Mijn zoon speelt in bad ook heel graag met zijn theepot. Lekker kopjes "thee" maken. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Zolang iets niet gevaarlijk of schadelijk is, vind ik alles prima.
Ach waarom niet? Mijn zoontje staat ook s'morgens met de rouge brusher op zijn gezicht. Dat ziet hij van zijn moeders dus tja. Hij speelt bij oma ook met de pop van zijn nichtje en zijn favoriete beker is lange tijd een roze geweest omdat dat ook de favoriete kleur van zijn nichtje is Het kan volgens mij allemaal geen kwaad hoor, hij speelt genoeg met 'jongensdingen' en het scheren van opa doet hij ook na. Ze hebben op deze leeftijd nog helemaal geen besef van verschil in geslacht, als hij zijn nagels wil lakken prima, doe je toch een doorzichtig laagje?
Mijn zoontje heeft een keukentje en een theeserviesje en ook een pop. Ik vind dat dat gewoon bij het rollenspellen hoort. De wereld na doen. Papa kookt ook wel eens en zet ook thee en verzorgd ook de baby. Dus waarom hij niet! Zijn keukentje is geel met groen zijn theeserviesje is blauw, rood, oranje en geel en zijn pop is een jongentje. Ik leer hem wel wat 'meisjes'-dingen zijn en wat niet. Hij krijgt geen jurkje aan, zelfs niet in huis. En ook make-up en haarfrutsels doe ik niet aan bij hem. Dan zeg ik dat dat alleen voor meisjes is. Ik doe wel eens lippenstift op bij mezelf. Hij vindt dat reuze interessant. Maar ik doe hem echt geen lippenstift op! Voor hem heb ik een naturel labello gekocht. Ik leer hem hoe hij kan tutten op een jongens manier. Mocht hij ooit in de puberteit "verwijft" willen zijn, dan zien we dat dan wel weer. En dan zal ik hem daar zeker in steunen. Zijn keuze . Nu hij nog zo klein is zie ik het als mama mijn taak om hem te leren hoe een jongentje hoort te zijn (volgens de wereld dan, wie zegt dat het zo hoort ).
Mannen drinken toch ook thee?? Mannen zorgen toch ook voor baby's?? Vrouwen rijden toch ook auto?? Ik vind dit hele andere dingen dan jongetjes met nagellak op en knipjes in het haar.
Het gaat ook niet alleen over knipjes en nagellak, maar ook over 'typisch' meidenspeelgoed. En persoonlijk maakt 't mij dus niets uit hè... Over 't poeziealbum: Van album amicorum tot poesiealbum | Kunst en cultuur: Geschiedenis
hoi mamavanluca, ik heb een jongen in de klas zitten nu bijna 7 en voor hem neem ik altijd roze en paarse verf en papier en zo mee. met de sintfolders kijkt hij altijd bij de meisjes spullen. wat ik weet van zijn ouders verbieden zij het niet. en stimuleren ook niet dat hij persee met auto's of zo moet spelen. ook in de klas ( heb hem nu voor het 3de jaar) doen wij dit niet. hij speelde graag in de poppenhoek maar ook met auto's. en om nu maar te zeggen dat hem dat later homo maakt. nou tja dat zou ik niet kunnen zeggen. kan helaas niet in de toekomst kijken. want kan me voorstellen dat dat is waar je man zich druk om maakt.
Mijn zoontje heeft een keukentje... Nou en? Hij vindt het leuk. En al zou hij wel verwijfd worden en homo boeit dat ook niet. Wanneer de leeftijd komt van plagen op school zou ik het proberen te beperken buitenshuis maar voor de rest, laat lekker gaan zou ik zeggen. Ben opgegroeid met 2 oudere broers en speelde dus nooit met 'meisjesdingen'. Alleen met auto's,matchbox, lego en speelde legertje. En nu? Nu ben ik qua uiterlijk meisje-meisje maar qua gedraging een mix haha. En ik vind dat heel prettig.
ik heb een keer tranen in mijn ogen gehad van een jongentje bij ons in de winkel hij wou een rose mandje en dat mocht hij ook van zijn moeder. en ik zei wil je geen stoere rose mand. nee zei hij ik wil een rose wand als ik later groot ben word ik toch een meisje. zijn moeder ging het gesprek serieus met mij verder hij was 9 en weet zeker dat hij een meisje zou moeten zijn. dus ik zou goed oppassen met verbieden bij een kind je kan een kind beter laten gaan in zijn wereld van fantasie vaak is het een fase
Ik zou geen probleem hebben met poppen, keukentjes, nagellak (al is het roze), klipjes of jurk aan. Op de speelzaal waar mn dochter naar toe gaat zie ik regelmatig jongetjes met klipjes of nagellak. Dat aan doen naar school zou ik ook toestaan, maar wel eerst gesprekje over hoe andere kinderen daarop zouden kunnen reageren. Mijn neefje is 3 en gek van auto's en ruwe jongensspelletjes, maar als hij zn moeder dr nagels ziet lakken wil ie ook hoor. Ik zie de big deal echt niet ...
Mijn buurvrouw was dus echt bang dat als haar zoontje met meisjesspeelgoed enzo zou spelen, dat hij dan later een homootje zou worden..., dat zei ze ook zo. Echt, ze kon er bijv. ook niet overuit dat ze roze overhemden of polo's voor mannen verkochten.