Hallo meiden. Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben van ons 1e kindje. Nu dus ongeveer 5 weken en t lijkt me gezellig om met andere meiden te kletsen over hoe t gaat enzo Ik ben 29 jaar en was meteen de 1e ronde zwanger. Maar ik vind t wel heel spannend allemaal omdat t nog zo pril is... Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dat ook? Tot gauw! X Simmy
Hoi! Ook ik weet sinds een aantal dagen dat ik zwanger ben van de eerste. Ook in ronde 1. Totaal niet verwacht, maar toch echt 2 streepjes op de kv2v5 test! Voel ook nog vrij weinig tot nu toe. In de week voordat ik het wist wel licht misselijk geweest, maar dan kan ook van de zenuwen komen omdat ik het spannend vond! En wel moeier dan anders, maar voor de rest nog weinig! Vind het zo onwerkelijk nog! Moet er nog echt aan wennen! xx Lijntje
Hallo! Ook ik heb sinds 5 dagen een positieve test. Volgend de dokter uitgerekend op 1 december, maar had een onregelmatige cylus. Ook voor ons was het de eerste ronde, en direct raak. Ben zo blij... De kwaaltjes ken ik wel, moe en misselijk, maar toch honger. Heel vreemd. Gefeliciteerd beide! Hoop dat we wat van elkaar kunnen opsteken, en elkaar door de zwangerschap heen kunnen kletsen, leuke nieuwtjes delen. Ik kan niet wachten tot er een buik te zien is, en iedereen het mag weten! Liefs
Hier ook net vorige week positief getest. Ben 26 jaar en zwanger in de 6e ronde. Vind het inderdaad ook heel erg spannend. Had even bruine afscheiding en was gelijk in paniek. Voor de rest voel ik me, op de vermoeidheid, prima
6 rondes, dan is het nog best snel gegaan. Een half jaartje.. Nu nog 9 maanden! Hopelijk kunnen we er allemaal van genieten! Wanneer hebben jullie de eerste echo?
Gezellig dat jullie er zijn!! Ja nu nog 9 maanden...oh zal zooo blij zijn als we bij iig 12 weken zijn! 15 april 1e echo, kijk er naar uit. Oef, gister werd ik voor t eerst misselijk en vandaag ook weer. Zou dat nu al kunnen?? XxX
Neem aan dat je nu al wel misselijk kan zijn ja. Je lichaam maakt natuurlikj al een ander stofje aan. En lees het wel vaker. Ik was ook misselijk, nu niet meer. wel heel blij mee. Ik heb heel erg last van het slechte slapen. Ik ben doodop, maar kan mijn draai maar niet vinden (ik ben een echte buikslaper) Op mijn buik slapen lukt niet vanwege de pijnlijke borsten die ik heb. Daarnaast ben ik ook nog eens iedere morgen echt vroeg wakker. ppff. Hoop dat dat binnenkort beter wordt. Hebben jullie het je ouders al verteld? Zo ja, hoe reageerde die? Hadden ze het verwacht? De vader van mijn vriend reageerde echt heel leuk, en vond het jammer dat hij het nog geheim moest houden voor de rest. Mijn moeder reageerde enigzins bezorgd, maar daar zal het je moeder dan wel voor zijn Fijne dag
simmy, bij ons was het ook direct de eerste ronde, wat een geluk! Nu nog hopen dat het blijft zitten!
Ik heb 17 april intake bij verloskundige en moet daarna pas afspraak maken voor een echo. Die doen ze hier pas rond week 11 dus moet nog even geduld hebben. Heb het ook nog niemand verteld. Denk dat ik ga voor 20 april. Nog steeds voor de echo maar wil het zo graag mijn ouders vertellen.
@ firsttime, ik heb het mijn moeder al wel verteld hoor. Die steun zou ik ook goed kunnen gebruiken als het mis gaat. De rest vertel ik het wel als ik een positieve echo heb gehad. Vandaag belde een vriendin op om te vertellen dat ze zwanger is. Lastig om dan zelf niets te zeggen (ze is zelfo ook nog maar 6 weken zwanger) Dus we zitten lekker kort op elkaar als alles goed gaat. Wel leuk.. 17 april alleen de intake.. Dat is raar.. Ik heb 22 april intake maar ook direct de echo...
Hmmm, ik heb t ook aan m'n ouders verteld en een paar goede vriendinnen. Maar ik vind t ook zo moeilijk om m'n mond te houden! Eigenlijk moet ik wachten tot minimaal 12 weken he? Ik heb de 15e echo maar pas de 24e intake bij de verloskundige. Gek toch? Voelen jullie je verder goed? Tegen mij zeggen mensen al dagen dat ik er zo bleek uit zie...en dan kan ik niet zeggen hoe dat nou echt komt. Jammer
Ja, ik baal er een beetje van maar dat is de werkwijze bij deze verloskundige. Ik hou me er maar aan heb weinig keuze haha. Moet nog wat weekjes geduld hebben, jammer, maar moet er maar vanuit gaan dat het gewoon goed zit!
Ik zou er ook zeker vanuit gaan dat het gewoon goed zit. 1 op de 10 zwangerschappen gaat mis, maar de meeste nog voordat de vrouw doorheeft dat ze zwanger was, dan is ze alleen een paar dagen later ongesteld. Gezien ik alweer 10 dagen over tijd ben geloof ik wel dat het goed zit. Al weet je het natuurlijk nooit, en blijft het spannend tot de 12 weken. Nou, ik zie niet bleek. Vandaag een paar keer gehoord dat ik wat gelig ziet, en dat ik dat maar even in de gaten moest houden. Vreemd. Op de gewone vermoeidheid (slaap 's nachts slecht) en de misselijkheidsvlagen na voel ik me perfect. Raar idee dat er iets in mij aan het groeien is.. En eigenlijk is 12 weken de veilige grens ja. Maar mensen die heel dicht bij je staan kun je het toch wel vertellen? Dan heb je ook steun als het verkeerd gaat. Tot 12 weken zou ik het zeker niet aan de grote klok gaan hangen.. Maar vind het wel leuk dat we een cluppie hebben van meiden die allemaal voor de eerste keer zwanger zijn... Want voor iemand met een 3 kind is het toch anders.. Liefs
Goedemorgen dames, Hier ook pas de eerste echo bij 11 weken, dus nog erg lang wachten! Wij hebben erg getwijfeld, maar gisteren toch uiteindelijk onze ouders het mooie nieuws verteld. Heerlijk die reacties, knuffels, tranen en emoties! Wat zijn ze allemaal blij. Verder wachten we nog even met vertellen, over 2-3 weken onze broers/zussen denk ik en pas na de eerste echo aan de rest. Liefs!
Goede morgen! Leuk is dat he, het nieuws vertellen aan je ouders.. Mijn moeder reageerde wat terughoudend, bang dat ik mijn extra studie niet afmaakte. Vertelde haar dat dat over 10 jaar ook nog kan, en dat ik al een diploma heb waarmee ik kan werken. Maar ze wordt steeds blijer. Mijn schoonvader reageerde ook heel erg leuk. Die was erg blij. Zijn 5e kleinkind alweer. Mijn vader heb ik het nog niet verteld, die is denk ik minder blij. Ik heb namelijk nog een broertje van 1,5 ( samen met mijn stiefmoeder) En die heeft verteld dat hij voorlopig daarom nog geen opa zou willen worden, omdat hij nog een klein kind heeft. Maar ja, uiteindelijk zal hij vast blij zijn voor zijn dochter Hoe voelen jullie je verder?
Ik voel me eigenlijk wel goed! Nog geen misselijkheid en alleen een beetje moe! Voor de rest wel oke. Hier wordt het ook spannend. Mijn schoonvader wordt voor het eerst opa nu en mijn ouders zijn net opa en oma geworden, dus dit wordt de tweede. Wel heel erg leuk! Ik wacht nog 3 weken met vertellen, haha. Wordt lastig!
Hey meiden, Ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje, ik ben Nu 25 jaar en het was in de eerste ronde direct bingo. Best spannend idd.....ik denk dat ik nu 5 weken zwanger ben dmv 2 clear blue digital testen die ik heb gedaan. 11 april de termijn echo...hoop dat alles goed gaat.
SPANNEND! Gefeliciteerd natuurlijk! Dan zitten we in hetzelfde schuitje! ook ik ben 25, zwanger in de eerste ronde. Op naar de 40 weken
Goeie morgen allemaal. Moeten jullie ook weer aan t werk? Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Weet niet hoe t kwam maar t ene moment was ik heel blij maar t volgende moment weer heel bang, bang dat t misgaat en dat ik dat dan niet merk en de echo duurt nog zo lang. De tijd kruipt. Haha Hebben jullie ook last van je borsten? Bij mij is t gister opeens begonnen...
Goede morgen! Ik herken het direct! ik heb me vannacht ook veel zorgen gemaakt. Het ene moment heel blij dat ik zwanger was, maar er toch zeker van zijn dat het niet zou blijven zitten tot aan de echo en dat ik al weer moest afbellen? Waarom? Geen idee.. afgelopen dagen minder misselijk geweest dan de dagen ervoor en minder last van mijn borsten. Misschien geeft me dat het gevoel minder zwanger te zijn. Daarom gister een nieuw testje gedaan, en natuurlijk nog steeds gewoon zwanger. Ja, ook hier begint het normale ritme mee! Fijne dag op je werk, en tot snel!