Goedemorgen meiden, Leuke paasdagen gehad? Onze paasdagen waren wel geslaagd, al zeg ik het zelf 1ste paasdag zijn we naar Scheveningen geweest en hebben lekker bij mijn ouders gegeten en 2de paasdag zijn we lekker thuis gebleven en hebben we een paas schoonmaak gehouden. Alle kasten leeg en opgeruimd, we hebben ineens weer ruimte over i.p.v. te kort Savonds hebben we lekker maar simpel allemaal kleine hapjes gegeten, alleen jammer genoeg was ik erg moe en ben ik vroeg naar bed gegaan. Ook is er nog iets heel bijzonders gebeurt dit weekend. Mijn vriend en ik zitten al een poosje na te denken over trouwen, voordat het kind geboren word. Niet vanwege kerkelijke bezwaren ofzo maar puur omdat alles dan gelijk juridisch geregeld is. We wonen namelijk nu ook samen in een koophuis, maar dat huis staat om mijn naam en de auto weer op zijn naam. Als de een wat overkomt is de ander alles kwijt en als we trouwen staat alles op beide namen, dus dan is alles gelijk goed geregeld. Nu had ik zelf altijd een hele mooie bruiloft in mijn hoofd met alles er op en er aan, maarja voor de geboorte van ons kindje gaat dat natuurlijk niet meer lukken. En daarbij mijn broer en schoonzus gaan dit jaar ook trouwen en dat zou tegen over hun wel heel erg lullig zijn. Nu hebben we besloten om 2x te trouwen. Nu gewoon officieel, zonder mensen erbij, dus puur voor ons zelf en wanneer onze zoon wat ouder is en we hebben hard gespaard, dan doen we het op de manier zoals ik eigenlijk zou willen trouwen. We gaan het nu ook geheim houden tot na de bruiloft van mijn broer en schoonzus, omdat het hun jaar is, op het gebied van trouwen. Mijn ouders weten het wel en die vonden het slim en natuurlijk ook leuk. Maar begrepen ook dat we er niemand bij willen. Het word gewoon onze dag. En nu hebben we dus afgelopen weekend besloten te trouwen en hij heeft me ook officieel gevraagd . Vanmiddag moeten we eerst naar de verloskundige, krijgen we het hardje te horen en daarna gaan we de datums vast leggen . Ik weet dat het geen groot feest zal zijn enz, maar toch ben ik hartstikke blij, gewoon het idee denk ik. Maar hoe gaan jullie dit regelen, of zijn jullie allemaal al getrouwd? @ mijn kleine uk: Welkom en super gezellig dat je met ons mee komt kletsen! Wat vervelend zeg, zo vroeg in de zwangerschap al bekken en banden problemen, hopen dat die therapie zal helpen en dat het alleen maar beter zal worden en dat je, je dan ook beter zal voelen Mijn contract is inderdaad alleen om die reden niet verlengd. Omdat ze het te duur vinden om mij in dienst te houden tijdens mijn zwangerschapsverlof. Mijn contract is vandaag officieel afgelopen en ze hoeven het niet te verlengen en dat hebben ze dus ook niet gedaan. Het erge is nog, dat ik wel de verzekering mee kreeg, dat ik als ik na mijn bevalling bij hun zou solliciteren ik zeker aangenomen zou worden, want ik was en ben wel een goede kracht. Ik kreeg het halverwege December te horen en daarna begonnen bij mij de problemen. Ik kreeg zelf een bloeding, omdat ik me veel te druk maakte over wat nu, dan kom ik zonder werk te zitten en vind maar iets nieuws enz. Daarbij werd mijn werk er ook niet leuker op, mijn vervanger werd in December al ingewerkt dus ik moest continu naar werk vragen en had geen eigen werkplek meer. Dan val je al snel buiten je eigen collega's omdat je ze nog maar zo weinig ziet. Ik ging met een steeds meer rotter gevoel naar mijn werk en sliep snachts erg slecht. Ik kreeg op een gegeven moment last van een zwangerschap depressie, gewoon puur omdat het zo slecht ging op mijn werk, ik veel moest reizen en ik gewoon helemaal op was. Toen hebben de huisarts en verloskundige gezegd dat het beter was voor mij, maar ook voor het kindje als ik de ziektewet ging. Dus ik heb vanaf December eigenlijk niet meer voor hun gewerkt. @ Debby: Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om die spullen allemaal te verkopen. Het levert wat op, je krijgt weer meer ruimte in je kasten en je hebt wat te doen Liefs Suzanne
@Kim, over het niet meegaan, ja dat heb ik soms ook. Zo had ik zondag nog naar mijn schoonfam kunnen gaan, ze hielden met de hele fam paasbrunch. Toen ik besloot toch niet naar de Kuip te gaan wou m'n vriend dat ik ook nog kwam. Maar ik heb lekker thuis op de bank gehangen. Zie me schoonfam volgend weekend weer dus dat is wel goed. @Suus, ik woon in Rotterdam Centrum, bij de Oude haven. M'n verloskundigenpraktijk is verloskundigenpraktijk Rotterdam Oost. Woonde aan het begin van m'n zwangerschap namelijk nog op kamers in Prins Alexander. Gefeliciteerd dat je gaat trouwen. Wij zijn niet getrouwd. Ik wil wel trouwen als we daar centjes voor hebben. Wij wonen in een huurhuis en we zijn beide hoofdhuurder. Voor de rest heeft mijn vriend ons beebje wel al erkend op het gemeentehuis. @bevallen, ik heb daar ook geen angst voor. Misschien komt het inderdaad nog maar ik heb zoiets van ik laat het maar over me heen komen. Ik weet dat ik wanneer het eenmaal begonnen is wel anders piep! Voor de rest heb ik helemaal geen last van niet lang kunnen zitten ofzo! Lijkt me maar niets, naar dat veel daar wel last van hebben. @Solvej, welkom hier! Succes alvast voor donderdag. Ik kan niet meepraten over bekkeninstabiliteit. Zo, gaan jullie vandaag nog wat doen? Ik ga zo maar even naar school, want ik heb ook wat verkocht! Een studieboek via bol.com dus moet even zo'n pakbon printen dat ik hem op kan sturen. Om half drie moet ik naar de dokter, blegh. Eerste keer trouwens bij m'n nieuwe huisarts! Heb denk ik zelf een scheurtje in m'n bilspier. Heb die spier echt al 100 keer verrekt met voetbal maar nu voelt het toch wel even iets vervelender aan. Zie eigenlijk het nut van naar de huisarts gaan niet zo in want ze kunnen er toch niets aan doen. Om het echt te bevestigen moet er een foto/scan worden gemaakt en dat kan natuurlijk niet. En als het dan al zo is moet je rust houden. We zullen zien vanmiddag dus. Vanavond hebben we weer zwangerschapscursus. Ik doe samen met m'n vriend de cursus Samen bevallen. Dit is de derde les, alleen vorige keer zijn we niet geweest want toen hadden we ruzie. Doen jullie ook een zwangerschapscursus? Fijne dag allemaal.
Wij zijn vorig jaar getrouwd, we hebben wel een groot feest gegeven met alles erop eraan, maar het was inderdaad wel erg duur. We zijn wel in het zelfde jaar getrouwd als mijn schoonzus, maar ja daar hebben we niet zo een heel goede band mee en ze was ook niet op onze bruiloft (wij wel op de hare). Ga je wel lekker met je man wat leuks doen om te vieren dat je officieel getrouwd bent? Ik vind het toch wel bijzonder dat ik nu mijn mans naam heb (al klinkt dat al weer normaal) en dat we over elkaar praten als mijn man en mijn vrouw haha. Ilona wij doen ook samen bevallen. Wij moeten vandaag voor de 3e keer. Ik vind het best wel leuk en mijn man viel het ook mee. Die had er eigelijk geen zin in maar ging voor mij mee. Ik doe ook nog zwangerschapsyoga maar dat vind ik niet meer zo veel aan. Die meiden zijn ook een beetje vreemde types. En het is een dorp hier in de buurt en iedereen kent elkaar al. suusje hoe is het nu met je depressie? Ben je er helemaal van af gekomen? Ben je ook bang voor een postnatale depressie? Bij mij zeggen ze dat ik een verhoogd risico daarop heb... Heb je medicijnen geslikt ertegen? Vanmiddag moet ik even naar mijn werk voor een presentatie over een nieuwe functie... ik vind er alleen niet zoveel aan maar ja ga toch maar.
Hey, ik denk dat ik me hier ook wel aan kan sluiten. Ik was uitzendkracht bij een grote bank en moest er dus (met nog tig anderen uit) per 1 april. Dus per 1 april heb ik tijd over. Nu studeer ik nog 6 uurtjes in de week dus dat stelt ook niet veel voor maar geeft me nog wel even wat om handen, maar dat is over een maand ook klaar en dan hoop ik afgestudeerd te zijn. En aangezien het baan zoeken nu nog niet lukt zal dat over een maand als m'n buik begint te groeien nog minder lukken dus ik ben bang dat ik tot na m'n verlof gewoon thuis zit en dan pas weer aan een baan kan gaan denken. En in de tussentijd toch rotsolliciteren.
Suus, oh wat gaaf! Heel leuk en ook heel netjes dat jullie zo rekening houden met je broer en schoonzus! Debby, dus jij kan ook al niet lekker van de zwangerschap genieten. Gelukkig heb je ook veel goede momenten! Ilona, auw! Dat klinkt pijnlijk! Zwangerschapscursus ga ik niet doen denk ik, voel er helemáál geen behoefte voor. Maia, ook al banencrisis! Wat ik me afvroeg, hebben jullie wel nog een hobby wat jullie bezig houdt? Of iets anders?
Net terug van de dokter, zenuwinklemming, niets aan te doen, gewoon doorlopen. Vrijdag heb ik een pretecho geregeld! Vriendje weet nog van niets, echt superveel zin in. En zaterdag natuurlijk lekker de dvd showen want dan komen vrienden en familie langs voor de housewarming. Hobby's? Ja, voetbal, maar dat kan nu helaas niet meer, haha. Ik zit niet de hele dag thuis, ik studeer nog. Maar heb niet zo heel veel collegeuren en de dagen dat ik thuis ben verveel ik me kapot. Ik ga ook maar wat oude spulletjes op de foto zetten en proberen te verkopen via marktplaats. Jullie brengen me op ideeen. Voor de rest heb ik laatst kledinghangertjes besteld, die moeten deze week binnen komen. Dan ga ik alle kleertjes sorteren en op hangertjes hangen. Kan al die kleertjes wel 100 keer weer uit de kast trekken. Heb nogal veel gekregen dus van alles matchen enzo houdt me wel bezig.
Ah, dat doet echt pijn ja een zenuw die klem zit! Gaaf dat je een pretecho als verassing hebt geregeld! Leuk! Op marktplaats heb ik laatst al alles verkocht wat we kwijt moesten, tijd voor nieuwe, oude rotzooi Ben aant denken aan een thuiscursus van de LOI oid, dan leer ik nog wat van dat niksen
suusje gefeliciteerd meid leuk hoor wij zijn ook niet getrouwd mijn vriend heeft het kindje wel erkent ik heb ook zoiets van als ik trouw wil ik het goed doen, maar hoe jullie het doen is idd ook een idee @ilona leuk hoor die pretecho ik had m vorige week bij babyview heb foto op mn avater helemaal gaaf zou het zo weer doen maar das beetje duur he waar ga je hem laten doen en in kleur of gewoon 2d? wat een dag vandaag zeg pffffff ik kwam er gisteren achter dat ik 3 afspraken in 1 uur had staan wat me dus totaal niet ging lukken haha ik moest om half 2 bij de arbo arts zijn om10 over half 2 bij de verloskundige en om 2 uur zou er iemand een intake voor de kraamzorg komen doen knap he haha ik vanmorgen in alle vroegte bellen bellen bellen nu kon ik de intake niet meer verzetten want het zat heel vol dus dat was geen optie anders werd het veels te laat de verloskundige kon opzich wel maar t gaat een beetje knudde met mn rug,banden en bekken dus wilde eigenlijk wel heel graag even gaan en de arbo kon ik alleen verzetten als mijn baas het er mee eens was maar die was er natuurlijk weer niet maar nu belde die mevrouw van de arbo me zelf terug ()die had het verhaal mee gekregen) en die zei joh je hoeft geen toestemming te vragen hoor kom maar gewoon later dus alles opgelost alleen wel rennen en vliegen maar goed bij de verloskundige was alles in orde moest ijzer prikken in mn vinger waar ik stom genoeg enorm tegen op zag (viel natuurlijk reuze mee) moest boven de 6 zijn en ik had 8,2 dus was helemaal goed bloeddruk was ook weer helemaal goed kindje deed het goed alleen mag ik nu officieel niet meer gaan werken daarna ook bij de arbo voor gelegd en die waren het er ook mee eens nu nog mn werk bellen en daar zie ik enorm tegen op voel me er best wel lullig onder omdat ik mn hele zwangerschap al van allerlei kwaaltjes heb wilde het zelf graag nog 3 weekjes vol houden tot mn verlof maar ja alles voor de kleine man nu en natuurlijk ook voor mezelf maar vlieg af en toe tegen de muren op hier kan gewoon weinig omdat ik er vlug last van heb en kom bijna nergens meer en kreeg gisteren ook nog ruzie erom met mn vriend omdat ik niet mee ging naar vrienden dan kan hij me zo kwetsen met opmerkingen nu liep ik ook wel een beetje sjagga rond hoor maar puur omdat ik me beetje verveelde maar goed is nu weer goed gelukkig vanavond nog even naar yoga dat doe ik aan cursus vanavond de 2e les opzich wel lekker nou ik ga gezellig bij mn ouders eten ben ik er even uit tot spreeks en nieuwe dames welkom liefs kim
Kimmetjuh, wat een gestress vandaag! Gelukkig alles op zijn pootjes terecht gekomen. Hoe is het nu met banden/bekken/rug? Veel plezier bij de yoga
hoi meiden, lekker druk hier! Wat een geren vandaag zeg Kimmutjuh, ik haat stressen, dat is niks voor mij. Hoe was de intake bij de kraamzorg? Gingen ze alles controleren of viel het mee? Ilona 50 euro is echt niet duur voor die echo! Wij betalen 120 euro voor 2 echos, waarvan 1 in 2d en 1 in 4d (volgende week vrijdag!) Volgens mij is juist perfect dat je het aankomende vrijdag gaat doen want het mooiste was tussen de 27 en 28 weken zei de mevrouw van de echo (wij konden helaas alleen met 26 w en 6 dagen maar ik denk dat die ene dag niet veel uitmaakt) maia ik werk ook bij een bank en bij ons gaan alle tijdelijke krachten er ook uit... werk je in amsterdam? Bij de oranje leeuw? Ik moest vandaag naar een presentatie op mijn werk over een nieuwe functie. Ik vond het wel eng om te gaan maar het was wel leuk om mijn collegas weer te zien en iedereen vond mijn buik heel mooi (ze hadden hem 6 weken geleden voor het laatst gezien). O ik moet rennen, moet nu naar Samen Bevallen.
hoi hoi zo ik zit op de bank, heeerlijk @ mijn kleine het gaat als ik me rustig houd wel beter maar na een stress dag als deze voel ik het goed morgen lekker rustig aan doen heb ik wel verdiend vind ik zelf @debbie die intake van de kraamzorg viel wel mee ze vroeg wat dingen en of je nog speciale wensen had kwa kraamverzorgster en ze legde een beetje uit hoe en wat een kraamverzorgster tegenwoordig doet dit wist ik al wel een beetje omdat ik die opleiding zelf gedaan heb verder vond ze het belangrijkste of ik een termometer voor de baby en voor mezelf had en of ik goeie nieuwe kruiken en goede kruik zakken had verder had ze het nog over de klossen, dus stelde niet veel voor nee ik dacht die gaat een hele lijst na lopen of ik alles he maar dat was niet zo liefs kim
goedemorgen @debby: inderdaad, bij de oranje leeuw. Jammer maar helaas, vond het werk wel erg leuk. En ben nog wel half aan het studeren maar daar heb je ook niet de hele dag zin in (ik in elk geval niet ) Ach, wie weet is er een werkgever zo gek om me toch aan te nemen, je weet het niet. En 1 voordeel: m'n huis wordt in elk geval heel erg schoon
Goeiemorgen allemaal! Zo, ik was vandaag veel te vroeg wakker. Ik dacht dat ik om 08.30u college had. Wou net van huis gaan, toch nog even m'n rooster checken op internet in welk lokaal ik wezen moet. Staat dat hele college niet meer in m'n rooster. Hoef pas om 13.15u op school te zijn. @Kim, dat was een druk dagje dan gister. Weer bijgekomen? Over de echo, het is in 3d, we krijgen één dvd mee en ik geloof twee zwart-wit foto's en één kleurenfoto. Ik heb maandag intake van de kraamzorg. Ben heel benieuwd wat ze allemaal zegt. Ik heb de oude kruiken van m'n moeder. Ook las ik dat de spijlen van het ledikantje door moeten lopen tot de bodem en bij ons bedje lopen ze niet door tot aan de onderkant. Wat gaan jullie doen met bed verhogen? Die klossen kan ik via de kraamzorg ergens weet ik veel waar ophalen, in ieder geval een stuk buiten de stad, Gorinchem of Oud-Beierland ofzo. Aangezien ik geen rijbewijs heb denk ik dat ik gewoon maar kratjes onder m'n bed ga doen. Die klossen kan je ook pas vanaf week 37 halen. Denk dat ik liever m'n bedje eerder wat hoger heb. @Maia, wat doe je voor studie?
@Ilona: ik studeer Turks. Geen idee waarom ik het ooit ben gaan doen, er was niets leukers, maar eigenlijk heb ik niet zo heel veel met Turkije (manlief is ook gewoon Hollands) dus ik ben wel blij als ik klaar ben. Ik hoef ook niet persé een baan wat met Turks/Turkije te maken heeft wat anders vind ik ook prima. Ik had al klaar moeten/willen zijn maar dat is niet gelukt. Ik volg nu nog 2 vakken en m'n scriptie dus het is heel erg weinig allemaal wat ik moet doen. Nou ik moet ervandoor
Mijn bed is 68 cm hoog en ik ben niet van plan mijn bed op te hogen voor die 2 cm. Als de kraamzorg het niet bevalt heeft ze pech. Je kan het hoofd en voeteneinde ook nog eens electrisch omhoog en naar beneden doen dus dat is echt makkelijk met verschonen. Mijn bed was nogal duur dus ik heb gewoon geen zin om dat allemaal aan de hand te halen. Ik heb nog niks gehoord van de kraamzorg over een intake, ik neem aan dat ze me vanzelf wel bellen toch?
Hallo meiden, Gisteren een hoop geregeld en gedaan. We gaan op 7 mei in ondertrouw en op 3-6-09 trouwen in Hardenberg. Vind het echt super gaaf allemaal. We zijn gisteren ook bezig geweest met het kijken naar ringen en ik ben zelf hard aan het zoeken naar iets leuks om aan te kunnen trekken. Vanavond gaan we mijn en zijn ouders de datum enz.vertellen, ben benieuwd hoe ze zullen reageren. We hebben namelijk besloten zijn en mijn ouders er wel bij te vragen, anders is het helemaal familie loos en dat lijkt me niks. Na het huwelijk gaan we dan nog even koffie met gebak eten en dan willen we samen een paar dagen op een soort huwelijks reis, dus dat komt wel goed hoop ik @ Ilona: Mijn vriend had de kleine ook al erkend, dus dat was opzich allemaal goed geregeld. We doen het eigenlijk omdat we het zelf heel graag willen, maar ook omdat dan alles officieel vast ligt. Wat leuk dat je zo dicht bij woont, ik kom regelmatig in Rotterdam centrum. Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor de cursus bevallen bij de kraamzorg, maar dat is maar 1 avond. Verder ga ik elke week naar zwangerschapsgymnastiek, maar dat is alleen voor mij, er is wel een partner avond. Klinkt erg pijnlijk een zenuwinklemming, hopen dat het gauw over is. Leuk he al die kleertjes, ben ook continu bezig met kijken wat bij elkaar past en de hele kast weer herinrichten Die klossen kan je trouwens bij de thuiszorgwinkel halen, zit in de stad geloof ik. @ Debby: Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest en heb er toevallig met haar over gepraat. Ik ben nu doorverwezen om te gaan praten, omdat ik nog steeds depressieve klachten heb en door de vele spanningen regelmatig harde buiken heb. Gelukkig zorgt het trouwen, de baby kamer en het forum voor de nodige afleiding, want zonder al die dingen zou ik helemaal gek worden. Ik slaap vooral slecht en daardoor voel ik me ook rotter, dus hoop dat die maatschappelijk werker/ psycholoog zal helpen. Wel heb ik voor mezelf besloten dat ik geen medicijnen wil hoop dat hun er ook zo over denken. Op zich ben ik niet meer zo heel bang voor een postnatale depressie, omdat ik nu onder goed in de gaten gehouden word. Maar was daar inderdaad wel eens bang voor. Hoe gaat het nu dan met jou? @ Maria: Welkom en leuk dat je mee komt kletsen. Vervelend he die banen crisis, hopen dat het na de zwanegrschap wat rustiger is op de banenmarkt. @ Mijnkleine: Dankje is wel moeilijk hoor om het tegen iedereen geheim te houden. Ik zit ook te denken aan een LOI cursus, weet alleen echt nog niet wat. Heb jij al een idee? @ Kim: Ik had inderdaad ook altijd de gedachte van als ik trouw wil ik het goed doen, maar moet zeggen vind het nu wel heel erg leuk. We gaan er wel een mooie en speciale dag van maken. En voor mijn vriend is het ook ideaal, hij is niet zo'n familie mens Dat was een erg drukke dag dan gister, gelukkig dat alles goed was bij de verloskundige en kon je al je afspraken af, is echt niks voor mij dat stressen. Hopen dat de Yoga en eten bij je ouders je wat ontspanning gegeven @ Intake: Ik word geloof ik 6 weken voor de bevalling gebeld voor een intake, ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Nou meiden ik ga er weer vandoor, spreek jullie wel weer. Liefs Suzanne
ik had vanmiddag een heel verhaal getypt valt mn internet eraf en kom er nu pas weer op maar goed debbie ik zou voor die 2 centimeter ook niet mn bed gaan verhogen hoor denk ook niet dat ze daar moeilijk over gaan doen voor de intake belde ze mij vorige week geloof ik dus rond de 28-29 weken suusje lijkt me ook leuk om al die dingen nu te gaan regelen en je hebt lekker wat te doen wel leuk hoor met een buikje trouwen weet nog goed dat een collega van mij ging trouwen omdat ze moest trouwen vanwege de kerk was foutje voor het huwlijk maar die had haar jurk zo laten maken dat haar buikje bijna niet opviel vond ik zo zonde ik zou lekker pronken maar ja bij haar was de situatie ook wel anders natuurlijk ben net naar een informatie avond geweest over bevallen in het ziekenhuis mocht ook op de verloskamers enzo kijken dan komt het wel dicht bij hoor o ja voor de gene die opzien tegen de bevalling, ik hoorde gisteren iemand op joga die het boek veilig bevallen aan rade als je bang bent om te bevallen dat daar heel veel instaat enzo weet niet of het echt wat is hoor maar dacht zet het hier ook even neer liefs kim
Even kort berichtje: Ik heb dat boek Veilig bevallen, gekregen van m'n mama. Er staat inderdaad veel info in! Niet een boek wat je in één ruk uitleest maar ik pak hem wel eens als ik me echt verveel. Ben nog niet zo ver dus maar wat ik tot nu tot gelezen heb gaat over de fase van de ontsluitingsweeen. Staat ook een hoofdstukje voor de papa's in.
o interessant ik denk dat ik dat boek ook ga halen, thx @ Kim: Het is zeker leuk om al die dingen te gaan regelen. We hebben gister onze ringen uitgekozen en ben nog hard op zoek naar een mooie jurk. Maar wil niet een echte trouwjurk, want dat komt later. Maar wil wel een jurk, waar je mijn buik goed in ziet, dat vind ik echt gaaf. Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Liefs Suzanne