achternaam op geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door megamom, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Even een vraagje. Op ons geboortekaartje staan nu alleen de voornamen van mijn man, dochter en ik, dus zonder achternaam.
    Komt lay-out technisch ook beter uit (er is geen ruimte voor de achternaam achter de namen, komt dus op de volgende regel te staan), vind het mooier staan als onze drie namen op één regel komen (is het nog duidelijk?! ;))
    Ik bedenk me nu alleen dat dit wel onduidelijk is voor bijvoorbeeld de huisarts of het bestuur waar ik werk....Die kennen me niet zo goed dat de voornaam volstaat.
    Om een lang verhaal kort te maken....wat vinden jullie? Gewoon zo houden met het gevolg dat sommigen een kaartje ontvangen, terwijl ze niet weten van wie...of toch de achternaam erbij??

pfff...waar een mens zich al niet druk om kan maken...;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben alle twee de keren enkel onze voornamen op de kaartjes gezet, gewoon omdat we dat mooier vinden. Daarbij heb ik een andere achternaam dan de kinderen, dus nog minder mooi vind ik om het dan erbij te zetten. Zo hebben wij er ook voor gekozen ons adres niet op het kaartje te zetten.

Ik zou het gewoon doen, zoals jullie het mooi vinden, voor jullie kindje. En mochten er dan mensen zijn die toch niet weten van wie het geboortekaartje komt, pech gehad hoor, althans dat zijn dus mijn gedachten.

Liefs Hanneke.

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Kan je niet de 3 namen langs elkaar en dan de achternaam er midden onder?

Als je idd naar verschillende mensen gaat sturen die je zonder achternaam moeilijk (her)kennen is het wel makkelijk

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik zou niet de achternaam erop zetten omdat dan je werkgever misschien niet weet van wie het kaartje is..

5. Maia

Maia Niet meer actief

dan zet je voor die specifieke personen toch even op de achterkant van de envelop wie de afzender is ;)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden ook geen achternaam op het geboortekaartje. Alleen mensen die we echt kennen hebben een kaartje gekregen (ha bijvoorbeeld niet, omdat ik daar echt nooit kom). Bovendien gebruik ik mijn eigen achternaam en niet die van mijn man en dan werd het dus "zoveel" op het kaartje. Deze keer doen we ook geen achternaam op het kaartje.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij hadden wel een achternaam, ik vind eigenlijk ook een beetje dat het gewoon zo hoort. Mijn zoon heet niet alleen Vigo, nee, hij heet Vigo Pieter ... Zijn achternaam vind ik zelf eigenlijk vrij essentieel nu ik zo over nadenk :).

8. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Manlief kwam ook al met een oplossing...gewoon bij die paar kaartjes de achternaam erbij schrijven met pen :)
    Vind het stiekem wel een beetje zonde om m'n zorgvuldig ontworpen kaartje te 'bezoedelen'....maar wel praktisch voor die paar kaartjes. In ieder geval bedankt voor jullie reacties...terwijl ik ze las had ik al zoiets van duh...haha!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan prima toch. Zo goed als iedereen die je een kaartje stuurt weet toch wel wie jullie zijn. Bij de huisarts zou je misschien nog een briefje kunnen toevoegen met daarbij ook je achternaam etc

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan zou ik de afzender op de envelop schrijven, dus dat daar dan wel je naam op staat.

Zo hebben jullie het kaartje precies zoals jullie willen en kunnen mensen waarvan je bang bent dat ze je niet aan de voornaam herkennen, het zien aan de envelop :)

11. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij dat mooier vindt het kaartje zonder achternaamvermelding te doen, dan moet je dat gewoon zo laten hoor. Ik zou dan voor huisarts e.d. gewoon een begeleidend briefje bij het kaartje doen, zodat het voor hem ook duidelijk is wie het betreft.

Succes met de laatste loodjes!! :)

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij zijn niet getrouwd en hebben dus ook niet dezelfde achternaam. We vonden het erg rommelig om die achternamen in het kaartje te verwerken. Helemaal omdat alle gegevens er al van 2 kindjes opstaan, kaartje is zo vol. Toch hebben we wel een manier gevonden om de achternamen van de jongens erop te zetten :)

Op de voorkant van het kaartje zijn gekleurde banen. In 2 banen staan hun voornamen. In dezelfde banen op de achterkant staan de achternamen. Valt niet onwijs op, de achternaam staat op het kaartje en mijn voornaam komt zo weinig voor, dat mensen echt wel weten dat het mijn kindjes waren.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij hadden ook geen achternaam op kaart. En ik weet niet of je adres wel op kaart staat maar dan kan je ha heus wel in zijn bestand op adres zoeken hoor!

14. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wij hebben :Onze zoon en broertje heet voornaam en achternaam

En dan bij onze gegevens alleen de voornamen,dus dan is het ook duidelijk.Vind zelf wel handig om achternaam bij te vermelden.
    Maar goed als je leuker vind om niet te doen,zou ik er een briefje bij in doen,om bij het kaartje te schrijven ,wel zonde zeg.

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook geen achternaam op het kaartje....de reden is dat het gewoon niet pastte. We zouden 36 tekens kwijt zijn voor onze voor en achternamen (zijn niet getrouwd)

De meeste bedrijven kunnen idd gewoon op adres zoeken, dus dat komt vast goed ;)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou jullie achternamen voor instanties etc. niet (alleen) op de envelop zetten, maar op het kaartje bijschrijven of een apart briefje erbij doen. Want: enveloppen worden vaak weggegooid door de mensen die de post openen (ondersteunend personeel/ medewerkers postkamer etc.)

Wij zetten trouwens wel onze achternamen op het kaartje. Ik voer mijn eigen naam. Bij de baby komt dus ook nog een keer duidelijk te staan dat hij/zij de naam van mijn man krijgt. Wel zo duidelijk voor iedereen. Het had ook mijn naam kunnen zijn, maar daar hebben we niet voor gekozen.

17. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb instanties, huisarts, verzekering geen geboortekaartje gestuurd.
    Even een mailtje of bellen om door te geven.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij doen ook alleen onze voornamen....:)

19. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik denk dat ik een sticker oid op de achterkant zou plakken...
    In het kaartje erbij schrijven vind ik zonde

Deel Deze Pagina