Ik weet nog niet of ik thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Net wat je zegt als je thuis bevalt is alles eigen en kun je gewoon blijven rondlopen als je weeen hebt. Bij ons in het ziekenhuis moet je liggen, omdat ze de hartslag enz van de baby en jou in de gaten houden. Wat ik wel fijn vind aan het ziekenhuis is dat je pijnbestrijding mag toepassen. Ik ben een ontzettende aanstelster (zo erg dat ik nog verdovingszalf bij de tandarts voor de verdoving neem) en ik het me niet kan voorstellen dat ik zo' n bevalling aankan. Mensen als ik het zeg klinkt het nog erger hahahah. Maar goed 300 euro is ook wel weer veel geld waar we weer andere dingen van kunnen doen. Nou ja ik heb nog even bedenk tijd.
Jeetje jullie hebben goed je best gedaan vandaag! Eline wat een goed nieuws zeg! en al zoveel haar en lange benen, dat wordt vast en zeker een fotomodel Sammie hoe gaat het met oma van je vriend? Twee keer kijken naar jullie eigenwijsje zal geen straf zijn denk ik pluisje kan me voorstellen dat het ff moeilijk was, ik hoop echt dat de medicijnen snel aanslaan en dat jij en alle andere die nog niet in het roze staan snel zwanger mogen zijn Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm de tweeling op medische indicatie anders had ik voor een thuisbevalling gekozen. Alicia ben benieuwd naar jullie groeiecho straks, zal allemaal wel goed zijn. Morgen mag ik extra controle bij de gyn omdat we volgende week naar zwitserland gaan, ze wilde me liever nog even zien voor volgende week. Vind ik geen straf mag ik weer ff spieken naar onze meisjes
@ bevallen Ik ga naar het geboortecentrum sophia in rotterdam ( zit bij het erasmus mc) heb dan toch alle rust zeg maar van thuis ( hoop ik ). Ik kan rustig bijkomen familie kan dan langs komen en dan na een paar dagen lekker naar huis in alle rust genieten van onze kleine meid. Mocht het nodig zijn om in het ZK te bevallen dan is het zo gebeurd alles in 1 gebouw. Hoe denken jullie over pijn bestrijding tijdens de bevalling? Als vrouw kunnen we natuurlijk een hoop hebben en zijn wij niet voor niets vrouw en baren wij de kinderen. ( hihi) Maar soms maak het je bevalling ee stuk aangenamer. ( denk ik) Ik zelf heb liever geen ruggenprik ( heb een hekel aan prikken) Er zijn wel andere alternatieven maar heb me daar nog niet zo in verdiept eigelijk. liefs
@love me, ik heb een verhaal in de vriendin gelezen een tijd terug van een vrouw die lachgas had en hierbij zweerde. Ze mocht zelf bepalen hoeveel, wanneer ze gebruik maakte hiervan. Ze was in een roesje. ( zoals ze omschreef) Ik weet alleen niet of dit in meerdere ziekenhuizen aangeboden word. ( was in leiderdorp) Volgens haar zeggen fietste ze makkelijk door de bevalling heen. Vandaag voel ik me niet zo lekker.. enorme maagpijn en last van lage buikpijn en hoofdpijn.. ( eisprong??) Heb me in elk geval een dagje ziekgemeld..
Hee meiden jane leuk zeg weer naar je meiden gluren Alicia krijg je een groeiecho? Ik voel me veiliger in het ziekenhuis, en heb zoiets van als er wat mis gaat hoef je er niet meer tijdens de bevalling heen, dat lijkt me ook erg. Zie ook wel tegen de bevaling op moet ik zeggen hoor, qua pijn enzo. Maar ja ben ook weer zo blij als het eruit is hahaha Wen vervelend dat je niet lekker bent, rustig aan vandaag Moet vandaag met 1 van mijn katten naar de dierenarts, hij hoest al jaren, heeft vaak kuurtjes gehad( ze denken chronische bronchitus) maar heeft nu soms druppeltje bloed .Hij is nog maar 8. Hoop dat ze wat kunnen doen xxx
Eline succes bij de dierenarts. Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Dat heb ik nu al. Ben zo'n ongelooflijk bang voor pijn niet normaal meer. Moet straks naar de verloskundige en ik wil zeker weten dat als ik in het ziekenhuis beval ik zowiezo pijnbestrijding krijg anders kan ik net zo goed thuis blijven, tenminste voor de pijnbestrijding ga ik naar het ziekenhuis Wendy beterschap! Jane veel plezier met het gluren naar je meiden
@Banne. Het liefst egaal rood. Rood past namelijk goed in onze woonkamer. Heb ook de wipstoel rood,maar als ik die niet kan vinden moeten we switchen naar een met veel rood erin. @Chivay. De rommel achter alten is inderdaad ook lekker. Wat mij alleen niks lijkt, is als je net bevallen bent en in de kleren moet om naar huis te gaan. Lijkkt me dat je dan niet zo lekker loopt. @Eline. Bij d everloskundige waar ik zit hebben ze eigen echo apparatuur. Ze doen daardoor wat meer echos dan gemiddeld. Met 30 weken doen ze altijd een groeiecho. Kijken ze hoe lang het kindje is en hoe zwaar. Ze willen dan weten hoe lang en voorla hoe zwaar het kindje ongeveer zal worden. Zo hebben ze een indicatie voor de geboorte. Ik denk zelf dat ze het zo niet precies kunnen uitmeten,misschien gaat het kindje nu ineesn flink groeien en blijkt hij toch veel zwaarder,maar goed. Ik vind het prima als zij zo een idee kunnen krijgen en wij kunnen ons kindje weer even zien @Lovelyme. Ik heb niet zo veel met pijnbestrijding,doe het liever zo. Wil niet duf erbij liggen als ons kindje word geboren en thuis is er ook niet zo veel mogelijk. Ik zie wel tegen de bevalling op;voor de pijn en voorla tegen inscheuren. Maar laat het maar op me af komen. Donderdag gaat mijn vriend mee naar de partneravond op yoga dus dan weet hij ook wat hij moet doen en samen zijn wij een goed team @Jane. leuk joh naar zwitserland. Wij zijn daar van de zomer geweest. Zijn ook met de trein vlak bij GStaad geweest. Is een mooie omgeving. Veel plezier vast.
@ Jane en Chantal, veel plezier bij de echo's vandaag @ Bevalling, daar hoef ik dan gelukkig nog even niet aan te denken dat is dan weer 1 voordeel hihi. Maar snap goed dat jullie er tegen opzien het is niet niks he. @ Wenrich, ben benieuwd of het je ei is zijn je ovutesten al licht positief?
Alicia wel goed dat ze dat doen die extra echo. Ik was gisteren ook wel blij met die echo, weet je toch dat alles goed groeit enzo. Wat een vies weer he, bah xx
@jane, ik ben ook erg benieuwt.. zie mijn testen ( al hoor ik van veel kanten dat ze vals positief kunnen zijn met PCO) ben even zo onzeker
@ Wenrich, ze worden steeds donkerder lijkt me dan sterk dat ze vals zijn toch? Ik ga er zo ook weer 1 doen ben benieuwd of hij lichter is dan gister
@jeanetjuh, ik vraag me af of ze wel echt donkerder zijn.. volgens mij niet... naar mijn idee werden ze steeds lichter..
Wendy ik vind de bovenste ook donkerder dan de onderste eigenlijk. Wel spannend meiden Toen ik ze gebruikte gaf ie de ene dag positief aan en de andere dag negatief, beetje vaag xxx
Die van de 8ste is duidelijk donkerder dan die van de 6e. Maar niet bij iedereen wordt de 2e streep net zo donker als de controlestreep heb ik begrepen. En mocht het idd onbetrouwbaar zijn ivm je PCO dan zou ik toch gaan tempen, als ik jou was. Misschien in combi met ovutesten om meer duidelijkheid te krijgen.
@eline en wen, Die van 6 is inderdaad donkerder.. was hij gelijk al.. de laatste duurde het even voordat de lijn echt verscheen.... heel apart of niet?! Ik kan niet meer tempen deze maand omdat ik dan al te laat ben geweest... mits mijn temp hoog blijft na deze week. ( ik ga het vanaf morgen maar eens bijhouden) Woensdag weer bloedprikken en dan weet ik meer... ga zo weer even een test doen
Ja ik wil het graag weten maar me manlief niet.. dus helaas.. ik sluit me er maar bij aan verrassing is ook leuk maar wil het liever weten misschien keert hij nog om hahah denk het niet maar ja hope soo.. Nog 6 weken te gaan dan kan ik nog 6 weken hem overtuigen hihi.. Dacht altijd jongen maar weet het nu echt niet meer!!haha @ bevallen hier kun je thuis bevallen mocht je om medische reden in het zh bevallen kost het niks word alles vergoed anders moet je 350 euro betalen of zoo iets als je van uit je zelf in het zh wilt.. xx
volgens mij is de 8e ook donkerder wenrich! Lovely: pijn bestrijding..:S geen idee.. Ik kijk er heeel erg tegen op al voor ik zwanger was haha... maar ja het hoort er wel bij .. lijkt me echt vreselijk een bevallen.. hoe denke jullie erover meiden? En aantal hebben al kleintje hoe is jullie eerste bevalling gegaan??
Hoi, Ik krijg mijn zh bevalling vergoed uit mijn aanvullende verzekering. Zou het toch ff nakijken als je aanvullend verzekerd bent..... Groetjes, Elleke