Praktische zaken bij 4 kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door ijsje82, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Vandaag ontdekt dat ik zwanger ben van de 4e.
    Een grote schrik, maar toch ook wel een leuke verrassing.

Maar ik zit met de praktische zaken. We hebben een peugeot 307sw. Dus daar kunnen extra stoelen in. Maar dit zal de kofferbak aanzienlijk kleiner maken. Wat voor kinderwagen is dan handig?

En we komen voor een nieuw kindje een slaapkamer te kort. Nou kan de baby eerst bij ons op de kamer. Maar zullen ze later een kamer moeten delen.
    Vanaf hie oud kan dat ongeveer? Hoe gaat dat bij jullie?

Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden bij een 4e?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Je kunt in jullie auto ook 1 stoel achterin zetten? Dan houd je naast die stoel ook nog kofferbak over.

Samen slapen gaat hier prima. Vanaf ongeveer 1,5 jaar werden hier kamers gedeeld. Tot die tijd sliepen de kleintjes apart.
    Wij hebben nu zelfs 3 jongens op 1 kamer liggen.gaat over het algemeen erg goed. Deze zomer gaan we weer wat wisselen, dan krijgt onze groep-achter een eigen kamer en gaat zijn broertje van dan ruim anderhalf bij de andere twee jongens op de kamer.
    Vanaf een jaar of 11/12 vinden ze het wel fijn om een eigen plekje te hebben. En rust om hun huiswerk te kunnen doen.

3. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik ben nog een beetje luchtelijk in shock haha.
    Dus ik zie allemaal apen en beren op de weg.
    Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat het allemaal wel gaat lukken.
    Alleen het is allemaal een beetje uitzoeken op welke manier alles het handigst gaat

4. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Gefeliciteerd!

Onze jongste dochter van 10 maanden is toen ze een maand of 8 was bij onze middelste van 3 jaar op de kamer gegaan en dat gaat super! Je zou evt wat combinaties uit kunnen proberen wie bij wie het beste slaapt. (Eerder hadden we nl de oudste en middelste bij elkaar en baby alleen, maar dit werkt veel beter)

En als je echt te weinig ruimte hebt in de auto voor een kinderwagen, zou je ook een draagdoek oid kunnen overwegen

Succes, komt vast goed!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Gefeliciteerd! Leuk joh 4 ;):D

Qua auto/kinderwagen geen advies, wij hebben 2 auto's, wij zullen dus allebei rijden als we met z'n allen weggaan en hebben dus ook beide een kofferbak.

We hebben we maar 3 slaapkamers, de oudste 2 slapen samen en straks de jongste 2 dus ook. Ik denk vanaf dat de baby een maand of 9 is, als hij/zij uit de cosleeper is gegroeid. Ze hebben kleine slaapkamertjes, dus allemaal in een stapelbed/stapelledikant.
    Ons plan is wel om over een jaar of 2-3 te verhuizen (eerder is het niet mogelijk), maar wilde onze kinderwens daar niet voor uitstellen :)

Dus tot die tijd gezellig met z'n allen in een klein kabouterhuisje :D

Succes, maar het komt echt allemaal goed als het alleen de praktische zaken zijn waar je je zorgen over maakt. ;)

Deel Deze Pagina