Jonge 20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anais, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    #1 Anais, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt: 11 jun 2009
    Hoi
    Ik open hier een clubje voor meisjes die begin 20 zijn en zwanger willen worden.Waarom? Omdat we dan samen ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen steunen.

Ik zal mijn verhaal maar doen :D

We proberen nu al 1.5 jaar voor een kindje zonder resultaat natuurlijk....Ik vond het tijd om naar een gyn. te gaan en kreeg de "diagnose" van luie eierstokken.Ik dacht natuurlijk dat het nooit zou lukken je kan natuurlijk geen eitje bevruchten als er geen eitje komt...Mijn cyclussen waren ook zoooo onregelmatig!Dan ook nog eens een achterover gekantelde baarmoeder erbij en kleine cystes in de baarmoeder,die gelukkig goedaardig zijn en je niets van merkt want het zijn supperkleine cysten.

Ik heb eigenlijk altijd al aangevoeld dat er zoiets met me scheelde,raar gevoel hoor.Ik heb het altijd gezegd en durfde toch niet naar de gyn.te gaan daardoor.Ik wou het niet onder ogen zien.

De gyn deed het wel wat erger lijken dan het nu bleek te zijn.
    Ik zou volgens haar nooit een eitje hebben gehad,wat raar is want ik was maar 1 keer bij haar geweest dus heeft ze dit toch niet kunnen opvolgen?Maar toen was het wel degelijk zo,ik kreeg geen ei,geen vruchtbaar slijm zelfs geen krampjes op eisprong dag ofzo.
    ze wou me nu nog enkele maanden laten proberen en dan naar clomid laten gaan.

MAAR de laatste drie cylussen,inclusief deze,ben ik regelmaig en heb ik duidelijk eisymptomen :D
    1 ste cyclus 35 dagen na 14 dagen eisprong met vruchbaar slijm en de overduidelijke steken in de rechterlies./cyclus 2, 37 dagen na 14 dagen ei met steken(rechterlies)en vruchtbaar slijm/cyclus nu,36 dagen(gokje kan verschillen met een dag ofzo) en na 14 dagen ei gehad en super rekbaar vruchtbaar slijm en steken in de linkerlies.

We hebben diezelfde dag geklust (vorige zaterdag was het eidag) en de dag erna dus hopen maar :D op dit moment ervaar ik een pijnlijke rug en wat krampen en steken,daarstraks 1 super venijnige steek gehad links in de lies,ik was zo verrast dat ik riep (niet hard ofzo) en superwarm.
    Maar ga me niet druk maken nu want hoeveel keer heb ik diezelfde 'symptomen' wel niet gehad en soms zelfs erger,bijna schijnzwanger zou je denken. het is ook nog maar sinds zaterdag geleden mijn ei dusja...innesteling zal volgende week zijn moest het gebeuren.

maar door de goede cyclussen heb ik er terug vertrouwen in.
    Ik moet wel toegeven dat idd ik niet 100%kan weten of er een ei is gesprongen maar er zijn veel tekens ik ga volgende week naar de gyn of de week erna (moest ik overtijd kunne zijn is dit beter om dan te gaan) en dan kunnen we zien of ik een ei gehad heb.

offin mijn super lang intro verhaal is nu verteld en ik hoop dat jullie de jouwe vertellen.

groetjes!
    mvg ;)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik was ook een jonge twintiger die zwanger wilde worden...Ik wilde al een hele poos alleen mijn man vond het steeds nog te eng. Eindelijk zijn we vorige jaar begonnen (ik was 23) maar helaas... Inmiddels zitten we alweer in ronde 15... ALS ik zwanger zal worden ooit, dan zal ik op zn jongst 25 zijn als ik beval... Niet eens meer zo heel erg jonge twintiger :(

Wij zitten al sinds december 2008 in de MMM. Bij mijn man is alles superrrr in orde, alleen mijn lijf werkt niet goed mee. Ik maak te weinig progesteron aan en dat is niet bevorderlijk voor een zwangerschap.

Ik heb 3 rondes met progesteroncapsules er op zitten en zit nu in mijn 2e ronde met Clomid + Pregnylinjectie.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis. Bij de uitgangsecho en bloedprikken op cyclusdag 2 van deze ronde bleek dat ik een cyste op mn eierstok heb. Ik ben erg benieuwd of dat ding al gekrompen is... Ook krijg ik hopelijk te horen of mn baarmoederslijm nu wel of niet doorgankelijk is nu ik Clomid gebruik. Vorige maand was mijn slijm heel slecht en niet doorgankelijk. Als dat hij weer het geval zal zijn krijgen wij 1 keer IUI en ga ik daarna hormonen spuiten ipv van de Clomid... spannend dus!!

3. charlene08

9 jul 2009
    33
    0
    0
    pedagogischmedewerker
    Houwerzijl
    hey dames,

Wat een verhalen van jullie, jeetje! Ik leef met jullie mee.
    Hier mijn verhaal.

Ik was net 20 toen ik zwanger was van mijn dochter, in 1 keer raak wij waren erg blij. Nu zijn we bezig met een 2e kindje ( bijna 22 jaar). Wij hopen dat het net zo snel gaat als bij de eerste, maar dat weet je maar nooit.

Ik wil jullie, heel veel succes wensen, en ik hoop voor jullie dat jullie ook snel moeder wordt.

4. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi hoi...

Wat een verhalen! Wij beginnen voor onze eerste. Net sinds Feb. gestopt met de pil. Erg spannend allemaal! We gaan zien hoe alles loopt. Iedereen veel succes met zwanger worden.
    En hoe dan ook, ik geloof erin dat we ooit allemaal mama zullen worden... Kop op meiden..

Liefs, Sensa

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden wat een verhalen en jammer genoeg erg herkenbaar.

mijn verhaal:

ik wilde altijd een jonge moeder worden. en stopte daarom november 2006 met de pil om te ontpillen. 30 april 2007 vonden we het tijd om te beginnen met het maken van een wondertje. maar ik was sinds het stoppen van de pil nog niet ongesteld geweest. ik was toen 20.
    9 maanden na het stoppen van de pil werd ik eindelijk voor het eerst ongesteld. wat een opluchting mijn lichaam werkte nog...

sindsdien heb ik cyclussen tussen de 5 weken en 3 maanden.
    ovu testen is bijna geen optie kost een vermogen en je test je een ongeluk. tempen doe ik wel. ik krijg ook alle symthomen van een eisprong. en voel me ei ook springen.

november 2008 is mijn man zijn zaad getest en die is helemaal goed. dus zijn we nog even door gaan klussen. jammer genoeg zonder resultaat. vorige week heb ik eindelijk de stap gezet naar het ziekenhuis. ik durfde het niet omdat ik zo jong ben (22) dacht ik dat ze me niet serieus zouden nemen.

25 augustus hebben we de eerste afspraak. en we hopen dat we zoiezo 2009 mogen afsluiten met een zwangerschap. liever nog eerder maar veel vertrouwen hebben we er ondertussen niet meer in.

xxx sky

6. lieve meiden,

Wil jullie even een hart onder de riem steken.
    Hier ruim een jaar bezig geweest met zwanger worden (ik weet dat veel van jullie lange bezig zijn)
    Toen we besloten te stoppen met de pil was het de eeste ronde raak. Helaas MA bij elf weken waarna curretage volgde. Daarna niet meer ongie geworden en bij controle door de gyn. bleek ik PCO te hebben. Vele onderzoeken bij mij en hubbie. Begonnen met Provera om ongie op te wekken en daarna met Clomid en Fm om de dag.
    Na twee rondes was het al raak en ben nu mama van een mooie dochter.

Ik leef met iedereen mee en wet dat het vreselijk is als je zo graag een wondertje wil.

Ik duim dat het voor ieder van jullie snel raak is!!

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Tjonge wat een heftig verleden hebben jullie wat betreft zwanger worden. Ik ben 22 en mijn man 25. Wij proberen ook sinds februari zwanger te worden. We zijn er nog niet heel bewust mee bezig, omdat we het zo relaxt mogelijk willen houden. Ik werk zelf in het basisonderwijs. Het is echt een droom om een eigen kindje te kunnen krijgen.
    :)
    Sterkte iedereen die via de medische weg probeert!

8. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ha meiden, allemaal sterkte en fijn als we zo met elkaar dingen op kunnen schrijven en meeleven!
    Ik ben Marlayne, 24, en sinds ongeveer een halfjaar proberen we zwanger te worden. Wij proberen er ook niet heel bewust mee bezig te zijn, maar wat is dat makkelijk gezegd :)

@ Ryanne, mag ik misschien vragen wat PCO is? Gefeliciteerd met jullie dochter!
    @ Sky: Lukt het met tempen? Bij mij niet, ik vergeet het en werk onregelmatig, drama... Nu probeer ik ovu-testen! Enne..Noorwegen??
    @ Anais: Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Groetjes Marlayne

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Hier 21 jaar (bijna 22),
    En sinds mijn 18e bezig voor een klein wonder. Sinds jan 09 in de MMM door een MA feb 09 PCOS geconstateerd maart 09 eerste ronde Clomid (zwanger-VMK) april 09 2e ronde Clomid (slaat niet aan) Mei 09 LEO behandeling (weghalen ouwe eiblaasjes) 23 juni 09 eerste ongi na LEO 25 juni 09 echo alles weg! 3 juli FM geen ei 7 juli FM geen ei 22 juni Gesprek Hoe nu verder? echo gemaakt zeer prille zwangerschap aanwezig wachten tot de 31e ongeveer dan weten we of het zich goed heeft genesteld! Dus toch een eisprong in die tussen tijd gehad :)

10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Gisteren getest...en...we zijn ZWANGER!!!!

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Gefeliciteerd!!

Ik ben zelf 22, was 20 toen ik zwanger werd (2de ronde) en 21 toen ik ben bevallen van een prachtige zoon (alweer 1 jaar!).
    Nu willen we volgend jaar (duurt lang haha) voor een tweede gaan, maar van mij mag het wel eerder...Alleen moeten we dan eerst verbouwen!

Succes voor de dames die bezig zijn!

12. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Welkom!
    KLeintje, wat leuk dat jullie voor een tweede willen gaan volgend jaar. Veel succes met verbouwen.
    Prinsesje, hopelijk over 5 dagen een positieve test!

13. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Gefeliciteerd, Liedje, hoe voel je je?

14. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ik ben begonnen met ovu-testen. Gisteren voor het eerst en had gelijk 2 streepjes, de ene nog iets lichter dus nog niet helemaal positief..toch...?!

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hoi meiden,
    Dit topic is zo te zien pas net open, dus als het mag kom ik ook hier gezellig kletsen! ;) Ik zelf ben 24 en al een paar jaar een kinder wens... sinds februari hebben we besloten om het te gaan proberen en sinds maart wonen we eindelijk samen (na 4 jaar op een zolderkamertje bij m'n ouders te hebben samen gewoond) mijn vriend is 30...
    Ik heb gelukkig nog niet van die vreselijke verhalen die een aantal van jullie hier mee maken.
    Ik zit inmiddels in ronde 5 en weet eigenlijk zeker dat ik dinsdag naar ronde 6 ga.
    In ronde 3 ben ik heel eventjes zwanger geweest, als ik dat zo mag noemen... want 3 dagen na m'n positieve test kreeg ik al een vroege miskraam. Was even niet leuk, maar als ik daar nu op terug kijk, voelt het meer als een droom die uit eindelijk niet waar bleek te zijn.
    Ik schrijf al een tijdje mee in het topic "eerste ronde in februari/maart" maar van de 8 meiden, zijn daar inmiddels al 6 zwanger... dus hebben we het daar meer over de zwangerschapsklachtjes als over de nod-klachtjes. Dus hoop daar nu gezellig met jullie mee te kunnen kletsen! Hoop dat iedereen snel zwanger is hier! En hoop dat ik de verhalen hier een beetje kan bijhouden met al die nieuwe namen die ik weer moet onthouden! ;)

@ liedjepiedje
    de eerste zwangere is er iig al!!! Gefeliciteerd!!! Wij hebben een beetje dezelfde instelling als jullie... rustig aan, niks gehaast enzo... maar tis dan toch wel erg gaaf als het eenmaal zo ver is, lijkt me!! Geniet er van... hoop dat je niet ze veel klachtjes krijgt! ;)

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hallo allemaal,

Hier nog een jonge twintiger die zwanger probeert te worden! Ikzelf ben 22, mijn man is 24, en begin april zijn we gestopt met de pil. Inmiddels lopen we tegen het einde van de 4e ronde, dus het wordt weer spannend. Hoe naief ook, stiekem dacht ik in het begin dat ik vast heel snel zwanger zou zijn, in de zin van jong en gezond dus waarom niet. Maar nu ik steeds vaker lees over problemen met zwanger worden begin ik door te krijgen dat het echt een wonder is als het lukt. Je hebt je lichaam simpelweg niet onder controle, kan alleen maar hopen. Dus dat doen we dan maar flink ;)

Mijn cyclus wisselt iets, vandaar dat ik geen banner heb. Maar aankomende vrijdag zit ik op 28 dagen. We zijn net terug van vakantie in Spanje en hebben daar flink geklust, dus ik hoop op een leuk souvenir...:p

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ prinsesje
    Ik ben vanacht al ongi geworden :(... ik had zaterdag ook al een sensitest gedaan dus ik wist eigenlijk al dat ik niet zwanger was helaas. De vorige keer toen ik heel eventjes mocht genieten van 3 dagen weten dat ik zwanger was ;) had ik ook heel erge last van m'n borsten aan de zijkanten... dit keer alleen aan de binnenkant... dus ook daar kon ik al aan zien dat het niet raak was :( Voor mij ronde 6 dus (nog even m'n banner aanpassen)

Hoe is jou gevoel er over? Ga jij morgen testen? Spannend, hoop voor je dat het raak is!

18. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Wat jammer...
    2 dagen overtijd prinsesje?? Spannend hoor :)

19. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    ...Jammer dat het zo stil is hier!! Hoe gaat het met iedereen?

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik denk dat iedereen druk is met vakantie vieren...:)

Deel Deze Pagina