Hoi meiden, Is er iemand die bekend is met het overstappen van AD ivm een gewenste zwangerschap? Ik ben bijna 1,5 jaar geleden begonnen met Lexapro 10 mg ivm een angst en paniekstoornis. Tijdens mijn eerdere zwangerschap heb ik geen medicatie gebruikt. Nu wil ik graag een tweede kindje maar ze (huisarts, poppoli Breda en poppoli Amsterdam) aan om te stoppen met Lexapro en dan over te gaan naar Citalopram. Hiervan is meer bekend en het is een veiliger middel daardoor. Ik moet het afbouwen en dan een dag zonder en dan weer de andere opbouwen. Hoewel ik heeeeeel graag een tweede wil vind ik het wel erg spannend. Ik blijf enorm bang dat op dat soort momenten de angst heel hard terugkomt. De huisarts gaf al aan dat het mogelijk is dat het weer even een lastige periode zal worden. Gelukkig mag ik die opvangen met een kalmeringsmiddel. Maar dan nog Wie heeft er ervaring mee en wil dit delen? Alvast bedankt!
Hi Frommeltje, Ik ben niet bekend met de medicatie waar je over schrijft. Moet wel gaan stoppen met slaapmedicatie voor eventuele zwangerschap. Wat voor rustgevend middel zou jij krijgen als het nodig is? Wellicht kan ik dat ook gebruiken als ik niet kan slapen... Sterkte, ik snap dat je er tegenop ziet!