CAO en vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maartje84, Aug 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kan iemand een goede site geven waar te lezen is per CAO of je ziekte-uren moet opnemen of vrije dagen mag opnemen bij vruchtbaarheidsbehandelingen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    FNV of CNV oid waarschijnlijk. Onder welke CAO val je? Ik mocht er altijd ziekte uren voor rekenen. Ging dus niet van mijn vrije dagen af. Het is toch een medische behandeling die je moet ondergaan.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    CAO gehandicaptenzorg..

En geld dit ook voor de man??? Hij hoeft niet altijd mee naar de echo's, maar wel naar de instructie en evuluaties en helemaal wel mee naar eventuele inseminaties/puncties/TP's...

We werken beiden in de gehandicaptenzorg en ik mag van mijn werkgever wel ziekteuren schrijven, maar hij van zijn werkgever (andere stichting) niet... Wel krijgt hij de kans om vrij te nemen...Hoe zit dit??

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ook ik mag ziekteuren schrijven.
    Mijn man krijgt ook vrij van zijn werk want het wordt gerekend als ziekenhuis bezoek. Volgens mij staat er zoiets in het cao van:
    Als je een bezoek aan je huisarts, tandarts of ziekenhuis hebt en je kan dit niet regelen op je vrije dagen dan moet je werkgever hiervoor vrij geven. Je man moet sowieso met instructies en inseminaties mee dus ik zou zeggen ziekteuren.
    Ik werk zelf in het ziekenhuis en mijn man is aircomonteur.
    Gelukkig doen ze op ons werk niet moeilijk ze zijn zelfs heel meelevend en geven ons ontzettend veel ruimte. Helaas is dat niet bij iedereen zo geregeld.

Succes ermee!!

5. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik werk ook in de zorg en regel dat ik vrij ben of krijg. Geen ziekte-uren maar gewoon vrij, soms werkt een collega iets langer voor mij door. Mijn man neemt gewoon uren op, als het nodig is of hij komt wat later op zijn werk en werkt dan iets langer door, hij heeft flexibele werktijden.

6. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
  7. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    abvakabo fnv
    je kan je toch ook gewoon ziekmelden, als je bv na een behandeling een aantal dagen niet kan werken?
    en anders gewoon ziekte uren toch? netzoals je naar de dokter of tandarts zou moeten...

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt dames.
    Maar ik kan met mijn werk (ik werk onregelmatig) heel goed om mijn werkdagen heen plannen, want ik werk bijna nooit van 9 tot 5. Maar mijn man werkt ruim 40 uur per week, wel van ongeveer 9 tot 5 dus die moet wel altijd dan iets met zijn werk regelen. Zijn werkgever zegt dat hij wel recht heeft op vrij te mogen nemen, maar dat het niet als ziekte uren geschreven mag worden, maar mijn gevoel zegt dat dit niet klopt, omdat die keer dat ik wel iets met mn werk moest regelen en ik niet gewoon kon ruilen, kreeg ik het wel als ziekteuren uitbetaald... En we vallen beiden onder dezelfde CAO...

Wie weet raad?

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou me idd dus wel ziek kunnen melden, mijn wergever doet daar niet lastig over, maar het gaat erom dat mijn man steeds vrij moet nemen, en hem dan dat dus uren kost... Mijn man kan moeilijk voor een afspraak die een half uur duurd, de hele dag zogenaamd ziek zijn....toch

11. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook cao gehandicaptenzorg en een 9 tot 5 baan. In de cao zelf staat inderdaad geen duidelijke uitleg. Ik heb me ook rot gezocht met mijn secretaresse. Uiteindelijk afdeling P&O gevraagd en zij gaven duidelijk aan dat het inderdaad ziekte-uren zijn als er niet om werktijd heen gepland kan worden, maar over de reistijd was geen duidelijkheid (voor ons was dat tijdelijk 6 uur). Hierover heb ik afspraken met mijn baas gemaakt en is de helft verlofuren en de andere helft ziekte-uren.

12. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Ik mag geen ziekte-uren schrijven, het moet allemaal in mijn eigen tijd plaats vinden. Maar bij mijn vriend op het werk mag alles als ziekte-uren geschreven worden.
    Ik werk in de grafische sector en hij in de transport.

13. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik ben het helemaal met je eens... als ik het goed begrijp, gaan jullie ook met IUI aan de slag? Dan hoeft je man bijna nooit mee naar het ziekenhuis. Ik ga eigenlijk altijd alleen naar de follikelmetingen en als de IUI door de week is ook. Hij produceert dan zijn sperma thuis en gaat daarna aan het werk, ik ga dan met het spul naar het ziekenhuis. Ik weet dat dit geen antwoord is voor jullie probleem, maar het scheelt misschien als hij zijn werkgever kan uitleggen dat het slechts heel af en toe een uur is?

OK, het is niet zo gezellig dat mijn man niet overal bij is, en hij krijgt alles via mij dan te horen, maar zo is het wel het handigst, dan hoeft hij niet veel vrij te nemen. Alleen toen ik zwanger was, ging hij wel mee naar de echo en zo. Trouwens, mijn ziekenhuis doet tegenwoordig ook avondspreekuren, nog handiger!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx.
    Hoe kwamen ze hierop? Was dit gewoon aardig van je werkgever of had je hier echt recht op?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het is nog niet precies duidelijk wat we nu gaan doen. Nou jah, deze ronde is wel duidelijk: we gaan kijken of mijn lijf wel eitjes goed laat springen met puregon en dan al dan niet met Pregnyl. Zo ja: mooi dan zelf of IUI. Zo niet, dan zou het IVF worden. Mijn eitjes springen namelijk heel gek of niet en dat probleem zou dan met IVF omzeilt kunnen worden.

Hij wil in iedergeval mee naar de instructies, evaluaties en behandelingen. Het heeft hem nu al aardig wat vrije uren gekost. Naar FM's hoeft hij wat mij betreft niet zo nodig elke keer bij te zijn.

Alleen naar IUI gaan is voor ons geen optie. Wij zien het zo dat we samen proberen zwanger te worden en dat ik niet in mn eentje zaad naar binnen gewerkt zal krijgen ;) Voelt dat voor jou niet vervelend?

16. Trees

Trees Niet meer actief

Zover ik het begreep had ik hier inderdaad recht op. Als je full-time werkt is het gewoonweg niet mogelijk om ziekenhuisbezoeken buiten werktijd te plannen. Daarnaast heb ik gewoon recht op zoveel weken vakantie en ziekenhuisbezoeken vielen hier niet onder. Dat ik de helft van de reistijd per bezoek vergoed kreeg, was wel gewoon 'aardig'. Gelukkig want anders had ik nog geen vakantie overgehouden.

Nu hoop ik voor je dat mijn P&O inderdaad gelijk had en dat je man hier recht op heeft binnen. Geeft de leidinggevende van je man aan dat hij er geen recht erop heeft of de afdeling P&O. Mijn ervaring was dat ze beiden een andere interpretatie bleken te hebben en P&O gelukkig gelijk had.

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Mijn man heeft via zijn cao een beroep gedaan op bijzonder ziekteverlof.
    Hij krijgt dit, omdat het in ons geval 'aan hem ligt'.
    Als het 'aan mij had gelegen' had hij geen vrij gekregen ervoor.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn ziekenhuisuren vallen hier volgens mij ook onder. Het klinkt in ieder geval erg bekend :D

Share This Page