@Siep sorry ja Linn schreef het aan jou en ik heb dus jou naam gebruikt @ Naomi gefeliciteerd met de bijna zekerheid van een meisje lek hoor en dat met een mannen familie
@Joos, ik snap het haha.. Ja dat is ook wel zo hoe je zwanger bent geworden en wat je voorgeschiedenis is. Maar als je 'normaal' zwanger bent geworden en je hebt geen voorgeschiedenis dan vind ik dat ze je wel erg lang laten wachten hier. In Belgie zou je al van onder tot boven onderzocht zijn. Vandaar dat ik zeg, hier moet je zo lang wachten!
Hoe werkt dat in België dan? Ik vind ook wel dat het erg lang duurt hier hoor! Tenminste als ik sommige hoor
@MeMyself, Ja dat weet ik omdat mijn oom en tante daar wonen. Het schijnt ook zo in Duitsland te zijn. Als je zwanger bent ga je daar naar de huisarts en dan bekijken ze meteen je bloed en krijg je ook veel sneller een echo dan hier. Jammer dat we daar niet wonen
ja, t wachten op die echo duurt eeuwen naar mijn idee. Belachelijk! Mvm afspraak ging goed, ze beloofde om niets te zeggen, dus daar vertrouw ik op. Dus nu ben ik ook bezig, wel een gek idee hoor
Hoi meiden, Ik zou me hier graag willen aansluiten, want ook wij verwachten ons eerste kleintje. Ik - Laura, 29 en samenwonend met Marcel - ben nu bijna 13 weken, dus wel al eventjes onderweg. De eerste echo hebben we gehad en afgelopen woensdag heb ik bij de vk weer het hartje kunnen horen. Hier verder geen echte kwaaltjes, op de vermoeidheid en gevoelige tepels na. Misselijkheid een klein beetje de laatste 3 dagen, maar kan ook komen omdat me verstandskies is getrokken... Volgende week naar het ziekenhuis voor een combitest en in oktober hebben we de 20 wkn echo. Dan zullen we (hopelijk) te weten komen wat het gaat worden (of nu eigenlijk al is). Groetjes!!! Laura
De eerste weken trouwens, die duurde mij ook wel erg lang. We hebben het toen nog niemand verteld, wilden de eerste echo afwachten. Nu weten alleen de as. opa en oma's het. Me (schoon)zussen (en de rest) willen we 't na de combitest vertellen. Het liefst verteld me vriend helemaal niks tegen de buitenwereld, tot de 9 maanden voorbij zijn. Zo van 'Tataah, een kleintje!!!', maar dat gaat helaas wat lastig . Na volgende week weer wachten tot de 20 wkn-echo, maar in de tussentijd kunnen we met 't kamertje en andere spullen gaan beginnen. Dus dan zal de tijd sneller gaan, mede omdat de vermoeidheid dan minder zal worden (hoop ik). Nu duren die dagen zo lang, en hopelijk dat ik over een paar weken me weer beter zal voelen....
hee meiden! Zo paar daagjes niet online geweest, en weer een hoop pagina's bijgekletst! net even alles terug gelezen!! Esje; Aah k*t zooi.. dat ze dat zo lomp zeggen!! pff..!! Sterkte met dit verlies! *dikke knuff* Linn; nou hier word nu zon 100x op een dag naar de wc gegaan.. baarmoeder ligt al op navelhoogte maar madammeke blijft beneden liggen zij de vk Naomi; wouw!! een meissie!! :d wij hier ook een meid! wat fijn dat alles goed en compleet is nu helemaal genieten!! Laura; welkom!! haha ja dat word inderdaad moeilijk Over de echo's; vind het zoiezo belachelijk dat je hier maar 2 echo;s "krijgt" .. niet iedereen kan die pretecho's betalen of vind het te duur, en dan moet je van de 20 wkn tot de 40 maar gewoon afwachten.. bleh.. Hier gaat alles goed! ons meisje is goed aan het trappen.. nu steeds vaker en harder!! ben zo blij met mn 3 kilo haha!! maandag alweer 26 wkn.. ons meisje is dan gewoon levensvatbaar.. het zo gek! hebben jullie nog vakantie? ik moet maandag weer beginnen heb er echt zin in beetje ritme en dan gaan de weken nog vlugger :d hihi liefs xx
@ Laura gefeliciteerd en welkom en wat zijn jullie sterk om het zo lang niet te vertellen ik en mijn man wilde het gelijk van de daken schreeuwen maar ok wij zijn zo ie zo flapuits @ Honeyy wow 26wk alweer en ja dat geeft vast ook weer zón raar momentje te weten dat ze dan levensvatbaar is nou laat er nog maar even flink kickbocksen in je buik hoor. vraagje hebben jullie ook zón last met luchtjes ik kan bv niet meer tegen zweetlucht, laat staan lichaamsgassen en de vuilbak is een ramp. Nou ben ik altijd al gevoelig voor luchtjes maar nu is het echt niet normaal meer hoe ik reageer
J00s, daar heb ik ook last van hoor. Vuilnisbak inderdaad heel erg. En zo'n 2 of 3 weken terug vond ik me deo zelfs erg sterk ruiken. Terwijl ik 'm nooit ruik eigenlijk Verder irriteer ik me ook wel snel aan de hond. Loopt echt continu achter me aan. Ligt nu lekker naast me op zn kussen, maar owee als ik de stoel beweeg en misschien wel opsta! Ze is meteen alert. Kat heb ik niet zo'n last van, gelukkig maar.. Vind die hond al erg genoeg. En ja, 9 maanden verborgen houden is wat lastig. Ik had gelukkig niet zo'n moeite met die eerste 11 weken, kon hier op t forum wel genoeg van me af schrijven. Maar volgende week dan weer de volgende personen.. En dan afwachten tot t buikje echt niet meer te verbergen is..
Joos; herkenbaar hier ook met de vuilbak!! maar ook kleinere dingen.. Koffiebonen.. eieren.. bleh.. gelukkig nu al een beetje over haha Laura; mn ouders hebben een hond, - een kleintje shitzu- en die ligt ook continu op mn schoot.. trekt zelfs haar lip op tegen mn zussen enz Hopen dat je buik snel groeit!! zodat je lekker kan pronken x
@Laura, Welkom! Je bent al actief bezig zie ik . Ahh ik irriteer me er echt aan dat ik me zo totaal niet zwanger voel! Ik begin nu echt te twijfelen of het hartje wel klopt enzo. Maar ja als dat niet het geval is moet je toch inmiddels al wel buikkrampen krijgen enz? In het begin was ik er zo relaxed onder en nu steeds minder. Nog steeds geen kwaaltjes, voel echt helemaal niks op mijn borsten na en die lijken ook al minder pijn te doen (of ik verbeeld het me).
@linnn, iedereen voelt zich anders! Je kan jezelf met geen enkel lichaam vergelijken! Ik snap dat je ongerust bent, maar dit is niet nodig, want de een heeft dit kwaaltje en de ander dat, of niets. Ik heb bv helemaal geen zere borsten, ieder zn ding! probeer te rilexen.
Linn, ik had ook geen klachten.. Nu nog steeds niks alleen een dikke buik denk dat het gewoon per persoon verschilt maar is ook maar net wat je je eigen aanpraat denk ik.. Heb er vertrouwen in!! Wanneer heb je je echo? liefs Xxx
Linn, ik had ook geen klachten.. Nu nog steeds niks alleen een dikke buik denk dat het gewoon per persoon verschilt maar is ook maar net wat je je eigen aanpraat denk ik.. Heb er vertrouwen in!! Wanneer heb je je echo? liefs Xxx
@Honeyy, dat is fijn om te horen. Alleen ik heb echt 2 weken lang pijnlijke borsten gehad en dat is nu echt minder aan het worden, maar dat hoeft niet erg te zijn. Ja, ik ben ook geen type dat snel ziek is of wat heeft (sterke weerstand denk ik) dus misschien heeft het ook daar mee te maken. Voel jij je ook net zo normaal als altijd? Ik heb trouwens 23 augustus mijn eerste afspraak met vk en ze zei dat er in diezelfde week een echo gemaakt kon worden. @Monique, Ik stress hem niet hoor, maar ik twijfel wel. Zolang ik geen buikpijn heb en erg bloedverlies maak ik me geen grote zorgen. Alleen ik vind het zo raar allemaal omdat er om me heen zwangere vrouwen alleen maar misselijk, moe enz. zijn en ik nergens last van heb.
ja, dat snap ik wel, als je die twaalf weken ook maar voorbij bent. En ik heb t ook dat ik die echo wil zien als bewijs!
linn, nee hier nergens last van. Was niet eens moe! Mn enige bewijs was mn echo! Had niet eens pijnlijke borsten.. en het is zo de 23e! komt goed! Gewoon rustig aan doen! ik moet wel zeggen dat ik ook twijfelde hoor! Vooral bang omdat het bij ons best lang geduurd heeft. Ik heb die weken wel wat testen verslonden liefs Xxx