Meiden die pas in het ziekenhuis lopen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door loutjelou, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Charmed, knap geschreven hoor! Inderdaad echt herkenbaar af en toe!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Charmed, heel herkenbaar idd, en mooi geschreven! Denk dat iedereen die langer bezig is zich hier in kan herkennen..

@ Wilma, ook ik heb geen ervaring met clomid, maar heb je ook een tempkaartje die je kunt laten zien? Want denk dat veel meiden je dan wel iets meer kunnen vertellen als ze een kaartje voor zich hebben (wanneer je ei was e.d.) Hoop voor je dat je snel goed nieuws hebt!

@ Sunny, WAUW! Wat ontzettend goed zeg, al 10kg! Vind het echt heel knap van je dat je het zo goed volhoudt! Zet em op!

*ego*
    Ben de afgelopen week vrijwel niet op het forum geweest, vrienden zijn aan het verbouwen/verhuizen, dus was wel even een goede en intensieve afleiding :) Begin nu weer wat te stressen en op te zien tegen morgen, maar dat komt vast ook allemaal wel weer goed. Vriendlief is morgen iig de hele middag vrij.
    Kom morgen wel ff melden hoe het ging en wat de uitslagen waren, en wat de volgende stappen zijn..
    *einde-ego*

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Saz667, Dat is wel even lekker afleiding! Dan gaat de tijd wat sneller! Ik duim voor goede uitslagen morgen meid! Ik zal aan je denken! Dikke knuf.

Liefs

4. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Saz: Succes morgen! Ik duim voor goede uitslagen!

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    saz succes morgen duimen draaien

6. bereke

bereke Niet meer actief

Heel veel succes morgen sas! Mijn duimen draaien!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  8. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey saz hoop dAt t vandaag goed gegaan is en dat je er wat mee kan knuf

9. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Saz hoe was t vandaag???? ik ben nieuwsgierig....hopelijk goed....

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden,

Nou, jullie duimen heeft zeker geholpen!

Vriend z'n kwakkie was boven gemiddeld, 26mln/ml, goede beweegelijkheid en vorm, dus al met al super! Meneer heeft een enorme ego-boost gehad, en voelt zich weer op en top man :p

Mijn bloedonderzoek gaf ook geen gekke dingen aan, m'n TSH (schildklier) was iets lager als gemiddeld, maar niet ernstig. Wordt binnenkort nog een keer gecontroleerd.

Verder nog een echo gehad, maar baarmoeder en eierstokken zagen er prima uit, eierstokken zagen er "mooi en jong" uit.. Neem aan dat dat goed is :). Was helaas nog geen groeiende follikel op te zien, en heb ook nog geen ei gehad, dus moet 2 november weer bloedprikken voor oestadiol en progesteron, en 3 nov voor een echo om te kijken of er dan wel activiteit is, zo niet, dan krijg ik een kuur provera (als ik me niet vergis).

Verder moet ik eigenlijk stoppen met roken, maar ze zei dat als ik de discipline heb om max 5 sigaretten op een dag te roken, dat geen probleem is.

Wbt m'n overgewicht, er moet iig 10% af, dus da's zo'n 12kg. Maar ze vond dat ik dan net zo goed nog 4 kg kon proberen, zodat ik op 100kg zit, en als ik 95 weeg heb ik een BMI van 34, en dan kunnen ze beginnen met behandelingen. Dus bij mij gelukkig geen ziekenhuis die een BMI van 30 aanhoudt!
    Ook heb ik me aangemeld voor een lifestyle onderzoek van het UMCG, waarbij vrouwen met overgewicht en uitblijvende kinderwens 2 jaar lang gevolgd worden, en de helft van de groep komt dan onder controle van een dietist enzo. Maar daarvoor moet ik eerst ff 4 kilo afvallen, zodat m'n bmi onder/op 40 zit.

Dus al met al is het me heel erg meegevallen, we moesten een half uur wachten (13:00 afspraak, 13:30 aan de beurt), en zijn een uur binnen geweest! Tis een erg vriendelijke arts, dus da's ook wel fijn. Zag er enorm tegenop, maar het is me dus echt 1000% meegevallen!

Zoals gezegd, jullie duimen heeft echt gewerkt! :p Tnx!

Liefs!

11. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Ben blij voor jou Saz...je berichtje klinkt vol goede moed! En afvallen is pittig maar ook dat gaat je lukken weet ik zeker en anders kom je maar lekker bij ons zeuren hoor! Wij weten hoe t is. Ook heel veel succes met t stoppen/minderen met roken. Hopelijk helpt t! Al met al klinkt t goed hoor!

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tnx!
    Ja, het viel me zelf ook erg mee, ben nogal een doemdenker ;)
    Ging er eigenlijk al helemaal vanuit dat ze wel een PCO-beeld zou krijgen met de echo, maar was dus niet het geval!
    Heb weer helemaal goede moed, dus dat afvallen gaat me deze keer verdorie gewoon lukken (en helemaal met hulp van het nieuwe sportzaaltje die m'n ouders van mijn oude kamer hebben gemaakt :p), en stoppen met roken heb ik niet zoveel moeite mee (al een keer gestopt zonder problemen, maar dom genoeg weer begonnen), maar heb ik nog niet gedaan omdat ik niet nog meer aan wilde komen...

Hoop dat jullie ook snel goed nieuws hebben! K*t dat je nog zo lang moet wachten tot het volgende kweekje zeg... Maar de hele MMM bestaat uit wachten, wachten, wachten.. :S

Liefs!

13. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Ach ja daar heb ik me ondertussen alweer bij neergelegd kan er toch niks aan doen. Hopelijk is t in de tussentijd gewoon raak...merk dat ik in de weken na mijn eisprong altijd veel positiever ben dan de weken voor mijn eisprong hahaha zal wel logica in zitten.....En gelukkig hebben we elkaar hier toch wel erg fijn want anders zou ik echt niet weten waar ik met mijn verhalen heen zou moeten...in elk geval niet waar mijn verhalen ook echt begrepen worden. Dus we supporten elkaar de hele mmm maar door.

Kijk je eigen prive sportzaaltje moet t helemaal goed gaan komen. Keep us up-to-date kunnen we je aanmoedigen!

14. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat wachten altijd hé...

Charmed, hopelijk ben je ondertussen idd gewoon zwanger! Het is je gegund!

Saz, fijn dat de afspraak zo goed meegevallen is. Stoppen met roken én afvallen zal best pittig worden. Maar je weet wel waar je het voor doet! En je hebt ons om je te steunen, naast je directe omgeving natuurlijk.
    Maar gelukkig gelukkig gelukkig was het spermaonderzoek en jouw bloedonderzoek + echo ok! Het kan dus echt wel gewoon voor jullie!

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou Saz ik ben erg blij dat jullie een positief gesprek hebben gehad en goede uitslagen! En dat afvallen en stoppen met roken zal idd pittig zijn helemaal omdat beide tegelijk niet echt goed samen gaat, maar het gaat je vast lukken. Je hebt een goede motivatie en met de steun die je hier kan vinden kom je vast heel ver.... Ik dacht ook dat het me niet zou lukken, maar moet je zien ben er al 10KG kwijt! Succes meid ik denk aan je!

Liefs

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    @Saz:
    dat is toch wel goed nieuws dat er niet iets raars te zien was in de eerste onderzoeken.
    Misschien moeten we ook maar een afvalclubje beginnen, want voor mijn eigen gezondheid mogen er ook wel wat kilootjes af.

17. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hihi sluit me aan bij afvalclubje haha want hier mag er ook wel wat vanaf....

18. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zit al bij de schop-onder-je-kont club om wat af te vallen. Kom maar eens piepen dames!

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    saz wat fijn dat het je mee is gevallen en er geen rare dingen zijn

meiden afvallen hoef ik niet maar wel stoppen met roken

saz gaan we samen stopen?

ik heb de afgelopen tijd veel met mijn hooft ergens anders gezeten waardoor stopen niet lukte maar wil wel graag weer proberen

ik wacht eerst 2 nov af

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Weegdag vandaag en ik was weer 1kg af gevallen. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik afgelopen week iets vaker gezondigd heb, maar alsnog ben ik af gevallen. En nu weer wat strenger deze week hahaah!

Liefs

Deel Deze Pagina