Ovutesten: cb digi vs sensitest/matcare

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Dreamer83, Jan 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Omdat wij hopelijk met februari/maart kunnen starten met IUI-D wil ik deze maand weer eens ovu testen gaan gebruiken.
    Over de digitale ovutesten van Clearblue lees ik goede verhalen, maar zijn ze echt veel beter dan de sensitest of matcare testen?

Wie heeft beide testen (tegelijk?) gebruikt en welke raad je me aan?

Liefs Dreamer

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    Ik heb ze beide tegelijk gebruikt de digi geeft aan positief of niet dus geen gklooi met streepjes maar die van matcare gaf ook duidelijk positief aan

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Gaven ze ook beiden tegelijk positief aan?
    Of gaf de digi positief als je over de dipsticks nog twijfelde?

De dipsticks van zowel sensitest als matcare geven bij mij niet elke ronde positief namelijk, terwijl ik wel netjes elke ronde een eisprong heb.
    Maar vraag me af of de digi dan wel mn piek zou vinden.
    Is die gevoeliger, weet iemand dat?

Het is een kwestie van uitproberen natuurlijk, maar ervaringen zijn altijd welkom!

4. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

hier sensitest dipstick (zie foto's album op me profiel)
    en wij dachten dat het nooit positief ging worden en zie dan een 4 uur later een knalpositieve ovulatietest in handen gisteren;)

maar ik denk als je echt echt een twijfelaar bent ,zou ik de digitale kiezen ,maar je ziet de sensi's werken prima!

Groetjes

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik gebruik hele goedkope dipsticks en als ik twijfel of ie posi is, gooi ik er een digitale CB tegenaan. Werkt super! ;)

Ik vind de CB's te duur om een hele cyclus zomaar mee te testen.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik wil ze idd ook als extra gaan gebruiken.
    Mn ei komt niet op een vaste dag, dus enkel met cb testen zou nogal duur worden.
    Maar als extra is het dus zeker aan te raden?

7. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ja ik vind het super werken. Zo gebruik je er 1 soms 2 in een cyclus.
    Vorige maand heb ik er 1 gebruikt en in de ronde dat ik zwanger werd van mijn zoon heb ik er 2 gebruikt.

Je hoeft zo in ieder geval niet te twijfelen of het streepje duidelijk genoeg is voor een posi resultaat ;)

Share This Page