Meiden die net in de MMM zitten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluisjee, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou m'n afspraak staat vast. 5 maart 08.30 !

Ben ook echt ineens mega ongesteld, rugpijn buikpijn, de hele mikmak.

Ben wel benieuwd naar verdere info over jullie. Of is dat raar? Gewoon uit interesse.

Laat ik zelf eerst wat vertellen: ben 28, vriend 30. Wonen 6 jaar samen en ik heb al een hele tijd een kinderwens. Maar vriendlief was er nog niet aan toe. Nou prima, ik kon wachten. Toen we 5 jaar hadden kreeg ik een hele grote sprekende Woezel en pip. Als hint dat ik mocht stoppen met de pil want hij wilde een kindje. ( ze staan nu te verstoffen op zolder
    Ik werk 32 uur als kapster. We hebben 1 kat. Een duivelse kat haha dus ben benieuwd hoe dat ooit gaat met een baby.
    M'n ouders wonen vlakbij, ideaal en heb 1 broer doe woont in Afrika. Hij heeft 1 dochtertje van 2.5 die ik afgelopen winter voor het eerst heb gezien omdat ik er heen ben geweest.

Van mijn kinderwens weet m'n moeder het. 2 vriendinnen en m'n bazin. Ik vind het lastig om met m'n vriendinnen het erover te hebben. Zij hebben geen kinderen nog dus voel me op de 1 of andere manier onbegrepen. Met m'n bazin praat ik er ook niet over. Zij is zelf zwanger en is gewoon niet de juiste persoon. Aan m'n moeder heb ik gelukkig wel heel veel. En aan m'n vriend natuurlijk ook maar die beleeft het wel anders.
    Helaas kan die niet mee volgende week voor een echo. Baal ik wel van maar goed dan die x erop maar. Komen er nog genoeg.
    Hij hoeft echt niet iedere x mee maar ik wil wel dat hij weet wat het is.

Slikken jullie de clomid s ochtends of s avonds? En gaan jullie lovers mee naar de echo's?

Nou ik ga eens wat doen, poetsen, wassen etc. Lekker vrij op maandag altijd!

Fijne dag!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Even een update van vandaag bij de gyn:

Het zag er nog ongeveer hetzelfde uit als vrijdag.. De follikel was ietsie kleiner geworden. Vrijdag was ie niet 35mm bij 27mm, maar 38mm bij 27mm :$ Nu was hij 34mm bij 27mm.
    De gyn verwachtte niet dat deze nog zou gaan springen, en als hij springt dan zal het eitje belabberd zijn.
    Het is dus echt een eitje van de vorige ronde, die is blijven zitten. Er zat toen een eitje van 10mm maar die wilde niet doorgroeien. Toen heb ik dus provera gekregen om mn ongi op te wekken. Wat er gebeurd is: het eitje is waarschijnlijk ineens in rap temp gaan groeien, na de laatste fm.. De cyclus is dus eigenlijk te vroeg afgebroken.

Nu moet ik elke 3/4 dagen terug naar de gyn om te kijken wat er gebeurt. De gyn verwacht dat ik nog wel een eitje krijg van deze cyclus (dus van de clomid 100mg). Maar hoe lang dat gaat duren, dat weet hij niet... Maar het kan ook zijn dat de grote follikel alles inpikt qua hormonen en dat er dus niets groeit.
    Pregnyl kreeg ik (nu nog) niet, omdat de gyn bang is dat er dan weer precies hetzelfde gaat gebeuren. Dan springt de grote follikel wel, maar dan zullen de eitjes die voor deze cyclus voorbestemd waren ook weer door gaan groeien..

Er is nu in ieder geval heel veel duidelijker geworden, maar er is ook weer een hoop onzekerheid omdat niemand weet hoe het nu zal lopen. De gyn gaf in ieder geval wel aan dat het 1 a 2 maanden kan duren, voordat alles weer normaal is..

Het is dus afwachten, afwachten en nog eens afwachten... As vrijdag moet ik nu weer terug. En zo blijven we doorgaan, totdat de grote follikel weg is en/of er een nieuw eitje gaat groeien.

Dat ik de follikel voelde was niet erg, maar als ik er echt pijn aan krijg dan moet ik direct aan de bel trekken, dan moeten ze hem operatief verwijderen. Maar dat zal niet nodig zijn, zei de gyn.

Wanneer dit allemaal voorbij is, dan moet ik weer gewoon opnieuw beginnen met Clomid 100mg.

Positief was, dat mijn baarmoederslijmvlies al 10mm was. Dus er is in ieder geval 'iets' gaande. En dat ik reageer op de clomid (omdat die grote follikel er zit).

Er lopen nu dus verschillende dingen door elkaar en daarom weet mijn lichaam het ff niet meer.. We kunnen niets anders doen dan afwachten... Hopelijk kunnen we gauw weer verder :(

3. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Flora en Spidy, zie mijn reactie op het andere topic ;)

Pluisjeee, Spannend! Ga voor je duimen dat het goed is, en dat je binnenkort met mooi nieuws komt! :)

S1984, wat fijn dat je met Clomid dan beginnen! Spannend allemaal!

Hier, rustig.. Vandaag uitslag van Progesteron, die was 0,7 :( Is geprikt op CD17. Me bms is wel dikker, maar afgelopen week op de fm's geen eitje gezien, dus denk dat de Clomid 50 niets doet..

4. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Mag ik meekletsen?!?.....
    Van de week eerste ronde clomid geslicht. Ik zit nu op CD 9, en morgen moet ik naar het zh voor een fm. Spannend!! ;)
    Misschien stom, maar ik heb vanmorgen een ovulatietest gedaan...gewoon om eens te kijken. (Ja..ben te nieuwsgierig..hihi). Hierop was een streepje te zien. Kan dit iets zeggen over dat de Clomid werkt?! Of helemaal niets?!?

@ Spidy: ik slikte 's avonds voordat ik naar bed ging de clomid

@ Flora: das een heel verhaal meid! Bah wat naar. En nu weer dat welbekende wachten.....Sterkte!!

@ Suus: bij jou is het dus ook afwachten......sterkte!!

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom miss me! Heb je bijwerkingen gehad??
    Volgens mij zegt die ovulatietest niet zoveel.

Ik net m'n 1e tablet ingenomen. Zooo benieuwd.

6. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Spidy.
    Ik heb niet echt bijwerkingen gehad. Ik moet zeggen dat ik ook de griep te pakken heb gehad....dus dat de bijwerkingen me daardoor niet opvielen kan ook...;)
    We moeten maar morgen afwachten...spannend!

Succes Spidy!

7. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies, nog nieuws hier?

8. Jaimey

Jaimey Lid

18 feb 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik ben nieuw hier, zit sinds 2 weken in de MMM.
    Sinds november 2011 bezig voor ons eerste kindje.
    Afgelopen week bloed laten prikken, de week ervoor een echo gehad.
    Vriend een onderzoek laten doen, daarbij was alles on orde.
    Nu wachten op de uitslag van het bloed en dan over 2 weken een HSG onderzoek..
    Vind het allemaal super spannend, en fijn om van andere meiden te lezen hoe ze hier mee omgaan..

Hopen dat iedereen snel zwanger raakt!! :)

Liefs..xx

9. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de gyn geweest. Nog niks te zien
    Niks aan het groeien. Wel een cyste te zien van 2 cm op m'n eierstok die in principe geen kwaad kan.
    Baal er wel van. Vrijdag weer terug. Kan nog vanalles gebeuren zegt ze maar toch niet leuk nu!

10. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    he spidy, wat balen op welke cd zit je nu?
    ik ben vanmorgen ook geweest voor de eerste fm op cd 11, rechts een eitje van 7mm en links eentje van 9mm. verder heel veel kleine.
    ze moeten bij mij dus ook nog flink groeien willen ze gaan springen. volg wk weer terugkomen op cd 18, vervelend he dat wachten.
    ik hoop voor je dat er nog iets gaat groeien voor je!

11. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was cd 10. Verwacht dat cd 13 nog niet veel te zien is.

Wachten is zo vervelend

12. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben hier meiden twitter? Heb een speciaal twitter account aangemaakt voor de mmm.

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Hallo iedereen,

mag ik hier ook meeschrijven?
    Wij zijn sinds september 2011 gestopt met de pil.
    In november 2012 is vriendliefs zaad goedgekeurd:D!
    In februari 2013 hadden we onze eerste afspraak bij een fertiliteitskliniek.
    Ik heb een aantal FM metingen gehad, bloed geprikt voor AMH, schildklier en chlamydia. Vorige week bloed geprikt voor progesteron en komende maandag de 18e een afspraak om alle uitslagen te bekijken en (hopelijk) te horen hoe nu verder? Van de AMH en schildklier weet ik al dat het goed zit. Chlamydia kwam wel uit de test:(.

Groetjes Moekie

14. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
  15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hè meiden,

Jeetje moest even bijlezen...ik heb long onsteking gehad en dus giga ziek in bed gelegen.

En vandaag ongesteld geworden balen!!
    Nu dus me 6e ronde met clomid :(
    Ik krijg geen fm meer 4 maanden !!
    Dus 4 maanden zelf proberen , en dan de laatste cyclus terug komen. Dan kijken hoe of wat veder...
    Vind erg spannend worden wil er ook wat minder mee bezig zijn.

Hoe is het met jullie ?!

Deel Deze Pagina