Ha Nicky Thanks voor de wijze raad! Echt fijn hoor af en toe ff horen dat je niet de enige bent.. Van te voren kan je je gewoon niet bedenken dat je je zo gaat voelen! Hoe bedoel jij precies dat het verder in de zwangerschap geestelijk ook zwaarder word? De verantwoordelijkheid voor een kleintje enzo? En dat je hele leven straks op zijn kop staat? Zie je erg op tegen de bevalling, of zie je dat wel zitten? Kan me zo goed voorstellen dat je je rot schrikt met zo'n bloeding! Je leeft zo in angst dan dat het mis gaat! Dan is het een hele geruststelling dat de 20 weken echo goed was! Hebben ze jou toen niet eerder een echo gegeven? Wat was uiteindelijk de oorzaak van die bloeding? Eng hoor! Soo een hele vragenlijst, lijkt wel een interview
@julia: ow maakt niet uit hoor zo'n vragenlijst Met geestelijk zwaarder bedoel ik inderdaad de verantwoordelijkheid van zo'n kleintje dadelijk, de vraag of je het wel kunt, of je wel een goede moeder zal zijn. Daarnaast kan het doordat het lichamelijk zwaar wordt op je geest gaan slaan. Ik zit er op dit moment bijvoorbeeld helemaal doorheen en heb vanmorgen dan ook een heel goed gesprek gehad met de vk en er zijn nu duidelijke afspraken gemaakt. Voor mij duurt het nu nog hooguit 1,5 week voordat we ons kleine wonder in de armen hebben Ik ben verder niet bang voor de bevalling zelf. Ik weet dat ik in het zkh ga bevallen en dat daar alle zorg is die je nodig kunt hebben. Daarnaast zit er zo'n oerkracht in je tijdens de bevalling dat het allemaal wel goed gaat komen. En ik denk maar zo: er is nog nooit 1 kindje blijven zitten. Ik heb de dag van de bloeding toen wel een echo gehad maar ook met aandringen, we moesten eigenlijk tot maandag wachten maar na de uitleg dat we al bijna 2 jaar bezig waren geweest om überhaupt zwanger te worden vonden ze wel dat ik met spoed naar het zkh moest voor een echo. De uiteindelijke oorzaak is niet bekend, kan een gesprongen adertje zijn geweest. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens de bloeding niet eens kon huilen, had ook niet heel sterk het gevoel dat het fout zou zitten. Zo.... weer gereageerd op alle vraagjes Ik deel graag mijn ervaringen met jullie en als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.
Hoi Nicky Een dikke knuffel voor jou meid!! Kan me heel goed voorstellen dat het pittig is zeg! Hoop dat je lekker met ons mee blijft kletsen! liefs, Juul
@Nicky, Hallo, gezellig dat je komt kletsen! Juist aan je ervaringen hebben wij wat ja . Ook al zijn wij nog ver weg van die laatste loodjes @Julia, Ik ben naar Letters to Juliet geweest, echt een superromantische film! Moest bijna huilen, hihi..
Linn, die heb ik ook gezien !! Geweldige film he... Welkom Nickey, leuk om jouw ervaringen te lezen... Wij zijn inderdaad nog wel even verwijderd van de laatste loodjes. We zitten nu allemaal nog in de fase of alles wel goed gaat enzo.... Ik vind het in ieder geval wel erg spannend hoor !! Kan niet wachten tot de 17e, dan kunnen we ons kleintje bekijken !!! Weet ik eindelijk een beetje of het dan goed is of juist niet. xxx
Hey Rianne.. Ja hij was echt super! Had het niet van tevoren verwacht. Ik vind het ook heel spannend, maar ik moet wachten tot de 23e. Tenminste de termijnecho wordt volgens mij nog iets later gemaakt. Wel in die week zei ze. Vandaag voelde ik me weer helemaal niet zwanger! Echt nergens last van gehad.. Pff zo raar allemaal...!
@Nicky: Spannend, bij jou is het bijna zover! Ik ben ook dmv clomid zwanger geraakt. Ik had gelukkig genoeg aan 1 ronde hormonen. Maar ik lees dat het bij jullie ietsje langer heeft geduurd. @JBM: Welkom hier, wat fijn dat jullie de MMM toch niet nodig hebben gehad! @Linn: Nee, we weten het nog niet, donderdag pas de 20 wkn echo! Spannend hoor. We gaan idd wel geheim houden wat er in mijn buik zit, vind ik leuker! @Julia: Je bent nu ook nog vrij vroeg in je zwangerschap, kan me voorstellen dat je je er dan nog niet in hebt verdiept. Het is wel erg leuk hoor!
@Bo Nou spannend hoor! Heb je al wel een idee wat het is? Hebben jullie trouwens dat boek van Kluun gelezen: 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' Haha ik heb het cadeau gegeven aan mijn man, maar vind het zelf ook hilarisch.
Nee ik heb geen idee. Ik had eerst heel sterk het gevoel van een meisje. Maar werkelijk iedereen om ons heen roept dat het een jongen wordt, dus ik weet het niet meer! Dat boek heb ik niet gelezen nee. Is het een aanrader dus?
Hi meiden, Nicky, super leuk om de ervaring van iemand die al wat verder is in de zwangerschap te lezen! kunnen we een beetje lezen wat ons nog te wachten staat! Komt wel dichtbij voor je nu.. succes met de laatste loodjes.. Julia, ik denk dat ik wel snap wat jij bedoeld met die onzekerheid.. We wilde zó graag zwanger worden en nu ik het ben (ben dol gelukkig hoor) maar ben ik zo onzeker.. Is dit nou zeker wat we wilde, kan ik dit wel.. ben ik niet te jong.. dat soort dingen, vaak angst, maar gelukkig kan ik mezelf vaak weer even en hart onder de riem steken als ik iemand zie lopen met zo´n klein kindje! dan ben ik weer helemaal gelukkig! Bo, wat spannend dat jullie nu bijna weten wat het gaat worden! donderdag echo, dat is dagen tellen.. echt super leuk! Voel je je alweer wat beterder? las in een topic dat je je niet zo goed voelde.. hoop dat je weer wat opgeknapt bent inmiddels... Linn, Ik heb het boek van Kluun gelezen! Echt een geweldig boek, binnen 1 middag uit haha! erg leuk geschreven en mn mannetje vond het ook helemaal leuk! Rianne, Jij geeft aan dat je onzeker bent omdat je vaak niets voelt.. ik heb hetzelfde gehad.. voel me zo goed, echt nergens last van.. en gelukkig zit alles goed.. niet iedereen is ziek, dus waarschijnlijk ben je gewoon een van de gelukkige die zich (net als ik) goed voelen tijdens de zwangerschap. Heb af en toe wel n dagje dat ik me wat minder voel, maar dat mag echt geen naam hebben! Al werd mn zusje ook pas later in de zwangerschap ziek, dus alles kan nog komen! Nou meiden, fijne dag vandaag.. Al is het weer niet zo mooi vandaag.. Groetjes
@bo: ik heb ook maar 1 ronde clomid hoeven slikken, heeft alleen een hele tijd geduurt voordat ik daar aan mocht beginnen. Verder heb ik nog een HCG onderzoek gehad voordat ik aan de clomid mocht. @julia: Ik zal zeker proberen om hier mee te blijven kletsen. @echo: ik heb verschillende echo's gehad wat ik super leuk vond. Iedere keer is je kleintje weer veranderd. Vooral het verschil tussen de 7 weken en de 12 weken is gigantisch. Met de 7 weken is het nog meer een wormpje en met de 12 weken zie je ineens dat er armpjes en beentjes aanzitten. Hier de link van onze 12 weken echo: YouTube - "12 weken" echo @geslacht: vanaf het begin van de zwangerschap heb ik heel sterk het gevoel gehad dat het een meid zou worden. Mijn man en ik konden ook absoluut niet uit een jongensnaam komen dus we hebben tot de 20 weken echt alleen een meidennaam gehad. Uiteindelijk was op de 20-weken (seo) echo ook te zien dat het een meid zou worden. Meestal is je eerste ingeving toch wel goed. Iedereen een hele fijne avond. Ik ga lekker op bedje liggen met een filmpje op.
@JCY: Ik voel me idd weer een stuk beter. Ik had de nacht van zaterdag op zondag onwijs slecht geslapen omdat mijn man ziek was en telkens moest spugen. Ik denk dat dat er 2 dgn later uitkwam. Ik ben nu weer zo fit als een hoentje, gelukkig! @Nicky: Zo'n onderzoek heb ik niet gehad. Wel een uitstrijkje en een vervolg daarop omdat de uitslag bij het eerste niet helemaal goed was. Het vervolg onderzoek was gelukkig wel in orde. Ik moet nu na de zwangerschap weer een uitstrijkje laten doen te controle. Ik kwam in december bij de gyn en eind feb gestart met clomid. Ik had zelf ook geen eisprong, werd helemaal niet ongesteld, dus dat zal het proces bij ons misschien iets versneld hebben! Zo, dan ga ik zo ook lekker slapen. Morgen weer m 6.15 mijn bedje uit, heb weekenddienst!
@Rianne & JCY Heel herkenbaar dat niks voelen. Ik voel me ook helemaal niet zwanger. Heel het weekend heb ik ook echt nergens last van gehad. Ik vind dit ook een beetje raar, maar ja het zal allemaal wel goed zitten. @Nicky Een meidennaam weet ik ook al een tijdje, al voordat ik zwanger was haha.. En mijn man vindt die naam ook erg leuk. Een jongensnaam, nou dat weten wij dus echt niet. En mijn ingeving zegt dat het toch een jongen wordt haha.. Ach nog een paar weekjes wachten maar Ik heb geduld (denk ik) .
hoi dames! Ik ben 25 jaar, en op 3 juni de laatste pil genomen, want 4 juni gingen we trouwen. 2 juli echt ongesteld geworden, en daarna niet meer. Toen dacht ik ik gooi er een testje tegenaan... En ik was zwanger. We kunnen t nog steeds niet geloven! We willen heel graag bewijs zien! het gaat ook allemaal zo snel! Zit nu in de vijfde week, maar ben erg bang dat het misgaat. Jullie hadden/hebben dat ook? Erg leuk dit topic om anderen met hun verhalen te lezen! Het helpt ook echt!
Hoi Monique, Leuk dat je komt kletsen! Het is heel herkenbaar. Wij kunnen het ook nog steeds niet geloven en wachten ook op het bewijs, haha. Bang dat het misgaat ben ik niet echt, maar dat is denk ik per persoon verschillend. Je moet maar zo denken: het gaat vaker goed dan fout! Heb je al wel zwangerschapskwaaltjes?
ja, ik zie dat jij iets verder bent dan ik. Ik ben misselijk, mijn darmen rommelen de hele dag door, en een soort spierpijn gevoel in mn buik, en jij? En anderen?
Misselijk ben ik dus helemaal niet! Rommelende darmen had ik vorige week heel erg, dat neemt nu ook wel af. Komt ook wel omdat ik meer vezels ben gaan eten denk ik. Een beetje moe, dat wel. Maar opzich vind ik dat ook meevallen, want ik heb een heel druk weekend achter de rug en ik voel me prima! Spierpijn in mijn buik heb ik niet.. Wel een soort van spierpijngevoel aan de zijkant van mijn borsten, dat heb ik echt al vanaf 2 dagen voor de positieve test haha.. Verder voel ik me superfit en zoals ik me altijd heb gevoeld! Aan de ene kant natuurlijk super, maar aan de andere kant blijft het dan nog steeds ongeloofwaardig totdat je bewijs hebt, haha. Ik zou het liefst gewoon alle kwaaltjes willen hebben, zodat ik me echt zwanger voel .
Nog even een ander vraagje. Wat voor vitamines en/of foliumzuur slikken jullie? Ik ben sinds de positieve test begonnen met Puur Mama van Davitamon.
haha, ja dat snap ik wel, maar iedereen is anders... Dus iedereen heeft andere klachten! Heb je zelf je uitgerekende datum uitgerekend? Wat vind je vent ervan allemaal?
Haha, ja die heb ik zelf uitgerekend en dat is 1 april.. Wat een grap! Ja mijn man vindt het super, alleen ziet en voelt hij al helemaal niks, dus voor hem is het nog ongeloofwaardiger. Ik denk dat het na 23 augustus allemaal heel anders gaat worden. Maar ja mannen reageren natuurlijk sowieso op hun eigen mannenmanier, haha.. En jij? Wanneer ben jij uitgerekend volgens de internetberekeningen en wat vindt jou man ervan?