welkom spidy! ik ben ook bezig met en kuur duphaston om de ongi op te wekken. a.s donderdag laatste tablet dus hopelijk volgend weekend ong, dan kunnen we beginnen met de clomid 50. spannend allemaal he, hopelijk mogen we snel zwanger zijn. ik lees wel heel veel positieve verhalen over clomid gebruik dus ik ben positief ingesteld, maar stel me er ook mar vast op in dat het best wat langer kan duren. hoeveel dagen moet jij provera slikken? en wanneer ben je met de pil gestopt? heel veel succes gewenst. grtjs
en inderdaad, tis soms best vervelend als mensen aan je vragen, goh zijn jullie nog niet bezig?? zou dat zelf ook nooit doen, maar goed, waarschijnlijk denken ze er niet bij na dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is..
Ik ben in april gestopt met de pil. En moet provera 10 dgn slikken. Wat ik wel vreemd vind is dat ik afgelopen week ongesteld ben geweest. Nu nog een beetje. Maar dus wel provera m
Oeps. Ging wat fout. Maar dus wel provera moet slikken. Ik heb normaal gesproken iedere 20 dgn een bloeding maar de gyn denkt dat dat doorbraakbloedingen zijn. Vandaag heb ik iig een flinke baaldag! Maar goed daar zullen er wel meer van komen. Hoe gaan jullie wederhelften ermee om? Praten jullie er veel over met ze? En weten meer mensen in de omgeving het? Ik wil echt positief erin staan maar momenteel lukt het me echt ff niet.
@spidy: welkom Spannende tijd dus weer voor jullie, nu dat er actie ondernomen wordt. Wij praten er thuis best veel over met zn tweetjes, ml heeft het er soms best moeilijk mee. Zeker omdat ik het forum nog heb, maar voor mannen is er niet zoiets. Verder weten onze ouders het, zussen en beste vriendin. Daar ben ik erg blij mee, want af en toe je hart luchten is toch wel erg fijn!
Hoi Meiden, Spidy, welkom! Spannend allemaal he?! Ik heb ook wel eens zo'n baalmoment, ik heb dan het gevoel alsof ik faal en mijn lichaam me in de steek laat! Bij ons weten alleen onze ouders het, zussen/broer, en onze beste vriendin/vriend het. En de baas van mijn vriend, dit omdat hij soms wat later komt op het werk of eerder weg gaat. Op mijn werk heb ik nog niets gezegd, dat stel ik zo lang mogelijk uit. Ik heb wisselende diensten dus kan er mooi omheen plannen.
wij kunnen er samen gelukkig goed over praten en tot nu toe staan we er allebei positief in, hopelijk blijft dat zo. het scheelt misschien ook dat mijn zus hetzelfde traject met clomid heeft doorlopen en nu bijna moet bevallen. ik was dus al lichteijk voorbereid op de diagnose pcos en dus niet heel erg verbaasd. wel baal ik soms ook van mijn lichaam dat het niet werkt zoals het zou moeten. maarja met een beetje hulp krijgen wij straks ook heus wel allemaal een klein wondertje! verder weten alleen onze beste vriend/vriendin ervan, dat willen we voorlopig nog wel even zo houden. hebben jullie nog last vd provera? ik slik dus duphaston en heb soms wel een trekkerig gevoel in mn baarmoeder.
bij jou is toch ook pcos vastgesteld? meestal heb je dan toch hele lange cyclussen? is er bij jou ook een echo gemaakt? bij mij wel en daar was een kralenkrans van eitjes te zien.
Ja bij mij ook pco. Veel bloedingen maar geen menstruatie. Dus uiteindelijk zijn m'n cyclussen ook lang maar verlies wel oud bloed. Bij mij was ook de kralenkrans te zien op de echo. En bloed gaf een hoog aan testosteron aan. Hoe oud zijn jullie? Ikzelf 28, vriendlief 30
Welkom Spidy, gezellig dat je meeschrijft! Kan je goed voorstellen dat je soms baalt, is ook erg vervelend als iedereen om je heen zwanger wordt. Hier weten alleen de ouders, de schoonouders, nicht van mijn vriend en een vriendin van mij het. Mijn vriend en ik praten er ook best veel over. Al word mijn vriend er soms best moe van, haha! Ik ben trouwens 26 en Vl is 27.
Iemand enig idee waarom de 1 provera krijgt en de ander duphaston? Gelezen dat voeding ook veel kan doen bij pcos. En vitamine. Houden jullie daar rekening mee? Of slikken jullie extra supplementen? Sinds het stoppen met de pil enorme ontstekingen in m'n gezicht. Mega pukkels. Typisch pcos. Nooit eerder last van gehad. Maar zo vervelend. Hebben jullie nog typische pco symptomen?
geen idee, maar volgens mij is het in principe hetzelfde middel...heb wel ergens gelezen dat duphaston iets 'vriendelijker' zou zijn, maar geen idee of dat echt zo is. Ik heb ook veel last van pukkels, vooral op mn kin, maar ook op mn bovenrug en dat had ik nooooooit! bah, zal dat verdwijnen met de clomid? we zullen het snel weten Ik slik wel davitamon zwanger worden, met foliumzuur. Verder eet ik eigenlijk altijd al gezond. hebben jullie een 'normaal' gewicht? ik las ergens dat ook een rol kan spelen?
Spidy, Ik slik vitaal zwanger en multi compleet a-z, beide eigen merk kruidvat. Verder niets. Eet wel meer groente en fruit dan eerder (soms vergeet ik dat nog) Eten altijd wel netjes, maar letten nu nog wat meer op. Ik heb in het begin wel gehad dat ik meer last van puistjes had, maar nu geen last van.. Wel een hele droge huid, dit had ik eerder ook, maar nu wat meer.. Geen idee waarom de een Provera krijgt en de ander Duphaston.. Zelf geen ervaring mee.. Misschien ligt dat aan je Gyna en/of zorgverzekeraar! Het heeft wel dezelfde werking, zoals ik lees op internet (bijsluiters). Hoe is het verder met iedereen?
Geen idee waarom de een provera krijgt en de ander duphaston. Zal idd wel aan de gyn liggen. Denk dat je het kunt vergelijken met de pil, daar zijn er ook super veel van met ongeveer dezelfde samenstelling maar een andere naam. Ik slik Gravitamon, daar zit alles in wat je moet hebben. Verder slik ik een extra hoge dosis selenium vanwege mijn schildklier. Ik heb de ziekte van hashimoto en daarbij maak je antistoffen aan tegen je eigen schildklier. De selenium heeft een goed effect op de antistoffen. En verder dus gewoon mn schildklier meds. Inmiddels alweer de 3e dag clomid. Tot nu wel wat bijwerkingen (moe en snachts opvliegers), maar lang niet zo erg als de vorige ronde! Dus daar ben ik erg blij mee.
spannend flora..hopelijk slaat het goed aan! hoe zit het eigenlijk met clomid, als het gesprongen eitje niet bevrucht wordt, krijg je dan gewoon +_ 14dgn later de menstruatie? of moet dat dan atijd weer opgewekt worden met duphaston/provera?
Nee, als je een eitje hebt en hij springt, dan wordt je gewoon ongeveer 14 dagen later ongi. Je cyclus is eigenlijk niet anders als bij een 'normaal' persoon, alleen krijg je dus meds om je eitje te laten groeien. De rest is gewoon hetzelfde. Alleen als de clomid niet aanslaat en er dus ook geen eitje groeit, krijg je een opwekker als provera.
Flora, voor mijn gevoel heeft de Clomid ronde 1 bij niets gedaan, en werd zelf ongesteld, dus heb geen opwekker nodig... Of heb ik het nu verkeerd, en zou het geen menstruatie zijn, maar doorbraakbloeding zijn?