meiden dingen voor een jongen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanluca, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mij zou het niks uitmaken als mijn zoon een pop wilt.
    Lijkt me juist wel lief, mannen zorgen ook voor kindjes, dus waarom een jongetje niet voor een babypop?

En mijn meisje heeft ook gewoon een auto ondanks dat ze geen broers heeft. Ze is er dol op. ;)

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Maar waarom dan? Wat is er volgens jou 'verkeerd' aan om een jongen een pop te geven of een meisje een auto? Dat vraag ik me echt af, wat daar dan mis mee is?

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Onze oudste (bijna 3) heeft een poppen-buggy en een baby-pop, op dit moment zijn favoriete speelgoed. Op de PSZ duikt hij altijd daar het keukentje in en speelt daar ook met poppen enzo. Ik heb daar geen problemen mee, manlief vindt het wat moeilijker. Hij is dan bang dat Ruben te meisjes-achtig wordt.

Vindt het altijd zo raar waarom meisjes wel met jongens-speelgoed mogen spelen en jongens niet met meidenspeelgoed. Het kan echt geen kwaad, je maakt er geen homo van (en wat dan nog als je zoontje homo is?). Het gaat erom wat mijn kind leuk vindt en dat hij blij en gelukkig is.

Nagellak en haarspeldjes enzo zou ik alleen binnen doen. Ivm pesten wat dan zou kunnen gebeuren.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ooooowwwww wat heerlijk dat er anno 2000 nog steeds mensen zijn die zo denken. nou meid ik kan je vertellen dat je niet bang hoeft te zijn. zoals je weet heb ik 2 pubers inmiddels en laat mijn zoon nu altijd met de poppen van mijn dochter zijn gaan slepen jarenlang.
    ( die er zelf niet mee speelde omdat ze jongensdingen leuker vond ) inmiddels is mijn zoon 13 en een luid puberend macho geval hoor. niks meisjesachtig aan. in de verste verte niet. hij wil niet eens de afwas doen want dat is voor vrouwen. is dat mannelijk genoeg? misschien steld je dat gerust. ;)

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vind dat het meisje/jongen verschil duidelijk moet zijn en dat jullie je kinderen het wel toelaten betekend nog niet dat er anno 2000 geen mensen mogen zijn die dit niet doen (dat vind ik anno 2000 een beetje bekrompen denken).

En hoezo zou mij dat gerust moeten stellen dat het 'goed gekomen is' met jouw zoon?

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Maar waaróm vind je dat dat duidelijk gemaakt moet worden? Dat snap ik echt niet..

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ja daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.507
    36.467
    113
    En ik ook... vind het persoonlijk echt heel naar dat je zo'n scheiding wil maken, laat een kind toch lekker kind zijn. Denk je echt dat een kind het snapt dat zijn zusje wel met poppen mag spelen en hij niet omdat de maatschappij dat nu eenmaal zo heeft bedacht??

Hier een jongetje dat zich momenteel een meisje noemt haha. Hij wil af en toen een speldje in zijn haar, wil armbandjes om (leve de voetbalarmbandjes) en roze ballerina's vind hij ook mooi. Tja, voor de rest is hij echt een jongetje en het is vast een fase. Niet? Dan niet, ik houd toch wel van hem.

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    Ik ben zo benieuwd wie er stofzuigt in de huizen waar de jongens niet met poppen mogen spelen want dat is ook een meisjesding :p

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    de roze periode hebben wij hier ook gehad, nu hij op school zit niet meer trouwens opeens heeft hij andere lievelings kleuren, maar ik persoonlijk vind het niet gek: mama is gek op roze en zijn zusje heeft heel veel roze.... Voor mij maakt het echt geen verschil of hij nou van roze houd of momenteel groen, al heeft hij in de roze periode van mij geen roze maar een blauwe popenwagen gehad.

Hij is trouwens voor zo ver ik weet nooit geplaagd met zijn groene nagel-lak en mocht ik merken dat hij er " last " van heeft dan is het er zo af.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.507
    36.467
    113
    Haha, nou idd.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Omdat ik vind dat er te weinig onderscheid word gemaakt en dat dat verwarrend is. Ik ben ook op deze manier opgevoed en dat bevalt mij prima. Ik mocht ook geen autokleed of autootjes oid, en ik ben ook heel goed terecht gekomen hoor ;).

Het lijkt hier nu wel heel zwart/wit, maar als hij op visite ergens met poppen speelt ren ik er niet op af om het af te pakken hoor. Ik denk niet eens dat hij door heeft dat hij het "niet mag" want dat is niet zo, wij kopen het alleen niet omdat het voor meisjes is.

Nagellak mag hij echt niet, want dat vind ik gewoon raar (mijn mening). Maar goed, bij ons is het dan ook niet voorgekomen dat hij verder vraagt wanneer ik zeg dat het voor meisjes is.

Laat een kind toch lekker een kind zijn, alsof die van mij nu een volwassenen is? Hij speelt de hele dag door, word ontzettend verwend en verzorgt en omdat ik geen poppen, barbie's, nagellak en speldjes geef is het geen kind meer? 8)

Nogmaals, ik zeg niet dat hij het buiten de deur niet mag, ik het afpak of wat dan ook, maar nee het kopen of hem nagellak op doen gaat voor mij echt te ver!

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik kom uit een jongensgezin. Speelde vaak met auto's en de lego. Met poppen spelen vond ik niks aan. Ik ging liever vissen.:D
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen. ;)

Het verbaasd mij nog steeds, dat het voor een meisje vaak wel geaccepteerd wordt, als ze gaat vissen of met autootjes speelt, maar als jongens roze en poppen leuk vinden, dan is het not-done.
    Ik ben bang, dat dat ook nooit helemaal geaccepteerd gaat worden.

Mijn dochters mogen van mij best met autootjes spelen of straks met opa gaan vissen. Ik werd vroeger nijdig, als er werd gezegd, dat mag niet, want je bent een meisje. Pislink werd ik dan. Zal ik bij mijn dochters niet zeggen.

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat is er zo verwarrend aan dan?
    Als jij tegen jouw zoon zegt, je bent een jongen, dan is daar toch niks verwarrend aan?

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Mee eens.
    Bij mij is speelgoed gewoon voor kinderen, en het zal me worst wezen of het toevallig roze of blauw is.
    (van die kindermake up daargelaten, maar dat vind ik zelfs voor meisjes al een troep:D)
    Nagellak bij een jongen zou ik niet zo snel doen, maar dat is meer voor de reactie van de 'bekrompen' mensen.(zoals sommigen hier imo) Binnenshuis; geen probleem.

En voor de rest maakt het me geen zak uit.:D
    Ik klom vroeger constant in bomen, ging liever over heuveltjes fietsen als met My Little Pony te spelen en kreeg voor m'n 6e verjaardag een 'gereedschapskist'.
    En ben écht wel een meisje-meisje nu.:D

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het trouwens niet verwarrend.
    Heb als kind met al m'n auto's en boormachine's nooit gedacht 'ooh, ben ik nou misschien een jongen?'.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Ik sluit me hierbij aan. Maar vind het ook een beetje aan de leeftijd liggen.
    Mijn neefje van 4 houd ook heel erg van meidendingen.
    Maar toen hij laatst aan het kamperen was een een roze trolleykoffer met dora erop bij zich had werd hij daar echt mee gepest door andere jongens op de camping.
    Helaas is het zo dat jongens en meisjes in hokjes worden geduwd

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Nee daar heb je gelijk in, het is jammer maar ik zou het buitenshuis ook wel wat 'beperken' inderdaad.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn zoon heeft ook wel eens 1 nagel gelakt gehad met nagellak.
    En toen hij 1 jaar was krreeg hij een pop van sinterklaas (van mij hi hi).
    Toen ik een poeziealbum had gekocht, werd m'n man boos, dus die ligt nu in de kast :(

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat jammer, want van oudsher is een poezie-album eigenlijk voor mannen.. ;)

Deel Deze Pagina