@ Alicia, wie weet is dit het begin wel zou wel leuk zijn als je morgen bevalt. Ik wens je alvast succes. @ Eline, ja ben er echt heel erg blij mee en je weet ook weer waar je het allemaal voor doet wat fijn dat het beter gaat misschien heeft ze al die tijd wel veel last van krampjes gehad?! Kan je nu zelf ook wat meer genieten van haar? Liefs
@Kwebbel: Zo dat is niet niks, 4 weken! Als het bij jou met 38 wkn gehaald moet worden kunnen we nog weleens tegelijk mama worden! Ik ben idd ook wel benieuwd hoe dat zit met de groei en ontwikkeling .spannend hoor! @Jeanetjuh: Het is heerlijk om je eigen kindje in je buik te zien spartelen! Fijn dat alles goed was. Ik kijk ook regelmatig nog een stukje van onze pretecho op dvd, ik kan er geen genoeg van krijgen. @Eline: Je moet gewoon naar je moedergevoel luisteren meid, als jij denkt dat kim het nodig heeft, dan is dat ook zo! Ze kunnen bij het CB soms ook moeilijk doen om niks! Wat geeft een klein beetje extra voeding nou! @Chivay: Mooi kaartje hoor! Volgens mij helemaal jullie stijl. Voel je je alweer wat beter? Wij hebben een proefdruk laten maken van het geboortekaartje. Ik ga hem nu zo ophalen, dus ik ben benieuwd!
Dat gebeurt inderdaad niet veel,al vraag ik me wel eens af of babys echt te vroeg of te laat worden geboren. Ik bedoel bij een termijnecho zetten ze een kruisje bij kop en staart en de lijndaartussen geeft aan hoe lang je zwanger bent. Zet je het kruisje 1 mm ernaast dan zit je zo een paar dagen verder,kan maar zo een week schelen. Wij weten door de ovu testen wanneer de eisprong was en daardoor konden wij op de dag af berekenen wanneer we uitgeteld zijn. Misschien zit het verschil van overtijd en te vroeg bevallen wel in die echo. Snap je me nog Maar goed,van ons mag de kleine wel komen. HEt blijft rommelen maar niet zo dat ik mijn vriend thuis laat komen en regelmaat ka n ik ook niet ontdekken,dus huppel maar een beetje door vandaag
Zo... besef me net dat ik weer een beetje begin te leven... Net met Marcel en Oona naar t winkelcentrum gewandeld en dat ging lekker! (vorige keer zwalkte ik nog wat achter de wagen aan) Oona ligt nu nog lekker te pitten in de wagen... zullen haar zo wel wakker moeten maken voor voedertijd Zit nu zelf ff heerlijk met de koptelefoon op mijn bolletje muziek te luisteren op volume 'slecht voor de oren'...Geen visite vandaag.. dus echt de tijd aan onszelf... Dit voelt wel ff erg goed zo'n dag! @ Kwebbel... Jee 3-4 weken wat veel zeg... ben benieuwd wat de gyn zegt! @ Wen.. onweer??? oh? hier een lekker zonnetje & briesje! @ Chantal fijn dat het weer wat beter gaat met je oren! @ Jeanetjuh... Fijn weer zo'n goede echo!! Blijft echt wonderlijk om zo in je buik te gluren @ Alicia... Ohhh morgen jullie datum.. wat spannend! @ Eline... Hier ook een gasfabriekje! Pfoei! Sinds een dag of 2 lijkt het wel of ze eierpunch drinkt ipv friso en bv!! Hoort bij het wennen van de darmpjes... we hebben even contact gehad met het CB omdat dit begon nadat we overstapte van gewone Friso op de hypoallergene.... Oona lijkt er alleen weinig last van te hebben.. ze heeft zelfs minder krampjes dus laat maar lekker waaien... liever stinken dan krampjes! @ Sammie Jeps idd.. helemaal onze stijl! Ben er nog steeds erg blij mee.... Hopelijk is jullie kaartje ook helemaal goed! 4 uur.. voedertijd.. Ik ga er eentje wakker maken...
Alicia: Ik heb ook ovutesten gebruikt en heb mijn eisprong gevoeld toen, dus ik ben ook behoorlijk zeker van de uitgerekende datum. Blijft toch apart dat een kind zover voor kan lopen. Hoewel de lengte wel meeviel, zat maar een week verschil in. De vk zei dat onze uk subtiel gezegd een ontzettend groot hoofd heeft! Hoofdje loopt 4 weken voor, buik 3 weken en lengte dus 1 week.
@Alicia Spannend hoor, misschien wel het begin. Zou wel erg leuk zijn als je precies op je uitgerekende dag bevalt. S6 voor als het door gaat zetten! @Eline Wat fijn om te horen dat Kim minder huilt. @Chivay Lekker zo'n dagje voor jullie zelf. Ow en inmiddels schijnt hier ook het zonnetje gelukkig. @Sammie Volgens mij was ik jou vergeten eerder : Mooi kamertje en mooi buikje! @ego Rust en misschien wel de pillen lijken te werken, heb nog geen krampen weer gehad in mijn been en ook geen harde buik. Ik blijf dus nog maar even volhouden met niets doen. Nog maar 3 nachtjes slapen en dan de 20-weken echo, pas om 20:00 uur 's avonds dus maandag wordt een lange dag. Ik ben erg benieuwd of alles goed is met de kleine en of hij nog steeds hij is. Kan iemand me vertellen hoe lang de 20-weken echo ongeveer duurt?
Dan is het wel erg fijn dat ze je met 38 weken gaan inleiden. Lijkt me niet echt prettig een kindje met een groter hoofd baren. Bij ons was het juist; hoofdje een week achter, bovenlijf een week achter en lengte ruim 2 weken verder. Nu heb ik dat figuur ook,dus het word wat dat betreft echt een kindje van mij Hoop dat hij/zij verder op papa lijkt
@Wen75. Bij ons duurde de echo 45 minuten. Ze kijken het kindje dan echt van top tot teen na. Of de grote en kleine hersenen erin zitten,maag,nieren,botje in neus,enz, dus je ligt wel even. Wel een hele leuke echo als je gehoord hebt dat alles goed is. @Chivay. Leuke tekst op jullie kaartje,nog nooit gehoord,origineel. Lekker zo'n dagje met z'n drieen. Lijkt me heerlijk. HEbben jullie veel kraamvivite gehad? Lijkt me eerlijk gezegd niet leuk als er ieder dag iemand is, heb je niet echt tijd met z'n drieen als nieuw gezinnetje. Morgen is de dag ja
Bij mij duurde de 20-wekenecho maar een kwartier, hij had alles snel gezien, dus het verschilt heel erg hoe lang ie duurt. Die van ons lag er perfect voor dus hij had het snel gezien.
hey meiden, heb vandaag de gyn gebeld, wat denk je? Die is 3 weken met vakantie, dus heb dan pas een belafspraak. Oke dat kan er ook nog wel bij.En me gyn stopt ermee, dus krijg van haar een andere aan gewezen. Moet maar meer afleiding gaan zoeken. Aangezien bijna iedereen hier al zwanger is of een baby heb. Neem ik effe meer afstand ( als me dat lukt). Zoals het er nu voorstaat wordt het niet veel meer dit jaar. Dus ja moet heeeeel veel geduld hebben, en zien wel waar het schip strandt zeggen ze dan. Allemaal een fijn weekend! Het is hier kermis, dus ik drink weer gezell een biertje mee!! liefs van pluisje
Alicia vriendlief kan niet zo lang in het zkh zitten, en vindt het dus niet zo erg om nu nog even te werken. Hij vindt de verzorgingstijden leuk om te doen maar om de hele dag er te hangen daar kan hij niet tegen. Hij kijkt er erg naar uit als de meiden thuis komen en dat we dan lekker saampjes zijn. We hebben nu afgesproken dat ik doordeweeks overdag de verzorging doe en hij gaat dan in de avond de verzorging om 21.00 uur doen. Hij neemt dan zijn moeder mee die hem gaat helpen met het andere kindje, overdag komt mijn moeder een keer helpen met de verzorging. Dit vinden de oma's super en heb ik in de avond wat tijd voor mezelf en om nog wat te wassen en strijken etc. Dan zit onze hond ook niet alleen, overdag gaat ze namelijk naar mijn schoonouders toe. Een heel geregel allemaal maar we hebben het er voor over, moet ook zeggen dat ik er nu nog niet echt van kan genieten....maar ook die tijd gaat komen als ze thuis zijn. Pluisje een hele dikke knuffel van mij, snap dat het erg frusterend is allemaal Hier nog twee foto's
Chivay fijn zeg minder kramp Wen spannend nog 3 daagjes. Bij mij duurde het een half uurtje Pluisje wat balen dat de gynacoloog op vakantie is, en ook dat ie ermee stopt. Snap dat je het moeilijk vindt hier te komen. Veel plezier bij de kermis Jane wat een plaatjes meid, ze zien er wel goed uit he, voor zover ik het kan zien Snap dat je niet echt kan genieten, lijkt me ook zwaar en moeilijk, je meiden in het zh. Fijn dat je vriend nu savonds gaat, heb je even wat tijd voor jezelf Alicia zo spannend he, ben heel benieuwd wanneer je kleine komt Kim sliep vanmiddag van half 2 tot half 5, wat heerlijk. Toen zat ze een half uur op schoot, en lachen naar me, helemaal ontspannen. Ik heb nu meer momenten dat ik geniet. Nu slaapt ze trouwens ook, het slapen gaat echt beter. Bedankt voor jullie medeleven altijd, echt super xxx
@ Jane, wat een mooie meisjes. Volgens mij zijn ze al wel gegroeid toch het worden nu echt mensjes he. @ Eline, ik vind het echt fijn voor je dat het zo goed met jou en Kim gaat en je kan genieten.
Pluisje wat balen Ik leef met je mee! Sammie idd een leuk kamertje. Eline fijn dat Kim wat minder huilt Dan geniet je er toch wat meer van. Chivay heerlijk zo'n dagje met zijn 3-en. Lijkt me ook niets iedere dag kraamzorg. Wel lief dat mensen zo met je meeleven enz, maar goed je bent wel bijna de hele dag onder de mensen. Zit niet zo in mij. Alicia spannend Morgen de grote dag. Hopelijk meld hij of zij zich snel
binnenkant Met dank aan Trijnie van Tweelingkaartjesonline, ze doet ook kaartjes voor 1 kindje, super goede service tweelinggeboortekaartjes,tweelingkaarten,geboortekaarten voor tweelingen online ontwerp
Chivay, leuk kaartje joh! Kwebbel, dat is inderdaad veel, 3-4 weken. Dus je kindje zit zo'n beetje op 35 weken nu.. jeetje! Ben benieuwd hoe dat verder gaat! Jeanetjuh, fijn dat je echo zo goed was. Eline, hopelijk zet de trend door en wordt Kim hoe langer hoe meer tevreden! Jane, wat een poepie is Naomi als je d'r zo vast hebt! (Hihi, naast d'r zus trouwens ook hoor! ) En ook zo'n mooi geboortekaartje. Ik geloof goed dat het echte genieten pas begint als je meiden thuis zijn, en groot gelijk dat je vriend dan vrij gaat nemen. Ik heb vandaag een erg actief kindje, veel geschop en gedraai heel de dag door... ik geniet er wel van. Je kunt het nu ook steeds beter zien aan m'n buik.
Had mijn bevallingsverhaal in het kort op de site gezet en heb nu even geen zin om hem aan te passen dus vandaar dat ik mijn blog van daar even kopieer voor degene die het willen lezen Even snel een kort bericht want heb niet zoveel tijd om het hele bevallingsverhaal op te schrijven dus even in korte vorm. Afgelopen maandag werd ik opgenomen omdat 1 meisje niet goed gegroeid was, dus verplicht rusten 10 dagen in het ziekenhuis. Vond het niet leuk maar je doet het voor de meiden, zodat ze lekker goed groeien. Die avond om 24.00 uur had ik al harde buiken om de 5 minuten, misschien was dit het begin. Ik aan de CTG en idd ja baarmoederactiviteit, kreeg dus 2 paracetamol en een slaaptablet om te slapen. Heb ik ook gedaan van 3 tot half 7 in de ochtend. In de ochtend dacht ik, ja het is voorbij maar vanaf 09.30 uur begon het weer....ik even gedoucht maar het werd alleen maar erger. Hup weer aan de CTG en het werd echt erger en erger....deed echt pijn en wist niet hoe ik hier mee om moest gaan. Zijn dit nou harde buiken of weeen, uiteindelijk om 12.00 uur zei een verpleegkundige ik laat toch even een arts komen om te kijken of ik geen stiekeme ontsluiter was. Uiteindelijk kwam de arts pas om 12.15 uur en ja hoor 5/6 cm ontsluiting!!! Ik dacht wat!!! Ze houden het dan ook niet meer tegen en kon ik gelijk over naar een kraamsuite om te gaan bevallen, vriendlief gebeld en die was er ook met 20 minuten...... Uiteindelijk zijn de meisjes om 20.08 en 20.13 uur geboren, de tijd daartussen in vond ik echt verschrikkelijk!!! Wachten tot de 10 cm ontsluiting....niet leuk. Uiteindelijk hebben ze om 18.45 uur mijn vliezen gebroken en daarna kwamen gelukkig de persweeen. Daar kun je tenminste wat mee. Na veel persen ben ik uiteindelijk toch ingeknipt en toen kwam Elize om 20.08 uur, maar tijdens de geboorte van Elize kwam de navelstreng van Naomi mee en dat was niet goed want de hartslag van Naomi zakte snel dus ze moest snel eruit. Met veel geduw op mijn buik en een helpende hand naar binnen van een gyneacoloog was Naomi er om 20.13 uur. Dat was minder leuk maar liever dit dan een doodgeboren meisje, uiteindelijk 20 hechtingen maar dat heb ik er graag voor over. Heb verder geen pijnbestrijding gehad omdat dit beter was voor de meisjes, omdat ze daar ook wat van meekrijgen. Dat was een beetje het bevallingsverhaal in het kort, nou ja kort heb het toch nog redelijk uitgebreid gedaan.. De volgende dag na de bevalling werd ik opeens vanaf 15.30 uur erg misselijk en had veel last onder mijn borsten ergens bij de maag. Was er echt ziek van, uiteindelijk na veel controles (urine,bloed) en een torenhoge bloeddruk bleek ik zwangerschapsvergiftiging te hebben. De arts zei dat ik van geluk mocht spreken dat de meisjes er waren en dat dit niet tijdens de zwangerschap is gebeurt. Uiteindelijk ben ik vandaag pas ontslagen omdat mijn bloedwaardes de rest van de week niet goed waren. Maar het belangrijkste is dat de meiden het super doen en al van de couveuseafdeling af zijn, hebben ook geen infuus meer. Dus nu moeten ze lekker groeien en hopelijk mogen ze snel naar huis. Elize woog 1890 bij geboorte en was 45 cm en Naomi woog 1780 bij geboorte en was 44 cm, ze zijn nu wel wat afgevallen, wegen nu 1650 gram ongeveer maar ze doen het super op mama's melk. Ik ben lekker aan het kolven voor ze want aan de borst is wel vermoeiend voor ze. Ze hebben wel een paar keer aan de borst gezogen dus ze weten hoe het moet maar we doen nu af en toe de borstvoeding in een speciaal flesje waar ze echt moeten zuigen voor de voeding zoals de borst en af en toe door de sonde die ze in hun neusje hebben om ze wat minder te belasten. Ze moeten wel groeien natuurlijk. Jeetje heb er toch nog wel een lang verhaal van gemaakt zeg....nu gaan we lekker naar onze meisjes toe om ze te voeden en te verzorgen. Jullie horen snel weer van me maar minder dan voorheen omdat we erg druk zijn uiteraard