Meiden die net in de MMM zitten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluisjee, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Je krijgt gewoon na +/- 14 dagen je ongesteldheid. Ik had netjes een cyclus van 29 dagen! Erg fijn om een ongesteldheid uit jezelf te krijgen, althans dat vond ik ;)

Flora: Fijn dat je minder bijwerkingen hebt. Hopelijk slaat de clomid nu goed aan!

Ik slik trouwens Davitamon Mama compleet.

2. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hallo meiden,

Ook ik wil graag meeschrijven. Sinds augustus vorig jaar proberen wij via de MMM om een kindje te krijgen. Inmiddels 4 rondes clomid achter de rug, helaas zonder eisprong en resultaat. Afgelopen woensdag ben ik in het ziekenhuis geweest voor een HSG. Mijn beide eileiders zitten helemaal dicht. Vandaag gesprek gehad met de gynaecoloog. Als het beeld klopt met hetgeen er op de foto te zien was, zijn mijn beide eileiders niet meer te redden. Ze kunnen ze niet meer open maken omdat ze vanaf boven helemaal dicht zitten en niet alleen het onderste stuk van de eileiders. Ik krijg dus binnenkort een kijkoperatie om te zien hoe of wat. Als ze inderdaad helemaal dicht zitten, gaan wij meteen het traject van IVF in. Het is dat uitgesloten dat wij ooit op de normale manier zwanger gaan raken.

Ik vind het allemaal zo spannend, alles gaat zo snel nu. Hadden helemaal niet verwacht, dat mijn eileiders dicht zitten dus het is ook wel een behoorlijke domper maar gelukkig kunnen ze zoveel om de droom alsnog waar te maken.

Gr, Tamara

3. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    welkom taatje84..jeetje wat heftig zeg!hopelijk kunnen ze er toch nog war aan doen zodat je op de natuurlijke manier zwanger kunt raken.maar net wat je zegt er is tegenwoordig zoveel mogelijk.hoop houden!
    heb jij ook pcos?

4. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi S, ja heb ook pcos. Daarvoor slikte ik de clomid. Ze doen bij ons in het ziekenhuis pas na 4 rondes clomid een HSG onderzoek. Daarbij is dus het eileider verhaal naar voren gekomen. De gyn kon niet 100% zeker zeggen, dat ze helemaal dicht zitten maar de operatie om de eileiders open te maken, die van bovenaf helemaal dichtzitten is heel kostbaar en levert meestal niets op. Kunnen er eigenlijk wel vanuit gaan, dat we verder in het IVF traject gaan.

Heb nog niet alles teruggelezen, maar ben jij bezig met ronde 1 met clomid? Heb je er veel last van gehad?

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Taatje84 idd wat heftig zeg!!! Meid wat spannend allemaal. Is er een oorzaak hoe het kan dat beide eileiders helemaal dicht zitten?
    Heb je dan wel een menstruatie?
    Was de hsg pijnlijk?
    Wanneer krijg je de kijkoperatie? Leef met je mee, snap dat het een domper is.

6. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Welkom Taatje en wat een verhaal zeg! Wel fijn dat er nu schot in zit! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Wanneer krijg je de kijkoperatie?

(even offtopic: vind je woonplaats leuk! Heb ik ook gewoond!) :D

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Spidy, nee er is geen duidelijke oorzaak voor de eileiders. Normaal komen dit soort gevallen voor bij vrouwen die een soa hebben gehad. Dat heb ik nooit gehad, dus waarschijnlijk gewoon aangeboren. Meestal is er 1 van de eileiders dicht, apart dus...
    Ik vond de hsg heel erg meevallen, was van te voren best bang voor de pijn, maar het duurt een paar seconde als de vloeistof wordt ingespoten, maar dat is zo voorbij. Ik heb donderdag een afspraak met de anesthesist. Dan kan ik ook meteen de afspraak voor de kijkoperatie maken. Wij dachten, hup die vloeistof er doorheen, mooie schone leiders en dan 3 maanden super vruchtbaar haha.

Ben jij al ver in het traject?

8. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    ik begin binnenkort met de clomid 50...nu nog eerst een opgewekte bloeding afwachten.
    kun je dat verder nergens aan merken die verstopte eileiders? ze zien dat bijv niet op een echo? heel veel succes..ook ik leef en hoop met je mee!

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Amely, dank je wel!! Fijn om met lotgenoten te babbelen.
    Wat grappig dat je in Maassluis gewoond hebt. Ik woon er pas 3 jaar. Kom uit de buurt van Arnhem maar mijn man is een echte sluizer.

S, spannend zeg. Hoop dat je niet teveel last hebt van de clomid en dat het snel aanslaat. Nee, je merkt verder niets van die eileiders. Ze kunnen het niet op de echo`s zien. Ik word uit mezelf 1 a 2 keer per jaar ongesteld, maar met de provera en clomid zag het baarmoeder slijmvlies er heel mooi uit, dus daarom dachten ze, geen vuiltje aan de lucht.

10. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    @Taatje: Dus als ik het goed begrijp gaan ze bij de kijkoperatie kijken of ze echt dicht zitten. Sorry weet er niet zoveel van af.
    Ik ben nu een jaar weg uit Maassluis, maar mijn ouders wonen er nog wel.

11. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik meld mij ook even..

As donderdag krijgt mijn man een tese behandeling...hopelijk vinden ze dan wel zaad: (

12. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    hoi..wat is dat en tese behandeling?

13. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Amely, ja, alleen door middel van de kijkoperatie kunnen ze zien of het inderdaad is, wat ze op de rotgenfoto zagen. In hele uitzonderlijke gevallen, knijpt de spier zich samen tijdens een HSG als tegen reactie op de contrastvloeistof die ze inspuiten. De gyn zei wel meteen, dat de kans dat dat bij mij is heel klein is, omdat de vloeistof meteen niet doorliep en aan beide kanten. Er is dus wel een kleine kans.. We wachten af.

Grappig hoor... Vind het prima wonen in Maassluis. Hebben ook nog 3.5 jaar in Rotterdam gewoond, blij dat we lekker in een rustig dorp wonen...

Gezegend, wat is een Tese??

14. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog nieuwtjes hier?

Ik sinds vandaag wat krampen door de provera. Hoop dat ik snel aan de clomid kan :)

15. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    oi meiden, stuur jullie vanuit het ziekenhuis een berichtje. Heb gisteren met spoed een kijkoperatie gehad omdat ik enorme buikpijn had te hoogte van mijn linker eierstok. Had al een paar dagen wat steken aan de linkerkant maar niet dat ik dacht dat het ernstig was. Gisteren was ik naar mijn werk gegaan maar kreeg om 8.00 uur onwijze steken en krampen. Kon bijna niet meer lopen. Dus ik de ha gebeld en kon daar om 10.30 terecht. De ha dacht aan een blindendarmontsteking dus werd gelijk doorgestuurd naar de SEH. Kreeg daar wat onderzoeken en werd om 16.00 doorgestuurd naar de afdeling gynaecologie. Ze dachten nl dat ik meer last had van mijn eierstokken/baarmoeder dan van mijn blinde darm. Echo gehad en daar zagen we dus een cysten van 4,5 cm zitten. Mijn ei is dus niet gesprongen maar door blijven groeien. De gyn dacht omdat het zo groot en omdat ik xo'n pijn had dat ik door de cysten een gedraaide eierstok had. En dat betekent dat mijn eierstok geen bloed kreeg en aan het afsterven was (ergste scenario) . Kreeg dus met spoed een kijkoperatie en daar hebben ze de cysten doorgeprikt zodat die kan wegvloeien. Ze zagen ook dat ik gelukkig geen gedraaide eierstok had maar dat de cysten aan mijn darm was verkleefd. En daardoor kon ie dus niet springen. Moest een nachtje blijven en hoop vanochtend naar huis te gaan.

En helaas ben ik dus niet zwanger maar lig wel op de verlos afdeling. Best raar! Zei al tegen mijn vriend dat ik eigenlijk hier alleen wilde liggen als ik een baby vasthad. Helaas moet ik als aandenken 3 littekens meenemen en een beurs lichaam

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @amely: ook hier even een berichtje. Nogmaal heel veel beterschap!! Kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn!!

17. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap! Wat een narigheid. Ikzelf tijdje terug blindedarm operatie gehad. Maar kan het door de clomid komen dat het ei is doorgegroeid en niet gesprongen? Had je wel om de paar dagen echo's? Want in principe hadden ze het dan kunnen zien toch?

Laat je maar lekker verzorgen!

18. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Amely, jeetje wat heftig allemaal zeg! Laat je goed verzorgen!
    En zelfde vraag als Spidy, kan het door de clomid komen? En wel echo's gehad?
    Sterkte! Knuffel via hier!

19. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    oooh jeetje amely wat schrikken zeg! sterkte ermee...

ik zit nu op dag 9 van duphaston, morgen de laatste tablet.
    heb ook bij vakgen last van menstruatieachtige krampjes, hopelijk komt de ongi snel en dan beginnen met de clomid.

hoe is het met de rest? kan er al iemand testen?;)

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Haha nee nog niet testen, eerst mn eitje afwachten ;) vrijdag weer de eerste fm, dus spannendddd...

Ik voel al vanalles in mn lies/schaamstreek. Dus ik hoop dat dat een eitje is :D

Deel Deze Pagina