ovulatietest.. lichaam van slag?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milou1990, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    hee meiden, 2 weken terug had ik dacht ik een positieve ovulatietest en nu af en toe test ik toch even voor de zekerheid omdat ik er heel veel heb.. ik kan denk ik niet ongesteld worden omdat mijn man zaterdag weer terug was na 2 en halve week.. heb alleen seks gehad 1 dag na menstruatie dus ik 6.. en dan gisteren weer..

helaas heb ik in oktober een curettage gehad en sindsdien nog maar 1x ongesteld geweest nu 3.5 week terug

ik heb net een ovulatietest gedaan ik weet dat hij niet positief is maar vroeg me af of jullie ook wel eens zo'n donkere ovulatietest hadden..

Bijgevoegde bestanden:

2. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    dit zijn de testen van 2 weken terug..

ik doe niet aan temperaturen

Bijgevoegde bestanden:

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een tweede streepje, welke lichter is dan de controlestreep, op kan reageren. LH schommelt ook nog eens de hele cyclus waardoor het streepje de ene keer donkerder kan zijn dan de andere keer.
    Een ovulatietest is daarom ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

Dus ja, jouw testjes zijn volkomen normaal.

Wel kan je lichaam van slag zijn na een miskraam waardoor je een latere eisprong kunt krijgen en dus een langere cyclus dan je gewend bent.

4. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    dus ik moet er gewoon vanuit gaan dat 2 weken terug de testen positief waren..

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wanneer je ei niet springt tijdens een LH piek zal je lichaam weer van voor af aan beginnen met de rijping van een follikel en er zal dan ook weer een LH piek komen.
    Ik weet niet hoe vaak dit in 1 cyclus voor kan komen...

Deel Deze Pagina