Meiden die pas in het ziekenhuis lopen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door loutjelou, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    YAHOE!!! Ik heb een zaadcel gezien onder de microscoop. Alleen in een flits, want hij was razendsnel :D
    Het was er maar 1, maar vanaf 1 is de samenlevingstest positief. Ze halen ook maar een stukje slijm weg en ze zei al: waar er 1 zwemt, zwemmen er meer. Mijn slijm is van topkwaliteit en helpt de zwemmers om vooruit te komen.
    Nu nog bloedprikken en als dat ok is, dan gaan we het een half jaar zelf proberen door heel gericht te klussen.
    Ben zoooo blij :)
    Deze zaadcel heeft het zeker 9 uur overleeft en zwom nog volop, hihi!
    Mijn eisprong was trouwens ook net geweest. Kan kloppen, want had gisteren helse ovulatiepijn.

HIHI! Het zijn niet veel zaadjes maar ze overleven.

De aanhouder wint :D

En mijn man is vroeger inderdaad geopereerd aan een niet-ingedaalde bal. Dit is voor 99% zeker ook de oorzaak van zijn slechte zaad. Dus inderdaad doorgeven aan de gyn. Je kunt er helaas niks aan doen als het hierdoor slecht is, maar het is wel handig om te weten.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    saskia@ wat top meid hoop voor je dat dat ene zaadje je eitje heeft gevonden en lekker innestelt nog maar even klussen voor de zekerheid
    veeel plezier:D
    bij ons is er niet over de indalen de bal gesproken dat dat de oorzaak is

wij weten nog niet of het aan 1 van ons ligt
    alleen dat we een dobbelsteen van 20 kantjes hebben
    afwachten hoe het in dec is

want verder is alles in order

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Saskia, wat een goed nieuws!

Ik heb net kunnen bellen naar het zkh. Ben ongi (dus weer een ronde verder :( ) Was zo'n raar mens aan de telefoon. Ik heb alles uitgelegd gekregen door de FA tijdens de afspraak met haar.
    Maar dat mens aan de telefoon maakte me weer onzeker. Ik moest de 1e dag van de menstruatie bellen om het door te geven. De 3e dag van de cyclus bloedprikken en dan de 13e dag van de cyclus weer bloedprikken. Bij de laatste keer moet ik na 14.00uur bellen voor de uitslag. En dan zou ze kijken of er meteen een afspraak gemaakt wordt voor een echo.
    Dat lijkt me heel duidelijk toch?

Zegt dat mens dat ik meteen had moeten bellen vanmorgen want de FA is er nu niet meer. GRRRRR.. dus ik zei: ik weet net 10 min. dat ik ongesteld ben. Ja maar dan moet u toch morgen na 14.00uur even bellen en overleggen met de FA hoe het nu verder gaat.

Leuk!! Dan spookt meteen die geijkte zin door mijn hoofd: Je moet er niet teveel mee bezig zijn!! Dat werkt averechts!
    Moet je mij eens uitleggen hoe ik dat doe als ik al 3 keer per week contact moet hebben met mijn FA!!

PFFFF. sorry voor mijn ego verhaal. Dit moest er even uit.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mijn eitje is al gesprongen, heeft ze gezien op de echo. Pas net gesprongen ook. En gister dus verplicht geklust voor de samenlevingstest. Het zaadje hebben ze niet teruggeplaatst, dus een ander zaadje zal het moeten doen :p

Een niet-ingedaalde bal hoeft ook niet altijd slecht nieuws te betekenen, bij mijn man helaas wel.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    anouk@ wat vreemd ze had toch de afspraak kunnen maken

had je dit zo met je fa af gesproken zo ja heb je dat ook tegen de ass ge zegt

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Anouk, wat een rare gang van zaken. Zo ben je er wel extra mee bezig ja :(
    Ik heb de lijsten voor bloedprikken al thuis liggen. Ik kan ze binnenlopen om te prikken als het dag 3 is.

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    @ Marnat: Ik heb de assistente precies verteld wat ik afgesproken heb met de FA. Ik kan woensdag ook gewoon bloed gaan prikken, maar ze heeft me niet kunnen uitleggen waarom ik morgen moet bellen naar de FA.

Het enige dat zij nu meer weet dan onze vorige afpraak van 12 nov. is dat ik vandaag ongesteld ben geworden. Ik ben na 12 nov. ook niet meer in het zkh geweest. Maar goed, ik bel morgen wel even na 14.00uur. Gelukkig is de FA een hele vriendelijke vrouw. Ik zal bij haar ook wel even aangeven, dat ik dit gesprek met de ass niet fijn vond en dat het me onzeker maakte.

Ik zit nu midden in een hele drukke periode (ben juf op school) midden in de sinterklaastijd, rapporten, oudergesprekken kersttijd op school. En dit gaat nog 3 weken zo door.
    Dus het wordt echt tijd voor vakantie en even bij komen. Ben gewoon een op! Ga nu even de boel de boel laten en alleen even was vouwen.. strijken en poetsen komt morgen wel!

Liefs Anouk

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    anouk@ ok ik snap het

ik zou zeggen geniet van de aankomende gezeligheid op school misschien een goede afleiding
    behalve de raporten :D

dec is wel druk maar toch ook weer gezellig

strijken? grrr moet ik ook nog heb ik een hekel aan kan je de mijne er bij doen:D

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    UP!

Blegh! Moet morgenochtend om 7:55 weer bij de FA zijn, dus weer met een blote kont met je benen in de beugels... Heb ik zo GEEN zin in! Ben bang dat er weer helemaal geen activiteit te zien is, en dat ik over 2 weken maar weer terug moet komen.. Ja, verdorie, zo vliegen de maanden wel voorbij! En het afvallen gaat ook ronduit k*t, gezien ik nu 2-3 keer per week 30 minuten op de crosstrainer sta, let op wat ik eet (niet of iig veel minder snoepen), en dan alsnog niks kwijt raak.. Ja, er gaat wel wat af, maar om niks kom ik dan in 2 dagen ook zo weer 2kg aan, wat dan weer 1-2 weken duurt om er af te krijgen.. *AARGH!*

Nouwja, eerst morgen maar weer afwachten, en hopen dat er wel activiteit te zien is, en dat we dan komende week een keer de samenlevingstest kunnen doen, en dan ook weer bloedtappen..

En sorry dat ik ff niet op anderen reageer, moet ff stoom afblazen.. Kom morgen wel ff weer sociaal doen :)

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    saz hoe is het gegaan meid geeft niet als je niet op anderen reageerd
    stoom af blazen mag hoor daar is dit forum voor het lucht op toch?

maar niet op geven he?

we doen het allemaal voor 1 doel en dat is een wondertje
    en die komt er ook bij jou meid

het is nooit zo duister of het word wel weer licht

kop op meid dikke knuf

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nou, net bij de FA geweest, er was nog geen follikel van 1cm te zien, dus heb volgende week weer een afspraak staan.. Kreeg wel te horen dat als ik 10% gewicht kwijt ben en ik nog geen ovulatie heb, ik dan al aan de clomid mag, dus da's weer een stukje extra motivatie om m'n best te doen om af te vallen!
    Ze gaf me ook wat adviezen om misschien aan weightwatchers te doen, of anders kon ik wel hulp krijgen van een dietist, maar gezien ik waarschijnlijk zelf wel wist waar m'n valkuilen liggen, vond ze het niet echt nuttig, omdat je dan toch alleen maar te horen krijgt wat je al weet.. Ze vond het wel heel goed dat ik 2-3x p/w sport, en dat ik op inet bijhoud wat ik allemaal eet.. Ze was van mening dat het wel goed zou komen.

@ Marnat, tnx meis, het is idd heel fijn om ff stoom af te blazen hier, gezien jullie ook allemaal in (min of meer) dezelfde situatie zitten :) Ik geef ook (nog) niet op, maar af en toe is het gewoon moeilijk om je motivatie te behouden, omdat een zwangerschap gewoon zo verschrikkelijk ver weg lijkt te zijn! Maar we zetten stug door, en idd, we doen het allemaal voor een klein wondertje!

Heb jij inmiddels al weer een keer iets gehoord van het ziekenhuis wanneer je onder het mes kunt? Of wordt het pas volgend jaar? (Gezien je overal met enorme wachttijden zit... *GRR*)

Liefs!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dat afvallen komt ook wel goed meid

ik moet rekening houden met 15 dec ik wacht nu op papieren van het ziekenhuis
    ze had de waardes van mijn bloeddruk nog niet binnen
    inmiddels zal ze die al hebben denk ik

ik ga hopelijk nog zonder vleesboom 210 in

13. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Saz Dikke knuffel voor jou! En t gaat gewoon goed komen allemaal!

@Marnat Op naar een vleesboomvrij 2010!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    knorrie@ ga je mee naar een vruchtbaar jaar 210

wie volgt meiden allemaal roze 210

knorrie trek je het nog een beetje

15. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    JA ik ga mee voor een vruchtbaar 2010!!!! Lijkt me een top idee. Hier is t wel rustig ben weer op arbeidstherapeutische basis aan het werk nu wel steeds erg moe na een paar uurtjes werken. Maandag de HSG zo geen zin in maar goed tis voor t goede doel denken we maar!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    zin maken he zo als je zegt het is voor een goed doel en komt goed meid hcg zet hem op:D knuf mee

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ga ook mee voor een vruchtbaar 2010!!! :D

18. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Lieve meiden,

16 november ben ik uit mezelf weer ongesteld geworden, wat natuurlijk heel mooi is. Nu ben ik gisteren opnieuw ongesteld geworden... 5 december dus. Dus een cyclus van 20/21 dagen... Dat is wel een heel verschil.... Eerst maanden wachten tot ik eens ongesteld wordt en nu ineens een korte cyclus... Mijn cyclus is dus nog niet echt op orde, maar het gaat nou een goede richting op!!!

En gisteravond had ik een date..... en mensen wat was dat leuk.... Pffff de vlinders zijn aardig aanwezig en gelukkig krijgt het ook een gevolg dus we denken er beide hetzelfde over!!! In eerste instantie vind ik het niks... al die onzekerheid die weer toeslaat, maar sinds gisteravond ben ik eigenlijk van mening veranderd dat het stiekem ook wel heel erg spannend en leuk is om een nieuw persoon te ontdekken! Dus ik stap weer even terug op mijn roze wolk en ik houd jullie op de hoogte!

Liefs

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    sunny@ vervelend dat je cyclus in de war is meid
    heerlijk dat je het leuk hebt gehad met je date meid geniet er van
    er zijn wel goede mannen soms moet je ver zoeken he

ik ben blij dat het goed met je gaat knuf

20. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Sunny leuk dat je date zo gezellig was! Ik hoop dat t vervolg ook zo leuk is! Dat gun ik je!

Deel Deze Pagina