die vragen lijst moeten zij eerst hebben aan de hand daar van gaan ze kijken wat verder waarschijnlijk een ofo orienterend fertiliteits onderzoek zeker weten doe ik het niet maar die hebben wij wel je krijgt alle info thuis gestuurd en je afspraak als je dan weer heen gaat krijg je een echo tip doe iets langs aan dan voel je je niet zo bekeken ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben heb je nog vragen vraag gerust succes met invullen en de onderzoeken die kommen gaan
ohh jeetje dat is echt wel kut als ik het zo mag zeggen! dan is die maand wachten wel heel vervelend denk ik ! hebben ze gezegt wat daar een reden voor kan zijn? Ik hoop dat jullie met zijn 2en de moed niet opgeven, want ook voor jullie zal er wel een oplossing zijn ! sterkte
Loutjelou, ik heb het al eens gezegd maar herhaal het hier nog eens. Vind het zo rot voor je!!! Ik ga heel hard duimen dat de tweede test toch iets beter is!
Lief van jullie! Reden is waarschijnlijk dat mijn vriend (te) laat aan niet ingedaalde balllen is geopereerd. Maar we moeten eerst nog verdere onderzoeken ondergaan natuurlijk. Het was wel een hele shock maar doordat we er nu al heeeeel veel over praten kunnen we ons nu wel redelijk focussen op wat er komen gaat! We gaan er gewoon voor!! 1 oktober de 2e zaadtest en 7 oktober krijgen we daar de uitslag van. De arts heeft ons wel al gezegd dat we er wel ernstig rekening mee moeten houden dat we dezelfde uitslag zullen krijgen...
Gelukkig kunnen jullie er wel goed over praten! En er zijn nog wel mogelijkheden als de tweede uitslag weer slecht is, toch? Ik duim!
Hoi meiden ik kom hier zomaar binnenvallen en hoop dat ik me bij jullie kan voegen? Ik ben 27 jaar en nu 1 jaar bezig voor een eerste kindje. Twee weken geleden naar de HA geweest voor een doorverwijzing naar de Gyn. Dinsdag 6 oktober is het zover, vind het zo onwijs spannend. Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten, zoals te lezen is dat bij ieder ziekenhuis anders. @Loutjelou wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel succes 7 okt en fijn dat jullie zo goed erover kunnen praten! Ik duim voor jullie! @Bereke hallo meis! Hoe is het verder met jou? Ik las dat jullie waarschijnlijk voor ICSI gaan, ben je er al uit bij welke gyn? @all fijne avond!
Hey nonja, ja het wordt ICSI maar zijn er nog niet uit in welk ziekenhuis. Maar dat komt nog wel... Zal vlug 6/10 zijn hé! Ik duim dat de tijd vliegt en het goed meevalt bij de gyn!
Ik heb nog niet alles gelezen, maar wil me alvast hier aanmelden... Wij zijn nu bijna een jaar bezig... 2 x kort zwanger geweest (6.3 en 4.2 weken) en heb op aanraden van de VK een afspraak gemaakt bij de gyn. De assistente vondt het niet nodig, en ik mocht eigenlijk pas na 3 mk komen. Maar ik heb toch een verwijsbrief van de dokter gekregen... die dacht nl ook dat ik na 2 mk al naar de gyn mocht. 22 sept is mijn eerste afspraak... heel spannend allemaal. Ik hoop niet dat ik wordt afgescheept met "probeer het nog maar een paar maanden" " de mk waren domme pech" Ik ben toch al zo'n jankerd als ik boos en gespannen ben Nog een paar dagen... Liefs Cyntje78
lieve meiden sinds kort weet ik dat ik zwanger ben! ook wij zouden de medische molen in gaan, en wij hebben het geluk gehad dat we de eerste afspraak bij de gyn al hebben kunnen afbellen. ik wens jullie heel veel sterkte en succes met alle onderzoeken, en hopelijk komt alles goed en hebben jullie in de toekomst een kleintje in jullie armen. in het bijzonder wil ik loutje een dikke knuffel geven. liefs, merel
Hallo meiden eindelijk een topic wat nog maar net begonnen is en ik nog kan volgen van het (bijna) begin. Ik ben sunnyqueen 22 jaar en woon samen met mijn vriend die 21 wordt volgende maand. Wij hebben eind januari besloten om voor een beebje te gaan. Ik heb een jaar lang de nuvaring gebruikt en daarvoor alleen condooms. De nuvaring hebben we dus aan de kant gegooid en ik kreeg een onttrekkingsbloeding. 23 dagen later een spontane ongi en ik dacht gelukkig een eigen cyclus, maar niets bleek minder waar want daarna bleef het uit en de testen negatief... Dus ik kreeg een opwekkuur van de huisarts (provera) Dit gaf weer een onttrekkingsbloeding en daarna kwam er weer niks. Vervolgens moest ik maar even de vakantieperiode afwachten van de huisarts. 4 maanden niet ongesteld geweest en ik kreeg een verwijsbrief voor de gyn. 31 augustus hadden we de 1e afspraak. En net op die dag werd ik na ruim 4 maanden ongesteld. We hebben toen alleen een intake gedaan en geen inwendig onderzoek vanwege mijn ongi. 10 september hadden we weer een afsrpaak. Inwendige echo gehad en een uitstrijkje gemaakt. Baarmoeder zag er goed uit. Voorover gekantelde baarmoeder dus dat is normaal alleen in mijn eierstok vele eiblaasje wat een PCO beeld betekent, maar dit moet d.m.v. bloedonderzoek vastgesteld worden. Diezelfde dag ook bloedonderzoek gehad en 15 september kwakkie van vriendlief ingeleverd. Ook heb ik een veel te hoog BMI (38) Ik ben dus ook begonnen met afvallen. De gyn zei dat als ik ook maar 10% afviel van mijn gewicht dat ik alweer een eigen cyclus zou kunnen hebben. Ook gaat ze overleggen met de fertiliteitspoli om te zien of ik al aan de clomid mag omdat ze denkt dat ik niet een eigen cyclus ga krijgen. Maandag 28 september hebben we weer een afspraak en dan krijgen we de uitslagen van mijn bloed en het zaad van vriendlief. Ook moet ik rond die dag dus weer ongesteld worden als ik weer een normale cyclus zou hebben, maar dat betwijfel ik. Tot zover ons verhaal zo'n beetje en ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen. Liefs Sunnyqueen
Hoi meiden, Is het goed als ik me hier ook aansluit? ik loop sinds aug bij de gyn, heb al bloedonderzoeken enzo gehad, uit het onderzoek is gebleken dat ik haast geen fsh aanmaak (follikel stimulerend hormoon). Ik wacht nu op mijn menstruatie om een afspraak te kunnen maken voor een hsg. Als die goed is, krijg ik daarna uitleg hoe ik zelf hormonen moet prikken. (Clomid gaat bij mij niet werken volgens gyn, dus die optie slaan we gelijk over.) Als het goed is wordt ik eind deze week ongesteld. groetjes
Hoi Meiden, Ook ik sluit me hier graag bij aan (nou ja graag...helaas zeggen we maar) Wij zijn afgelopen woensdag voor t eerst bij de fertiliteitsarts geweest. Daar meteen inwendige echo gehad en uitstrijkje + kweekje gehad. Er waren meteen twee mooie eitjes zichtbaar dus we kregen direct huiswerk mee voor de volgende dag. Moest vrijdagochtend terug voor de samenlevingstest en weer een inwendige echo. Eitje was gesprongen en SLT was super! Heb mee mogen kijken op het beeldscherm en de zaadjes waren erg beweegelijk. Gaaf gezicht! maandag de 28e moet ik dan bloed laten prikken. Deze week moet mijn mannetje zijn zaadjes inleveren. En dan laatste bloedonderzoek op CD 2,3 of 4 (waarvan ik wederom hoop dat t niet hoeft) Daarna afspraak maken voor uitslag en behandelplan.
heej meiden ik heb vandaag een hsg onderzoek gehad ( en die was echt niet leuk !) en alles zag er pefect uit. 7 oktober hebben we de intake voor de IUI dus dat is al snel ! groetjes
Fijn dat alles er goed uitzag. Had je wel een pil meegekregen van te voren, om in te nemen een uur voor de afspraak?
Hai meiden ik heb een paar dagen geleden hier een berichtje achtergelaten, maar kreeg geen meldingen meer dat er nieuwe berichten waren. Ik vind het ook wel fijn dat dit clubje net is gestart dan is het meekletsen iets makkelijker. @Cyntje hoe was het bij de gyn vandaag? @Charmedknorrie goed zeg dat alles er ok uitzag!!! Ik duim voor meer positief nieuws voor je. @BEG hee meid jij ook hier? ik hoop voor je dat de duivels snel doorbreken dan kan je door! Dikke knuf @Neletje fijn dat het zo snel gaat. Succes de 7e! @Sunnyqueen spannend nog een paar daagjes voor de uitslag. Al last van zenuwen?
@BEG ja dat gevoel heb ik ook. Vandaar ook bij dit topic aangesloten ook al zijn we nog niet naar de gyn geweest. Maar de afspraak staat!
Lijst NOD 27-09 - Blackeyedgirl - ronde 8, 1e kind Afspraken sept - Blackeyedgirl - wachten op ongi, voor afspraak HSG 28-09 - Sunnyqueen - uitslagen onderzoeken 28-09 - Charmedknorrie - bloed prikken okt - Norwegian-sky - samenlevingstest okt - Marnat - uitslag zaadonderzoek 01-10 - Loutjelou - 2e zaadonderzoek 02-10 - Esther1983 - uitslagen onderzoeken 06-10 - Nonja - 1e afspraak gyn 07-10 - Loutjelou - uitslagen onderzoeken 07-10 - Neletje - intake IUI 14-10 - Bereke - uitslagen onderzoeken 20-10 - Saz667 - uitslagen onderzoeken, 1e afspraak FA