Gezeur met bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tessaw, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    #1 Tessaw, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
    Hallo allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en hoop dat mensen me een beetje gerust kunnen stellen.
    3 maanden geleden bedrijfsongeval gehad daardoor veel pijn aan knie, fysio gehad hielp niets toch maar mri-scan (pas volg. week).
    Vanaf eind januari toch halve dagen gaan werken.
    Maar dan had ik gewerkt en dan s'middags doodop gelijk naar bed.
    eruit om eten te koken, dan op te eten en dan weer terug naar bed en s'morgens nog moeite om eruit te komen om weer te werken.
    Toch vorige week maar naar de huisarts geweest, wist van de problemen af (dat ik gewoon moet werken van werkgever)
    Huisarts uitgelegd dat ik zo moe ben, heel veel hoofdpijn heb en gewoon geheel gestrest wordt van deze situatie.
    Zij zei mij rustig aan te doen en dat ik in de gate moet houden dat IK,DE BABY en FAMILIE op 1 staan en werk op 2.
    dus ik heb mij diezelfde dag gelijk weer ziekgemeld.
    Maar nu belt constant (Elke dag) de bedrijfsarts mij.
    Ik kan er gewoon niet meer tegen... ik wordt van deze situatie helemaal gestresst. en weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Zijn er mensen die iets soort gelijks hebben meegemaakt of weten wat ik hiermee moet doen??
    Ik weet ook dat ik me altijd overal veelste drukover maak maar ik kan dit niet veranderen (ookal wil ik dat zo graag)

Groetjes,
    Tessa

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je moet gewoon op je strepen blijven staan
    ze testen je altijd uit
    er zit namelijk altijd wel een zwakke schakel bij die zich geintimideerd voelt door de bedrijfsarts
    (ik ben er 1 van ) gevolg bloedverlies gekregen en elke keer als ik weer contact kreeg met de bedrijfarts of bijna weer aan het werk moest weer bloedverlies

uiteindelijk zei de bedrijfsarts dat ik niet mocht werken met bloedverlies en als het een week weg bleef dat ik het zelf moest bepalen of ik aan het werk ging of niet

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    #3 NiekyN, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
    lieve Tessa,

Een bedrijfsarts werkt in opdracht van je werkgever, aan de hand van de overeenkomst (tussen wg en arbodienst) krijgt een bedrijfsarts de opdracht contact te zoeken met zieken. Wat jij meemaakt, nl. dagelijks gebeld te worden is zeer frustrerend en lijkt me niet bevordelijk voor je genezing.
    Vraag deze bedrijfsarts eens wat hij/zij van je wil, ik lees (helaas) dat je werkgever je niet zal helpen. Laat desnoods de bedrijfsarts maar contact opnemen met je huisarts, de huisarts zal je verhaal bevestigen.
    Het is makkelijk praten, maar denk aan jezelf, en je gezin. Wanneer je weer helemaal up-en-running bent moet je misschien eens gaan nadenken of je wel bij een werkgever wilt werken waar je in slechte perioden een overbodige werknemer bent.
    Liefs mij

4. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    Hoi trotsemamma1,
    bedankt voor je reactie ik moet idd op mijn standpunt blijven staan maar ze maken het zo moeilijk voor je, je bent om elk ding over de mik en daar profiteren ze flink van.

X Tessaw

Hoi NiekyN,

dank je voor je reactie ik wil idd niet bij zo'n bedrijf werken maar omdat het om een bedrijfsongeval gaat moet ik het even volhouden tot einde contract anders krijg ik niets meer uitgekeerd en omdat ik nu zwanger ben kan ik geen ander werk zoeken.
    maar het is gewoon niet leuk meer zo je zit thuis omdat je overspannen wordt van al dat gezeur en dan vallen ze nog elke keer lastig... Ben toestraks weer naar huisarts geweest en die zegt ook je moet echt rustig aan doen en aan jezelf en de baby en gezin denken.. ook heb ik al meerdere malen tegen bedrijfsarts gezegd dat ze contact met m'n huisarts mogen nemen maar dat doen ze blijkbaar niet..
    Ik heb nu besloten dat ik de telefoon niet meer opneem zolang ze geheim bellen en dat ze het maar moeten bekijken (huisarts zegt dat je niet verplicht bent altijd bij je telefoon te zitten) Mijn moeder heeft ook mijn baas aan de telefoon gehad dat ik rust moet hebben dus als ze iets willen weten dat ze haar kunnen bellen en dat doen ze niet dus...
    Maar ja het is gewoon moeilijk als je alleen thuis zit ga je constant aan het werk denken je gaat je onderhand gewoon schuldig voelen terwijl dit alles toch echt door hun is gekomen!!

Thnx dat ik me verhaal ff kwijt kan

X Tessaw

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    kun je met de bedrijfsarts niet gewoon afspreken dat jij hun op een bepaalde dag/tijd in de week belt om de voortgang te bespreken? Zo heb ik het ook gedaan toen ik ziek was in mijn verlof. (was dan wel geen bedrijfsongeval, maar rugklachten door de zwangerschap) Ik heb afgesproken dat ik gewoon 1x per 2 weken belde om te vertellen hoe het ging. Na 2x was dat al niet meer nodig en heb ik de rest van mijn verlof niets meer van ze gehoord. Ik was wel ziek, of beter gezegd, ik was niet in staat om de zorgtaken op de afdeling te verrichten, ik kon wel gewoon mijn ding thuis doen, als ik het maar rustig aan deed.

Ik zou trouwens sowieso wel even zeggen dat ik er helemaal gek van word dat ze elke dag bellen. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en vragen of dat nou echt nodig is? Vertrouwen ze het niet ofzo?

En daarbij is het over het algemeen zo dat je tot het eerste telefoontje van de werkgever/arbodienst thuisblijft en bereikbaar bent en dat je daarna gewoon afspraken maakt over het hoe en wanneer je bereikbaar moet zijn. Zo gaat het dan bij ons, tenminste.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, of als ze bellen en vragen hoe het gaat "nog steeds hetzelfde als gister" en dat antwoord blijven herhalen tot einde gesprek :D

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    hey hoe staat het er nu voor?
    ik vind het te gek voor woorden hoe er met je om gegaan wordt.
    kan je niet aan je huisarts of een andere instelling vragen of dit geoorlooft is en wat je er aan kan doen?

laat je niet gek maken hoor.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mensenkinderen, dit klinkt bijna als intimidatie door die bedrijfsarts. Het gaat toch om jouw genezing! Hij moet zo langzamerhand toch wel weten wat je hebt en hoe lang dat gaat duren. Zou in het eerst volgende gesprek idd eens vragen wat hij/zij nou wil bereiken met elke dag bellen en in elk geval afspreken dat je weer na je MRI contact opneemt. Tot die tijd weet je toch niets nieuws!
    Zou er ook serieus over denken om een klacht in te dienen bij het bedrijf waarvoor de bedrijfsarts werkt, want deze actie zorgt er alleen maar voor dat je nog langer ziek bent en nog gestresst raakt er bovenop!! Weet niet of je lid bent van een vakbond, maar anders kun je daar ook eens informeren over wat je hiermee kunt doen.

Succes!

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Jeetje meid, daar zit je mooi mee. Maar denk alsjeblieft ook aan je kindje (een vroeggeboorte of klein kind wil je niet). Die arts zal je blijven bellen en jij zult de telefoon moeten blijven opnemen, want anders werk je je reintegratie tegen en dan bij jij de pineut. Probeer je er niet te veel aan te ergeren, hoe ergelijk het ook is.

Als ik jouw verhaal zo lees, wil je werkgever dat je snel weer beter bent, zodat hij geen gevolgen heeft van het bedrijfsongeval. Let er wel op dat je je plan van aanpak aanpast als je nu niet kunt werken. Gewoon een afspraak met de bedrijfsarts maken, hij is er ook om jou te beschermen tegen je werkgever. Mocht de bedrijfarts moeilijk blijven doen, dan zou ik overwegen een deskundigenoordeel aan te vragen bij het UWV (zie folder over ziek zijn op hun site).
    Succes er mee.

10. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    Hee meiden,

Het loopt idd allemaal hoog op.
    van de week arboarts weer te woord gestaan, uitgelegd dat ik hier psichisch veel door te lijden heb. ben ik aangeraden om nu naar een psogoloog te gaan omdat als ik dit niet aankan ik straks ook niet voor de baby kan passen omdat dat dan ook veel stress met zich meebrengt tsssss wat een grap dat mens!!

Ook belde het uwv mij omdat ik sinds 2 wkn ziekgemeld ben wegens mijn zwangerschap. daaraan heb ik duidelijk uitgelegd dat ik al 4 mnd ziek ben ter gevolge van het bedrijfsongeval dat t niets met mijn zwangerschap te maken had. van bedrijfsongeval was bij hun niets bekend....
    vandaag brief gehad dat ik vlgnd week op gesprek moet bij baas en arboarts... ze willlen me gewoon gek maken wordt hier zo boos en verdrietig van zit alleen maar weer te stressen ben bang dat ze me gewoon niet willen begrijpen. moet heel de tijd janken ben nu zo bang voor de gevolgen van m'n kleintje in mijn buik. het liefst neem ik gewoon ontslag, maar dat kan niet ik kan nergens anders nu werken met die knie. en door t bedr.ongeval zijn alle kosten hoog opgelopen dus dan kunnen zij dat opknappen.. en mijn man kan niet alleen opdraaien voor de hypotheek voor t huis.dan zulle ze hard lachen als het blijvend letsel is hoeve hun niets meer te betalen en krijg ik geen uitkering..

meiden ik wordt hier zo gek van....

x tessa

11. Trotsemama1

meid ik zou als ik jou was een deskundigoordeel bij het uwv aan vragen
    als hun je gelijk geven dan kan je baas en de bedrijfsarts hoog of laag springen maar dan hebben ze zich er maar bij neer te leggen

en mssn je bij je HA ook overspannen laten verklaren doordat je nu zoveel stress hebt rondom deze hele situatie dat je het niet meer ziet zitten
    denk wel dat je HA mee wil werken

12. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    Hoi Trotemama1,

Bedankt voor je berichtje... ik ga idd maar eens het UWV bellen en zoiezo naar de huisarts zei kent mijn hele verhaal en zei al dat ik rust moest houden... Nu moet ik natuurlijk maandag naar dat gesprek en dan zul je zien dat die arboarts gewoon beslist dat ik weer halve dagen kan gaan werken maar op dit moment kan ik helemaal niet werken zit er zo door heen en loop heel de dag met giga hoofdpijn... kijk ik wil wel werken maar ben zooo bang voor al dat gezeur... maar ja ik loop me nu alweer druk te maken over dingen die nog moeten komen...

x tessa

13. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    oke TessaW,
    Sorry voor mijn late reactie, ik had wel gelezen dat je gereageerd had, maar effe geen tijd om daar weer op te reageren.
    Volgens mij lopen hier twee verhalen dwars door elkaar heen, nl. het bedrijfsongeval en dat je zwanger bent.
    Ik zit niet zo erg in de rechten en plichten van wg en wn bij bedrijfsongevallen, maar de blessures die jij hebt opgelopen ten gevolge van het ongeval vallen volgens mij onder een bepaald behandelprotocol die veel arbodiensten toepassen. Moet effe zoeken hoe het ook alweer heet.
    Door de stress die de Arboarts en leidinggevende jou geven is er een ander punt bijgekomen, je zwangerschap heeft er nadelige gevolgen van.
    Kun je maandag iemand meenemen die je kan ondersteunen en je verhaal goed kent? Het lijkt me nl. dat je wel naar deze meeting moet gaan, maar dat je absoluut niet alleen moet gaan omdat je daar op dit moment niet sterk genoeg voor bent.

14. Trotsemama1

ik zou maandag even uwv bellen hoe het zit als je een deskundigoordeel aanvraagt
    het lijkt mij dat als je die aangevraagt hebt en een afspraak krijgt dat je tot die tijd gewoon thuis mag blijven en dat de bedrijfsarts op die uitslag moet wachten

15. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    Hee meiden,

thnx voor jullie berichtjes heb vanmiddag ook de rechtsbijstand benaderd en die geven me nu rechtshulp voor werkconflicten, morgen hoor ik of er iemand van hun met mij mee gaat (een advocaat) die gaat dan praten en ik moet dan mee omdat ik er perse bij moet zijn haha maar ik ga zeker niet alleen want dat kan ik niet aan. ook heb ik vandaag gehoord dat er dan niet over medische dingen van mij gepraat mag worden omdat mijn werkgever erbij is en die heeft daar niets mee te maken (wist ik dus ook niet maar het blijkt) maar ja zit hierdoor weer gigantisch in de stress van week 18 tot nu (ben nu 22 wkn) voelde ik de baby heel veel trappen heerlijk gevoel soms wel hard maar toch het gevoel dat er echt leven in mijn buik zit... nu heb ik heel de dag de baby nog niet gevoeld voel me nu zo vreemd... kan wel janken... zei net tegen mijn man ik voel de baby helemaal niet heel de dag al niet er is iets mis.. maar hij zegt en mijn schoonmoeder ook dat da kan komen omdat ik vandaag zo gestresst ben en niet met mijn hoofd bij de baby ben dat ik het daardoor niet voel misschien... wie weet hier raad mee ik wordt gek met het idee dat ik door mijn gestress de baby wat aandoe... ik heb alles voor mijn baby over maar ik kan die stress niet onder bedwang houden zo ben ik nu eenmaal...

xxx
    Tessa

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou toch proberen te ontspannen. Ga lekker op bed of op de bank liggen en doe een lekker muziekje aan, dan kun je met je handen op je buik voelen wat de baby doet. Je kunt ook een ademhalingsoefening proberen waar je je alleen concentreert op je ademhaling, je voelt hem naar binnen gaan en daarna weer naar buiten. Elke keer als je afgeleid wordt, ga je weer terug naar je ademhaling.

Misschien moet je ook vertrouwen op de advocaat, dat die het beste met jouw voorheeft en je door de meeting heen loodst. Als er ook niet over medische zaken gesproken mag worden, is het ook makkelijker misschien.

17. Trotsemama1

@ tessa probeer je niet zo ongerust te maken tot week 25 hoef je de baby niet elke dag te voelen,
    en je bent nu veel te gestresst
    ga even wat ontspannends doen
    en probeer tot rust te komen
    want stress is nooit goed

18. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Hai TessaW,
    Echt goed van je dat je juridische ondersteuning hebt gezocht, ik hoop dat er een advocaat met je meekan. Waar ik zeer nieuwsgierig naar ben is wat ze (lees BA en werkgever) nou eigenlijk van je willen. Als zwangere ben je behoorlijk beschermd, vandaar dat ik denk dat er ergens een addertje onder het gras zit met het bedrijfsongeval.
    Ga lekker dit weekend leuke dingen doen, lees ontspan!!! en zie maar hoe het maandag verder gaat. Werk is werk en kun je overal uitvoeren, het gevoel van een kleine in je buik maak je normaal gesproken niet zo heel vaak mee, maak je alleen geen zorgen dat je je kleine niet voelt. Kijk maar eesn op de andere topics, het gebeurt vaker en zeker als je stress hebt dan kan een kleine daarop reageren.
    Ga een eind lopen, ga shoppen, ga sporten doe wat je anders ook doet en hoofd leeg!!!
    liefs mij

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben het met Nieky eens, zouden ze proberen je klachten op de zwangerschap te gooien om er zo onderuit te komen dat dit door een bedrijfsongeval komt?

Probeer kalm en rustig te blijven, uit ervaring weet ik dat de meeste bazen proberen door te gaan tot jij knakt en misschien een keer per ongeluk zegt ja het kan ook wel een beetje door de zwangerschap komen, dus laat je goed helpen en ondersteunen.

20. Tessaw

Tessaw Lid

7 nov 2009
    21
    0
    0
    Hee meiden,

thnx voor de berichtjes, ben van t weekend wat ontpannende dingen gaan doen naar m'n schoonoma geweest die woont niet zo in de buurt 2 uur rijden dus daar maareens op af geweest.
    Geprobeert verstand op 0 te zetten en gaan... ondertussen weet ik ook dat er niemand van de rechtsbijstand meegaat (omdat ze dit gesprek af willen wachten en dat ik dan toch een second opiniun krijg van het UWV) maar heb m'n schoonmoeders overgehaald om mee te gaan die is zeker niet op haar mondje gevallen:D dus dat scheelt... ben nu weer super zenuwachtig maar er mag toch bijna nergens overgepraat worden... en ik laat ze gewoon lullen zeg dat ze alles op papier moeten zetten en dan zoeken ze het maar uit.... dat stuur ik direct naar de RBS (rechtsbijstand).. Ik ga proberen vanacht te slapen... oja en heb gelukkig gisteren avond de baby weer flink voelen schoppen en nu zittie onder m'n ribben te klooien haha maar heerlijk dat ik de baby weer gevoeld heb...

Thnx dat ik mn verhaal kwijt kan hoor anders zou ik het echt niet weten wat ik aan zou moeten...

x Tessa

Deel Deze Pagina