Ha meiden, Sill, welkom meid! Monique, wat leuk en spannend dat je het gaat vertellen! Ze vinden het vast geweldig! Linn, gelukkig hoeft je zwangerschap niet op die van je moeder te lijken. Die van mij vertelde dat ze de hele zwangerschap misselijk was, en hondsberoerd. Pfff moet ik niet aan denken! Was vanmorgen weer misselijk Moet zeggen dat ik het wel kon waarderen! Tis gewoon bijna een week weg geweest he! Gister mijn verloskundige-vriendinnetje gesproken, kwaaltjes kunnen op elk moment van de zwangerschap spontaan verdwijnen. @ all: nog leuke weekendplannen? Ik ga vanavond lekker filmpje pakken. Inception met Leonardo Dicaprio, ben benieuwd.
@sill: Ja, ik snap t helemaal! Je wilt gewoon even zekerheid, en het geeft je zelf ook een beter gevoel! Je hebt helemaal gelijk! Maar toch wel knap datje t kan, maar misschien is de echo wel helemaal goed en kan je het daarna aan 'iedereen' vertellen? Je weet t niet. @rianne: dank je wel, ben wel zenuwachtig, we hebben er allebei over gedroomd vanndacht en mn ouders vonden t helemaal niets in de dromen haha. Naja we zullen zien, denk dat ze het wel leuk vinden hoor!
@ Monique.. Jaa, het is inderdaad moeilijk. Met mijn moeder heb ik amper contact, dus dat is niet zo'n probleem. Alleen mijn schoonmoeder, tja.. als die terug is van vakantie, op een of andere manier - weet zij alles! Het zal zo wie zo gaan opvallen als ik geen koffie meer drink of andere bepaalde dingen. En mijn schoonvader, tja.. die zal het gaan opmerken dat ik geen wijntje meer neem.. Maar dat loopt wel los We hebben het al aan onze beste vrienden verteld, hun zijn nu 27 weken zwanger. Dus dat is toch anders, wij waren ook de eerste die het wisten.. En daarbij is het voor mijn vriend, die eerst riep "Ik wil geen kinderen" - fijn om te kunnen praten hierover met een maatje Liefs, Sill
@Sill, Welkom! Ze zeggen dat de 'baby' de eerste weken beschermd wordt tegen invloeden als alcohol, omdat het nog niet echt voedingstoffen uit je haalt. Er zijn mensen die heel de zwangerschap door feesten en een gezond kind op de wereld brengen, dus maak je niet al te druk. @Monique, Tsja die dromen haha.. Zijn bij mij ook heftiger dan normaal. Maar ze zullen het vast super vinden hoor! @Julia, Haha jij met je misselijkheid . Ik wou dat ik een verloskundige vriendinnetje had . Het komt allemaal goed joh! We vertellen het nu langzamerhand ook aan onze vrienden. Alleen dat is een hele grote vriendengroep, dus het zal wel als een lopend vuurtje gaan haha.. Nou ja jammer dan. Ik blijf er een goed gevoel over houden. En anders gaat dat vuurtje net zo snel weer vertellen dat het mis is gegaan. @Weekendplannen. Ik ben nog moe van gisteren, haha (toch wel). Misschien dat ik vanavond ook een filmpje pak. Ga jij naar de kuip Julia? Je woonde in Rotterdam toch? Morgen gaan we dan naar mijn schoonoma om te vertellen dat we zwanger zijn, waar mijn schoonouders ook bij zullen zijn. Even kijken wanneer we het mijn zwager en schoonzusje kunnen vertellen, want die zijn er morgen niet bij. 's Avonds komen wat vrienden hier drinken, die vertellen we dan ook het nieuws. Zondag lekker niks.
@ Linn.. Tja, dat is waar.. Maar heb nog iets anders stoms gedaan, wat wel aardig wat effect kan hebben op de zenuwstelsel van het kindje.. Maar slik nu Mamafit met alle vitaminen die je nodig heb om het weer te bevorderen. Ik eet goed gezond en hou me aan de voeding aanbevelingen. Nu maar hopen dat dit het goed maakt
@Sill, Ja ik hoop voor je dat het goed zit. Je wist niet dat je zwanger was en ik neem aan dat je dat soort dingen ook niet meer doet nu je het wel weet. Het is even afwachten tot de echo. Ik zou het in ieder geval met je verloskundige bespreken!
ja, ik zou t ook even met de vk bespreken en je nu goed aan de regels houden meer kan je nu niet doen. Linn ben jij helemaal niet een klein beetje bang dat het mis kan gaan? Elk boekje dat ik opensla lees ik wel dat het mis gaat bij zoveel mensen enzovoorts...
@ Linn.. Ik ga het zeker melden bij de VK! Ben er zeker niet trots op, maar ben na research erachter gekomen dat als je vermeld op het beginstadium "stuff" heb gebruikt - je extra controles kan krijgen.. Dus daar ga ik voor.. Kus, Sill
@Monique, Ja tuurlijk denk ik er wel aan, maar zoals ik al zei heb ik er een goed gevoel over. Tussen de 20-24 jaar is kans op een miskraam maar 9%. Ik ben nog eerder bang dat het niet gezond is. En wat je hier op forums enz. tegenkomt zijn gewoon mensen die het hebben meegemaakt en hun hart willen luchten. Maar op die manier lijkt het wel of 90% een miskraam krijgt. Je wordt ook alleen maar bang als je dat soort verhalen leest, dus dat doe ik ook maar niet.
Sill, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor meid! Het is en blijft gewoon altijd spannend een zwangerschap. Ook al heb je altijd perfect geleefd, kan er nog van alles mis gaan. Das het rotte in deze periode, je moet gewoon altijd afwachten. Verloskundigen kunnen je ook geen zekerheid bieden. Maar wat de andere meiden al zeiden, de eerste weken is de placenta niet in werking. Dat gebeurt geloof ik met een week of 10? Voor die tijd wissel je nog geen stoffen uit met je kleintje. Helpt die gedachte een beetje? Linn, nee ga naar schouwburgplein, want ik woon aan de stadskant van de maas. Ook vind ik het leuker omdat je na de film nog ff een kroegje kan pakken. Bij de kuip heb je niet zoveel.. alhoewel dat wel een mooie bios is he! Ga jij daar ook weleens heen? @dromen: ik heb dat ook, hele maffe dromen! Ik weet niet hoe ik erbij kom! Ook slaap ik me een partij diep joh! Als ik smiddags een dutje doe, word ik helemaal brak wakker, en een dorst!
ja, je hebt helemaal gelijk! ik moet ook proberen om er zo over te denken! Moet het ook nog even beseffen... maar dank je voor je positieve verhaal, helpt zeker.
Hee Monique, Ik was bij de huisarts voor iets anders, en ik vertelde dat ik zwanger was. Hij vertelde zelfs dat miskramen tussen 25-30 1 op de 19 kansen is. Vrouwen van rond de 40 hebben weer een kans van 1 op 4. Enzovoorts. En gemiddeld kom je dan dus hoger uit, maar als je echt per leeftijdscategorie bekijkt, schijnt dit dus erg mee te vallen! Na 8 weken komt het sowieso al veeeel minder voor. Das ook een fijn idee, want 12 weken duurt zo verschrikkelijk lang he! EN mijn man zegt heel droog tegen mij als ik me zorgen maak: jij en ik kunnen ook elk moment dood gaan, daar kan je je toch ook niet constant druk over maken? Hetzelfde geld voor je kindje, nu en straks ook. Nou hopelijk stelt het je wat gerust
ja, ik ben al iets gerustgesteld dank julie wel. Ga proberen er nog meer van te genieten. Ga me nu omkleden om t mn ouders te vertellen, ben echt zenuwachtig! fijna avond allemaal!
Sorry meiden ik heb een paar dagen niet gelezen en nu dus maar even snel terug gelezen. En o jullie vraag te antwoorden ik had hem alles al laten lezen en zelfs zo'n voorlichtings filmpje laten zien maar niets hielp en wat denk je had hij het er over gehad met een vriend uit het buitenland die liet hem een Engelsche site lezen nu is hij wel gerust gesteld :S wat moet ik daar nou mee maar ok ik ben allang blij. nog steeds ben ik erg spugerig(erg leuk na de lunch op het werk) slaap heel veel en oh ja Help ik hals buik slaper kan niet meer op het buikje liggen hoe kom ik de rest van de zwangerschap door
@Monique, Goed zo! Het heeft ook geen zin om met zijn allen bang te zijn hier, hihi! Veel succes vanavond, leuk hoor! Ben benieuwd naar de reacties. @Julia, Ja ik ga wel eens naar de Kuip. Maar als je inderdaad nog wat wilt drinken daarna is Schouwburgplein beter. @Joos, Gelukkig dat het is opgelost. Jammer dat hij het niet van jou aan wou nemen, haha. Spugen is minder! Ik slaap inderdaad ook op mijn buik, dat wordt straks erg lastig, maar ik denk dat je vanzelf wel went aan je nieuwe positie!
Haj haj, Ik zou hier ook graag mee komen kletsen! Ben ook zwanger van 1ste beeb en heb 19 augustus de echo! Pfff wat is dit allemaal spannend en natuurlijk super leuk Groetjes! ( en iedereen gefeli met 1ste beeb )
@ Julia.. Je heb me zeker gerustgesteld.. Misschien ben ik nu echt een overbezorgde muts, maar het is toch een wonder om een klein mensje in je te hebben die jij gaat baren en uiteindelijk ter wereld gaat zetten. Dat is niet niks.. Normaal ben ik heel relaxed en heb al mijn zaakjes voor elkaar en in orde.. Maar sinds ik weet dat ik zwanger ben.. Het is niet op een slechte manier, dat ik bijvoorbeeld het huis niet meer uitkom ofzo.. Maar meer negatieve gedachtes.. deze zijn ook slecht uiteraard.. Bijvoorbeeld afgelopen week, ik ben een actieve dromer.. Ook met nachtmerries.. Nu had ik zo eentje, ik was aan het bevallen en me kindje kwam te wereld.. Helaas kon ik deze nooit vasthouden - bezweken aan de pijn.. Ben een paar dagen in paniek geweest, durfde niet te slapen veel bang/huilen.. Gelukkig heb ik mijn mannetje die me "back to earth trekt".. Mijn conclusie : Ik ben op onbekend terrein en moet nog veel leren.. En dit is eng Sorry voor de 'negatieve gedachtes' die ik deel met de rest! Wil hier niemand mee bang maken, dit ben ik met mijn gekke gedachtes Kuss Sill!
@Noek Gezellig dat je komt kletsen, welkom! @Sill Die dromen schijn je vaker te hebben als je zwanger bent. Je kan dromen dat je geen goede moeder bent, omdat dit je angst is. In de werkelijkheid hoeft dit dus zeker niet te zijn! Maar ik ken het, heb ook al een aantal enge dromen gehad. Niet zozeer over het kind, maar over het algemeen. We zijn allemaal nog op onbekend terrein en daarom is het fijn om hier je 'gekke' gedachtes te delen .
Jeetje nu gaan jullie weer heel snel! @Julia: Nee nog niet helemaal gewend haha. Maar vind het wel heel leuk! Mijn weekend plannen. Vanavond bbq met zus, zwager en broertje. Morgen en zondag (weer) werken en zondag daarna een verjaardag. *zucht* Ben toe aan een vrij weekend! Veel plezier vanavond iig. @Linn: Haha, de dag later komt het extra hard, wen er maar aan! Leuk hoor, lekker vertellen aan iedereen. Veel plezier daarmee. @Noek: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! @Joos: Kun je nu al niet meer op je buik slapen?? Ai, dat is lastig als je ook echt een buikslaper bent ja. Ik kan het nog steeds! Ook met op mijn rug slapen heb ik (nog) geen problemen. Ben benieuwd wanneer dat begint. @Monique: Veel plezier vanavond! @Sil: Welkom ook! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om het gebruik. Mag ik vragen wat je voor "stoms" hebt gedaan, wat je hebt gebruikt. Of zeg je dat liever niet?