn fles en sliep direct weer hij werd er veel rustiger van en al heel snel sloeg hij die van 2.00 ook over. Dus als ik jou was zou ik het ook eens proberen. Ik hoop dat jullie er samen snel uitkomen die moet juist een periode van genieten zijn toch.

@ San, wat balen van je lange cyclus meid. Zijn jullie al bij de huisarts geweest omdat je nu al langer dan een jaar bezig bent?

@ Jane, wat een super lieve foto weer en wat een leuke kleertjes hebben je meiden toch altijd aan echt leuk.

Liefs

14. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    @San:
    Ik kan me voorstellen dat je er de balen van hebt. Ik had ook een lange cyclus en dat voelt alsof je minder kansen hebt. Alleen was het bij mij na twee rondes raak. Bij jullie duurt het nu al zo ontzettend lang en dat lijkt me frustrerend, zeker als je het zo graag wilt. Goed dat je naar de HA gaat voor een verwijzing. Ik gun het je zo!

@Jane:
    Wat een geweldige foto! Dit is er één voor in een lijstje..

@Chantal:
    Wij nemen een partytent mee om voor de tent op te zetten. Zo kan Roan lekker in de schaduw spelen. Ook een goede zonnebrandcréme en pet.
    Ik bied Roan regelmatig drinken aan, maar dat hoeft hij niet altijd. Als het heel warm is drinkt hij wel meer dan anders. Als hij genoeg heeft laat hij het staan.

@Banne:
    Wat een plaatje…..smelt!
    En die foto met jullie hond, echt geweldig.

@Wen&R:
    Ik moest ineens aan je denken…hoe is het met jou?

15. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Banne. Wat een leuke foto's van jullie meisje. Inderdaad mooie donkere haartjes. Ben benieuwd of ze qua huis ook nog wat donkerder word.
    Wat betreft de laatste fles. Ik zou ook eens proberen om haar gewoon te laten slapen. Als het een drama is om haar wakker te worden en zolang ze goed aankomt,heeft ze het boijkbaar op dat moment niet nodig. Waarschijnlijk zal de de avond erop dan weer wel nemen omdatz e minder heeft gehad,msichein kun je op die manier de nachten gaan rekken.
    fijn dat jij er vertrouwen in hebt dat het goed komt. Wel vervelend dat het bij je man ligt,dan kun jij er minder aan doen. Snap wel dat je man het moeilijk vind dat Emily 's avonds veel huilt. Vaak hebben kinderen dan zo'n huilmoment,maar daardoor lijkt het voor vaders datz e alleen maar huilen. hopelijk ziet hij in het weekend dat het ook anders kan.

@Chantal. Wij hoduen Nina in de schaduw,al word het wel moeilijekr nu ze zoveel kruipt. Dan gaan we aan de kant van het huis zitten waar de schaduw is. Ook smeren we haar goed in ene heeft ze een zonnebril en pet.
    Wij geven haar met warm weer extra drinken. Ik denk niet datz e teveel drinken kunnen krijgen. Z egeven zelf aan wanneer ze genoeg hebben en ze zweten ook veel uit met warm weer.

@San. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om heir te komen. Wel knap dat je om een verwijzing hebt gevraagd. Hopleijk komt er dan wat schot in.

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Sammie: Ik vind het ook erg leuk om te lezen hoe alle kindjes zich ontwikkelen! En die tandjes komen ook vanzelf, Jelmer heeft ook pas sinds een week zijn eerste tandjes, maar ze komen nu wel achter elkaar door.
    Mijn man kreeg zijn eerste tandje pas toen hij een jaar was!

Jane: Wat een superfoto weer van jullie meiden!

San: Hopelijk komen jullie er snel achter waarom jullie nog niet zwanger zijn en kunnen ze jullie helpen! Succes!

Chantal: Kindjes geven zelf wel aan wanneer ze genoeg gedronken hebben. Ik zorg met warm weer dat er altijd een beker sap klaar staat voor hem, zodat hij kan drinken wanneer hij wil.

Banne: Wat een prachtig meisje is Emily toch!!!

Zon: We doen Jelmer in de zon een zonnehoedje op en smeren hem goed in. In de tuin ligt hij onder een partytent of parasol.
    Voor de vakantie hebben we een strandtentje gekocht waar hij onder kan spelen. (Tentje waarvan de voorkant open is zeg maar)

Vandaag lekker vrij, vanmorgen al boodschappen gedaan en Jelmer ligt nu even lekker te slapen. Vanmiddag na de boterham even naar mijn moeder. Die kan sinds een paar weken niet meer lopen, omdat haar heup opeens niet meer mee werkt, maar ze kunnen geen oorzaak vinden.

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Jeanetjuh..
    Wij gaan niet meer weg.. teminste, misschien last minute nog een weekendje CP of zoiets :) Volgend jaar willen we met z'n 3tjes naar Bali/Lombok....

Toevallig ben ik net gebeld door het zh, mijn ferrefirine is nu 58... Opzich al heel netjes, maar omdat hij bij mij dus heel langzaam omhoog gaat willen ze hem graag tot boven de 70 hebben.. Nu krijg ik dus nog een kuur van 2 maanden met die bruistabletten..
    Voel me gelukkig al wel fitter, maar this zo moeilijk aan te voelen zo na 11 mnd laag ijzer.. ;) over 2 mnd weer bloed prikken maar dan via de huisarts... hoef niet meer terug naar t zh..
    Hoe is jou ijzer nu??

@ Sammie..
    Wauwww wat goed van Roan!!! Super zeg.
    En wat een heerlijk vooruitzicht lekker naar frankrijk!
    Helaas ;) dat spullen in en uit de mand halen is meestal weer klaar als alles er net uit is ;)

@ Alicia..
    Nog gefeliciteerd! Had even gemist dat je jarig bent geweest!!!
    Oh ja jij had van die mooie taarten! Ideaal zeg als je dat zelf kan.. Ik ken wel iemand die ze kan maken, maar helaas heeft zij nu een polsblessure dus gaat dat niet... This nogal aan de prijs vind ik zo'n taart laten maken.. maarja.. ze wordt maar 1x 1 jaar!
    Fijn dat jullie zo'n goed weekend gehad hebben! Klinkt geweldig zo die thuiskomst ook.. zie het helemaal voor me!

@ Banne..
    Wat een plaatje is Emily zeg!! Prachtig!
    Hoe gaat het nu bij jullie??? Moeilijk lijkt me dat zeg als het probleem bij je man ligt... sta je toch er machteloos bij! Hopelijk komen jullie er goed samen uit...
    Wij zijn vakantieveilingen in de gaten aan het houden voor een weekendje weg.. misschien kun je daar ook eens kijken voor een weekje vakantie??
    :) Ik wilde eerste eigelijk geen extra olifantje erbij.. al zoveel knuffels haha.. maar misschien dat ze toch nog een gewoon olifantje krijgt voor haar verjaardag ;)

@ Kwebbel..
    Oh spannend.. fijn dat het proefdraaien zo beviel!
    En 3 zwanger ;) Das iig een positief vooruitzicht... Hopelijk mag je daar aan de slag!
    En wat naar van je moeder zeg... Hopelijk vinden ze snel toch iets waaraan wat gedaan kan worden! Zit ze nu in een rolstoel?

@ Jane..
    Super foto!!!
    En leuk hè die voorbereidingen.... !! Nog speciale plannen?

@ San..
    Pfff wat een lange cyclus weer zeg!! Hopelijk komt er snel wat ritme in of kan de arts je verder helpen!! Vind het zo balen voor jullie..

Vanmorgen met Oona naar het CB geweest..
    9500 gram en 75.5 cm...
    Jee wat een verschil met bijna een jaar geleden! Ongelofelijk hoe enorm die kleintjes groeien het eerste jaar....

Grof motorisch zat ze net aan de onderkant van gemiddeld, maar bewegelijk en ondernemend genoeg... Ze kan zich optrekken tot op haar knieën, tijgeren, zelf gaan zitten en weer liggen... Maar gaan staan is er nog niet bij... Naja nix aan het handje...
    Fijn motorisch was ze wel weer sneller dan gemiddeld...

Wel is ze flink voor op het gebied van communciatie... Doet en zegt dingen die pas rond 14/16 mnd hoeven...

18. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

26 sep 2009
    610
    0
    0
    Hey meiden,

Was vanochtend bij de verloskundige, maar de baby is niet meer in gedaald. Dus als ik nu deze week ga bevallen moet ik de verloskundige op tijd bellen. Wel een raar idee, dat de baby eerst wel was ingedaald en nu niet meer. Ik wist niet eens dat dat kon.
    Kwa buik is het wel zwaar nu, en me linkerbeen wordt aldoor afgeknepen. Dit is erg pijnlijk en dan vooral snachts. Maar voor de rest hou ik het nog prima vol. We wachten rustig af, wel spannend hoor meiden. Bijna me baby in me armen, ongelovelijk nog steeds.

liefs van pluisje.

ps ik zou me buikschildering nog steeds showen, maar dan moet ik even voor gaan zitten want dan heb ik me fototoestel nodig. Dus dat houden jullie te goed!

19. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Chivay, wat fijn dat het zo gestegen is bij mij is het nog maar rond de 20 :$ maar denk dat het nu wel weer wat omhoog is maar net wat je zegt ik slik nu ook al meer dan een half jaar ijzer tabletten.
    Ow leuk zeg zo'n reis in het vooruitzicht

@ Kwebbel, laten jullie Jelmer inenten voor griekenland of is dat niet nodig? Wat fijn dat het zo leuk was ik ga voor je duimen dat je aangenomen wordt:)

Liefs

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jeanetjuh: Voor Griekenland zijn geen inentingen nodig gelukkig.

Deel Deze Pagina