Meiden die zwanger zijn van hun eerste beeb!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Julia82, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Julia: Nee, dat is geen verbeelding. Je lichaam verzet namelijk veel meer energie op het moment.

@jcy: Ik had in het begin ook het idee dat ik te snel aankwam. ik was voor de zwangerschap vrij slank maar doordat ik zoveel meer at, kreeg ik al snel een "bolletje" op mijn buik. Gewoon een extra laagje vet wat mijn lichaam schijnbaar nodig had. Ik ben nu met bijna 21 ong. 4 kg aangekomen dus dat valt alles mee, vind ik zelf...

2. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    He Bo

Das niet zoveel zeg! Was je dan voornamelijk aan het begin aangekomen van het extra eten, of juist nu de laatste tijd een beetje?

3. riannekeur

26 jul 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker hoor, nog maar 4 kilo na 20 weken.

Ik heb ook het gevoel dat ik sneller leeg ben, als ik gegeten heb krijg ik het idee dat ik na een uur alweer moet eten.

Blijf me weeïg voelen. Hoop dat ik ook niet teveel aankom.
    Heb namelijk niet zo veel zin om na de zwangerschap flink te moeten lijnen hahaha.

Trouwens, gezellig clubje zo !!

xxx

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Inderdaad gezellig clubje zo :) Helemaal mee eens!

Gister lekker dagje gehad: naar het strand geweest en lekker uitgewaaid :)
    We hebben nog even wat foto's gemaakt en daarop zag ik (en manlief) toch duidelijk mijn darmen-buikje opvallen..
    Ben 14,5 kg afgevallen voordat ik zwanger werd dus nu lijkt het of dat er op mijn buik ineens weer op zit ;) Kan er niet echt mee zitten, maar het wordt wel lastig het stil te houden :)
    Ach, zou het het liefste van de daken schreeuwen :D

Van het weekend vertellen we het aan de kinderen (manlief heeft al 4 pubers van eerste vrouw (= overleden)) Dus ben benieuwd hoe ze gaan reageren!
    Hebben jullie het al aan mensen verteld? of houden jullie het nog even stil voor iedereen?

Fijne dag allemaal! xx

5. Jcy

Jcy Actief lid

2 okt 2009
    146
    0
    0
    Goedemorgen!!

Dat is netjes Bo, 4 kg bij 21 weken.. ik zit nu al op 3 kg, volgens VK nog heel netjes, dus dan hou ik me daar maar aan vast... ;)

Inderdaad al een gezellig clubje! :D

Bij ons weten alle vrienden en familie het nu wel.. moet het alleen nog op mn werk vertellen. M´n baas weet het, maar mn directe collega´s nog niet.. de meeste zijn met vakantie en vandaag is mijn laatste dag en heb dan lekker 3 weken vrij.. Als ik terug kom ben ik 16 weken, ben bang dat ze het dan al kunnen zien.. maar dan zal ik het mn collega´s vertellen...

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wanneer heb je het familie en vrienden verteld? Met 12wk of toch al wel eerder?
    Denk idd wel dat collega's het na vakantie kunnen zien :)

7. Jcy

Jcy Actief lid

2 okt 2009
    146
    0
    0
    Familie al vrij snel, week na positive test.. vrienden na 7 weken.. Spannend dat jullie het dit weekend gaan vertellen aan de kinderen.. Voor hun ook leuk zo´n klein broertje of zusje erbij..

8. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Heel herkenbaar dat darmenbuikje! Ik was ook net afgevallen, en ik wist ook zeker dat mn buikje eerst toch echt wat dunner was! Tot de verloskundige vertelde hoe hard je baarmoeder dus al is gegroeid, en dat die nou eenmaal alles opzij drukt! Maf he dat je het zo vroeg dus al ziet en merkt!

Tegen mn beste vriendinnen en familie heb ik het gelijk gezegd. Wij hadden zoiets, de mensen tegen wie je het ook zou vertellen als het een miskraam zou worden, die vertellen we het ook dat we nu zwanger zijn. De rest wacht ik tot een week of 10.

Vandaag schijnt de zon weer lekker, super hoor! Vandaag maar ff lekker wandelen met de hond! Beter dan die regen!

9. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Hee JCY, lees net dat je vandaag je laatste dagje werk hebt: heeeerlijk!! Ga je nog op vakantie, en zo ja, waar ga je heen?

10. Jcy

Jcy Actief lid

2 okt 2009
    146
    0
    0
    Hi Juul,

Ja idd laatste dagje werk vandaag.. heerlijk!! haha.. ben eerst nog een weekje thuis en dan gaan we lekker naar Portugal.. lekker genieten, want als het goed is is het voor de laatste keer met 2e!

11. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Nou idd! Geniet ervan! En volgende week kan je dan hier volop kletsen ;)

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Julia: Bij 13 wkn zat ik ong op 3 kg. Vond ik toen behoorlijk veel eigenlijk. Nu vind ik het wel mee vallen en gaat het ook wat gestager.

@Rianne: Ik at in de eerste wkn ook iedere 2 uur 3 boterhammen hoor. Gewoon aan toe geven, anders voel je je nog beroerder. Met een week of 13 wordt dat echt minder.

@Dolfijn: Wij hebben het met 5,5 wk ook al tegen ouders e.d. verteld, met de zelfde achterliggende gedachte als Julia. Bij ons weet ondertussen iedereen het uiteraard!

@JCY: Je zit dan ong. gelijk met wat ik met 13 wkn aan was gekomen. Mijn vk was toen ook tevreden, 4 wkn later was ik maar 0,5 kg aangekomen en toen kreeg ik min of meer op mijn kop dat dat te weinig was.... Zo lang jij weet dat je genoeg eet en niet aan het lijnen bent in je zwangerschap is het goed hoor... Ik let wel op, eet niet zomaar alles wat los en vast zit maar ik eet wel duidelijk meer dan voor mijn zwangerschap dus als ik dan een keer weinig ben aangekomen en mijn vk zegt daar iets over dan trek ik me daar echt niet zo veel van aan. Ik weet zelf wat ik er in stop! ;)

Lekker, Portugal. Wij zijn de eerste week van juli geweest, zou zo terug willen. Geniet er van!

13. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gezellig hier, en het gaat nog best rap, even 2 blaadjes bijgelezen..

Leuk om te lezen dat iedereen toch een beetje dezelfde kwaaltjes heeft, ook ik heb die gehad of heb ze nog.
    En honger.. ja die heb ik ook.. ik geef er maar een beetje aan toe.. die kilootjes moeten er na de zwnagerschap amar weer af (gaan ook best rap als je borstvoeding geeft).

Ik heb het iedereen verteld met 12 weken, op mijn en zijn ouders na, die wisten het met een week of 10.. Ik zit al bijna op 17 weken, het gaat wel snel hoor!

En het oprekken van je baarmoeder, ook dat heb ik flink gevoeld.. ook na die 12 weken, dan heeft het kind een flinke groeispurd.. phoe heb er flink last van gehad, en zelfs soms nog.. Ik krijg al een heus buikje...
    Is er bij jullie al iets te zien?

Willen jullie weten wat het is?

14. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Echt heel lekker om te weten dat de dingen waar je "last" van hebt, niet abnormaal zijn, maar dat vele meiden dat hebben! kijk, daar heb je dan zo'n forum voor!
    Vanmorgen ff gewogen, en ben dus nu ruim 1,5 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Je hebt idd wel kans dat dat stabiliseerd, want je eetpatroon blijft waarsch de komende tijd hetzelfde. Maar ik moet er niet aan denken dat ik elke 2 weken 1,5 kilo aankom :)

Het schijnt idd dat borstvoeding heel goed helpt! Maar ja, je hoort ook regelmatig dat borstvoeding mislukt, dus daar gaat dan je afslankplan haha!

Wij zijn ook al in juni op vakantie geweest.. OP zich ook wel lekker, omdat het hoogseizoen in Nederland ook erg lekker is. Voor of naseizoen vinden wij wel prettig, zolang we toch niet aan schoolvakanties vastzitten. Financieel is het ook niet verkeerd, en het is ook nog wat rustiger met de toeristen. Dus zolang dat kan, vinden wij het heerlijk!

15. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    hey,

Hoop dat ik ook nog bij dit clubje mag. Is idd wel fijn om met meiden te praten die dit ook allemaal voor het eerst meemaken.

Zal me even voorstellen: Ben 26 jaar en nadat ik een jaar gestopt ben met de pil zwanger van de 1e:D Ben nu 11 weken zwanger. We hebben al 1 afspraak gehad bij de verloskundige waarop we het hartje zagen kloppen, maar toch ben ik nog steeds bang dat het misschien misgaat. (Heb ook net in zo'n zwangerschapsblaadje gelezen over iemand waarbij het misging na 11 week (niet echt handig om dat te lezen).

Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal al last krijgen van een dikke buik door die darmen, heb er ook erg last van en alvast maar zo'n lekkere positiebroek gekocht (in de opruiming) en dat zit toch veel fijner.

Na deze week zit mijn vakantie er weer op en ben ik dus 12 weken, zit te twijfelen of ik het dan op het werk vertel of zal wachten na tweede afpraak bij de verloskundige.

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Induna: Wij hebben volgende week donderdag de 20 wkn echo en dan horen we ook wat het wordt! Spannend hoor! Bij mij zie je het nu wel echt als een zwangere buik. 3 wkn geleden leek het nog meer een vetrol! :)

@Julia: Als de misselijkheid wat afneemt als je verder in je zwangerschap bent, hoef je waarschijnlijk ook niet meer zo veel te eten, dat scheelt. Verder heb ik op het moment dat ik heel snel vol zit, ook wel handig! ;)

@Race: Tuurlijk mag je er nog bij!
    DIe verhalen zijn idd niet leuk om te lezen, maar daar ontkom ook weer niet aan. IK heb gemerkt dat, sinds ik zwanger ben, ik meer van die verhalen hoor ook van bekende.... Het gaat je nu ook meer opvallen.

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Denk idd dat je meer attent bent op verhalen die in je omgeving verteld worden.. Meer bewust mee bezig nu we zelf zwanger zijn..
    Idd maar niet teveel van aantrekken, anders is het helemaal alleen maar stressen en dat kan niet goed zijn!

Hier vandaag nieuwe kleding gekocht met jongste stiefzoon :) Super gezellig, maar wel heel erg vermoeiend.. pff.. merk dat het allemaal wat meer moeite kost!
    Voor mezelf een vest en shirt gekocht waar ik in kan groeien :p hahah rekening houdend met buikkie :D
    Verder erg veel moeite gehad om niets tegen me zussie te zeggen.. We waren even lekker alleen aan het kletsen en ze begon over mijn zwangere schoonzus.. hahah dus ik maar slikken en mee praten ;) Niets gezegd.. Eerst maar eens 'onze' kids en mijn ouders.. en dan zijn broertjes en zusjes aan de beurt!

18. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Ha girls

@race: natuurlijk kan je er lekker bij komen om te kletsen! Welkom!
    Ik was bij de huisarts voor iets anders, en die zei over miskramen dat rond mijn leeftijd (27) veel minder voorkomt dan bij vrouwen van 40. Die hebben 1op 4 kans, en als je jonger bent, ligt dat veel lager. Ook kwamen de meeste miskramen volgens hem tot de 8e week. Daarna natuurlijk ook nog wel, maar wel veel minder. Op andere topics waar ik weleens mee lees, zie je idd dat miskramen veel zo rond de 5,6 weken komen. Dus nu jij al 11 weken bent, hoef je je volgens mij niet veel zorgen meer te maken! Ook als je geen dingen hebt die in die richting wijzen.. Maar ik heb me er ook druk over gemaakt hoor! Ik heb nu veel last van misselijkheid, en daardoor heb ik ook het idee dat het wel goed zit op een of andere manier..

Bo wat spannend de 20 weken echo!! Op die termijn kunnen ze al ongeveer alles zien he! Heb je zelf een voorgevoel over een jongen of meisje?

Dolfijn, wat leuk dat je kleding hebt gekocht! Wat leuk dat je partner al kinderen heeft! Stukje ouder dus als jouw beebje? Wonen ze ook bij jullie?

liefs!

19. riannekeur

26 jul 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhalen ineens !! Het gaat snel zeg.
    Tuurlijk kan je er bij Race.

Bij ons weet alleen de naaste familie het en een beste
    vriendin van mij.
    De rest vertellen we het pas na de echo en die is over drie weken.
    Ook op het werk wil ik proberen te wachten tot na de echo. Zolang ik niet loop te spugen kan dat wel hoop ik.

Spannend hoor, Dolfijn. Dat je het aan hun gaat vertellen.
    Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Hier ook opgezette darmen, hahah. Vooral 's avonds. Vind het heerlijk om mijn knoop los te doen, anders zit het niet meer lekker. Misschien is dat wel psychisch, maar goed.

Wij gaan in september nog 2 weken naar Italië. Voorlopig de laatste keer met z'n tweetjes....

20. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik ben getrouwd met een weduwnaar, hij is 19,5 jr ouder als mij.. en de kinderen zijn 19, 18, 16 en 15 jaar.. Dus idd wel een heel stuk ouder dan ons beebje ;) Die van 18 en 15 wonen bij ons, dochter van 16 komt in de weekenden en die van 19 woont op zichzelf..
    Dus wel een boel drukte, maar ik krijg er ook veel voor terug.. Al was het in het begin toch echt wel knokken om boven water te blijven!

Deel Deze Pagina