volgens de internetberekeningen? niet gedaan, maar ik heb 40 weken opgeteld vanaf eerste dag laatste ongi en dat is 8 april. Morgen kan ik eindelijk de verloskundige bellen, misschien dat t dan al meer gaat leven. Mn man vindt t geweldig, maar zolang er geen bewijs is....
Hee meiden! Echt heerlijk al die herkenning, doet me goed! Monique, welkom! Spierpijn gevoel ook erg gehad. Gek gevoel he! Boekje van kluun heb ik ook, hilarisch ja! Ook weleens leuk een mannenvisie te lezen! Film romeo en julliet: dinsdag ga ik met vriendin naar de bios, dus missch is het wat.. Jcy, die twijfels die je noemde, ook heel herkenbaar. Ga je ineens van die gekke dingen denken he! Hadden we niet beter met zn 2en kunnen blijven, straks verlangen we alleen nog maar terug naar de tijd dat we alleen waren enzo. pfff maf hoor! Je hebt er maanden naar uit gekeken! Nicky, jij zei ook zoiets he, dat het alleen maar erger word vlak voor de bevalling. Nou blijkbaar hebben veel vrouwen er last van, is wel een prettig idee! Linn, ik slik nog zwanger worden van etos. Die was nog niet op, en je mag die de 1e 3 maanden van je zwangerschap slikken. Straks wil ik wel een andere dan etos, want je moet deze 2x per dag slikken, en ik ben geneigd om dat vaak te vergeten. Heb nu helemaal de dagen erop gezet per pil, zodat ik kan checken of ik al genomen heb. Heb het idee dat in die multi vitaminen per merk ongeveer toch wel hetzelfde zit. Bo, beter laat dan nooit: werk ze
het is echt fijn om al jullie verhalen en ervaringen te lezen... Dan heb ik t gevoel dat ik zeker neit alleen ben! Aangezien niemand anders het nog weet! en ook al die klachten, wat toch bij iedereen verschillend is
@Julia Die film is echt de moeite waard. Erg mooi en leuk! Haha dat boekje van Kluun heb ik nu uit. Inderdaad heel leuk om het vanaf de mannenkant te lezen. De vitaminen van Puur Mama hoef je maar 1 x per dag te slikken tijdens of na de maaltijd. Als je het 's ochtends vergeet, kan het altijd 's middags of 's avonds nog. Ik ben namelijk ook zo'n vergietje! Daarom had ik ook op een gegeven moment een spiraaltje, omdat ik de pil elke keer vergat haha.. @Monique.. Ja gewoon zo'n calculator. Op deze site staat er één.
Ja, ik heb t gezien! Erg leuk, heb ondertussen al iets gevonden en het is ongeveer begin april, als alles goed gaat natuurlijk, dus we houden t daarop totdat we meer weten!
Ik heb een vraagje: wanneer hebben jullie het je ouders (verdere omgeving) verteld dat je zwanger was? En waarom toen? Wij twijfelen nml heel erg, of wel vertellen met de kans dat t misgaat en dat ze ervan weten, of nog niet vertellen... Wat raden jullie aan?
Wij hebben het nog niet verteld, maar gaan dit volgende week aan de ouders en broertjes/zusjes doen. Als we bij de vk zijn geweest en een termijnecho hebben gemaakt, vertellen we het ook aan onze vrienden. Dan ben ik zo'n 9 á 10 weken. Als het dan alsnog mis mocht gaan, mogen ze dat van ons ook weten.
Wij hebben het gelijk aan onze beste vrienden en familie verteld. Ons argument was dat diegenen aan wie je het ook zou vertellen als het een miskraam word, die vertellen we ook dat we nu in verwachting zijn. De rest vertellen we rond de 10 weken..
Hallo dames, ik kom me hier ook graag even melden. Ik ben joos 33jr en zwanger van onze eerste . Ook ik neem de mama vitamine met idd het oog dat als ik ze 's ochtens vergeet ik nog 2 kanzen over hou Ik heb op 6wk 4dg al een echo gehad en het hartje klopte mooi maar toch ben ik nog steeds bang dat het niet goed gaat. Ik heb echt elk kwaaltje die je maar kan bedenken dus misselijk en dan niet alleen de ochtend nee de hele dag ik braak ik heb zere borsten en alhoewel ik het wel snel heb heb ik nu ook extra veel uitslag met jeuk op mijn boven lichaam en het is tot nog toe hoe meer hcg hoe meer kwaaltjes ik doe al mee met MvM van af week 5 en kan het dan ook gewoon 10 wk doen omdat we in wk 11 op vakantie gaan. Wij hebben het ook aan onze ouders mijn broer en goede vrienden snel verteld ook met het gevoel als het toch mis gaat steunen ze ons ook. zo nu weten jullie heel veel en ik hoop dat ik mee mag gaan praten in jullie clubje
Hoi Joos, Natuurlijk kan je gezellig mee komen praten! Welkom! Lijkt me behoorlijk pittig dat je zoveel moet overgeven, trek je dat een beetje? Zo te horen ben je goed zwanger! Je hebt niet echt een directe aanleiding dat het mis zit meid! Hopelijk gaat je angst snel weg! Ik zag dat je IUI hebt gehad, komt de ongerustheid ook een beetje omdat je er zo lang op hebt moeten wachten? Ik zie trouwens dat we exact even lang zwanger zijn!! Grappig hoor.. liefs, Juul
hoi Juul, ja het heeft wat voeten in aarden gehad om zwanger te raken dus ja dat geeft ook wel wat ongerustheid, ook het braken en de krampen zijn niet echt lekker maar dat is weer een erg geod teken dus daar ga ik helemaal voor. ja grappig hoor exact even lang ik weet door de IUI echt op bijna het uur af waneer het gelukt is ik was gelijk die avond al misselijk en is niet meer weg gegaan wel raar dat je dan ook gelijk 2 extra weken erbij krijgt terwijl je echt weet dat je dan alleen nogmaar een eitje had
hoi Joos, wat een klachten heb je al! En ik snap helemaal dat je nog bang bent dat het mis kan gaan! Dat heb ik ook heel erg! Welkom in ieder geval!
Hoi Joos, Gezellig dat je komt kletsen! Ja die 2 weken cadeau is maar raar he? Mijn man snapt daar al helemaal niks van! Haha.. Vervelend dat je je zo slecht voelt zeg. Hopelijk gaat dat snel weer weg. Maak je niet al te druk, want stress is juist niet goed. Probeer lekker zo veel mogelijk te ontspannen en ervan te genieten!
Ja, dat is een goeie, mijn man vind t ook maar gek, hij snap de reden ervan gewoon niet, het is maar raar. Ik heb t vandaag echt heel erg warm! Is dat normaal? Pffff
@Monique: Over het algemeen heb je het tijdens je zwangerschap idd wat warmer dan anders. Heeft volgens mij te maken met het feit dat je meer bloed aanmaakt ofzo. @Joos: welkom en gefeliciteerd! Wat een bijzonder moment moet het zijn geweest dat je na 2 jr eindelijk een posi test had! Succes met de kwaaltjes, het blijft je niet gespaard als ik dat zo lees. @ de rest: Het is sinds gisterenmiddag weer erg hard gegaan hier. Haha, kan het niet helemaal bijhouden. Ik zag een vraag over de vitamine. Ik slik de etos pillen "zwanger zijn" en daarnaast ook nog visolie. Schijnt goed te zijn voor de ontwikkelingen van de hersentjes... Vandaag mijn laatste dagje werken en dan eindelijk 2 dgn vrij. Ben er aan toe, weer even lekker bijslapen en in huis wat rommelen en uiteraard de babykamer behangen! Wat voor werk doen jullie eigenlijk? Ik werk 32 uur als sociotherapeut in de verslavingszorg, na mijn verlof nog 24 uur!
@Bo Zo dat is een pittige baan, of niet? Ik studeer dus nog aan de PABO. Wel heb ik ook een bijbaantje als invalleerkracht. Wat namen verzinnen trouwens erg moeilijk maakt. Bij elke naam heb ik wel een gezicht!
Linn, ik werk in t onderwijs, nu 1 jaar afgestudeerd, en die namen... Wat een drama! denk niet dat we er ooit uitkomen haha
Haha, dat wat betreft kan ik me wel voorstellen ja. Mijn man werkt ook 2 dgn in de week in het onderwijs maar hij heeft daar niet zo'n problemen mee. Het is soms best een heftige baan maar wel erg leuk!
Oh wat toevallig! Ik ga nu naar het 3e jaar. Nee erg is dat he.. Soms zijn er zulke leuke namen, maar zijn die kinderen niet leuk haha.. Gelukkig hebben we nog even om daar over na te denken!
ja precies! Maar je gaat naar t derde jaar dus, wel zwaar denk als je ook nog zwanger bent? Hoe zie je dat volgend jaar voor je? Sorry ben erg benieuwd