Moet het even van me af typen hoor,er is hier al eens een topic geweest over werken bij de Thuiszorg(huishoudelijk) Nu had ik een vaste klant,voor 3 uur in de week,maar die 3 uur bleken niet genoeg te zijn omdat die mevrouw zelf steeds minder kon qua gezondheid.Ik heb daar zo'n beetje vanaf september gewerkt. Eindelijk kreeg ik extra tijd,daar had zij recht op(via de Gemeente)en het werd 4½ uur per week. Zo gezegd zo gedaan,ik merkte alleen wel vaak dat ze smetvrees heeft, dus ik deed mijn uiterste best haar huis lekker schoon te krijgen en te houden. Ik streek,deed de ramen zemen,sopte de keuken,en verschoonde iedere week haar bed. Nu krijg ik net mijn rooster voor de aankomende 2 weken... en daar staat zij niet meer bij Dus ik kantoor gebeld,en die zeiden dus dat ze 2 weken geleden heeft gebeld en om een andere hulp heeft gevraagd. Ik vind dit zooooooo on-eerlijk hè,want ik had met die mevrouw een goede verstandhouding,en als er eventueel klachten waren over mij,zou ze dat rechtstreeks tegen mijzelf zeggen zodat we het konden oplossen,ze zei ook dat het helemaal niet in haar aard ligt om achter mijn rug naar kantoor te bellen met klachten. Nu blijkt ze dat dus wel gedaan te hebben... A.s Vrijdag moet ik nog 1x werken bij haar,wat zal ik nu zeggen als ik weer weg ga? Ik kan toch moeilijk zeggen tegen d'r:tot volgende week(ze is nogal vergeetachtig door diabetes)of moet ik gewoon zeggen:tot ooit want U staat niet meer op mijn rooster,dus u zult wel iemand anders krijgen. Het verbaasd me echt dat ze al die tijd haar mond hier over gehouden heeft hè.:x Ik krijg nu wel weer nieuwe klanten,maar ik heb nogal faal-angst,bang om fouten te maken,bang om op mijn vingers gekeken te worden door mensen,en zeker als het om het huishouden gaat... iedereen doet het tenslotte op z'n/haar eigen manier!
Ik zou denk ik wel vragen hoe het zit, en niet op een aanvallende manier maar meer omdat je verrast bent door de manier waarop het gegaan is.
Ja idd,ik moet 2 uur en een kwartier,dus tegen de tijd dat ik naar huis ga,dan zeg ik wel:tot ooit,mevrouw,want u staat niet meer op mijn rooster zie ik. Dan ben ik héél benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft. Ik kan natuurlijk heel sarcastisch zeggen:nou,mevrouw,tot volgende week maar weer.
Kijk,en weet je, ik had ook een Marrokaanse mevrouw waar ik werkte,en ik deed m'n best volgens haar maar omdat ze heel slecht Nederlands kon heeft ze aangegeven liever een Marrokaanse hulp te willen ivm communicatie. (is trouwens ook achter m'n rug om gegaan hoor,m'n leidinggevende die belde er wel netjes over op) Maar dat begrijp ik dan wel weer
Ik zou t denk ik wel recht op de vrouw af vragen. Misschien bij binnenkomst al: Goh ik zag dat dit de laatste keer zal zijn hier. Mag ik vragen waarom u heeft aangegeven liever iemand anders te willen?
ik zou het gewoon zeggen.. ik doe hetzelfde werk als jij en had ook zo'n client. had daar gewerkt en ze zei zelf nog tot volgende week, volgende dag een mailtje van mijn kantoor dat ik er niet meer heen hoefde.. echt vaag :x en wat jij voelt met t huishouden, heb ik ook vandaag weer een nieuwe en oh maar hopen dat ze aardig zijn en niet zo op je vingers kijken. (had ik gelukkig niet dan vandaag
Ja het kan best zijn dat het haar helemaal ontgaan is allemaal,dus ik ben dan ook heel benieuwd naar haar houding ten opzichte van mij overmorgen.
Over het algemeen heb ik best makkelijke klanten steeds,die het allang best vinden allemaal,en me ook niet achteraf gaan lopen controleren.
Das wel fijn van die makkelijke klanten. heb ik gelukkig ook. alleen vorige week heb ik er zelf eentje opgezegd.. hou niet zo van dronken mensjes om 9 uur
dat vind ik beiden niet netjes. je kunt toch gewoon vragen naar de reden? je moet het niet persoonlijk opvatten. waarschijnlijk had ze een reden waar jij nog niet eens aan gedacht hebt, en wat totaal niet met jou te maken heeft.
Het is niet altijd makkelijk maar je moet proberen zulke dingen niet te veel op jezelf te betrekken. Ik werk ook met clienten (ander werk maar toch) meestal gaat dat goed, maar soms willen mensen liever iemand anders, mensen kunnen daar heel veel redenen voor hebben, meestal zijn dat dingen waar je zelf niets of weinig aan had kunnen doen. Je zegt zelf dat deze mevrouw smetvrees heeft, dus waarschijnlijk is er geen enkele schoonmaakster waar zij helemaal tevreden mee kan zijn. (dat is ook voor haar vervelend) Met boos worden op haar schiet je niets op maar als je graag een antwoord wil kan je haar wel vragen wat de reden is. Als je dat vriendelijk doet is de kans 10x groter dat je een antwoord krijgt waar je iets mee kan en uiteindelijk voel je jezelf daar vast ook beter bij. Ookal doe je je werk heel goed je kan nooit iedereen tevreden houden. Even slikken kan, maar niet daardoor aan jezelf gaan twijfelen hoor, je hebt vast ook veel clienten die juist heel blij met je zijn.
Oh ik ben ook niet boos op d'r hoor,had het alleen nooit verwacht van d'r. Maargoed het is haar huis,en zijn haar wensen, dus het kan best zijn dat ze het me overmorgen zelf verteld allemaal. Ik wacht het rustig af,ik zal iig zeggen tegen d'r dat het me verbaasd dat ze niet meer op mijn rooster staat(niet op een boze toon dus)
Ik zou gewoon gezegd hebben als je binnen komt van; wat jammer nou dit is vandaag de laatste keer, heb begrepen dat je een andere hulp wil hebben? want je staat jammer genoeg niet meer bij mij op mijn werkrooster. En dan gewoon afwachten wat zij zegt. Succes vrijdag.
Ik zou het ook gewoon tegen haar zeggen. Ik heb mijn rooster binnen gehad en daar stond u niet meer op. Dus ik heb kantoor gebeld om te vragen of ze misschien een foutje hadden gemaakt en toen vertelden ze mij dat u om een andere hulp heeft gevraagd. Mag ik vragen waarom, bent u niet meer tevreden met mij? Zo zou ik het zeggen.
Ik heb het idd voorzichtig ter sprake gebracht vanmiddag tijdens het werken... ik merkte wel dat ze er om heen draaide op de 1 of andere manier. Ze zei dat ze wel gebeld had,maar als reden,dat ze bang was mij kwijt te rakenOmdat ik tijdens de koffie wel 's gezegd had dat ik naast dit werk ook nog door solliciteer naar ander werk. Waardoor zij dus dacht dat ik bij haar niet langer meer zou werken. Dus ik zei dat ik nog helemaal niets anders heb,en dat ik gewoon kon blijven werken,en dat we dit wel bij de planning zouden recht zouden zetten dan. Want anders moet zij ook weer wennen aan een nieuwe hulp etc. En wat denk je dat ze daarstraks gedaan heeft toen ik weg ging, kantoor gebeld(ik ook trouwens) En ze heeft dus idd te kennen gegeven mij niet meer te willen... Maar ik heb ook tegen die gene van de planning gezegd dat ik me altijd uit de NAAD heb gewerkt bij d'r,en altijd heb gedaan wat zij me vroeg,en dan krijg je alsnog zo'n donderslag bij heldere hemel.Ik heb zelfs nog aangeboden met nog meer dingen te helpen die zij niet meer zo goed kan maar dat hoefde nog niet zei ze dan.Maargoed,het zij zo en ik zal het toch van me af moeten zetten,en volgende week heb ik 2 nieuwe klanten(inval geloof ik)dus ik maak er maar weer het beste van.
Beetje kinderachtig van haar zeg. Wees dan gewoon eerlijk vind ik. Maar goed, je krijgt nu 2 andere, gaat vast helemaal goedkomen!!
IK hoop voor haar dat ze weer zo iemand terug krijgt! (als jou dan) Wees maar trots op jezelf dat je haar zo goed hebt geholpen en tegenmoet bent gekomen. Laat haar lekker Jij weet wel beter.
ja hoor voor haar 10 anderen,denk ik nou,voelde vanmiddag gewoon eventjes rot er onder. Maar ik duik straks lekker m'n bedje in,en ga lekker van mijn weekend genieten