@Honeyy.. Nou onze zwangerschappen lijken wel erg op elkaar hihi.. Maar heb je tijdens je zwangerschap nog NOD dan? Normaal werd ik pas eind van de maand ongesteld dus 10 aug kan eigenlijk niet? Nu is het weer over :S snap er echt niks van! Maar ik schrok echt heel erg vandaag omdat het met roze begon. En ik heb ook geen sex gehad deze week (schaam) of iets echt inspannends gedaan. @Buikfoto's... Nou voorlopig valt er bij mij heel weinig te zien. Ik heb van mijzelf al een redelijke buik . Ik denk dat ik pas echt een ronding krijg bij 5 of 6 maanden haha.. @Weekend... Ehh ff denken hoor (ik merk wel dat ik soms langer moet nadenken bij dingen) vrijdag ben ik lekker naar het strand geweest met mijn man.. terrasje gezeten enzo, was gezellig. Gisteren gaven we een trainingsdag aan de kinderen die wij training geven. Vandaag vierde mijn oma haar verjaardag. @Werk, leerkracht in opleiding Leuk bloemiste!
Hoihoi meiden, ik zal me ook maar even voorstellen Mijn naam is Kimberley, ben 20 jaar oud, en woon in Lelystad, en ben zwanger van mn eerste kindje. Het was een ongelukje, maar wel een welkom ongelukje, ben nu 17 weken en 2 dagen zwanger, 8september heb ik mn 20 weken echo, ik ontdekte met 6 weken dat ik zwanger was, en paar weken later kreeg ik mn eerste echo, we hoorde het hartje kloppen, was ontzettend mooi om te horen, en het bleek dat ik toen 10 weken en 3 dagen zwanger was, we kunnen ons geluk niet op, mn vriend wil niet weten wat het geslacht is, maar ik wel, kan niet wachten! Ik ben 22 januari 2011 uitgerekend, spannend allemaal hoor, heb geen kwaaltjes en dingetjes gehad, ik geniet er heerlijk van zolang het kan!
@miracle, welkom en gefeliciteerd! @werk, ik ben leerkracht. Nu nog een weekje vakantie. Volgende week weer beginnen. De nieuwe groep wordt wel een pittig groepje, zeker in vergelijking tot die lieverdjes die ik vorig jaar had. Maar ik heb er wel zin in! (ga er maar even vanuit dat jouw vraag voor mij was Monique) @weekend, zaterdag een verjaardagsfeestje van een vriendin. Alle vrienden weten nu dat ik zwanger ben.
Hoi miracle1990: welkom! en gefelicteerd! Siep: ja die vraag was inderdaad voor jou Oei iets zwaarder jaar dan vorig jaar. Maja een beetje afwisseling hoort erbij he
@monique, tja, ik vind het wel leuk, een beetje uitdaging. Enne, vorig jaar had ik 32 kinderen en nu maar 23, scheelt wel.
@ MeMyself: Leuk buikjes showen... Ik heb ook net m'n eerste buikfoto gemaakt ondanks dat er nog niets te zien is. Ik heb hem gemaakt om te vergelijken voor als m'n buik gaat groeien. @ Linnn: Ik heb het zelf niet gehad maar je hoort het erg vaak. Zolang je niet heel veel helder rood bloed verliest en geen flinke buikpijn hebt is er niets aan het handje. Die steken in m'n buik heb ik ook. Schijnt allemaal volkomen normaal te zijn. Dus probeer gewoon lekker te genieten van je zwangerschap. Zo'n eerste zwangerschap komt nooit meer terug. @ werk: Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis. @ Weekend: We hadden een bbq bij ons thuis met vrienden. Ik had alcoholvrije wijn overgegoten in een normalen wijnfles, maar m'n vriendin vertrouwde het niet. Ze wilde zelfs m'n wijn proeven. Gelukkig heb ik haar nog af kunnen poeieren.
@Jo, nou ik wacht rustig af. Ik heb geen rood bloedverlies, eerder lichtbruin en ik heb ook geen erge buikpijn alleen wat steekjes hier en daar. Voorlopig zet nog niks door dus het zal normaal zijn dan. Dat van die alcoholvrije wijn ken ik ja, haha.. Heb ik ook gedaan. @Miracle, welkom! Net MvM geweest en vanaf heden in potjes piesen
@Jo83.. Ik wil best mn buikje showen, maar het stelt nog niks voor hahaha Ik moest echt lachen om je bbq verhaal.. leuk he van die vriendinnen haha.. Waarom vertrouwde ze het niet? Omdat je je eigen fles had ofzo?
Voor de meiden die een beetje in onzekerheid dommelen: Zolang de verloskundige zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoeft dit ook niet, ik begrijp dat je toch wel in onzekerheid blijft zitten, had ik namelijk ook in het begin, ik wist net dat ik zwanger was, en de volgende dag zag ik iets drijven in de wc.. en ik dacht ownee! het zal toch niet? Ik was ontzettend bang dat ik weer een miskraam had, dus ik meteen de verloskundige gebelt, en gezegt dat het leek op een vruchtje van 4 weken maar ik het niet zeker wist, en dat ik geen pijn of bloed verloren had. Zij kon mij niet meteen gerust stellen, ze wilde het overleggen of ik toch niet even langs moest komen, later belde ze me terug met het nieuws, dat zolang ik geen hevige pijnen heb en geen bloedverlies ik me nergens zorgen over hoef te maken. Dus meiden, hou de hoop erin dat het gewoon goed genesteld zit, natuurlijk heb je die zekerheid pas echt als je het hartje hoort of je baby voor het eerst ziet met de termijn echo Ik duim voor jullie allemaal meiden! Mogen we allemaal gezonde baby's op de wereld zetten!! Als jullie vragen aan me hebben, over hoe ik het tot dusver ervaar, mag je me altijd vragen ik kijk elke dag wel even op het forum! Groetjes Miracle
@Linn Zit wel goed hoor meis ik ben zelf nu ietsje verder, en heb in hetzelfde schuitje gevaren vandaar dat ik weet hoe je je moet voelen, komt allemaal wel goed
Weten jullie trouwens wat ik ook denk. Dat ik tussen mijn vorige menstruaties al een vmk heb gehad. Ik had namelijk een avond helderrood bloed en 5 dagen later begon mijn menstruatie ook met helderrood bloed wat daarna heeft doorgezet tot menstruatie. Ik was toen ook 2 weefsels verloren. Ik had er tot nu niet bij stilgestaan, maar nu ik er terug aan denk zou dat best zo kunnen zijn. Anders had ik een cyclus van 35 dagen en dat is ook best lang. Ik zat er ineens aan te denken vandaar dat ik het post. Overigens had ik met de innesteling van deze zwangerschap ook bloed verloren en dat is ook niet bij elke vrouw, dus ik denk dat mijn baarmoederwand/mond gewoon heel gevoelig is? Haha, zit mezelf hier gerust te stellen .
ik zal je vertellen Linn, ik heb helemaal geen innestelingsbloeding gehad, wel bij me vorige vermoedelijke zwangerschap die uitliep op een miskraam, daar kreeg ik gewoon een innestelingsbloeding, en gevoelige borsten, maar bij deze helemaal niet, alleen me borste jeuken afentoe verder niet eigelijk
@Miracle, Ja tuurlijk dat snap ik! Ik ben ook dankbaar voor elke dag dat ik opsta en nog steeds zwanger ben haha.. Het is een enorm spannende tijd dit. Ik ga zo lekker uit eten dus lekker ontspannen avondje. Morgen moet ik weer voor het eerst beginnen met trainen, ben benieuwd hoe dat gaat!
hee meiden!! Linn; haha nee maar had het wel presies om 32/40 dgn.. lekker naar het strand!! woon je er dicht bij? Leerkracht wow.. daar moet je toch ook wel engelen geduld voor hebben? voor welke klas sta je? / wil je gaan staan? Jo; hahahah leuk met die fles!! wij gingen in de weken dat we het geheim hielden overal met de auto naar toe.. tjaa er moet toch iemand bobben?? Miracle; welkom!! gezellig! Hier gaat vandaag alles zn gangetje weer lekker begonnen met werken! heerlijk! beetje ritme! volgens mij heb ik al nestel drang.. wil naar huis (zitten nu op de camping ivm de vakantie) poetsen, wassen strijken opruimen hihi.. vriendlief vroeg al of ik gestokenwas door een werkspin ben niet zon poetsmiep Fijne avond meissies!! xxx
@Linn: Nou meis, ik wens je HEEL veel succes met je zwangerschap, moge alles goed verlopen, en je niet veel last krijgen van kwaaltjes dan geniet je namelijk het meest, net als ik @ Honey en de rest: bedankt voor het verwelkomen, als jullie iets willen weten van mij dan mogen jullie altijd vragen! Groetjes
straks mijn termijn echo ben wel zenuwachtig ondanks dat ik voel dat alles goed groeit en bloeit raar he dat we toch zo onzeker blijven.