Hallo hallo, Mag ik gezellig meekletsen hier? Ik ben Linn, 23 jaar, net 1 jaar getrouwd en zwanger van onze 1e! Ook mijn man is 'iets' ouder namelijk 35. Ik vind het allemaal heel spannend zo. Heb nog van weinig dingen last. Het eerste waar ik last van kreeg en nog steeds last van heb zijn mijn darmen haha. Misselijkheid heeeeeeel af en toe een beetje, maar verder voel ik mij tip-top! Ben net wezen hardlopen en heb wel het idee dat ik daar nu nog van aan het herstellen ben haha.. Had al paar weekjes ook niks gedaan hoor In ieder geval gezellig zo kletsen hier en ervaringen uitwisselen! Groetjes!
Hoi meiden, Linn, welkom! Kan goed dat het nu zwaarder voor je is hoor om hard te lopen. Je bent sowieso aan het begin van je zwangerschap heel moe. En daardoor ben je dus ook gelijk niet zo fit als normaal Dolfijn, kan me goed voorstellen dat dat pittig was! Het kan ook heel gezellig zijn denk ik he, als het eenmaal goed loopt! Op die leeftijd kan je al goeie gesprekken met ze voeren! Rianne, lekker zeg, 2 weken italië! Hopelijk ga je idd niet spugen! Dat hoop ik zelf ook niet! Las ergens dat misselijkheid soms al afneemt rond de 8 weken, let's hope so!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel naar uit kijk.
Ja klopt, ik ben ook wel erg moe. Maar ja wil toch graag in beweging blijven. Ik denk dat als ik daar over een paar weken pas mee start, dat het dan misschien 'to much' is in 1x. Zijn jullie allemaal zo misselijk? Al vanaf het begin of is dat later pas gekomen? Ik heb daar zo weinig last van! Niet dat ik het per sé wil hoor haha. Liever niet zeg, maar vind het wel gek.
Dolfijn, kan me ook voorstellen dat het pittig is zeg. Poeh !! Welkom Linn. Bij mij begon de misselijk iets later. Julia, ik hoop het ook zo, hoop niet dat ik moet overgeven. Daar ga je je ook niet beter van voelen. Als het zo blijft hou ik dat wel een paar weekjes nog vol. Ik kijk ook uit naar de periode dat ik mij weer top fit ga voelen, barsten van energie en niet misselijk !! Ik zal van het weekend even kijken of ik al ben aangekomen...
Kan nog komen hoor meid! Ik teste pas na 5 weken zwangerschap, en had behalve van vermoeidheid geen last. Ik denk dat ik zo rond 5,5 weken last kreeg. Ik ben ook niet kotsmisselijk, maar weeëig, bijna de hele dag zo'n net-tegen-het-misselijke-aan gevoel.. En elke vrouw is anders he! had ook een vriendin, die had nergens last van! Toch heeft zij inmiddels een gezonde zoon
Ohhh oké.. Dus het is normaal als dat later is Fijn, dan weet ik dat haha.. Ja het blijft raar allemaal. Je ziet nog niks en voelt bijna niks en toch ben je zwanger haha.. :-D @Rianne Is er ergens in de zwangerschap een periode dat je je weer topfit voelt? Denk dat het pas daarna is . Volgens mij is er elke periode wel weer een ander kwaaltje.
Ik hoor en lees weleens dat je je in het tweede trimester beter kan gaan voelen. Zijn er nog meiden die meedoen aan Moeders voor Moeders ?? Ik wel, vind het alleen zwaar. Het stinkt zo !! Haha, maar het is voor een goed doel hahaha.
@Julia: Je kan het met ong 16 wkn al zien maar dan moet je zelf de extra echo betalen en dat vonden wij zonde van ons geld. Ik heb eigenlijk geen voorgevoel. Eerst wel heel sterk een meisje maar echt iedereen om ons heen roept dat we een jongen krijgen. Dus ik weet het niet meer! Hihi. @Rianne: Ik heb het ook al vrij vroeg op mijn werk verteld. Ik vond het lullig dat mocht ik bijv een miskraam krijgen of op mijn werk niet goed worden en prompt weg moeten, dat iig mijn teamleider en werkbegeleider wisten waarvoor en dat ik niet eerst hoefde te vertellen "ik ben zwanger maar moet nu weg want misschien is het niet goed." @Linn: Welkom. Grappig, ik ben ook 23 volgende maand 1 jaar getrouwd. Mijn man wordt in sep 30 dus iets kleiner leeftijdsverschil! Ik werd met 6 wkn misselijk, niet spugen, en duurde tot ong 13 wkn. Sindsdien sinds eind vorige week voelde ik me idd topfit! Heerlijk, het is nu alleen weer even minder maar hopelijk wordt dat ook snel weer wat beter. @Rianne: Ik heb ook mee gedaan met MvM en vond het ook echt zwaar ja. Voorheen hoorde ik weleens meiden zeggen dat zwaar was en dan dacht ik "of je nu iedere keer in de pot plast of het opvangt en overgiet, dat moet niet zo veel uitmaken." Maar bah, wat had ike r op een gegeven moment een hekel. Stinken idd! iiieeehhkk. En die rot doppen die soms niet goed dicht gingen waardoor ze in de auto gingen lekke! (ik moest het zelf wegbrengen) Ik was het tegen het eind ook echt beu!
Zo dames, moest echt even bijlezen vanmorgen!! Linn, welkom bij de club Wij willen niet weten wat het wordt, al moet ik zeggen dat ik nu toch wel erg nieuwsgierig word! Hebben jullie al namen bedacht.. bij ons wordt dit echt een ramp, we liggen totaal niet op 1 lijn haha!! maar goed, we zullen er uiteindelijk wel uitkomen! Hier ook bijna geen last gehad van kwaaltjes, wel af en toe een beetje weeïg en moe maar verder voel ik me goed.. mag zeker niet klagen! Bij mij is het overgeven gelukkig (tot nog toe) uitgebleven.. bij mijn zusje begon het namelijk pas met 16 weken, dus het kan nog komen.. Vanaf vandaag lekker vrij, nog wat kleine klusjes voor werk afhandelen maar voor de rest lekker een vrije dag.. ga zo even shoppen met mn zusje in een kinderkleding winkel, mag vanavond op kraamvisite, altijd leuk! en vanmiddag met vriendin en haar kleine ventje richting grote speeltuin hier in de buurt.. gezellig! nu hopen dat het weer mee zit! fijne dag allemaal
Goeiemorgen meiden! Moeders voor moeders: nee ik doe daar niet aan mee. Ik woon op het moment in een portiekflat, en als ik dan van die flessen neer ga zetten, is gelijk de hele buurt op de hoogte. Dat leek mij niet zo'n goed plan.. Wij gaan wel verhuizen als alles goed gaat in sep/okt, dus mocht ik nog eens zwanger zijn, doe ik het missch wel! Ik las trouwens gister een stukje in de krant over Nikki Plessen, kennen jullie haar? Zij was tmf vj, en nu presenteerd ze geloof ik op rtl. Zij is net bevallen in mei, en ze vertelde dat ze niet veel aangekomen was, behalve de baby dan. Haar truc was: veel wandelen! Dan blijf je fit en je verbrand wat meer... Nou omdat we er net over hadden zitten kletsen, dacht ik, ik meld het ff hier!
collega van me is ook zwanger en die zegt dat het vanaf de derde maand het leukste wordt. Sporten is idd erg zwaar nu, zit zelf op zumba maar al hele tijd niet geweest. Heb nu echt het gevoel dat ik helemaal geen conditie meer heb. Doe ook mee voor moeders voor moeders. Dacht dat het aan mij lag dat het zo stonk. Ik moet ook zelf inleveren en ik kon het inleverpunt niet vinden, ik daar de halve stad doorsjouwen met die krat (en een heel rood hoofd):x
@Bo Haha, nou wel toevallig hoor.. Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje . @Julia Ja wandelen of elke andere vorm van bewegen is natuurlijk gewoon goed. Ook herstel je na de zwangerschap veel sneller. Ik blijf ook echt zoveel mogelijk bewegen! Ik doe (nog) niet mee aan MvM. En als ik het hier zo lees weet ik niet of ik dat wel wil haha.. Is haaruitval trouwens ook een kwaaltje?
Linn, ik heb dat ook haaruitval. Je schijnt juist gedurende de zwangerschap een vollere bos haar te krijgen omdat het juist niet uit zou vallen?! Nou hopelijk komt dat dan nog he!
Haha, ja laten we het maar hopen! Je leest er vrij weinig over, maar ik trek elke ochtend toch flink wat haren eruit. Gelukkig heb ik best veel, dus ik kan het hebben haha.. Misschien komt er wel dikker haar voor terug?
Ik heb begrepen dat je door de hormonen nog maar heel weinig haaruitval hebt, veel minder als normaal. Hierdoor heb je gewoon meer haren op je kop. Sommige vrouwen krijgen ook echt meer haar, bijvoorbeeld langs de haarlijn bij je voorhoofd. Dat had een vriendin, zij kreeg daar allemaal korte plukjes nieuw haar! Na de bevalling schijnt je haar dan weer enorm uit te vallen, en daar moet je dan niet van schrikken, want op een gegeven moment krijg je dan ook weer jonge haren terug. Apart allemaal he!
Haha, ja het lichaam is een wonderbaarlijk iets! Iedereen heeft natuurlijk altijd een beetje haaruitval en ik ook normaal gesproken, maar het viel me op dat het nu iets meer was, vandaar! Vandaag was ik trouwens ontzettend moe! Ik ben vannacht rond half 1 naar bed gegaan en had lekker uitgeslapen tot half 11 (tsja heb vakantie, haha) en toen ben ik om 12 uur naar een vriendin gegaan. Daar gezellig gekletst enzo en om 4 uur naar huis gegaan. Ik was in de auto al moe maar thuis hield ik mijn ogen niet open! Haha.. Ik heb even een uurtje mijn oogjes dichtgedaan op bed .. Heb jij dat ook gehad, of heb je dat nog steeds?
Hee linn Ja heb ik ook! Ik ben in tijden niet zo vroeg naar bed als tegenwoordig! Eerst was het een wonder als ik er voor 12 uur in lag, en nu is het tussen 21 en 23, niet normaal he! Ook doe ik middagdutjes van soms wel 2 a 3 uur achter elkaar! Blijkbaar is het hard werken voor ons lichaam! Ik vind het zo bijzonder eigenlijk al die veranderingen en dingen die je nu mee maakt..! Ik moet zeggen, soms overweldigd het me ook wel hoor, wilde heeeel graag een kindje. En nog steeds natuurlijk! Maar nu het zover is, vind ik het ook heel spannend! Er gaat zoveel veranderen als hij/zij eenmaal geboren is. En dat is natuurlijk super, maar ook wel heftig he!
Ja het is ook hard werken voor ons lichaam, kan me dat ook wel voorstellen. Maar bij moe had ik eerder verwacht een beetje slap en niet echt dat je heel veel slaap hebt! Hihi Wij wilden natuurlijk ook graag een kindje, alleen ik had net als Bo geen menstruatie meer. Bij mij was het plotseling en niet na de pil. Maar goed, we hadden geen haast hoor! Van ons mocht het nog best een jaartje wachten. Het was alleen wel raar dat er niks meer was. Maar ja gyneacologen konden ook niks vinden en ik wacht nog steeds op een oproep voor die hormoonpillen, haha. Niet meer nodig dus. Dat zijn ze ook vergeten volgens mij, maar ik had weer menstruatie dus ik had ook geen zin om erachteraan te bellen. Maar goed na 2 x menstruatie toch ineens zwanger! Toch nog wel een beetje onverwacht dus, maar superblij. Voor mij is het alleen extra zwaar, want ik studeer ook nog en dat wil ik heel graag afmaken. Ik moet nu nog 2 jaar. Maar ik heb al een afspraak gepland met de decaan om zo min mogelijk studievertraging op te lopen! Maar ja het is maar afwachten hoe het loopt, je kan wel dingen plannen maar het kan ook anders lopen natuurlijk! Mijn man vindt het ook niet erg als ik een half jaartje langer over mijn studie doe hoor. Maar zelf wil ik het liefst aankomend jaar versneld doen zodat ik begin maart klaar ben. Ik weet alleen nog niet of dat kan. Ik hoop het zo! Ik hoop ook heel erg dat mijn stage er leuk op reageert en dat ik na de bevalling ook nog welkom ben! Want het liefst wil ik mijn 4e jaar daar ook lopen. Dus het wordt ook enorm mijn best doen, haha! Dus ja er komt een hoop bij kijken en je moet met heel veel dingen rekening houden hihi.. Maar ik weet zeker dat het dit waard is!
@Linn: Doe je een votlijd studie nu dan? En welke? Ik ben dit jaar afgestudeerd (SPH) maar deed dit deeltijd. Dus ik had al wel werk. De zwangerschap hier kwam qua studie super goed uit. Moet je nu je 3e jaar in dus het hele jaar stage lopen...??? Dat zal dan pittig zijn hoor... Hopelijk heeft de decaan ook wat opties!
Haii Bo, Ik doe voltijd PABO. Ja het 3e jaar is een heel jaar stage, 2 dagen in de week. Dus ja voor de klas staan is best pittig dan!Maar ja ik hoop dat ik wat kan regelen. Ze zullen me echt niet martelen . Ik denk dat de decaan wel wat opties heeft hoor, want ze komen dit natuurlijk vaker tegen. En ik weet dat ze er een bepaald protocol voor hebben. Na de vakantie weet ik meer!