Ik heb hier in Spanje een ontzettend gave tuniek gekocht, wit linnen. Maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg; mijn witte was word altijd grauw, ondanks het aparte wassen en wassen met wasmiddel voor witte was. Wat is jullie wastip om je was zo lang mogelijk mooi wit te houden?
Als je toch in Spanje woont, zou ik zeggen, was je tuniek en hang hem in de zon te drogen! Wedden, hij wordt weer straaaalend wit! Maar ook is het heel erg belangrijk om in die was geen enkele andere kleur dan wit te wassen. Een lichtroze sokje en het leed is geschiedt. Je tuniekje is dan niet meer zo wit als wit.
Ik gebruik bij al mijn witte was een tablet Steradent.. Dat middel om kunstgebitten wit te krijgen. 1 tablet in de machine, altijd handwas programma en wit blijft ook echt wit.
Ik gooi al mijn witte was in koud water met bleekmiddel, en was het daarna gewoon met een witwasmiddel. het wordt stralend schoon, zelfs als dochterlief macaroni heeft gehad
Nicoletta, helaas wonen wij hier niet. We vliegen straks alweer terug! Steradent tabletjes en Azijn heb ik in huis. Maar welk wasmiddel gebruiken jullie voor de witte was?
ik heb lidl wasmiddel voor alle witte was,en het blijft gewoon goed wit..Wel was ik echt wit alleen maar met echt wit.. Snappie hem nog..
Alleen maar witte was, geen andere kleuren erbij! Robijn klein en krachtig wit, scheutje Vanish en mijn was is altijd mooi wit
Ow joh, dat begreep ik! Sorry! Maar inderdaad steradent of azijn. Al vind ik de zon alleen al verschil maken. Bleek gebruik ik persoonlijk niet.
Ik gebruik robijn vloeibaar voor de witte was en doe bij iedere was vanish voor de witte was er bij. Als er echt vlekken inzitten gebruik ik daarbij shout of ik week het even in de vanish. Alles is hier nog stralend wit. Ik was ook echt niks anders als wit mee met de witwas (dus ook geen lichte kleuren).
ik doe eigenlijk nooit iets speciaals. ik houdt de lichte kleuren gewoon appart van de wat donkerdere en nog donkerdere. ik zou nooit iets als bleek gebruiken. ik gebruik wel azijn bij de witte was maar meer om de leidingen schoon te houden en de was zachter te maken.
diegene die zeggen dat ze echt alleen maar wit wassen met wit, hoe doen jullie dat dan met witte lakentjes met een grijs randje of een witte jurk met een rood stippeltje? Zou ik dat dan niet bij echt helemaal witte kleding mogen wassen? Ik was altijd met Fleuril puur wit en vanish erbij. Ik houd nieuwe witte was wel redelijk wit maar wat grauw is geworden wordt er niet echt witter van :/
Persil megaperls voor de witte was! Die heeft ook een speciale anti-grijs formule. Werkt bij mij als een jekko, en heb ook geen vanish of wat dan ook erbij nodig.
Witte was altijd met poeder wassen! Van vloeibaar (ook al is het vloeibaar-voor-de-witte-was) wordt het op den duur toch grauw.
Hmm, hier ok best wel grauwe witte was, ons probleem is dat we het wel samen met andere kleuren wassen, want anders duurt het 4 weken voor we een hele witte was hebben verzameld. We hebben niet zoveel wit namelijk. En trouwens, hoe doen jullie het dan met het verschil tussen 60 graden was en 30 graden was?? Ik heb hier maar 4 t-shirtjes ofzo die slechts op 30 kunnen, de rest moet echt wel op 60. Die 4 shirtjes...hoe houd ik dat dan wit????
Ik doe wit ook bij wit, (Handdoeken, washanden, zakdoeken en ondergoed) op 60 graden, met robijn vloeibaar. Prachtig wit Ik heb voor mijn dochter veel witte rompers en shirts/maillots/sokjes die gaan op 40 graden, neutral wasmiddel. Daar doe ik gewoon hesjes ed bij waar Juenco het over had. Witte of lichte was met rode tippen ofzo doe ik dan apart, grijs randje weer niet, licht aan de tint. Ik was ook veel kleine wassen hoor dat doe ik liever dan alles bij elkaar. Ik heb geen droger, zou dat ook nog uitmaken?
ik was met dato en alleen maar wit bij wit maar als daar een grijs of zwart stippie opzit ook hoor!! als er vlekken opzitten smeer ik de vlekken in met een blok sunsoap(supermarkt 2 blokken voor 1,19) lekker dik insmeren en hup in de machine ik draai dus wel eens halve wasjes met wit zonde van de was mischien maar meer zonde om mooie witte kleding te verpesten
Ik was mijn witte kleding meestal op 60 graden met gewoon wasmiddel. Soms een scheutje chloor er bij door. Soms een schepje vanisch. Meestal hang ik de was buiten op te drogen. Het liefst dan in het zonnetje. Ik heb ook eens persil witte was gekocht. Is blauw wasmiddel. Als je t tevaak er mee wast dan word je witte was beetje blauwig. Die gebruik ik dus maar heeeeel af en toe. Hij ruikt namelijk zo lekker. en heb dr zo'n grote fles van gekocht