meiden die ook gestopt zijn met roken!!

Discussie in 'De lounge' gestart door priscilla1987, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Stoppen met roken moet je heel serieus nemen, dat doe je vaak niet "effe" je "moet" heel je leven omgooien (bv een bepaalde ritme sochtends of savonds) alcohol, koffie en thee maken de wil naar een sigaret groter dus deze producten kan je vermijden.

Mijn vriendje rookte toen ook maar je moet het voor jezelf doen, ik hen medicijnen gebruikt (zyban) 10 dagen van te voren beginnen en dan stoppen, mijn ritme gooide ik om, dus eerst begon ik met sigaret nu stapte ik meteen onder de douche, ik vermeed in het begin feestjes e.d. (je moet de verleiding niet groter maken dan nodig is, zegt ook Dr. Phil hihi)

JOUW partner kan ook buiten roken, waar jij geen last ervan hebt! Zoiezo kan dat niet bij je kindje of in het huis van je kindje dus meteen goed iets!

Drink veel water of ga even wat actiefs doen als je zin in een peuk hebt..

Beloon jezelf met kleine doelen, zoals elke week wat leuks of spaar het op voor wat groters..

Ik rookte 60 siggies op een dag en ben cold turkey nu al meer dan 9 jaar gestopt en had nog geen kids, was nog niet zwanger, deed het puur voor mezelf en mijn toekomst!

Schrijf duidelijk op waarom je het doet en hang het in huis op, kijk je kindje aan wanneer je er eentje wilt opsteken, pak hem lekker op en knuffel even lekker (dan weet je weer waarvoor je het doet, een gezonde, niet stinkende mama is wel zo leuk!!)

vertel zoveel mogelijk mensen en vraag om support...

een stok achter de deur helpt echt en elke week dat je gestopt bent is er eentje, ben je de fout in gegaan, pech, daarna weer gewoon verder..

Deel Deze Pagina