Hey meiden!! Bijna kerst alweer, gezell hele familie bij elkaar !! En vragen weer wat gaat het volgende jaar brengen, hummmmmmmm??? Hoop veel!! Ja 55 dagen overtijd. Blijf positief maar het valt moeilijker dan ik dacht. Overdag gaat het wel maar savonds komen toch af en toe de tranen. En echt me vriend er over praten kan ik niet. Ben wel eens bang dat ik manisch depri weer word, ben het al 2 jaar geweest en ben er nu gelukkig van af! maar ja dit hele gedoe helpt me niet echt positief denken. Nou ja we blijven lekker fulltime werken en verstand op nul, en afwachten maar. Bedankt voor alle lieve recaties nana
Hallo allemaal Hoegaat het met iedereen? @Nana. Hoe voel je je? Kun je het een beetje van je af zetten of ben je er nog verdrietig onder. Ik hoop dat je snel duidleijkheid hebt. Heb je je huisarts nog gesproken? @Chivay. Je had toch al meerdere keren een veegje bloed gehad. KAn het niet zijn dat dat je ongesteldheid is,maar dat die nog niet goed doorzet. Ik kan me voorstellen dat je lichaam een beetje op gang moeten komen nu die het weer zelf moet doen en het niet meer via de pil gaat? @Wendyenrichard. Heo gaat het met je? Al iets van een ongi te zien. Ik moet zeggen dat ik jouw verhaal toch het vreemds vind. Dit omdat jij zeker weet dat je een eisprong hebt gehad. Zou je misschien je ongi al gehad kunnen hebben,maar dat het zo minimaal was dat je het niet als ongi hebt ervaren en dat je nu in de volgende ronde zit? Ik zit weer eens wat te bedenken Wij zitten te wachten hoe de tweede ronde bij ons verloopt. Volgende week mijn NOD. Ben benieuwd,al ben ik nu niet zo onrustig als vorige keer. Voel me verder ook niet anders of zo. Heb nog wel gevoelige borsten,maar het misselijk zijn is weer over gelukkig. Ik hoop dat er snel een paar positieve testen komen Groetjes Alicia
Pfff... 55 dagen overtijd.. dat is niet niks zeg! Bij mij was het alleen echt helder rood, en genoeg om er voor te zorgen dat ik op dat moment echt niet twijfelde.. Maarja ik wacht maar rustig af weer.. @ Alice... Ja... klopt... eerder was het echt een inieminie veegje.. (zag het alleen omdat ik er extra op aan het letten ben zeg maar) Voor mijn gevoel de opstart... en gisteren dus het idee dat het doorzette..
Dat heb ik precies hetzelfde! Toch een tikkie jaloers... Ze was ook snel zwanger... nog iets jaloerser... Maar vind het hartstikke leuk hoor! Hopelijk volg ik snel, dan kunnen we samen zwanger zijn! Hopelijk is jouw cyclus deze keer een stuk korter, 28 dagen zou wel mooi zijn!! Misschien is de mijne nu de 2e ronde wel langer, volgens mij kan je de eerste maanden nog alle kanten op. We wachten RUSTIG af! hahaha
Tja, ik ben zelf verzekerd bij Avero Achmea. Die heeft vanaf de 'royaal' aanvulling een goede dekking voor kraamzorg en verloskundige zorg en eigen bijdragen e.d. Maar volgens mij is die vrij duur. Ik zit in een collectief dus dan valt het nog mee. Menzis zit je volgens mij vanaf aanvulling 3 wel goed. Maar ik ken de dekking van Menzis niet zo heel erg goed. Ik zal morgen op mijn werk eens een vegelijking maken, dus wordt vervolgd... Groetjes Bianca
Hoi Girllie Je zit tegenwoordig vaak met eigen bijdragen op allerlei dingen. Dus dan krijg je kraamzorg maar dan betaal je zelf wel iets van 3 euro per uur. Als je uitgebreider bent verzekerd dan krijg je vaak die eigen bijdrage ook vergoed, en betaal je zelf dus helemaal niks. Of als je meer kraamzorg nodig hebt dan de wettelijk voorgeschreven tijd kan dat in een aanvullende dekking meeverzekerd zijn. Evenals een kraampakket, dat zijn geloof ik alle benodigdheden voor de bevalling... Maar ik zal morgen eens kijken wat nou een goede, maar vooral ook voordelige keuze is! Groetjes Bianca
Hey magic, Als je wil overstappen naar een andere verzekeraar dan moet je voor 1 januari je huidige verzekering opzeggen en dan heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe aan te vragen. De dekking van je huidige verzekering wijzigen kan inderdaad nu. En ik zou eigenlijk niet wachten tot je al zwanger bent. In verzekeringstermen zeggen ze "een brandend huis kan je niet verzekeren". Dus als er voor de dekking die jij zou willen een aantal medische vragen worden gesteld voor de acceptatie dan heb je kans dat ze je afwijzen op dat moment. En dat wil je natuurlijk niet... Hopelijk heb je hier wat aan?! Groetjes Bianca
Hoi Allemaal, heb nu net nog even de verzekeringen bekeken en blijf waar ik nu zit daar is alles vergoed wat ik nodig heb en zelfs de kraamzorg die ik wil hebben als het zover is word vergoed en bij de andere waar ik gekeken heb niet dus blijf zitten waar ik zit. en ongi is goed doorgebroken hier dus op naar ronde 2 heb nu al de bibbers voor vrijdag moet ik naar de kaakchirurg. maar daar gaat het hier verder niet over snik snik en werk vinden valt ook tegen dubbel pech dus suc6 allemaal en een ieder die het nodig heeft het komt allemaal goed groetjes san84
Mijn ongie is ook heftiger zeg, ik moet wel zeggen dat de krampen nu minder zijn. Normaal was ik 5 dagen ongie dus ben benieuwd hoe lang het nu duurt .....
Hoi meiden, Banne , wendy en chivay, zijn jullie al ongi geworden?? Wat kan wachten lang duren he, de dagen kruipen dan voorbij!! Ik hoop dat ronde twee er snel aankomt!!! Hier nog geen ei gevonden op ga dag 16 in... Nu loop ik hier weer over te stressen....Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens...PFFFFF!!
@alicia, hahaha je denkt goed mee met me hahaha, ja geeen idee joh! Ik moet het afwachten en denk toch dat geen bloed moed geeft haha! Ik heb trouwens bijna geen kwalen meer( ook vaag zelfs die stemmingswisselingen niet) gelukig dus ik zie het wel, het klussen gaat gewoon door! Ik zou vandaag eigenlijk weer ongi meoten worden ( 2de maand voor de 3de ronde) dus ik ben benieuwt of het uberhoud nog komt hahaha. @suze nee nog niet ongi zit op dag 55 ofzo...
hee hee Volgens mij kan het alleen begin van het jaar bij mij tenmiste wel weet niet of dat bij alle zv het zelfde is! Maar ja ik wilde ook liever doen als ik zwanger ben anders betaal je misschien voor niks! x
@ banne Ja het is natuurlijk beter al sje alles vergoed hebt maar ja dan moet ik 2 stappen omhoog kost me over het bedrag van 107 euro nog eens 24.95 over heen vind het nog al wat! Misschien test ik volgende week positief dan doe ik het welhaha Heb nog even tijd om te denken ingewikkeld allemaal hoor haha.. X
@ chivay Balen zeg!! Hopelijk is het dat ja! Hopen straks een positieve test in handen te hebben hoop het voo rje!! X
Hoi meiden, Net weer een ovutest gedaan. Nog steeds niet positief, maar denk wel dat hij steeds iets donkerder wordt.. Ik hoop maar dat ik snel iets meer weet!!
Hoi Meiden, Ik heb een aantal keer contact gehad met iemand van de cz over mijn zorgverzekering. Heb nu een jongerenverzekering en zit niks bij. Zei adviseerde om de aanvullende gezinnen te nemen dan krijg je gewoon alles vergoed ook een deel van je zwangerschapsgym/yoga en lactatiedeskundige. Ook kun je er bij de cz voor kiezen om aanvullend basis+tandarts te nemen dan ben je wat goedkoper uit maar dan moet je een eige bijdrage betalen voor de kraamzorg. Dus zelf kies ik voor aanvullend gezinnen. Ook omdat ik zoiezo met bevallen in het z'huis want hier doen ze geen thuis bevallingen meer. Ook mijn ongi was heel erg heftig had ik nooit met de pil maar was allang blij dat het goed opgang was @ Suze, hopelijk heb je snel een positieve ovu test. Weet je waar je aan toe bent he. @ San84, Ieeeeehhh kaakchirurg dat is niet leuk idd wat gaan ze doen?? En wat voor werk zoek je? Op het moment valt het idd niet mee ben echt blij dat ik een vaste baan heb. Nou succes he. Liefs
Ja wij hebben zo iets van: We zijn nog niet zwanger dus zouden we nu meer gaan betalen en je weet nooit hoe lang het duurd! Ik blijf bij CZ neem aan dat je ALS je zwanger bent gewoon naar een gezinnen vezekering kunt overstappen!??
Je weet ook nooit hoe de bevalling verloopt, krijg je een indicatie hoef je geen eigen bijdrage te betalen en de kraamzorg wordt rond de 160 euro.... Als je uittelt hoeveel je extra betaalt per maand ben je alleen voordeliger uit als je de bevalling zelf moet betalen anders dus niet.. Je kunt alleen in het begin van het jaar overstappen volgens mij, zou mooi zijn als je kon overstappen pas als je zwanger bent maar dat komt dan natuurlijk niet goed uit voor de verzekering dus dat doen ze niet denk ik
Even een andere vraag he!! Ik wil eens gaan tempen! Gewoon kijken dat ik aan mijn lichaam kan zien dat ik een ei sprong heb! Ik heb ook ovi testen liggen. Is iemand hier al mee begonnen en zo ja, maak je dan die temp.kaartjes zelf, en gaat je temp nou omhoog of omlaag tijdens je ei!! Sorry voor al die vragen hoor, ben er nog niet zo in thuis! Liefs
je temp vanaf de eerst dag van je ongi en even voor je ei volgens mij krijg je een dip, erna stijgt de temp en bij een eventuele innesteling stijgt je temp weer, en als je zwanger bent blijft je temp hoog en als je ongi wordt gat je temp weer omlaag...pfff snap je het? Hahaha....