meiden die lang bezig zijn met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noena, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hoe doen jullie dat met elke maand klussen?

bij ons is het gewoon niet meer leuk, en het voelt echt als een verplichting, het is gewoon routine geworden..

hoe houden jullie het spannend en leuk? en kan dat eigenlijk wel, als je weet dat je wel moet klussen.. :oops:

2. Selina26

Selina26 Bekend lid

27 nov 2007
    935
    126
    43
    Vrouw
    Je moet gewoon proberen om je er zo min mogelijk mee bezig te houden (makkelijker gezegd dan gedaan maar goed...) Plus als je weet wanneer je het vruchtbaarste bent, de daad zo lang mogelijk uitstellen... Dan heb je in ieder geval gezonde zin :D

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als het bij ons "moet" omdat het het juiste moment dan proberen we er toch echt iets speciaals van te maken. Leef je uit zou ik zeggen :)

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Dat is inderdaad af en toe wel een opgave. Gelukkig lukt het bij ons altijd prima, ook omdat mijn man zich er net zo voor inzet en net zo graag een kindje wil als ik. Tja, je moet soms wat meer moeite voor doen om de juiste stemming te komen.

Wat ik zelf wel jammer vind, is dat we nu zo gefocust zijn op die vruchtbare periode dat al onze zin en energie in die periode gaat zitten. Op de andere dagen zijn we dan zelfs vaak blij dat we niet 'hoeven'. Dat vind ik soms wel eens vervelend, want het lijkt wel of het alleen nog maar kan en mag als we rond de ovulatie zitten.

Maargoed, eerlijk gezegd ben ik er na een kleine drie jaar afwachten wel aan gewend geraakt...

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hey Noena,

Best frustrerend heh?
    Wij zitten inmiddels in ronde 22 geloof ik en het is met ups en downs gegaan eigenlijk. Heel lang hebben we berekenend geklust (meer van mijn kant natuurlijk, ook al had mijn man niet altijd zin) en een tijd daarna hebben we niet meer op de vruchtbare dagen gelet, dus als een van de 2 geen zin had deden we het ook niet. Want er is ook niks frustrerender dan 'gericht' klussen en toch niet zwanger worden. En dat heeft nu nog zijn positieve effecten omdat we èn meer zin hebben en er meer van genieten.
    Je zult het vast zonde van je tijd vinden om je vruchtbare periode niet te benutten maar probeer het plezier weer erin te krijgen, want op deze manier gaat het ook niet echt toch?
    Daarom kan ik je uit ervaring een ding adviseren; niet klussen als jij of hij er geen zin in heeft en daar gewoon vrede mee hebben.

Er zijn trouwens genoeg meiden die zwanger werden buiten de wat hun dachten dat hun vruchtbare periode was en ook meiden die maar 3 keer in een maand hadden gekust (wel rond de vruchtbare periode natuurlijk) en ook zwanger zijn geworden. Je moet gewoon een beetje het geluk aan je zijde hebben die maand.

Succes hoor, grt Vanilia

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik was er in het begin te gefocused op bevorderde niet echt de intimiteit.
    Nu klussen we gewoon wanneer we er zin hebben. Soms is dat elke dag, soms om de dag of om de 2 dagen. Soms weer een paar dagen niet.

We merken zelf dat het dan allemeel veel relexter gaat. Ik weet het is moeilijk maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn ;)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij doen het wel gericht. Gelukkig heb ik rond mijn eisprong ook altijd veel meer zin, dus dat is makkelijk. Mijn vriend verleid ik dan door lingerie aan te trekken, samen onder de douche te gaan, iets lekkers te koken, kaarsje aansteken, etc. Probeer het gezellig en leuk te houden en er wat speciaals van te maken. Ik geef wel toe dat we het buiten de vruchtbare periode nu minder vaak doen. Maar al met al doen we het vaker dan vroeger. Als één van ons echt te moe is of geen zin heeft, doen we het niet. Maar dan proberen we het wel de dag erna te doen. Als jullie later naar je werk kunnen gaan, kan het soms helpen om het 's ochtends te doen i.p.v. 's avonds. Dat doen we wel eens op mijn vrije dag. Mijn vriend kan zijn eigen tijd indelen, dus hij begint dan gewoon later met werken. Je bent dan nog fit allebei en minder afgeleid door de dingen van de dag.

8. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

zo herkenbaar..

dames.. ik probeer ook wel altijd romatich te zijn hahaha.. en het klussen lukt ook wel altijd.. maar het voelt gewoon niet spontaan, hoe me man dat wel eens zegt (voor de grap) lijkt wel of we sexende robots zijn, die geprogrameerd zijn...

9. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Haai!

hier nog een dame die al sinds 2006 bezig is en t'is zoals meerdere zeggen; probeer er wat van te maken! Soms ga ik van tevoren lingerie shoppen of de afgelopen week zelfs in mn carnavalskostuum mn menneke verleidt! Doe eens gek..

En als ik mn eisprong vind en we hebben geen zin? Nou, dan toch lekker niet? T'is wel moeilijk, maar we komen er toch wel.. Als het niet deze maand is, dan maar over een jaar. Ik ben er wat rustiger in geworden, minder gefocussed. Ik maakte mezelf helemaal gek en nu genieten we er weer op en top van!

Liefs Sofietje

10. jasmijn123

5 feb 2008
    25
    0
    0
    ik ga nu ook niet meer op me vruchtbare dagen klussen ik doe het wel wanneer ik zin heb en me vent ook..

want het is echt vermoeiend en reken wanneer het moet gebeuren wordt er moe van..

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dit klinkt zo "cliche" maar is zo waar voor velen (natuurlijk niet voor iedereen)
    ons verhaal:

na 7 maanden zwanger geraakt op vakantie (relax niet nagedacht over baby's) helaas werd dit een MK maar toch...

toen ik in december weer ongi werd en we besloten hadden om na de volgende menstruatie naar de dokter te gaan heb ik gedacht "het lukt toch niet dus ik zie wel over een maand wat de HA zegt" we hebben 1x geklust want ik had er echt geen zin meer in na al die "moetjes" et voila zwanger....

mijn advies, hoe moeilijk ook, neem tijdelijk afscheid van deze site; zoek afleiding; klus wanneer je echt zin hebt; en haal geen rampscenario's in je hoofd....

succes!

12. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    Hoi

bij mij duurde het twee jaar voordat ik zwanger werd.

naar een jaar heb ik mijn eigen laten onderzoeken.
    niks aan de hand.

wel raar dat ik bij het laatste onderzoek.

dan spuiten ze een soort spul in je eileiders wel pijnlijk.

en ze zagen niks goed dus.

drie maanden later was ik zwanger.

wees er niet te veel op gefocust als je te veel mee bezig bent kan dat juist aferecht werken.

maar goed het is moeilijk weet ik,ik ben bezig met de tweede.

en heb er ook wel eens last van.

meestal als je weet dat je gewoon vruchtbaar ben lukt het vaak wel dan is er een onzekerheid minder.

bij mij heeft het gewerkt..

nou meiden veel succes met zwanger worden lukt vast wel geef de hoop niet op.

groeten jolanda

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Op zich is het goed advies om er niet te gefocust op te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet helemaal waar. Er zijn legio meiden die er veel teveel mee bezig zijn en binnen een paar maanden hartstikke zwanger zijn. Ik probeer ook genoeg afleiding te vinden en er niet constant mee bezig te zijn, puur omdat ik dat voor mijzelf gewoon niet goed vind, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet zwanger ben. En ook neemt het niet weg dat mijn schildklier te traag is en mij bijna onvruchtbaar maakt. Of ik er nou teveel of niet teveel mee bezig ben.
    Het is goed om afleiding te zoeken maar het is ook goed om je te realiseren dat dat niet zaligmakend is.

14. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi ik snap wat je bedoelt.

ik zeg ook niet dat je het naast je neer moet leggen.

doe ik ook niet ik ben nu met een tweede bezig en dat wil ook niet vlotte.

alleen bij de eerste vraag je altijd af ben ik wel vruchtbaar als het zo lang duurt en dan kom je bij de gyno en die onderzoek duren ook ongeveer een jaar je wordt gek van de onzekerheid.

bij jouw is het een ander verhaal jij weet wat wat de oorzaak is.
    dat jij verminderdvruchtbaar bent als ik het zo goed begrijp.

maar er zijn meiden die dat niet weten en ook al zo lang bezig zijn.

het was niet alleen op jouw gericht snap je.

ik heb echt heel vaak gehoord als je er te veel mee bezig bent dat het langer kan gaan duren wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

en begrijp me goed ik heb het zelf meegemaakt.

maar meid er komt echt een dag dat je positief test en dat je het zelf niet kan geloven. en dat met vreugde tranen aan iedereen je test wilt laten zien.

heb er vertrouwen in komt echt goed.

ik weet ik heb makelijk lullen ik heb er al een.

maar het blijf een wonder een kindje krijgen.

groeten jolanda

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig hebben wij beide geen last van gericht klussen. Vinden het beide elke maand nog even spannend. We vergeten gewoon dat we al lang bezig zijn..

Deel Deze Pagina