hey meiden @jeanetjuh gefeliciteerd met je verjaardag tips het slapen heb ik helaas niet ik heb hier hetzelfde probleem vandaar ook dat julian bij ons op de kamer slaapt maar of dat nou echt de oplossing is ik hoef alleen niet mn bed uit gelukkig maar wordt hij echt wakker met huilen of ligt hij een beetje te jammeren? julian jammert ook veel snachts maakt momenteel heel veel geluid maar blijft wel slapen of gaat meteen verder zonder dat ik wat doe ze moeten het ook zelf leren weer in slaap te komen maar daar heb je natuurlijk nu niks aan sorry slaapzakken heb ik van de hema heb nu nog een zomerslaapzak maar doe de laatste paar nachten ook een pyjama aan omdat meneer niet onder de dekens blijft liggen ja dokter gebeld hij was het toch wel met me eens dat t een beetje lang duurde zo dus krijg een echoscopisch onderzoek alleen dat kan pas op 27sept ppff @kirin gelukkig dat alles weer schoon is! en super dat jens zo goed gegroeid is fijn is dat altijd he @chantal lekker dat liz het zo goed doet idd een heel fijn gevoel als moeder ze is wel zwaarder als julian maar dat blijft ook een ukkie hoor haha @alicia heb nu mn eigen ha gebeld hij was wel met me eens dat t lang duurde met die pijn dus krijg een echoscopisch onderzoek en ja die ong moest ik echt nog even afwachten en toch nog een testje doen eind van de week heb nog steeds zere borsten en nog steeds geen ong te bekennen wel wat zeurderige pijn in mn buik maar ja dat kan van alles zijn @carpe hoe zit het bij jou? wanneer mag jij weer aan de klus nou meiden hier nog steeds geen ong alleen maar zere borsten en beetje zeur pijn in mn buik zo raar krijg wel een echo om tekijken of het allemaal goed is in mn baarmoeder dat kan helaas pas op 27 sept duurt me iets te lang dus morgen even het zh bellen waar ik onder behandeling ben voor t ms verhaal om te kijken of dat daar eerder kan verder gaat alles goed julian loopt de hele dag achter me aan haha hij kruipt bijna niks meer behalve als hij weer is valt dan kruipt hij even verder slapen overdag super snachts nog steeds waardeloos komt vast wel weer goed hopelijk vanacht wel een goeie nacht hoop moeten we blijven houden (he jeanetjuh) fijne avond meiden liefs
Jeanetjuh dat probleem wat jij hebt hebben wij ook een tijdje gehad. Ze gaven mij toen het advies om een snooze te kopen. Wij hebben die toen idd gekocht bij babypark en wat een uitvinding zeg. Ze liggen dan veilig vast. Echt een aanrader. Nu hebben we dus het probleem dat ze hem zelf nu los kan maken en dus snachts weer gaat staan enz. Heb het vanmorgen voorgelegd aan het cb en die zeggen laten huilen tenzij je denkt dat er echt iets is (dat ze heel overstuur is). Ze moeten het toch zelf leren, maar ja dat is voor jou iets voor als luuk ouder is.
@Jreanetjuh. heb je geod dat je niks zegt,schiet je toch niks mee op. WAt betreft de slaapzak. Nina heeft slaapzak met korte mouw aan en een pyamajas met korte mouw eronder. Zij heeft het hier warm zat aan. een kindje moet ook niet te warm gekleed zijn in bed. Als het gaat vriezen krijgt ze een slaapzak met mouwen en ook een winterpyama. Ik kijk altidj naar wat wij aan hebben en wij kleden Nina dan net als ons. Een slaapzak zie ik ipv een deken,want ook Nina ligt er nooit onder. Als het koud is kijk ik nog weleens als wij naar bed gaan en leg ik haar eronder als het kan. Wat betreft het wakker zijn 's nachts. Wij hebben Nina sinds ze kan omdraaien meteen gestimuleerd om ook te oefenen om weer terug te komen. Wij hebbn haar dus niet elke keer teruggelegd ,ook niet beneden in de box. Zo heeft zij geleerd om dit te moeten oefenen en kan zij het ook in bed. "s nachts gaan wij bijna nooit bij haar kijken als zij wakker is., Wij vidnen dat zij moet leren dat 's nachts 's nachts is en dat er dan geslapen moet worden en niet gespeeld. Wij horen haar weleens wakker liggen 's nachts maar dan ligt ze gewoon te keuvelen. Als ze echt overstuur is of er is iets mis,wat je wel kunt horen aan het schreeuwen,dan gaan we natuurlijk wel. Mijn tip zou dus zijn laten liggen en niet telkens gaan kijken. Al weet ik dat dat moeilijk is nu dat er al in zit voor Luuk. @Babykwes. Balen dat je zo lang nog noet wachten voor de afspraak. Heb je al 1 jaar last van die buikpijn dan? En nog niet ongi,hmm,raar. Zou je een zwangerschap zien zitten nu? Mijn mannetje heeft zijn vakantie er op zitten en moet morgen weer ana het werk. Echt jammer,is wel heelrijk zo met z'n drietjes. De haken voor Nina haat schommel zijn vandaag ook binnen gekomen. We moeten de balk waar de schommle aan zit nog bevestigen aan het huisje en konden hier niks voor vinden. nu eidnelijk een stevig systeem gevonden waar ze over 5 jaar ook nog mee kan schommelen.
@ wenenriech van harte gefelicteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!! @ san hoop voor een goeie uitslag vrijdag. @ jeanetjuh hier ook het zelfde verhaal dus geen tips voor je. @ babykwes hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. @ foto's leuke foto's gezien. ego ben echt een zeef zit nu ook gtst te kijken hahahhaha. hier gaat alles goed kleine man kruipt door het hele huis, en laadjes zijn ook in trek. lees snel weer bij fijne avond meiden
Kom even zwaaien....weer een druk weekje, vorige week al bijna 40 uur gewerkt i.v.m. een collega die een begravenis had en een extra zondag en deze week 32 uur omdat een andere collega op vakantie is.... dus best pittig met een tweeling en het huishouden erbij Verder gaan de meiden dit weekend voor het eerst logeren....we hebben een bruiloft en gaan zaterdag voor het eerst sinds vorig jaar uitslapen
@jeanetjuhh, gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je wel een leuke dag gehad met je moeder in de stad? Het is zeker vreemd zelfde naam en geboorte kaartje. Ik heb ook eens gehad dat een collega de zelfde naam had voor haar zoontje, maar ze had wel een ander geboorte kaartje. @Jane, zo dat is zeker pittig zoveel werken en ook nog thuis van alles nog doen. En hopelijk kan je dan zaterdag goed uitrusten van de drukke weken. Vandaag mijn eerste werkdag gehad. Viel best wel mee, maar ben toch nog steeds het liefst bij mijn kindertjes. Het is best druk op mijn werk en iedereen komt ook gedag zeggen en vragen hoe het gaat. Was halverwege de dag al moe en om 4 uur wilde ik eigenlijk al naar huis, maar moest nog tot half 6. Heb net lekker met mijn kleine meisje zitten knuffelen en heb zelf het laatste flesje gegeven. Meestal geeft mijn man het laatste flesje omdat hij haar de hele dag niet gezien heeft, maar nu wilde ik het zelf doen. Ik ga lekker vroeg mijn bedje in, morgen weer een dagje werken en dan zit het er gelukkig al weer op voor deze week.
@ Merili, wat fijn dat het werken meeviel. Heerlijk dat laatste flesje @ Chantal, ik heb daar ook al naar gekeken maar ze raden het eigenlijk af dus weet niet zo goed wat ik moet doen. @ Alicia, vind dat je helemaal gelijk hebt maar Luuk draait zich nu dus op zijn buik en gaat dan overdwars helemaal bovenin zijn bed liggen en dan dus echt jammeren dus dan ga ik er toch maar weer heen om hem goed te leggen. Oke dan ga ik hem overdag ook gewoon wat langer op zijn buik laten liggen in de box zodat hij sneller terug draait. Liefs
goedemorgen meiden @mereli zo dat was een zwaar dagje voor je dan maar wel lief dat ze allemaal belanstelling tonen toch sterkte vandaag! @alicia nee niet een jaar pijn in mn buik maar bij t vrijen als sinds mn bevalling de pijn in mn buik is nu echt een soort van ong pijn maar net ff anders hmm of ik het zie zitten nu als ik puur op mn gevoel af ga zou ik het geweldig vinden maar mn verstand nee geloof niet dat het handig zou zijn op dit moment zeker omdat mn vorige zwangerschap niet echt fijn was maar goed we zien het wel toch kan er weinig meer aan veranderen zou het zo zijn ben trouwens erg benieuwd wat nina van haar schommel vind @jeanetjuih julian draait ook alle kanten op in bed je kan het zo gek niet verzinnen vaak ook boven in het hoekje, heb laatst ergens gelezen dat baby's zo'n grote ruimte boven hun hoofd in bed niet fijn vinden vandaar ze altijd naar boven kruipen zou bij julian wel kloppen haha heb je niet iets van een muziekje ofzo waar hij weer op in slaap valt wij hebben een maantje met klein licht en muziek maar goed dan moet je er nog steeds uit hoe ging het vanacht? @banne trek je het een beetje zonder je mannetje? hier is het ook weer drama snachts fijn hoor eten doet hij ineens ook een stuk minder zo raar t zal wel aan zn leeftijd liggen ofzo fijne dag meiden liefs
Jeanetjuh mag ik vragen waarom ze het afraden? Jane jeetje jij bent idd heeeel erg druk geweest. Mag ik vragen of je ook een bepaalde planning hebt in de week qua wassen enz. Ik heb er maar 1 en heb al een planning Fijn hoor lekker uitslapen. Hier gebeurt dat ook bijna nooit meer. Toevallig vandaag kon ik tot negen uur liggen, dus dat was wel heel fijn. Babykwes dit hoort idd bij de leeftijd dat ze iets slechter gaan eten. Toevallig dat ik er gister nog wat over gelezen heb. Niet aandringen ze eten waar ze genoeg aan hebben. Gisteren heb ik de uitnodigingen voor Liz haar verjaardag besteld. Een foto van haarzelf met allemaal cadootjes er om heen. Vind het zelf erg mooi geworden Taart is besteld, cadootjes zijn al binnen. Ik ben er klaar voor. Jammer dat het nog vijf weken duurt
@Kirin & Jeanetjeh, mijn zus is spastisch. Ze zit in een rolstoel en kan moeilijk lopen. Het zit vooral in haar benen. Verder niet echt. Al heeft ze wel andere dingen die bij de handicap horen natuurlijk, maar lichamelijk eigenlijk alleen haar benen. @Kirin, inderdaad een gebruiksaanwijzing zou soms wel handig zijn! Hier werkt thee altijd goed als Emily jengelig is en eigenlijk wel wil slapen maar het lukt haar niet. Wij geven haar dan een beetje venkel- of kamillethee. Dan wordt ze rustig en valt ze 9 van de 10 keer lekker in slaap. @Alicia, ik praat ook veel tegen Emily. Eigenlijk alles wat ik doe babbel ik tegen haar. Sinds deze week is ze zelf ook erg veel aan het "kletsen". Zo leuk! Het is nu zelfs al een paar ochtenden dat ze kletst ipv huilt als ze nog even moet wachten op de fles. Wat is dat fijn! Waar in duitsland zwemmen jullie?? Balen zeg dat je vriend weer aan het werk moet! Hoe is het nu met je schoonzus en het bedrijf? Dat begint nu natuurlijk ook weer te spelen na de vakantie. @Babyzwemmen, ik vind de tijden eigenlijk ook allemaal onmogelijk! Of ze slaapt nog (en ik ga haar niet wakker maken.) of ze moet juist dan de fles. En het is maar een half uurtje... Dus je hebt ook weinig speling. @Carpe, wat leuk zeg dat Kim al zo goed praat! @Mereli, fijn dat de 1e dag je meegevallen is. @Jeanetjeh, Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuke dag gehad? Wat raar zeg trouwens van die collega! De naam snap ik inderdaad ook nog wel. Maar hetzelfde geboortekaartje?! Zou dat zelf nooit doen! Maar ach, dan vinden ze jullie smaak wel erg goed! Vervelend dat je zo vaak je bed uit moet voor Luuk. Inderdaad overdag wat meer oefenen met hem. En anders toch wat Chantal zei, een snooze gebruiken. Een zijslaper raden ze eigenlijk ook af toch?! Kan je anders het bed niet hoger opmaken? Net zoals bij hele kleintjes dat het kort opgemaakt moet worden?! @San, bijna de uitslag! Spannend hoor! Hoe is het met je, ben je zenuwachtig voor morgen? @Chantal, heerlijk dat Liz het zo goed doet! En stoere dame hoor, dat ze niet zo erg hoefde te huilen bij de prikjes. @Jane, spannend zeg dat de meiden voor het eerst gaan logeren! Wel lekker dat jullie eindelijk weer eens kunnen uitslapen samen! Geniet ervan! @babykwes, nog steeds drama 's nachts met Julian! Pfff... wanneer zou dat ophouden?! En heb je de afspraak al eerder kunnen plannen? Met mij gaat het goed. Ik probeer mezelf lekker bezig te houden deze week. Gisteren zijn vrienden komen eten en heb ik eigenlijk voor het eerst sinds tijden weer eens wat uitgebreider gekookt en iets nieuws geprobeerd. Het smaakte heerlijk. Vandaag samen met mijn moeder naar m'n tante. Die heb ik ook al heel lang niet meer gezien. En morgen komt mijn man gelukkig weer thuis! @All, Emily heeft volgens mij weer een sprong in ontwikkeling doorgemaakt. Ze kletst nu veel meer, en maakt meer geluidjes. Zo leuk om te horen. Zelfs 's ochtends, als ze goed geslapen heeft, huilt ze niet voor de fles maar ligt ze rustig in de wieg te bewegen en te kletsen! Wat een genot dan kan ik ook eerst even rustig wakker worden! Het slapen gaat ook weer hartstikke goed! Ze wordt nog wel wakker tussendoor maar komt dan zelf weer in slaap of ik geef haar haar speentje en dan valt ze weer in slaap. Ze ligt ook al de hele week in het wiegje op onze kamer. Ik denk nu toch echt dat haar kamer te licht is voor haar. Maar eens wat op verzinnen. Een verduisterend rolgordijn hebben we al, dus ik ga eens kijken of ik de overgordijnen aan kan passen...
hey meiden even snel net een ander zh gebeld voor die echo kan vanmiddag om kwart over 3!! scheel me iig alvast een test morgen haha en weet ik gelukkig vanmiddag nog wat er nou aan de hand is fijn hoor
Zo daar ben ik weer was al weer een aantal dagen geleden. Roan is ziek geweest, voor het eerst echt koorts. Nu gaat het weer beter gelukkig. Daarna gewerkt druk druk druk! @Alicia: Weer terug van weggeweest ..Leuke fotos van Nina! Heb je een beetje goed weer gehad? @Wen&R: Gefeliciteerd met jullie trouwplannen! Toch weer iets mooi in het vooruitzicht! Mei is een mooie maand om te trouwen. @Pluis: Goed dat je bij de HA bent geweest, dat lucht toch op hé? Schattige foto van Noa! @Kirin: Echt super leuk wiegje, zon hangende! Maar zijn grote bed ligt vast ook heerlijk. @Chivay: Altijd handig, een helpende hand in huis!!!Hihi!! @Babykwes: Wat fijn dat in dat andere zkh wel snel terecht kunt! Ik ben benieuwd naar de uitslag.
San84 - 26-08-2011 afspraak gyn Wendyenrichard - 1 jaar pauze CarpeDiem - ronde 2 2e kindje Geboren: CarpeDiem - 21 juli 2010 - Kim - 3190 gram en 50 cm. Chivay - 29 juli 2010- Oona Marthe - 3394 gram en .. cm. Jane1983 - 3 augustus 2010 - Elize en Naomi - 1890 en 1780 gram en 45 cm en 44 cm. Alicia - 24 augustus 2010 - Nina - 3822 gram en 52 cm. Babykwes - 26 augustus 2010 - Julian - 2820 gram en 47 cm. Sammie81 - 1 oktober 2010 - Roan - 3566 gram en 51 cm. Kwebbelsnoes - 6 oktober 2010 - Jelmer - 4280 gram en 54 cm. Chantal1234 - 8 oktober 2010 - Liz - 3280 gram en 49 cm. Lovely me - 14 oktober 2010 - Zulay Aaliyah - 2963 gram en 49 cm. Eveline Thijssen - 3 november 2010 - Femke - 2720 gram en .. cm. Girllie - 6 december 2010 - Bjurn Nick - 3265 gram en 50 cm Wen- 14 december 2010 - Jenz - 3340 gram en 50 cm. Ingie - 4 januari 2011 - Pim - 3560 gram en 50 cm. Missyf - 6 januari 2011 - Jovi - 3720 gram en 51 cm. Jeanetjuh - 1 maart 2011 - Luuk - 3425 gram en 46 cm. Banne - 22 mei 2011 - Emily - 3785 gram en 51 cm. Mereli - 26 mei 2011 - Rosalie Myrthe - 3595 gram en 49 cm. Nbroen 4 juni 2011 Meila Esmee 3480 gram en .. cm. Kirin 26 juni 2011 Jens 2140 gram en 43 cm. Pluisje- -Noa - gram en ..cm Vlindertjes: Kwebbelsnoes - 5 weken Jeanetjuh- 5,5 week Ingie-5,5 week Wen1975 - 6 weken - .. weken missyf - 6,5 weken Mereli - 9 weken Buddy's: Banne77 - San Pluisje - Jane Voor kirin!
Hey meiden, effe snel noa is al wakker, dus zit te wachten tot ze gaat huilen haha. Me moeder komt 2 nachtjes slapen, kan ik even bij tanken en hoop ik dat ik het weer een maand volhou. Vind het soms wel eens zwaar zo in me eentje, me vriend doet nog steeds erg weinig. Maar ja leg me er bij neer het is niet anders. Dus we gaan vanavond flesvoeding proberen, kijken of noa langer door gaat slapen. spannend! Voor de rest doet ze het erg goed, lacht veel en enkel savonds haar huiluurtje. Had een leuke vacature gezien, ( bibliotheekmedewerker voor 12 uur p week) Lijkt me harstikke leuk! Maar mag er niet op reageren van me vriend, omdat het ook op zaterdagochtend is. En me vriend wil niet oppassen op zaterdag. Ik heb me er alweer bij neergelegd maar eigenlijk werkt het niet zo. Ik had ook gezegd tegen me vriend dat ik niet wil dat hij op motorrijden gaat, maar dat doet hij wel.Hij start zaterdag met lessen. Voel me van binnen wel eens verdrietig dat het zo gaat tussen ons. Maar ja moet het maar tijd geven, en veel genieten van me kleine meid! Het is niet anders. liefs van pluisje
hey meiden, sammie@ gelukkig knapt roan alweer een beetje op, echte koorts bij de kleine is altijd erg zielig. Leuke foto he van noa, ben super trots dat ze op de site staat! kirin@ ik zoek ook nog wel eens naar de gebruiksaanwijzing van noa. Maar helaas nog nooit gevonden haha. Soms valt het niet mee nee, maar je eigen gevoel is het beste, vertrouw daar maar op! chantal@ ik let zelf eigenlijk veel te veel op met eten. Waardoor ik me nu nog erg beroerd voel. En als ik dan ook nog af en toe in de knoop zit met me vriend, dan heb ik helemaal geen zin om te eten. En dan denk ik voor wie eet ik eigenlijk nog, ben de hele dag alleen. jane@ spannend de eerste logeerpartij voor de meiden! Succes en jij sterkte! merelli@ gelukkig zit je eerste werkdag er weer op! En kom je snel weer in een ritme met de kleine! babykweb@ spannend vanmiddag, hopelijk goed nieuws en ziet alles er goed uit! We wachten in spanning op je! Sterkte. banne@ lukt het nog zonder man, of valt het je tegen?? liefs van pluisje ps heb een mazzeltje noa is weer in slaap gevallen
Hee meiden even gauw bijgelezne Jeanetjuh, nog gefeliciteerd, had je een fijne dag? Alicia fijn dat je een goed systeem hebt gevonden. Wennen dan weer he je mannetje aan het werk. Wil je zelf nog niet werken? Ik zou er niet tegen kunnen de hele dag thuiszitten. Wat minder werken wel lekker natuurlijk, maar vind gewoon lekker soms naar mijn werk. babykwes fijn dat je terecht kan, ben benieuwd. jane lekker zeg weer is uitslapen, geniet ervan. Zal wel gek zijn nachtje zonder je meiden Pluisje na ja zeg wat achterlijk van je vriend, dat je niet op zaterdagochtend mag werken. Vindt het echt lullig voor je Hier alles goed, vanavond werken. Kim slaapt wel belabbert sinds nieuwe kamer. Steeds huilen zodra we haar in bed leggen. Zal wel moeten wennen. xxx
Pluisje ik vind het ook heel erg van je vriend. Niet normaal hoor. Als mijn vriend dat deed was hij niet klaar met me. Maar ja dat ben ik Zijn leven gaat gewoon op de oude voet verder en jij moet je overal bij aanpassen. Gelukkig dat je wel van Noa kunt genieten. Zegt je moeder er ook niet wat van dat ze dan 2 dagen langs moet komen dat je vriend dan niets doet? Carpe ik vind het ook heerlijk om te werken. Moest er ook niet aan denken om hele dagen thuis te zitten. Vooral als Liz heel erg vervelend is dan vind ik het echt fijn om te werken. Even een ander wereldje dat niet om baby's en kinderen draait Zo hier is er ook al weer iemand wakker. Ze slaapt momenteel weer beroerd. Gaat 2 dagen goed en dan weer een paar dagen bergafwaarts
nou wordt ik me daar toch zenuwachtig haha alsof ik echt een baby te zien krijg ga er echt niet van uit hoor bedoel 3x negatieve test is echt niet ineens positief maar toch ben wel heel erg benieuwd wat nou de reden is waarom ik niet ong wordt hoop niet dat mn ha gelijk heeft met een vleesboom bah
@ Chantal, geloof i.v.m. wiegendood moet het nog eens goed opzoeken maar ze zeggen zoveel he. @ Babykwes, heel veel succes zo. Ja daar heb ik ook al over nagedacht maar ben dan bang dat het slapen zonder nog moeilijker wordt. Hier is het vannacht erg goed gegaan ben niet naar hem toe gegaan en hij viel elke keer zelf in slaap. Wel lag hij gister avond alweer bovenin overdwars op zijn buik in bed toen wilde mijn man hem goed leggen maar werd hij wakker dus dat was flink balen. Ik denk dat we voortaan maar van hem af moeten blijven hoe hij ook ligt. Hoe doen jullie dat? Liefs
@Sammie. ja we hebben mooi weer gehad. Wel koelde het 's avonds flink af en was het 's nachts koud. Ook 's ochtends eerst fris,maar daartussen was het heelrijk. Ah roan ziek geweest. Nu weer helemaal opgeknapt? @Pluisje. Ik zou,mist je die baan heel leuk vind en dat erg graag wil doen,aannemen. Als ik jouw verhalen zo hoor,denk ik dat het goed voor jou zou zijn om er even uit te zijn. Ook denk ik dat het goed voor je vriend zou zijn. Hij moet dan voor Noa zorgen en dan kan hij ook een band met haar opbouwen want zoals het nu gaat,wil je ook niet doorgaan. ik vidn hem egoistisch bezig en zou me er zeker niet bij neerleggen. Het si tioch te gek dat jouw meoder moet komen om zijn taken te doen. Misschein gaat hij er nu wel van uit dat jij altijd alles pikt van hem en probeert hij steeds meer. Duidlijkheid en eerlijkheid kan heel goed werken. @Carpe. Systeem? Hmm heb ik even iets gemist? Nee ik wil nog niet werken. Ik ben als moedre het allerliest bij mijn kind. het gaat allemaal al zo snel en ik wil niks missen. ik vodn het zelf vroeger heel fijn als mijn moeder op ons zat te wachten als we uit school kwamen en ik dat gun ik mijn eiegen kidn natuurlijk ook.Vind het ook super bij Nina en aangezien zij het hartstikke goed doet,heeft zij er blijkbaar ook heel veel baat bij en dat is voor ons de belangrijkste drijfveer dat ik thuis blijf. @Jeanetjuh. Wij zitetn ook niet aan Nina als zij dwars in bed ligt. We zorgen dat haar kamertje warm genoeg is,zij warme kleding aanheeft en een slaapzak. Merken wij 's ochtends toch dat zij fris aanvoelt,dan kleden we haar de nacht erop weer wat warmer. Ik leg ook gene losse dekens op haar,want ben bang datz e er dan onder verstikt raakt. @babykwes. Oh spannend. Ik hoop nisk ernstigs.