onzeker over deze zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rotterdam123, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rotterdam123

Rotterdam123 Nieuw lid

6 apr 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve mensen.

ik heb net een 5 maanden oude zoontje en geniet volop,
    Nou dacht ik dat ik zwanger was dus ging een test halen en het was gelijk
    raak ik ben 7 weken zwanger zei de verloskundige.
    omdat het nu al zo snel achter elkaar is weet ik niet wat ik moet doen.
    mijn vorige zwangerschap heb ik 2 maanden in het ziekenhuis gelegen vanwege
    kans op vroeg geboorte.
    Ben bang voor opnieuw zo'n zwangerschap.

Graag adviezen hoe jullie er over denken of het zouden doen

liefs

2. KimK

KimK Niet meer actief

Relax! Adem in, adem uit. Bij mij zit er ook maar 13 maanden tussen... Gaat prima! Bij ons was het wel gepland overigens. Ik ben ook ziek geweest tijdens de zwangerschap maar vriendlief en mensen om ons heen hebben altijd voor ons klaar gestaan. Daarnaast heb ik nu een duo-wagen, ideaal!

Maar twijfel je erover om het kindje te houden? Waarom? Een kindje lukt je, dan gaat twee je vast ook lukken hoor...

3. Rotterdam123

Rotterdam123 Nieuw lid

6 apr 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg elke keer zon benauwd gevoel als ik erover na denk.
    maar ik heb al zoveel liefde voor dit klein wezentje!♥
    ja ik zal ook heus alle steun krijgen maar mijn man heeft nog geen werk en ik heb geen inkomen....

ben gewoon bang:(

4. KimK

KimK Niet meer actief

Geen inkomen? Je bent pas net zwanger dus je zou iets van tijdelijk werk kunnen zoeken. Zeker als je man geen werk heeft.

5. Rotterdam123

Rotterdam123 Nieuw lid

6 apr 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    We soliciteren ons rot elkedag weer....

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Oké... Lastig dit. Zeggen dat het misschien niet verstandig was om in deze situatie (nogmaals) zwanger te raken, is natuurlijk een beetje mosterd na de !maaltijd. Bovendien denk ik dat je dat zelf ook wel weet ;)

Ik zou wel gaan kijken naar (tijdelijk) werk. Je zult het extra inkomen goed kunnen gebruiken, denk ik. Tip: schrijf een algemene open sollicitatiebrief en print deze een aantal keer uit + CV natuurlijk. Ga een middagje de stad in en ga langs alle winkels en plekken waar je graag wilt werken. Vraag de manager te spreken en geef je brief persoonlijk af. Dat kan nét het onderscheid maken.

Ik kan me voorstellen, gezien je voorgeschiedenis, dat je voor deze zwangerschap bang bent. Pak je angst eens logisch aan: schiet het op als je je er nu al druk om gaat maken? Nee. Want áls het gebeurt, gebeurt het toch wel, of je je nu druk maakt of niet ;) Dus: blijf praktisch en logisch redeneren. Gebruik je gezonde verstand en zolang je dat doet, komt het allemaal vast goed! :)

7. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Gefeliciteerd met je wonder.
    Geen zwangerschap is 't zelfde zeggen "ze", wie weet heb je bij deze zwangerschap nergens last van.
    Wij hebben er bewust voor gekozen om voor nog een kindje te gaan en gelukkig is het ons gegund.
    Ook wij hebben een duowagen wat handig is voor als ik alleen op pad moet.
    Mijn zoontje loopt wel maar kan geen lange stukken lopen.
    Het komt vast wel goed, waar 3 kunnen eten kan vast ook een 4e eten, al is t meer drinken ;)

Hebben jullie beide helemaal geen inkomen? sociale dienst/ww etc?
    Hoe komen jullie rond en onderhoud je je kindje als ik vragen mag..
    Misschien is het een idee om jullie bij zoveel mogelijk uitzendbureau's in te schrijven en rondvragen of vrienden/kennissen misschien een plekje weten.

Ik neem aan dat je in Rotterdam woont, in Schiedam zoeken ze iemand bij de kruidvat als ik t goed heb misschien dat je daar kunt solliciteren.

Succes!

8. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ah lieverd toch.. kan je niets anders dan een virtuele dikke knuffel geven...

Wij hebben t ook moeilijk. Ben ook zwanger 3 maandjes alweer en manlief heeft sinds kort ook geen baan. En heeft te kort gewerkt om in aanmerking met een ww te komen, maar we worden altijd gesteund door familie! Echt meid ik weet hoe je je voelt. Me man zoekt zich suf elke dag buiten, het Internet, via contactpersonen maar er is nooit schot in de roos :( daardoor ben ik ook gestrest soms en denk ik grrrrr wanneer vind ie nou wat maar hij doet zo zn best.

Ik heb dan wel gelukkig een inkomen maar die gaan natuurlijk naar de vaste lasten en dat zijn er heel wat. Beetje bij beetje zet ik opzij om toch kleertjes en baby benodigdheden te kopen. Heb ook een mega grote spaarpot voor de kleine al t kleingeld gaat erin ( had ik al voordat ik zwanger werd heb altijd gezegd dat als ik een kleine heb die zich geen zorgen moet maken over financiële dingen zoals studie enz omdat ik zelf een moeilijke jeugd heb gehad.. )

ik hoop dat je man snel wat vind en als ik kan helpen al is t iets heel kleins please let me know :) heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina